Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blij dat ik een oude Taurine heb.

En Tita is zeker een waardig alternatief.

Gelijkwegende frames van andere merken kunnen uiteraard sterker zijn, dat weet jij ook. Alles hangt af van het carbon zelf, de structuur, de verstevigingen in bepaalde zones, ... Bij carbon zijn er sowieso veel meer mogelijkheden dan bij een metaal. Een zwaarder carbon frame is niet noodzakelijk sterker, het is alleen iets waarschijnlijker. Goedkoop carbon is meestal minder ideaal. Soms zelfs alleen al omwille van de rij-eigenschappen.

Sent from my Radar C110e using Board Express
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Blij dat ik een oude Taurine heb.
      Per toeval daarstraks met m'n dealer nog over gehad. Hij heeft met de Taurine al veel garantiegevallen gehad, en da's echt geen zwans.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      En Tita is zeker een waardig alternatief.
      Inderdaad, maar 't is duurder en zwaarder. En als je nieuw gezind bent is 't ook geen optie. Tita frames zien er niet flashy uit en de vormgeving van buizen enzomeer is niet meteen exotisch te noemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Gelijkwegende frames van andere merken kunnen uiteraard sterker zijn, dat weet jij ook. Alles hangt af van het carbon zelf, de structuur, de verstevigingen in bepaalde zones, ... Bij carbon zijn er sowieso veel meer mogelijkheden dan bij een metaal. Een zwaarder carbon frame is niet noodzakelijk sterker, het is alleen iets waarschijnlijker. Goedkoop carbon is meestal minder ideaal. Soms zelfs alleen al omwille van de rij-eigenschappen.
      Klopt als een bus. Nu, ik sta ook wat wantrouwig tegenover dat 690 gr. wegende frame van me. Maar deze superdeal kon ik niet laten liggen, en als ik het kapot rijdt... levenslange garantie hé!

Comment

• Mijn Taurine is er eentje van de tweede generatie. De zwakke punten werden aangepakt.

Je kan je idd altijd op garantie beroepen ...

Sent from my Radar C110e using Board Express
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Mijn klimwieltjes zijn Fulcrum Racing Zero's, bollen super en zijn licht.
          Fulcrum is niet echt mijn merk, minder goede ervaringen mee op mountainbike gebied.
          trouwens wielen van 1000 euro op een fiets van 700-800 euro....

budget ligt ergens rond de 250-350 euro, liefst goede occasies.
          this toch maar voor de koersfiets die maar 3-4 keer per jaar uit de kelder komt.

Comment

• Ik weet nu tenminste waarom ze levenslange garantie geven, 't zal ongeveer zo lang duren eer ik een nieuw frame krijg

Met de Taurine is alles prima, ik heb ook enen van de eerste generatie.

Het gaat mij niet over de al dan niet gevoeligheid om te breken, het gaat mij meer om het oplossen van problemen. Ik zeg nog steeds dat ik een prima verend en sterk carbon frame heb. De Six13 is geen vol carbon, da's vragen om problemen.
            Ik wist toen ik hem kocht al van de problemen die er courant mee voorkwamen en rekende toen op de garantie. Bad idea.

Genoeg geklaagd, afwachten maar.

Jakkel, succes met de nieuwe fiets. De andere wielen zijn beter, maar er klopt iets niet aan het plaatje. Wielen te hoog misschien, ik kan het niet goed verklaren. Hopelijk heb je de garantie niet nodig.

Comment

Gewogen op de personenweegschaal (tot op 200 gr. nauwkeurig), met zware cosmics en zware goedkope MTB SPD pedalen = 7,2 kg. Met de zero wielen erin en lichtere pedalen moet 6,6 kg een haalbaar iets zijn.
              Stuurtape ga ik ook veranderen, die hebben ze wel heel amateuristisch aangebracht.
              6,6 kg
              Holy sh...

Mooie fiets. Zwart wit werkt altijd! De oorsprokelijke wielen vind ik ook mooier, maar daar is het je niet om te doen waarschijnlijk.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                6,6 kg
                Holy sh...

Mooie fiets. Zwart wit werkt altijd! De oorsprokelijke wielen vind ik ook mooier, maar daar is het je niet om te doen waarschijnlijk.
                Oorspronkelijke wielen zijn best oké. Maar ik ben super tevreden van de hoge Cosmics, die wil ik dan ook houden. En persoonlijk vind ik ze ook mooier, de meeste mensen zijn trouwens van dat gedacht. En... ze maken zo'n mooi geluid, vooral bij het optrekken.
                Enkel nog een twee cm langere stuurpen erop en dat zou dan perfect moeten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

Jakkel, succes met de nieuwe fiets. De andere wielen zijn beter, maar er klopt iets niet aan het plaatje. Wielen te hoog misschien, ik kan het niet goed verklaren. Hopelijk heb je de garantie niet nodig.
                  Thx.
                  Misschien ziet 'ie er té goed uit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    Easton Ea90
                    redelijk weinig spaken dus. 20 of 24, en radiaal gespaakt.
                    standaard van easton uit komen die goed gespaakt, maar ik heb deze occasie gekocht en er zaten al enkele 'niet-originele' spaken tussen...
                    Gebeurde op kasseien strook dus schokken genoeg.
                    Maar sta sowieso 5-6 kg te vet. Dringend werk van maken.

achterwiel heb 2 jaar geleden op 24h zolder 2-3 spaken uit gehad maar toen was er iets tussen gevlogen, wiel raakte de remmen toen ook, maar ik reed met mp3 speler en niet gehoord. Vond het wel raar dat mijn harslag toen ineens veel hoger ging en dat ik niet goed meer kon volgen, ideaal excuse om te wisselen

Van de wielen opzich ben ik heel tevreden, maar de lagers Ik ga eens kijken of ik die niet zelf kan vervangen.
                    En ondertussen kijken naar een lichter setje voor de Galibier.
                    240s naven met notubes velgen lijkt me wel iets. Naven heb ik nog wel ergens liggen, enkel andere doppen kopen om ze om te bouwen van MTB naar Race.

Maar ik heb nog 7 maanden
                    Easton, brolwielen eerlijk gezegd. Ik heb er ook jaren mee gereden, zeer tevreden, tot de ene spaakbreuk de andere begon op te volgen...

Van de lagers had ik dan weer geen klagen.

Comment

Thx.
                      Knappe fiets inderdaad. Al zou ik persoonlijk liever een zwart stuurlint + remgrepen hebben, er zit al genoeg wit in de fiets.

Ik heb binnenkort ook een neiuw fietske. Heb een Cervélo S3 frame kunnen kopen, nieuw maar met 40% korting (S3 is uit het gamma in 2012, vandaar allicht), dus die kon ik niet laten passeren, droom al een paar jaar van dit frame.

Comment

Thx.
                        Ik vind de fijne wieltjes er beter onder staan. Uiteindelijk draait deze fiets om laag gewicht.
                        Als je nu de stickers van je wielen zou halen, zodat deze helemaal zwarte velgen zouden hebben, zou het volgens mij beter zijn. Maar belangrijkste is dat em goed rijdt natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Knappe fiets inderdaad. Al zou ik persoonlijk liever een zwart stuurlint + remgrepen hebben, er zit al genoeg wit in de fiets.

Ik heb binnenkort ook een neiuw fietske. Heb een Cervélo S3 frame kunnen kopen, nieuw maar met 40% korting (S3 is uit het gamma in 2012, vandaar allicht), dus die kon ik niet laten passeren, droom al een paar jaar van dit frame.
                          Mmm, zwart stuurlint. Misschien geen slecht idee. Witte remgrepen blijven, vind ik net zo mooi (ook al gaan die dingen snel vuil zijn...)

Comment

Ik vind de fijne wieltjes er beter onder staan. Uiteindelijk draait deze fiets om laag gewicht.
                            Als je nu de stickers van je wielen zou halen, zodat deze helemaal zwarte velgen zouden hebben, zou het volgens mij beter zijn. Maar belangrijkste is dat em goed rijdt natuurlijk.
                            Ik vind die witte stickers op de grijs/zwarte wielen net mooi passen bij het wit/zwarte frame. Nu, ik heb nog zero's met rode spaakjes, die stralen wel licht gewicht uit hé.

Comment

Ik vind die witte stickers op de grijs/zwarte wielen net mooi passen bij het wit/zwarte frame. Nu, ik heb nog zero's met rode spaakjes, die stralen wel licht gewicht uit hé.
                              Proberen he... Wie weet valt dat wel beter mee.
                              Ik vind de stickers vooral te groot.
                              6.6kg met lichte wielen, da's eigenlijk nog niet zooooo superlaag gewicht. Met stuur,stuurpen,zadel, zadelpen en trappers te veranderen naar betere componenten moet nog lager zeker mogelijk zijn. En dan denk ik niet aan Schmolke en Tune onderdelen, maar Easton en Ritchey WCS of dergelijke..
                              Vraag is of dat nog nodig is en hoeveel nut je daar van gaat hebben. Je moet er nog mee durven rijden ook he.

Comment

Proberen he... Wie weet valt dat wel beter mee.
                                Ik vind de stickers vooral te groot.
                                Nee hoor, de Cosmics zijn echt niet de mindere wielen tegenover de Fulcrums voor het platte werk, vind ik toch. En van die stickers, da's bij de meeste merken zo. Enfin, iedereen zijn goesting hé.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                6.6kg met lichte wielen, da's eigenlijk nog niet zooooo superlaag gewicht. Met stuur,stuurpen,zadel, zadelpen en trappers te veranderen naar betere componenten moet nog lager zeker mogelijk zijn. En dan denk ik niet aan Schmolke en Tune onderdelen, maar Easton en Ritchey WCS of dergelijke..
                                Vraag is of dat nog nodig is en hoeveel nut je daar van gaat hebben. Je moet er nog mee durven rijden ook he.
                                Trappers die er nu op staan zijn zware Shimano MTB SPD's. Die worden nog vervangen door waarschijnlijk Dura-Ace of Ultegra exemplaren. Ik ga er echt niks meer aan veranderen met doel het gewicht te reduceren, als er andere dingetjes opkomen of gaan veranderen, dan zal dat enkel met optische tuning te maken hebben. 6,6 kg is al belachelijk laag (illegaal in competitie zelfs). Ik kan beter gaan stoppen met Duvel te drinken, dan gaan de grammetjes (kilo's...) er ook af.

Comment

• Met de zero's en de Easton EA70 110mm stuurpen van de Colnago (20 mm langer dan de oorspronkelijke SL-K). Uitstekende vork boven de stuurpen is weg getrukeerd.

Comment

• In deze fiets vind ik dat rood wel ok. De fiets is verder heel sober dus dan kan dat wel. Dit is sowieso stukken beter dan met de hoge wielen. Mijn idee he.

Zijn dat ook zo'n beenharde wielen als de 1 versie 2009 ? Ik zie hier ongeveer dezelfde vorm van spaken inzitten.

Comment

In deze fiets vind ik dat rood wel ok. De fiets is verder heel sober dus dan kan dat wel. Dit is sowieso stukken beter dan met de hoge wielen. Mijn idee he.
                                      Ik vind beide wielsets schoon op hun eigen manier.
                                      De Fulcrums omdat ze die typische rode spaken hebben. De Cosmics, vooral omdat het hoge wielen zijn en ook omdat je de carbon structuur mooi ziet, wat typisch Mavic is.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      IZijn dat ook zo'n beenharde wielen als de 1 versie 2009 ? Ik zie hier ongeveer dezelfde vorm van spaken inzitten.
                                      Die zijn relatief hard ja, net als de Cosmics. Dat EVO frame is ook al beenhard heb ik gemerkt. Zolang mijn gestel die toestanden nog aankan heb ik daar totaal geen problemen mee. Als ik écht oud ben (of me écht oud voel...) zal ik wel iets anders kopen. Maar dat zijn zorgen voor later.

Comment

• Heel knappe fiets Jakkel!
                                        Freude am Fahren!

Comment

Die zijn relatief hard ja, net als de Cosmics. Dat EVO frame is ook al beenhard heb ik gemerkt. Zolang mijn gestel die toestanden nog aankan heb ik daar totaal geen problemen mee. Als ik écht oud ben (of me écht oud voel...) zal ik wel iets anders kopen. Maar dat zijn zorgen voor later.
                                          Ik ben nu al aan het bekijken om de Fulcrums opzij te zetten en de DT's te laten herspaken met lichte velgen.
                                          Efficientie en beenhard gaan niet altijd samen.
                                          Geen klachten van de Fulcrums maar voor Ardennenritjes zijn ze toch op zijn minst oncomfortabel te noemen :-)
                                          Last edited by ; 28/01/2012, 01:41.

Comment

Working...
                                          X