Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenKlopt, maar die blazen ook niet zo hoog van de toren als het over garantie afhandeling gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDoen ze dat bij Cannondale dan wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAbsoluut, Cannondale staat toch voor probleemloze afhandeling van garantiegevallen, dat is toch een verhaal wat door alle dealers wordt verteld ?
Wel begrijpelijk dat je voor je nieuwe MTB een ander merk overweegt. Alleen al het feit dat er relatief veel frames van het merk breken ... De race naar een lager gewicht moet ergens stoppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAbsoluut, Cannondale staat toch voor probleemloze afhandeling van garantiegevallen, dat is toch een verhaal wat door alle dealers wordt verteld ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Wel begrijpelijk dat je voor je nieuwe MTB een ander merk overweegt. Alleen al het feit dat er relatief veel frames van het merk breken ... De race naar een lager gewicht moet ergens stoppen.
Enfin, mijn keuze voor een nieuwe fiets van een bepaald merk mee laten beïnvloeden door een garantiegeval van dat merk dat niet snel genoeg afgehandeld wordt, vind ik een nogal zwakke reden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn zouden die lichtgewichtjes van de concurrentie minder snel breken? Ik weet het niet hoor...
Enfin, mijn keuze voor een nieuwe fiets van een bepaald merk mee laten beïnvloeden door een garantiegeval van dat merk dat niet snel genoeg afgehandeld wordt, vind ik een nogal zwakke reden.
Het zou er voor mij niet om gaan hoe snel een garantiegeval afgehandeld wordt, maar gewoon om het feit dat een frame meer kans maakt om te breken.
Nu, ik stel mij in de plaats van Kamikaze, en die gaat (veronderstel ik toch) allicht voor een frame als de Flash Carbon. Zelf zou ik eerder voor een gewone Flash (F1) gaan, dus dan zouden de problemen met bepaald carbon frames mij er uiteraard niet van weerhouden zo'n F1 gewoon te kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat eerste heb ik niet gezegd. Ik zeg al jaren dat ik weinig vertrouwen heb in superlicht materiaal.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet zou er voor mij niet om gaan hoe snel een garantiegeval afgehandeld wordt, maar gewoon om het feit dat een frame meer kans maakt om te breken.
Zolang er geen cijfers bestaan van meer breuken bij Cannondale (carbon) frames dan bij andere merken zie ik niet meteen een reden om voor een ander merk te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat zeg ik ook niet, ik antwoord enkel met een vraag op uw... vraag.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNog eens, die andere merken met hun lichtgewichtjes zullen ook wel breken hoor, allez, dat vermoed ik toch.
Zolang er geen cijfers bestaan van meer breuken bij Cannondale (carbon) frames dan bij andere merken zie ik niet meteen een reden om voor een ander merk te gaan.
Edit:
Verkeerd gequote.Last edited by Beta; 25/01/2012, 14:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDe (retorische) vraag kwam van uzelf. Ik stelde geen vraag.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHangt er van af wat dat ander merk aanbiedt. Als het om een even licht carbon frame gaat, heb je gelijk, maar er is meer te koop dan dat. Niet alleen kan je een iets zwaarder carbon frame kopen (en nee, ik zeg niet dat dat daarom noodzakelijk steviger is, maar het is toch aannemelijker), maar je kan ook een Adrike doen en voor titanium gaan. Of een kwalitatief aluminium frame kopen.
Comment
-
Ik vind dat geen appelen met peren vergelijken. Het gaat om hoogwaardige competitieframes. Ik zou minder naar materiaal en gewicht kijken, maar dat maakt ieder voor zich uit.
Sent from my Radar C110e using Board Express
Comment
-
Er zijn nog 'grote' merken met goeie frames he, da's niet het alleen recht van C'dale. Scott, Trek, Specialized, Merida, ...om maar een paar bekende namen te noemen. Ook een Ti gaat er misschien wel eens komen, waar je ook perfect een Lefty in kan steken zoals zovele frames. Eerst nog een paar weken wachten zeker ? Ik heb in ieder geval gereden met dat garantieframe het voorbije weekend, en zal dat nog wel blijven doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk vind dat geen appelen met peren vergelijken. Het gaat om hoogwaardige competitieframes. Ik zou minder naar materiaal en gewicht kijken, maar dat maakt ieder voor zich uit.
Nu, ik ben mijn ultra licht fragiel breekbaar fietske gaan halen.
Zo uit de doos...
En hier met de eerste aanpassingen. De Elite wielen eruit, Cosmics erin. Zadel staat ongeveer goed, misschien nog een tikkeltje lager, maar dat zullen dan maar een paar mm's zijn. Zadelhoogte staat esthetisch bekeken ook ideaal, al een geluk dat ik geen 54 genomen heb, de 'K' van SL-K zou half bedekt zijn.
Stuur ook naar beneden gezet, ik zit graag laag en 't ziet er beter uit. Stuur staat ongeveer een 2,5 cm lager dan op de Colnago, en dat mag wel. Ik heb me altijd een tikkeltje gestoord aan de net iets te lange balhoofdbuis van de Colnago met bijhorende hoge stuurpositie. Stuurpen moet wel vervangen worden, 't is een 90 mm, daar moet een 110 op komen. De campagnolo cassette die nog op de cosmic ligt werkt prima in combinatie met de SRAM.
Gewogen op de personenweegschaal (tot op 200 gr. nauwkeurig), met zware cosmics en zware goedkope MTB SPD pedalen = 7,2 kg. Met de zero wielen erin en lichtere pedalen moet 6,6 kg een haalbaar iets zijn.
Stuurtape ga ik ook veranderen, die hebben ze wel heel amateuristisch aangebracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEr zijn nog 'grote' merken met goeie frames he, da's niet het alleen recht van C'dale. Scott, Trek, Specialized, Merida, ...om maar een paar bekende namen te noemen.
Comment
-
Jakkel, ik vind dat geen scheve vergelijking. Elk zijn materiaal heeft zijn eigenschappen en daartussen switchen is perfect mogelijk, zoals ook Kamikaze aangeeft. En zoals jij en ik ook al deden. Je moet sowieso mee evolueren met de techniek.
Proficiat met het nieuwe spul.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJakkel, ik vind dat geen scheve vergelijking. Elk zijn materiaal heeft zijn eigenschappen en daartussen switchen is perfect mogelijk, zoals ook Kamikaze aangeeft. En zoals jij en ik ook al deden. Je moet sowieso mee evolueren met de techniek.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenProficiat met het nieuwe spul.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEr zijn nog 'grote' merken met goeie frames he, da's niet het alleen recht van C'dale. Scott, Trek, Specialized, Merida, ...om maar een paar bekende namen te noemen. Ook een Ti gaat er misschien wel eens komen, waar je ook perfect een Lefty in kan steken zoals zovele frames. Eerst nog een paar weken wachten zeker ? Ik heb in ieder geval gereden met dat garantieframe het voorbije weekend, en zal dat nog wel blijven doen.
Twee weken terug had je daar nochtans een andere mening over.Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenHET befaamde pleidooi..
't Zal zeker wel zijn voordelen hebben, maar ik ben er voorlopig niet gek van. Ik wil af en toe eens iets anders, en dan ben je met Titanium aan een dure wissel toe. Bovendien zijn deze frames op maat gemaakt, en de kans dat ik van zo'n 63cm frame af geraak op de 2ehandsmarkt, is bijzonder klein.
Maar intussen weet ik nog niets van m'n Crack'nDale..Volgens de vertegenwoordiger, loopt alles normaal, en bij weigering van garantie, had ik het al geweten. De afwikkeling en definitieve toekenning van een frame schijnt wat langer te duren, da's al. Maar zit er maar eens op te wachten
Comment
-
Jan, alles evolueert. Dan moet je zelf ook mee. Gewicht is slechts 1 variabele, en imo al zeker niet de belangrijkste. Koop jij maar superlicht spul. Je ziet dat Kamikaze in staat is zijn conclusies te trekken. Zoals het hoort!
Comment
-
Hier ging het over, en over niks anders... . .Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Wel grappig hier eigenlijk. Tot voor kort werden de carbon frames van Cannondale hier beschreven alsof ze de beste dingen op aarde waren (superstijf, dempend, oersterk,...), nu ligt dat wel net iets anders.Last edited by Jakkel; 25/01/2012, 21:30.
Comment
Comment