Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Uw campa neutrons wegen net hetzelfde als mijn fulcrums hoor.
    En tubewieltjes vergelijken met clinchers is ook niet meteen heel correct.
    Daarom dat ik het er ook bijgezet heb. Hett zijn mijn klimwielen, vandaar ook de 13-29 cassette
    De neutrons zijn goede wielen maar end-of-life door versleten remvlakken. Ik geloof dat ze 1470g wegen zonder snelspanners.
    De nieuwe clincher wieltjes rond de 1300g , de hyperons 1250g.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Beta, niemand zegt hier dat een duur frame persé lichter moet zijn. En we weten ondertussen al dat je geen fan van de lichte EVO bent. Ik vraag me trouwens af waarom je zelf ooit een taurine hebt gekocht. Vroeger werd carbon hier beschreven alsof het de hemel op aarde was, vooral de taurine was hét carbon hardtail frame bij uitstek. De taurine heeft in de praktijk echter al ruimschoots bewezen dat het niet zo'n zaligmakend frame is, bewijs daarvan de vele garantie gevallen. Van de EVO is nog niks bekend, op voorhand er al op afgeven is dan ook niet meteen nodig.
      Ik zeg niet dat je zegt dat een duur frame per sé licht moet zijn, maar je verwacht het toch wel min of meer. En de meeste mensen zijn zo.
      Zelf nog geen last gehad van de Taurine. De garantiegevallen waar ik van hoorde, was met Taurines van de eerste twee productiejaren. Vanaf het derde jaar hebben ze aanpassingen gedaan. O.a. aan de schijfrembevestiging achteraan.
      Nu, er kan altijd iets gebeuren met een frame. Er is dan ook levenslange garantie op. Alleen, het moet niet té licht gaan worden imo. Mijn Taurine weegt gelukkig nog een pak meer dan een Evo.
      Het is ook daarom dat ik mij de vraag stel wat de levensduur van carbon in het algemeen is. Stel nu dat zo'n Evo na een jaar of zeven kapot is en men stelt dat dit komt door normaal (intensief) gebruik. Dus niet door een constructiefout. Tja, dan sta je daar met je levenslange garantie. Niet dat een frame 100 jaar hoeft mee te gaan natuurlijk, maar ik zie het liever anders.
      Een paar jaar geleden zette Trek een carbon frame dat het slechts een paar race zou kunnen uithouden (in die klimtijdrit op l' Alpe d'Huez in de Tour). Er was toen vraag naar dat frame, maar Trek wou het niet in productie nemen. Als je logisch nadenkt, kan je dan toch niet verwachten dat een Evo lange tijd mee zal gaan? Pas op, ik hoop voor jou van wel. Echt. Ik ben gewoon kritisch.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik verzorg mijn materiaal. Dat de EVO misschien geen lang leven beschoren zal zijn, dat zal de toekomst wel uitwijzen. Ik kan mij trouwens nog altijd beroepen op iets dat levenslange garantie noemt.

        Dat zal de toekomst uitwijzen... . In veronderstellingen praten is zelden goed.

        Als je voor duurzaam spul gaat, dan kies je niet voor een taurine. Als ik uw redenering toch volg. Dan koop je een alu frame. C'dale Flash F1 bijvoorbeeld. En met die 500 km per jaar dat je rijdt kan je evengoed voor een niet duurzaam spul gaan, dan kan je er nog 20 jaar mee rijden.
        Zoals hierboven vermeld: levenslang geldt voor het frame, niet voor de eigenaar.

        Ik heb geen last met de Taurine. En ja, het carbon van dat frame heeft héél goeie eigenschappen. Trouwens, hoeveel zou het wegen? Een SL weegt 1,25 kg. De mijne zal daar wel zeker 100 gram boven zitten. Dus die weegt het dubbele van een Evo.
        Het carbon van een Evo zal betere eigenschappen hebben en geen nood hebben aan bv. schijfrembevestiging, maar je moet niet gaan overdrijven. Trouwens, ik heb de indruk dat het vooral de laatste tijd is dat Cannondale frames regelmatiger breken.
        Nogmaals, you take your chances. Ik ben gewoon benieuwd naar wat dat gaat geven in de toekomst

        En ja, nu zou ik eerder voor een F1 gaan. Of moest ik iets anders voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken ... Een Yeti ARC (liever de oude USA-versie dan, maar die produceren ze jammer genoeg niet meer, dus vind nog maar een nieuwe ...) of een GT Zaskar 20 th Anniversary, zouden mij ook wel wat zeggen.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • De sterkte van een frame kan je niet aflezen aan de hand van het gewicht. Het hangt van het aantal lagen carbon af. De meeste frames hebben 6-8 lagen en die wegen soms meer dan 900g. Mijne Massi bijvoorbeeld woog minder dan 700g en had 12 lagen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Ik zeg niet dat je zegt dat een duur frame per sé licht moet zijn, maar je verwacht het toch wel min of meer. En de meeste mensen zijn zo.
            Zelf nog geen last gehad van de Taurine. De garantiegevallen waar ik van hoorde, was met Taurines van de eerste twee productiejaren. Vanaf het derde jaar hebben ze aanpassingen gedaan. O.a. aan de schijfrembevestiging achteraan.
            Nu, er kan altijd iets gebeuren met een frame. Er is dan ook levenslange garantie op. Alleen, het moet niet té licht gaan worden imo. Mijn Taurine weegt gelukkig nog een pak meer dan een Evo.
            Je hebt het altijd over evolutie, evolutie in technieken enzomeer. De Flash carbon (de hardtail opvolger van de taurine) weegt zo'n 950 gr. tegenover de taurine 1.100 als ik me nog herinner. Toch is de Flash carbon volgens m'n dealer (eentje die veel Cannondales verkoopt) een beter en duurzamer frame dan de taurine. De EVO is een evolutie van de SS Hi-Mod (de naam zegt het zelf...). Over de SS heb ik nog niks gehoord over breuken, van de EVO evenmin. Enfin, ik wil maar zeggen, reducering in gewicht hoeft niet persé een reducering in duurzaamheid en betrouwbaarheid te zijn. En dat is wel iets wat jij constant suggereert




            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Het is ook daarom dat ik mij de vraag stel wat de levensduur van carbon in het algemeen is. Stel nu dat zo'n Evo na een jaar of zeven kapot is en men stelt dat dit komt door normaal (intensief) gebruik. Dus niet door een constructiefout. Tja, dan sta je daar met je levenslange garantie. Niet dat een frame 100 jaar hoeft mee te gaan natuurlijk, maar ik zie het liever anders.
            Breuk door normaal gebruik (geen valpartij, geen verkeerde aanhaalmomenten van vijsjes,...), ook al is dat intensief = garantie. Zo simpel is dat. Ik ben zeker dat ik dit frame na een jaar of zeven op een normale manier in gort rijdt, m'n dealer mij een nieuw gaat bezorgen.




            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Een paar jaar geleden zette Trek een carbon frame dat het slechts een paar race zou kunnen uithouden (in die klimtijdrit op l' Alpe d'Huez in de Tour). Er was toen vraag naar dat frame, maar Trek wou het niet in productie nemen. Als je logisch nadenkt, kan je dan toch niet verwachten dat een Evo lange tijd mee zal gaan? Pas op, ik hoop voor jou van wel. Echt. Ik ben gewoon kritisch.
            Als Trek dat frame niet in productie wilde brengen zullen ze daar wel hun redenen voor gehad hebben. Je zegt het zelf, het frame kon het maar een paar races uithouden. Denk je nu echt dat Cannondale een frame met levenslange garantie voor het grote publiek gaat commercialiseren dat na enkele fikse races in gort gaat gesleurd worden?? Dan mogen ze binnen drie jaar de boeken dicht doen hoor. Wees maar gerust, die gaan niet over één nacht ijs gaan hoor. Pas op, ik sta ook redelijk wantrouwig tegenover dat frame hoor. En misschien heb ik binnen twee maanden al een scheur ofzo. Maar, net door die levenslange garantie en de echt wel goede deal die ik heb kunnen sluiten heb ik naar mijn mening echt geen foute keuze gemaakt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Wie zie daar weer dat de Cannondale frames niet apart te verkrijgen zijn?

              http://helenscycles.com/product/12ca...meset-4130.htm
              Dat heeft niemand gezegd denk ik, ze zijn alleen veel te duur als je ze los koopt...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

                Ik heb geen last met de Taurine. En ja, het carbon van dat frame heeft héél goeie eigenschappen. Trouwens, hoeveel zou het wegen? Een SL weegt 1,25 kg. De mijne zal daar wel zeker 100 gram boven zitten. Dus die weegt het dubbele van een Evo.
                Het carbon van een Evo zal betere eigenschappen hebben en geen nood hebben aan bv. schijfrembevestiging, maar je moet niet gaan overdrijven. Trouwens, ik heb de indruk dat het vooral de laatste tijd is dat Cannondale frames regelmatiger breken.
                Nogmaals, you take your chances. Ik ben gewoon benieuwd naar wat dat gaat geven in de toekomst
                Evolutie beta, evolutie!
                Lagen carbon, manier van weven,... ik weet niet wat nog allemaal.

                Vandaag maken ze ook 2 liter dieseltjes die gemakkelijk 200 pk halen. Als je dat 20 jaar geleden tegen iemand zou zeggen dat ze in 2012 zo'n performante diesels zouden hebben dan sloten ze u op in de psychiatrie.

                Comment


                • Gegeven de juridische omstandigheden in de US en het feit dat cannondale geen gewichtslimiet opgeeft laat wel veronderstellen dat ze er redelijk gerust in zijn dat hun frame sterk genoeg is.
                  De evolutie gaat inderdaad constant verder en zeker bij de carbon frames zijn we nog lang niet aan het eind van de mogelijkheden.
                  Ook knap van cannondale dat ze eerlijk vermelden waar hun frames tegenwoordig gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Evolutie beta, evolutie!
                    Lagen carbon, manier van weven,... ik weet niet wat nog allemaal.

                    Vandaag maken ze ook 2 liter dieseltjes die gemakkelijk 200 pk halen. Als je dat 20 jaar geleden tegen iemand zou zeggen dat ze in 2012 zo'n performante diesels zouden hebben dan sloten ze u op in de psychiatrie.
                    Tuurlijk zal jouw Evo technologisch zo in elkaar zitten dat dat frame bij hetzelfde gewicht een stuk sterker is dan mijn oudere Taurine. Daar ben ik de volle 100 % zeker van. En stijf zal hij ook zijn, no doubt. Alleen, die duurzaamheid ...
                    Een barst in een frame van een paar maand is ook geen probleem. Dat wordt zonder pardon vervangen.
                    Maar zoals gezegd, die verminderde duurzaamheid is met alles zo. Moderne diesels ook, zoals je zelf zegt. Ik ken mensen die met een Renault Laguna reden van zeven jaar oud. Turbo naar de vaantjes. Het was amper nog de moeite om er nog kosten aan te doen, dus hebben ze een andere wagen gekocht. En dat was een 1.9 dci met 120 pk. Jij weet net zo goed als ik dat een tweeliter diesel met 200 pk geen levensduur heeft als een oude atmosferische. Het is allemaal heel leuk om veel vermogen te hebben met een relatief kleine motor, maar er is een keerzijde. En zo zijn er nog voorbeelden genoeg. In de wereld van de electronica bv. Consumptiemaatschappij ... En natuurlijk doe ik er ook aan mee, maar ik wil niet overdrijven. Eén van de redenen waarom ik mijn wagen ook niet zal chippen. Als ik mijn wagen binnen X aantal jaar van de hand doe, zal de koper op zijn twee oren mogen slapen dat dat ding technisch in een betere toestand zal verkeren dan de meeste 120d's van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik geef niet echt gas met een koude motor en ik laat hem ook voldoende afkoelen als ik het wel gedaan heb (met warme motor). Ik zie er het nut gewoon niet van in om het anders te doen en mij niets aan te trekken van de duurzaamheid van bepaalde onderdelen. En uiteraard trek ik regelmatig eens goed door. Op zich kan dat geen kwaad. Het is ook niet de bedoeling dat je een motor lui rijdt.
                    Niet iedereen redeneert als ik natuurlijk. Ieder zijn mening, no problem.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Gegeven de juridische omstandigheden in de US en het feit dat cannondale geen gewichtslimiet opgeeft laat wel veronderstellen dat ze er redelijk gerust in zijn dat hun frame sterk genoeg is.
                      De evolutie gaat inderdaad constant verder en zeker bij de carbon frames zijn we nog lang niet aan het eind van de mogelijkheden.
                      Ook knap van cannondale dat ze eerlijk vermelden waar hun frames tegenwoordig gemaakt worden.
                      Er is een verschil tussen stijfheid, sterkte (en rij-eigenschappen in het algemeen) en duurzaamheid. Herinner je je nog dat beryllium frame dat American lang geleden ontwikkelde. Vijftien jaar geleden. 800.000 - 900.000 fr voor een frame (!) vroegen ze daarvoor. Heel licht. Heel goeie rij-eigenschappen. Alleen, de duurzaamheid trok op niets. Lang hebben ze dat frame niet geproduceerd. Kwam nog eens bij dat beryllium versplintert en dat die splinters giftig zijn. Het is maar een voorbeeld.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        . En uiteraard trek ik regelmatig eens goed door. Op zich kan dat geen kwaad. Het is ook niet de bedoeling dat je een motor lui rijdt.
                        Niet iedereen redeneert als ik natuurlijk. Ieder zijn mening, no problem.
                        Kan je een motor lui rijden? Ik vraag het me af. Dat kan in principe toch alleen met een adaptieve ECU.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Gegeven de juridische omstandigheden in de US en het feit dat cannondale geen gewichtslimiet opgeeft laat wel veronderstellen dat ze er redelijk gerust in zijn dat hun frame sterk genoeg is.
                          De evolutie gaat inderdaad constant verder en zeker bij de carbon frames zijn we nog lang niet aan het eind van de mogelijkheden.
                          Ook knap van cannondale dat ze eerlijk vermelden waar hun frames tegenwoordig gemaakt worden.
                          Mooi samengevat, hoe ook ik er over denk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Tuurlijk zal jouw Evo technologisch zo in elkaar zitten dat dat frame bij hetzelfde gewicht een stuk sterker is dan mijn oudere Taurine. Daar ben ik de volle 100 % zeker van. En stijf zal hij ook zijn, no doubt. Alleen, die duurzaamheid ...
                            Een barst in een frame van een paar maand is ook geen probleem. Dat wordt zonder pardon vervangen.
                            Beperkte duurzaamheid EVO frame, dat is uw veronderstelling, gebaseerd op eigenlijk... niets. Of je moest een glazen bol hebben?
                            Cannondale geeft geen gewichtslimiet voor de berijder op + een levenslange garantie = een naar mijn mening toch redelijke zekerheid dat het wel vrij snor zit met dat frame.

                            Je zegt trouwens zelf dat het EVO frame bij een zelfde gewicht sterker is dan je taurine. Sterkte, betrouwbaarheid en duurzaamheid. Het zijn drie dingen die op één of andere manier toch nog steeds aan mekaar verbonden zijn.
                            Uiteindelijk kan je dan stellen dat de duurzaamheid van uw taurine net hetzelfde is dan die van de EVO.
                            Eneuh... ik ben nog steeds geen Viviani of een Sagan ofzo hé.

                            Enfin, de toekomst zal uitwijzen hoe de boel werkelijk ineen zit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Beperkte duurzaamheid EVO frame, dat is uw veronderstelling, gebaseerd op eigenlijk... niets. Of je moest een glazen bol hebben?
                              Cannondale geeft geen gewichtslimiet voor de berijder op + een levenslange garantie = een naar mijn mening toch redelijke zekerheid dat het wel vrij snor zit met dat frame.

                              Je zegt trouwens zelf dat het EVO frame bij een zelfde gewicht sterker is dan je taurine. Sterkte, betrouwbaarheid en duurzaamheid. Het zijn drie dingen die op één of andere manier toch nog steeds aan mekaar verbonden zijn.
                              Uiteindelijk kan je dan stellen dat de duurzaamheid van uw taurine net hetzelfde is dan die van de EVO.
                              Eneuh... ik ben nog steeds geen Viviani of een Sagan ofzo hé.

                              Enfin, de toekomst zal uitwijzen hoe de boel werkelijk ineen zit.

                              Jakkel, ik zeg al de hele tijd dat het een vraag is, die ik mij stel. Natuurlijk weet ik dat niet zeker. Jij trouwens ook niet.
                              En ja, bij een zelfde gewicht zal jouw Evo sterker zijn dan een Taurine, maar een Evo heeft niet hetzelfde gewicht. Ik zeg dan ook niet dat het zo is, al zullen daar wèl gegevens over bestaan, maar ik ken die niet. Ik ga ervan uit dat het er met de stijfheid en het comfort wel op vooruit zal gegaan zijn. Bij Cannondale werken immers geen uilen.
                              En nogmaals, wat is een levenslange garantie? Jij denkt toch niet dat Cannondale een dergelijke garantie geeft voor de levensduur van de (in dit geval) eerste eigenaar? Mocht na tien jaar blijken dat die frames niet voldoende weerstand hebben tegen de tand des tijds, en het bijgevolg doodnormaal is dat die dingen dan beginnen af te takelen, is er geen enkele sprake van een productiefout en dus ook niet van garantie. Clear.
                              En nog één keer: ik spreek in hypotheses. Ik stel niets voor alsof het feiten zijn. Nooit gedaan. Laat ons gewoon hopen dat de meer optimistische benaderingen de juiste zijn.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Jakkel, ik zeg al de hele tijd dat het een vraag is, die ik mij stel. Natuurlijk weet ik dat niet zeker. Jij trouwens ook niet.
                                Tuurlijk mag je je er vragen bij stellen. Het spijtige is wel altijd dat je uw vragen zo formuleert en constant herhaalt alsof het een feit is.




                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                En ja, bij een zelfde gewicht zal jouw Evo sterker zijn dan een Taurine, maar een Evo heeft niet hetzelfde gewicht.
                                Ik versta u maar al te goed beste.
                                Uw woorden: "Tuurlijk zal jouw Evo technologisch zo in elkaar zitten dat dat frame bij hetzelfde gewicht een stuk sterker is dan mijn oudere Taurine".
                                Dus... het EVO frame weegt lichter en zou sterker zijn bij hetzelfde gewicht, juist hé? Zou het dan niet kunnen dat het EVO frame even sterk is als uw taurine, omdat het minder weegt? Ja dus...
                                Over de misschien wel beperkte duurzaamheid van een taurine heb je je echter nooit uitgelaten, raar.




                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Ik zeg dan ook niet dat het zo is, al zullen daar wèl gegevens over bestaan, maar ik ken die niet. Ik ga ervan uit dat het er met de stijfheid en het comfort wel op vooruit zal gegaan zijn. Bij Cannondale werken immers geen uilen.
                                Inderdaad, het zijn geen uilen. Dus... ze zullen heus wel nagedacht hebben alvorens de EVO de markt op te gooien.





                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                En nogmaals, wat is een levenslange garantie? Jij denkt toch niet dat Cannondale een dergelijke garantie geeft voor de levensduur van de (in dit geval) eerste eigenaar? Mocht na tien jaar blijken dat die frames niet voldoende weerstand hebben tegen de tand des tijds, en het bijgevolg doodnormaal is dat die dingen dan beginnen af te takelen, is er geen enkele sprake van een productiefout en dus ook niet van garantie. Clear.
                                Oh ja? Is dat weeral eens een veronderstelling of een feit? Ik vermoed het eerste (vrij zeker van eigenlijk). Niks 'clear' dus.
                                En nog eens, met veronderstellingen komen we nergens.




                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                En nog één keer: ik spreek in hypotheses. Ik stel niets voor alsof het feiten zijn. Nooit gedaan. Laat ons gewoon hopen dat de meer optimistische benaderingen de juiste zijn.
                                Zulke hypotheses heb ik u nooit over de (uw) taurine horen zeggen. Kan je nochtans net hetzelfde verhaaltje rond breien.

                                Comment


                                • Een Taurine is geen superlichtgewicht. En een licht frame houdt in zekere zin altijd een zeker risico in. Ik zou ook commentaar kunnen geven op de CAAD10 die ook zeer licht is (voor een aluminium frame).

                                  Met dingen in vraag stellen, komen we volgens jou nergens. Met struisvogelpolitiek imo nog veel minder.
                                  Mij hebben ze altijd geleerd niet alles te aanvaarden zoals het wordt voorgekauwd.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Een Taurine is geen superlichtgewicht. En een licht frame houdt in zekere zin altijd een zeker risico in. Ik zou ook commentaar kunnen geven op de CAAD10 die ook zeer licht is (voor een aluminium frame).

                                    Met dingen in vraag stellen, komen we volgens jou nergens. Met struisvogelpolitiek imo nog veel minder.
                                    Mij hebben ze altijd geleerd niet alles te aanvaarden zoals het wordt voorgekauwd.
                                    Van tegenargumenten of antwoorden nog weinig sprake precies. Zegt genoeg.

                                    Nu, mij hebben ze ook altijd geleerd nooit alles te aanvaarden zoals het wordt voorgekauwd, daar geef ik u overschotten van gelijk in. Ik ben dan ook kritisch, maar om feiten kan je nu eenmaal niet heen.
                                    Maar als je maar al te dikwijls de dingen in vraag stelt wat een bepaald iemand anders heeft, en je de dingen die je zelf hebt zelden in vraag stelt, ook al zijn die dingen dan dikwijls perfect op dezelfde manier in vraag te stellen. Dan neigt dat gedrag naar een vorm van afgunst.


                                    Enfin, genoeg gezeverd.... .

                                    Ondertussen dit besteld: http://www.futurumshop.nl/product/61...onhouder.phtml

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Uw campa neutrons wegen net hetzelfde als mijn fulcrums hoor.
                                      En tubewieltjes vergelijken met clinchers is ook niet meteen heel correct.
                                      Eigenlijk wel als je het over gewichten hebt. Anders is het ook niet meteen heel correct een carbon frame van 690g met een ander type frame te vergelijken, nietwaar

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Van tegenargumenten of antwoorden nog weinig sprake precies. Zegt genoeg.

                                        Nu, mij hebben ze ook altijd geleerd nooit alles te aanvaarden zoals het wordt voorgekauwd, daar geef ik u overschotten van gelijk in. Ik ben dan ook kritisch, maar om feiten kan je nu eenmaal niet heen.
                                        Maar als je maar al te dikwijls de dingen in vraag stelt wat een bepaald iemand anders heeft, en je de dingen die je zelf hebt zelden in vraag stelt, ook al zijn die dingen dan dikwijls perfect op dezelfde manier in vraag te stellen. Dan neigt dat gedrag naar een vorm van afgunst.

                                        Enfin, genoeg gezeverd.... .

                                        Ondertussen dit besteld: http://www.futurumshop.nl/product/61...onhouder.phtml
                                        Waarom afgunst? Destijds kocht ik mijzelf een Pinarello Prince. Adviesprijs 2600 € (frame only). En dat ding was effectief één van de zwaarste in zijn prijsklasse, maar ook één van de meest degelijke. Dan kan je absoluut niet stellen dat ik zelf alleen maar lichte onderdelen koop. Ik heb genoeg ervaring met licht spul (vroeger, tegenwoordig ben ik er minder mee bezig, zoals ik al zoveel zei).

                                        Conclusie: we denken hetzelfde, jij focust je op de pro's ik, op de cons. En zo zijn alle aspecten belicht geweest.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Leuk bidonhoudertje trouwens. Beter dan een veelvoud uitgeven aan een carbon houdertje dat niets bijbrengt aan je fiets.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X