Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik weet niet of het bij andere merken zoveel beter zou zijn hoor... .
    Klopt, maar die blazen ook niet zo hoog van de toren als het over garantie afhandeling gaat.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Klopt, maar die blazen ook niet zo hoog van de toren als het over garantie afhandeling gaat.
      Doen ze dat bij Cannondale dan wel?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Doen ze dat bij Cannondale dan wel?
        Absoluut, Cannondale staat toch voor probleemloze afhandeling van garantiegevallen, dat is toch een verhaal wat door alle dealers wordt verteld ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Absoluut, Cannondale staat toch voor probleemloze afhandeling van garantiegevallen, dat is toch een verhaal wat door alle dealers wordt verteld ?
          Klopt, al heb ik ze nog nooit over de snelheid van afhandeling bezig gehoord.

          Wel begrijpelijk dat je voor je nieuwe MTB een ander merk overweegt. Alleen al het feit dat er relatief veel frames van het merk breken ... De race naar een lager gewicht moet ergens stoppen.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Absoluut, Cannondale staat toch voor probleemloze afhandeling van garantiegevallen, dat is toch een verhaal wat door alle dealers wordt verteld ?
            Levenslange garantie, dat wordt verteld, en is ook zo. Maar over snelle leveringstermijnen bij een eventueel garantiegeval heb ik nog nooit iets gehoord hoor.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

              Wel begrijpelijk dat je voor je nieuwe MTB een ander merk overweegt. Alleen al het feit dat er relatief veel frames van het merk breken ... De race naar een lager gewicht moet ergens stoppen.
              En zouden die lichtgewichtjes van de concurrentie minder snel breken? Ik weet het niet hoor...

              Enfin, mijn keuze voor een nieuwe fiets van een bepaald merk mee laten beïnvloeden door een garantiegeval van dat merk dat niet snel genoeg afgehandeld wordt, vind ik een nogal zwakke reden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                En zouden die lichtgewichtjes van de concurrentie minder snel breken? Ik weet het niet hoor...

                Enfin, mijn keuze voor een nieuwe fiets van een bepaald merk mee laten beïnvloeden door een garantiegeval van dat merk dat niet snel genoeg afgehandeld wordt, vind ik een nogal zwakke reden.
                Dat eerste heb ik niet gezegd. Ik zeg al jaren dat ik weinig vertrouwen heb in superlicht materiaal.

                Het zou er voor mij niet om gaan hoe snel een garantiegeval afgehandeld wordt, maar gewoon om het feit dat een frame meer kans maakt om te breken.
                Nu, ik stel mij in de plaats van Kamikaze, en die gaat (veronderstel ik toch) allicht voor een frame als de Flash Carbon. Zelf zou ik eerder voor een gewone Flash (F1) gaan, dus dan zouden de problemen met bepaald carbon frames mij er uiteraard niet van weerhouden zo'n F1 gewoon te kopen.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Dat eerste heb ik niet gezegd. Ik zeg al jaren dat ik weinig vertrouwen heb in superlicht materiaal.
                  Dat zeg ik ook niet, ik antwoord enkel met een vraag op uw... vraag.



                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Het zou er voor mij niet om gaan hoe snel een garantiegeval afgehandeld wordt, maar gewoon om het feit dat een frame meer kans maakt om te breken.
                  Nog eens, die andere merken met hun lichtgewichtjes zullen ook wel breken hoor, allez, dat vermoed ik toch.
                  Zolang er geen cijfers bestaan van meer breuken bij Cannondale (carbon) frames dan bij andere merken zie ik niet meteen een reden om voor een ander merk te gaan.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat zeg ik ook niet, ik antwoord enkel met een vraag op uw... vraag.
                    Ik stelde helemaal geen vraag.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Nog eens, die andere merken met hun lichtgewichtjes zullen ook wel breken hoor, allez, dat vermoed ik toch.
                    Zolang er geen cijfers bestaan van meer breuken bij Cannondale (carbon) frames dan bij andere merken zie ik niet meteen een reden om voor een ander merk te gaan.
                    Hangt er van af wat dat ander merk aanbiedt. Als het om een even licht carbon frame gaat, heb je gelijk, maar er is meer te koop dan dat. Niet alleen kan je een iets zwaarder carbon frame kopen (en nee, ik zeg niet dat dat daarom noodzakelijk steviger is, maar het is toch aannemelijker), maar je kan ook een Adrike doen en voor titanium gaan. Of een kwalitatief aluminium frame kopen.


                    Edit:
                    Verkeerd gequote.
                    Last edited by Beta; 25/01/2012, 14:13.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      De (retorische) vraag kwam van uzelf. Ik stelde geen vraag.
                      Sorry, inderdaad. Enfin, ik antwoordde met een vraag op uw uitleg dan.



                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Hangt er van af wat dat ander merk aanbiedt. Als het om een even licht carbon frame gaat, heb je gelijk, maar er is meer te koop dan dat. Niet alleen kan je een iets zwaarder carbon frame kopen (en nee, ik zeg niet dat dat daarom noodzakelijk steviger is, maar het is toch aannemelijker), maar je kan ook een Adrike doen en voor titanium gaan. Of een kwalitatief aluminium frame kopen.
                      Het is wel de bedoeling dat we van dezelfde gewichtsklasse uitgaan. Je moet geen appelen met peren gaan vergelijken hé. En als ik de posts van kamikaze uit het verleden nog zo'n beetje herinner, dan vindt hij gewicht toch wel een vrij belangrijk iets (de gewichten van bar-ends van 60gr. en een gelakte stuurpen deden hem al huiveren). Dus een alu frame van 1.300 gr. zie ik 'm niet meteen kopen.

                      Comment


                      • Ik vind dat geen appelen met peren vergelijken. Het gaat om hoogwaardige competitieframes. Ik zou minder naar materiaal en gewicht kijken, maar dat maakt ieder voor zich uit.

                        Sent from my Radar C110e using Board Express
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Er zijn nog 'grote' merken met goeie frames he, da's niet het alleen recht van C'dale. Scott, Trek, Specialized, Merida, ...om maar een paar bekende namen te noemen. Ook een Ti gaat er misschien wel eens komen, waar je ook perfect een Lefty in kan steken zoals zovele frames. Eerst nog een paar weken wachten zeker ? Ik heb in ieder geval gereden met dat garantieframe het voorbije weekend, en zal dat nog wel blijven doen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Ik vind dat geen appelen met peren vergelijken. Het gaat om hoogwaardige competitieframes. Ik zou minder naar materiaal en gewicht kijken, maar dat maakt ieder voor zich uit.

                            Sent from my Radar C110e using Board Express
                            Zwaardere alu frames met (ultra)lichte carbon frames vergelijken als het op breukkans aankomt is wel appelen met peren vergelijken. Het gaat hier nu niet over uw persoonlijke voorkeur. Het gaat er over dat een Cannondale frame van bijvoorbeeld 900 gr. statistisch gezien sneller zou breken dan bijvoorbeeld een Scott van 900 gr. (of een ander merk...). En ik denk niet dat iemand (hier) die cijfers heeft. Over and out...

                            Nu, ik ben mijn ultra licht fragiel breekbaar fietske gaan halen.

                            Zo uit de doos...





                            En hier met de eerste aanpassingen. De Elite wielen eruit, Cosmics erin. Zadel staat ongeveer goed, misschien nog een tikkeltje lager, maar dat zullen dan maar een paar mm's zijn. Zadelhoogte staat esthetisch bekeken ook ideaal, al een geluk dat ik geen 54 genomen heb, de 'K' van SL-K zou half bedekt zijn.
                            Stuur ook naar beneden gezet, ik zit graag laag en 't ziet er beter uit. Stuur staat ongeveer een 2,5 cm lager dan op de Colnago, en dat mag wel. Ik heb me altijd een tikkeltje gestoord aan de net iets te lange balhoofdbuis van de Colnago met bijhorende hoge stuurpositie. Stuurpen moet wel vervangen worden, 't is een 90 mm, daar moet een 110 op komen. De campagnolo cassette die nog op de cosmic ligt werkt prima in combinatie met de SRAM.
                            Gewogen op de personenweegschaal (tot op 200 gr. nauwkeurig), met zware cosmics en zware goedkope MTB SPD pedalen = 7,2 kg. Met de zero wielen erin en lichtere pedalen moet 6,6 kg een haalbaar iets zijn.
                            Stuurtape ga ik ook veranderen, die hebben ze wel heel amateuristisch aangebracht.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Er zijn nog 'grote' merken met goeie frames he, da's niet het alleen recht van C'dale. Scott, Trek, Specialized, Merida, ...om maar een paar bekende namen te noemen.
                              Zeker weten!

                              Comment


                              • Jakkel, ik vind dat geen scheve vergelijking. Elk zijn materiaal heeft zijn eigenschappen en daartussen switchen is perfect mogelijk, zoals ook Kamikaze aangeeft. En zoals jij en ik ook al deden. Je moet sowieso mee evolueren met de techniek.
                                Proficiat met het nieuwe spul.

                                Sent from my Radar C110e using Board Express
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Jakkel, ik vind dat geen scheve vergelijking. Elk zijn materiaal heeft zijn eigenschappen en daartussen switchen is perfect mogelijk, zoals ook Kamikaze aangeeft. En zoals jij en ik ook al deden. Je moet sowieso mee evolueren met de techniek.
                                  Ken jij een massa geproduceerd niet carbon MTB hardtail frame dat 950 gr. weegt, of een niet carbon raceframe dat 700 gr. weegt? Ik niet. Als je tegenwoordig écht licht wilt gaan, en het nog redelijk betaalbaar wilt houden, dan MOET je voor carbon gaan. En vermits kami in het verleden maar al te graag met grammetjes wegwerken bezig was, vermoed ik dat 'ie dat nu nog wel zal willen doen. En dan moet 'ie dus wel voor carbon gaan. Hij heeft in het verleden letterlijk gezegd dat alu frames voor hem voltooid verleden tijd zijn. Titanium ziet 'ie ook niet onmiddellijk zitten (lees: http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=407 ). Dus, wat blijft erover? Carbon..., licht carbon, en daar doelde ik dus op.




                                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Proficiat met het nieuwe spul.
                                  Thx!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Er zijn nog 'grote' merken met goeie frames he, da's niet het alleen recht van C'dale. Scott, Trek, Specialized, Merida, ...om maar een paar bekende namen te noemen. Ook een Ti gaat er misschien wel eens komen, waar je ook perfect een Lefty in kan steken zoals zovele frames. Eerst nog een paar weken wachten zeker ? Ik heb in ieder geval gereden met dat garantieframe het voorbije weekend, en zal dat nog wel blijven doen.

                                    Twee weken terug had je daar nochtans een andere mening over.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    HET befaamde pleidooi..
                                    't Zal zeker wel zijn voordelen hebben, maar ik ben er voorlopig niet gek van. Ik wil af en toe eens iets anders, en dan ben je met Titanium aan een dure wissel toe. Bovendien zijn deze frames op maat gemaakt, en de kans dat ik van zo'n 63cm frame af geraak op de 2ehandsmarkt, is bijzonder klein.

                                    Maar intussen weet ik nog niets van m'n Crack'nDale..Volgens de vertegenwoordiger, loopt alles normaal, en bij weigering van garantie, had ik het al geweten. De afwikkeling en definitieve toekenning van een frame schijnt wat langer te duren, da's al. Maar zit er maar eens op te wachten

                                    Comment


                                    • Cannondale... Handmade in China!!

                                      Comment


                                      • Jan, alles evolueert. Dan moet je zelf ook mee. Gewicht is slechts 1 variabele, en imo al zeker niet de belangrijkste. Koop jij maar superlicht spul. Je ziet dat Kamikaze in staat is zijn conclusies te trekken. Zoals het hoort!

                                        Sent from my Radar C110e using Board Express
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Hier ging het over, en over niks anders... . .
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

                                          Wel begrijpelijk dat je voor je nieuwe MTB een ander merk overweegt. Alleen al het feit dat er relatief veel frames van het merk breken ... De race naar een lager gewicht moet ergens stoppen.
                                          En ik vraag dan gewoon aan u of 'gelijkwegende' frames van een ander merk dan wel sterker zouden zijn. Waarom vraag ik dat? Omdat jij adviseert om eens te gaan kijken bij de andere merken. Dus... je suggereert dat de kwaliteit van de Cannondale frames wel eens minder zou kunnen zijn dan die van de concurrentie. Je moet niet afkomen met een goed en sterk alu frame. Want dat is een manke vergelijking. Waarom? Omdat het een frame uit een andere klasse is. Het weegt meer en het is van alu. (carbon is de appel, alu de peer...). Nog eens kami wilt geen alu, geen tita en het is een licht gewicht freak, dus....???

                                          Wel grappig hier eigenlijk. Tot voor kort werden de carbon frames van Cannondale hier beschreven alsof ze de beste dingen op aarde waren (superstijf, dempend, oersterk,...), nu ligt dat wel net iets anders.
                                          Last edited by Jakkel; 25/01/2012, 21:30.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X