Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eigenlijk wel als je het over gewichten hebt. Anders is het ook niet meteen heel correct een carbon frame van 690g met een ander type frame te vergelijken, nietwaar
Heb ik het dan ergens over een ander type frame gehad? Dacht het niet hé.
Eigenlijk wel als je het over gewichten hebt. Anders is het ook niet meteen heel correct een carbon frame van 690g met een ander type frame te vergelijken, nietwaar
Mag ik hier eens een vraag stellen ? Ik rij nu met Veloce Compact 34x50 en ik merk dat ik altijd op het buitenblad blijf zitten. Ook kan ik niet genoeg snelheid maken (als ik eens wil doortrekken) . Mijn vraag is nu of ik m'n voorste tandwielen kan vervangen door bv. 39x53 en is dit een grote kost ?
Alvast bedankt !
Mag ik hier eens een vraag stellen ? Ik rij nu met Veloce Compact 34x50 en ik merk dat ik altijd op het buitenblad blijf zitten. Ook kan ik niet genoeg snelheid maken (als ik eens wil doortrekken) . Mijn vraag is nu of ik m'n voorste tandwielen kan vervangen door bv. 39x53 en is dit een grote kost ?
Alvast bedankt !
Als je op een compact crankstel een 39/53 kunt leggen en je voorderailleur het aankan kan de kost best meevallen. Anders kost het je een ander crankstel.
Best ook eens informeren naar de prijzen van die twee kettingbladen. Een volledig nieuw crankstel zal niet veel meer kosten.
Of je kan eens bij vrienden en op fora checken of niemand zijn double wil wisselen met jouw compact.
Alvast bedankt !
Ben je competitie wielrenner? Indien nee, compact laten zitten. Een wielertoerist die niet genoeg heeft aan een 50 - 11 is geen wielertoerist meer.
Ben je competitie wielrenner? Indien nee, compact laten zitten. Een wielertoerist die niet genoeg heeft aan een 50 - 11 is geen wielertoerist meer.
Wat heeft dat ermee te maken? Als hij enkel op vlakke parcours rijdt en zijn versnelling is in volle spurt te klein (kan), heeft hij zijn reden. Kan je nu mss ook even beginnen commanderen dat hij kleiner en soepeler moet leren rijden. Lees wat er staat en antwoord liever op de vraag i.p.v. gekke sprongen te maken.
Je argumenten daarboven lijken ook op niet veel, mijn beste. Je lijkt net een vrouw, alleen dat het bij jou wél voorspelbaar is.
Wat heeft dat ermee te maken? Als hij enkel op vlakke parcours rijdt en zijn versnelling is in volle spurt te klein (kan), heeft hij zijn reden. Kan je nu mss ook even beginnen commanderen dat hij kleiner en soepeler moet leren rijden. Lees wat er staat en antwoord liever op de vraag i.p.v. gekke sprongen te maken.
Je argumenten daarboven lijken ook op niet veel, mijn beste. Je lijkt net een vrouw, alleen dat het bij jou wél voorspelbaar is.
Probeer uw frustraties wat in te houden, beta. Het is wel een beetje begrijpbaar na uw laatstse posts, maar het komt nu echt wel flauw over.
Enfin, ik antwoord nog met een goede bedenking, ook al is het niet meteen een rechtstreeks antwoord. Het is wel een logisch vervolg op een eventueel rechtstreeks antwoord. Eneuh... anderen antwoorden soms gewoon niet, of antwoorden naast de kwestie
Trouwens, mijn argumenten lijken op niet veel? Ik heb vorig jaar nog een ploegentijdit gereden met snelheden tot 65 km/h, met een maximum verzet van 50 - 12. Niet het meest ideale, maar voor de gelegenheid best te doen, met een 11 was dat zeker goed geweest. Ik denk dat ik met m'n gemiddeldes van 8.000 tot 10.000 km per jaar en met af en toe eens een wedstrijdje net iets beter op de hoogte ben van de nodige verzetten voor wielertoeristen dan jij met je 500 km's per jaar tegen 25 langs de Schelde. Vraag aan menig competitierenner welk verzetje 'ie zou steken eens 'ie stopt met competitie. Buiten de echte macho's en diegenen die blijven denken dat ze coureur zijn, ze kiezen allen resoluut voor een compact verzet, als ze eerlijk zijn. Prima om te trainen en om af en toe eens een amateur wedstrijdje mee te pikken. En als je naar de bergen gaat kan je dikwijls je originele cassette laten steken.
Jantje, ik ben hoegenaamd niet gefrustreerd. Ik zou begot niet weten waarom. En wees gerust, ik weet wat dergelijke versnellingen inhouden. Ik rijd zelf met een 53-12. Ik gebruik die niet veel, maar ik train dan idd ook niet zoveel meer als vroeger. Zelf zou ik daarom volgende keer wél een compact nemen. Omdat ik in de Vlaamse Ardennen woon dan. Met een 39-25 de Koppenberg op, lukt maar het kan soepeler.
Best grappig hoe jij tekeer gaat. Eerst ben ik jaloers, dan weer gefrustreerd. Wat zal het nu zijn? Feit is dat jij meningen steeds weer opdringt. Aan iedereen. En je moet en je zal steeds je gelijk halen. Best vermakelijk.
ik heb een dubble zitten, dura ace geval.
zit bena altijd op het kleine blad te rijden, draai graag soepel.
ben ook aan het kijken voor een compact voor in de toekomst.
niemand interesse in een zo goed als ongebruikt dura ace 7800 groot tandwiel ?
ik heb een dubble zitten, dura ace geval.
zit bena altijd op het kleine blad te rijden, draai graag soepel.
ben ook aan het kijken voor een compact voor in de toekomst.
niemand interesse in een zo goed als ongebruikt dura ace 7800 groot tandwiel ?
Allee hop, nieuws van Cannondale omtrent de garantie voor de Six13.
Volgens hun is de schade alleen cosmetisch, dus lakschade, garantie beperking tot 2 jaar na aankoop. Dus val ik daar onder het crash replacement program als gunst vanwege hun, waardoor ik een CAAD10 frame zou krijgen voor de 'luttele' prijs van 549 euro (klantenprijs, ik ken de dealerprijs intussen ook).
Feit is dat het niet alleen een lakprobleem betreft, maar dat is moeilijk te zien op foto. De buizen bewegen effectief ten opzichte van mekaar, dus het argument van de lakschade veeg ik zowieso van tafel bij een check door C'dale.
Bovendien, ik heb helemaal geen interesse voor een CAAD10, hoewel dat zeer goede frames schijnen te zijn. Ik rijd nu niet met een CAAD, wel met een SIX13, daar hoort een Supersix voor in de plaats te komen, al dan niet in crash replacement programma.
Neem die levenslange garantie dus al maar met een flinke korrel zout. Als het effectief op een aanbod in crash replacement blijft, zal ik toch heel hard moeten nadenken of het nog een 'Crack'n Fail' wordt..
Ze hebben ook de historiek van het frame eens nagetrokken, en het blijkt dat ik een frame kocht wat een garantieframe was voor een dealer in Engeland. Dit is verkocht naar een officiele dealer in Duitsland, waar ik het kocht, en nu dus aangeboden voor garantie via België.
Dat Cannondale zijn dealernetwerk niet onder controle heeft, is niet mijn probleem en zal niet de oorzaak mogen zijn van een incorrecte garantie-afhandeling naar mij toe.
Dit wordt ongetwijfeld vervolgd...
Als ze nu al zo moeilijk gaan doen, dan hoop ik voor onze Jan dat het er in de toekomst niet alleen erger op wordt. Maar dat kan natuurlijk niet, volgens hem ...
Het zou wel jammer zijn moest het merk binnen een paar jaar een pak aan populariteit hebben ingeboet door dergelijke fratsen. Nu, mss volgen er nog wel merken, want Cannondale is nu ook niet het enige merk dat voor erg lichte frames gaat, maar laat ons toch maar hopen van niet. Iets zegt mij echter dat degelijkheid weer aan belang zal beginnen winnen. Met superlichte verende voorvorken, was het destijds ook snel gedaan (ik denk bv. aan een RS Mag 21 SL van 1000 gram, alhoewel een gewone goeie RS of Manitou destijds ook amper boven de 1300 gram uitkwam, zonder speciale ontwerpen).
Comment