Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Heel knappe fiets Jakkel!
    Freude am Fahren!
    Thx!

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Ik ben nu al aan het bekijken om de Fulcrums opzij te zetten en de DT's te laten herspaken met lichte velgen.
    Efficientie en beenhard gaan niet altijd samen.
    Geen klachten van de Fulcrums maar voor Ardennenritjes zijn ze toch op zijn minst oncomfortabel te noemen :-)
    Als de efficiëntie al verschillend zou zijn, dan blijft de vraag of het in de praktijk wel allemaal zo voelbaar is en het ook effectief nodig is, als het verschil er al zou zijn... . Of het nodig is, dat maakt iedereen voor zichzelf uit natuurlijk. En in de de Ardennen, je rijdt daar niet constant en niet alle wegen zijn daar zo veel slechter dan hier hé.
    Als ik echt comfortabel wil rijden, dan pak ik de MTB om op de weg te trainen. Dat verschil in comfort is er wel effectief!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Klopt, al heb ik ze nog nooit over de snelheid van afhandeling bezig gehoord.

Wel begrijpelijk dat je voor je nieuwe MTB een ander merk overweegt. Alleen al het feit dat er relatief veel frames van het merk breken ... De race naar een lager gewicht moet ergens stoppen.
      Vind ik ook. Het komt uiteindelijk wel inorde en dat is het belangrijkst. Je moet wat geduld opbrengen, de ene kan dat al beter dan de andere. Al heeft Kami wel een punt als hij stelt dat dit veel te lang duurt als je slechts 1 fiets hebt. Wij hebben de luxe van meerdere tuigen te bezitten en dan is het al iets makkelijker om geduldig te zijn. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dat EVO frame is ook al beenhard heb ik gemerkt. Zolang mijn gestel die toestanden nog aankan heb ik daar totaal geen problemen mee. Als ik écht oud ben (of me écht oud voel...) zal ik wel iets anders kopen. Maar dat zijn zorgen voor later.
        Een frame van 690g moet wel beenhard zijn, dat kan dus nooit leven zoals bvb een stalen of tita frame. Heb je het frame al apart in je handen gehad ?
        690g, jezus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Een frame van 690g moet wel beenhard zijn, dat kan dus nooit leven zoals bvb een stalen of tita frame. Heb je het frame al apart in je handen gehad ?
          690g, jezus.
          Nee, fiets is zo gekocht hé.

Comment

• Je zou dat frame eens moeten apart in je handen nemen. Ik denk dat je al minder gerust onderweg zou zijn.
            Ik heb dat ooit ervaren met de eerste mtb carbon frames van Giant . Het was net alsof ik een kartonnen frame in m'n handen had.
            Voor alle duidelijkheid, dat waren prima frames hoor, het is enkel verontrustend als je dat frame zo apart in handen krijgt, om vast te stellen hoe licht dat is. En dat woog toen 1200g.

690g is wel superlicht, je kan je moeilijk voorstellen hoe groot het vakmanschap moet zijn om zo'n frame te ontwerpen. Uiteindelijk is het toch niet bedoeling dat er ongevallen gebeuren. Is er eigenlijk een gewichtsgrens voor de rijder ?

Comment

• Wie zie daar weer dat de Cannondale frames niet apart te verkrijgen zijn?

Comment

Je zou dat frame eens moeten apart in je handen nemen. Ik denk dat je al minder gerust onderweg zou zijn.
                Ik heb dat ooit ervaren met de eerste mtb carbon frames van Giant . Het was net alsof ik een kartonnen frame in m'n handen had.
                Voor alle duidelijkheid, dat waren prima frames hoor, het is enkel verontrustend als je dat frame zo apart in handen krijgt, om vast te stellen hoe licht dat is. En dat woog toen 1200g.

690g is wel superlicht, je kan je moeilijk voorstellen hoe groot het vakmanschap moet zijn om zo'n frame te ontwerpen. Uiteindelijk is het toch niet bedoeling dat er ongevallen gebeuren. Is er eigenlijk een gewichtsgrens voor de rijder ?
                Nee, geen limiet op gewicht rijder. Dealer vertelde me dat hij een EVO verkocht had aan ne gast van 100 kg.

Comment

Wie zie daar weer dat de Cannondale frames niet apart te verkrijgen zijn?

http://helenscycles.com/product/12ca...meset-4130.htm
                  Amai, da's toch zo'n dikke 2.700 euro. Zet daar een fatsoenlijke groep en wielen op en je bent best wel veel geld kwijt. Boodschap, nooit een los Cannondale frame kopen!

Gisteren m'n wielen eens aan het wegen geweest, op een weegschaal op een halve gram nauwkeurig.
                  Gewichten zijn per set en zonder snelspanners.
                  • Fulcrum Racing Zero 2009 (campa body): 1.467 gr.
                  • Mavic Ksyrium Elite 2012 (shimano body): 1.630 gr.
                  • Mavic Cosmic Carbon SL 2010 (campa body): 1.814 gr.

Comment

Amai, da's toch zo'n dikke 2.700 euro. Zet daar een fatsoenlijke groep en wielen op en je bent best wel veel geld kwijt. Boodschap, nooit een los Cannondale frame kopen!

Gisteren m'n wielen eens aan het wegen geweest, op een weegschaal op een halve gram nauwkeurig.
                    Gewichten zijn per set en zonder snelspanners.
                    • Fulcrum Racing Zero 2009 (campa body): 1.467 gr.
                    • Mavic Ksyrium Elite 2012 (shimano body): 1.630 gr.
                    • Mavic Cosmic Carbon SL 2010 (campa body): 1.814 gr.
                    als dat met banden is, is dat licht.

Comment

Voor dat geld koop ik me dan inderdaad liever een ander frame

Comment

als dat met banden is, is dat licht.
                        Adri, een licht setje (2 stuks) banden en binnenbanden wegen al snel 500 gr. samen. Da's natuurlijk ZONDER banden!

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Voor dat geld koop ik me dan inderdaad liever een ander frame
                        Een lichter frame zal 't dan alvast al niet zijn dan.

Comment

• Neen, inderdaad niet. Maar gewicht is niet alles.
                          Kwa wieltjes weegt m'n zwaarste setje lichter dan jouw lichtste. Da's toch ook al wat

Comment

Neen, inderdaad niet. Maar gewicht is niet alles.
                            Maar dikwijls wel veel!

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Kwa wieltjes weegt m'n zwaarste setje lichter dan jouw lichtste. Da's toch ook al wat
                            Gewicht is niet alles

Ah ja? Wat voor wieltjes heb jij dan zo allemaal?

Comment

• Voorlopig een setje Campa Hyperon Two Ultra tubulars (890g v+1333g a met Record 13-29 10s cassette ) en een set Campa Neutrons clinchers (1025g v +1553g a met Chorus12-25 10s cassette)
                              Gewichten ready to roll.

Ik heb een custom setje in de maak :
                              CK R45 Campa blauw cer. lagers
                              ZTR Notubes Alpha 340 24/28H
                              Sapim CXRay zilver 52st.:

dit zou in de buurt van de hyperons moeten komen maar is wel voor clinchers.

Comment

• Ik vind het een rare redenering te zeggen dat een duur frame per sé licht moet zijn. Doe mij ook maar een deftig titanium frame i.p.v. een carbon frame van minder dan 700 g. Ook al ben ik dan een Cannondale-liefhebber.
                                Maar goed, een Cannondale koop je als fiets, niet als apart frame (is inderdaad belachelijk). Zo is het altijd al geweest en zo zal het allicht ook nog wel een tijdje blijven.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Als je elke paar jaar van fiets wisselt is zo'n superlicht frame wel doenbaar denk ik. Als het allemaal wat langer moet meegaan kies ik toch titanium eieren voor m'n geld.

Comment

Als je elke paar jaar van fiets wisselt is zo'n superlicht frame wel doenbaar denk ik. Als het allemaal wat langer moet meegaan kies ik toch titanium eieren voor m'n geld.
                                    En wat doe je dan na een paar jaar? Doorverkopen?
                                    Dat is zoals mensen die geen zorg dragen voor hun auto, omdat ze hem na twee, drie jaar toch terug verkopen.
                                    Ieder zijn ding natuurlijk.
                                    Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van carbon? Zal meestal wel meevallen, maar of dat ook zo is bij een dergelijk licht frame? Zou ik wel eens willen weten.
                                    Ik heb de gewoonte voor duurzaam spul te gaan, zelfs al zou ik het niet erg lang gebruiken. Nu, mijn Pina heb ik intussen ook al ruim zeven jaar, en als ik geen reden heb om hem van de hand te doen, doe ik daar nog eens zolang mee. OK, ik doe natuurlijk bijlange niet zoveel kilometers als jullie. Ik koop mij sowieso liever één keer echt goed gerief dan twee keer iets dat de helft zoveel kost. Anderzijds, volgende keer ga ik mss wel voor tweedehands.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Voorlopig een setje Campa Hyperon Two Ultra tubulars (890g v+1333g a met Record 13-29 10s cassette ) en een set Campa Neutrons clinchers (1025g v +1553g a met Chorus12-25 10s cassette)
                                      Gewichten ready to roll.

Ik heb een custom setje in de maak :
                                      CK R45 Campa blauw cer. lagers
                                      ZTR Notubes Alpha 340 24/28H
                                      Sapim CXRay zilver 52st.:

dit zou in de buurt van de hyperons moeten komen maar is wel voor clinchers.
                                      Uw campa neutrons wegen net hetzelfde als mijn fulcrums hoor.
                                      En tubewieltjes vergelijken met clinchers is ook niet meteen heel correct.
                                      Last edited by Jakkel; 28/01/2012, 22:08.

Comment

Ik vind het een rare redenering te zeggen dat een duur frame per sé licht moet zijn. Doe mij ook maar een deftig titanium frame i.p.v. een carbon frame van minder dan 700 g. Ook al ben ik dan een Cannondale-liefhebber.
                                        Maar goed, een Cannondale koop je als fiets, niet als apart frame (is inderdaad belachelijk). Zo is het altijd al geweest en zo zal het allicht ook nog wel een tijdje blijven.
                                        Beta, niemand zegt hier dat een duur frame persé lichter moet zijn. En we weten ondertussen al dat je geen fan van de lichte EVO bent. Ik vraag me trouwens af waarom je zelf ooit een taurine hebt gekocht. Vroeger werd carbon hier beschreven alsof het de hemel op aarde was, vooral de taurine was hét carbon hardtail frame bij uitstek. De taurine heeft in de praktijk echter al ruimschoots bewezen dat het niet zo'n zaligmakend frame is, bewijs daarvan de vele garantie gevallen. Van de EVO is nog niks bekend, op voorhand er al op afgeven is dan ook niet meteen nodig.

Comment

En wat doe je dan na een paar jaar? Doorverkopen?
                                          Dat is zoals mensen die geen zorg dragen voor hun auto, omdat ze hem na twee, drie jaar toch terug verkopen.
                                          Ik verzorg mijn materiaal. Dat de EVO misschien geen lang leven beschoren zal zijn, dat zal de toekomst wel uitwijzen. Ik kan mij trouwens nog altijd beroepen op iets dat levenslange garantie noemt.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Ieder zijn ding natuurlijk.
                                          Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van carbon? Zal meestal wel meevallen, maar of dat ook zo is bij een dergelijk licht frame? Zou ik wel eens willen weten.
                                          Dat zal de toekomst uitwijzen... . In veronderstellingen praten is zelden goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Ik heb de gewoonte voor duurzaam spul te gaan, zelfs al zou ik het niet erg lang gebruiken. Nu, mijn Pina heb ik intussen ook al ruim zeven jaar, en als ik geen reden heb om hem van de hand te doen, doe ik daar nog eens zolang mee. OK, ik doe natuurlijk bijlange niet zoveel kilometers als jullie. Ik koop mij sowieso liever één keer echt goed gerief dan twee keer iets dat de helft zoveel kost. Anderzijds, volgende keer ga ik mss wel voor tweedehands.
                                          Als je voor duurzaam spul gaat, dan kies je niet voor een taurine. Als ik uw redenering toch volg. Dan koop je een alu frame. C'dale Flash F1 bijvoorbeeld. En met die 500 km per jaar dat je rijdt kan je evengoed voor een niet duurzaam spul gaan, dan kan je er nog 20 jaar mee rijden.

Comment

Working...
                                          X