Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Snel doorscrollen helpt

Wie fietst buiten bij -7°C ?? Ik ga morgen namiddag toch eens een toerke doen, maar 't waait echt wel flink hier aan zee, niet echt uitnodigend ondanks de stralende zon...
    Ik mocht madam haren auto zelfs ni buiten zetten om mijn rollen te placeren..Ik wacht wel tot zondag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Jakkel, ik ga het nog even afwachten, het is nog maar de eerste correspondentie. Ik ben idd eerste eigenaar, met factuur, geen andere schade, nooit mee gevallen. Cannondale moet voor mijn part maar eens komen kijken. Six13 is idd gekend voor zijn fouten. Supersix draagt mijn voorkeur weg, maar als het echt niet anders kan, kan een CAAD10 voor mijn part ook. Ik zie er goeie recenties van, alleen het wegfilteren van kleine schokken zou ik wel missen.
      Effe afwachten dit is nog maar het begin.
      De buizen bewegen wel degelijk, er is een duidelijke rand te voelen tussen de alu en carbon buis. Er zit ook een 'krak' op. Je hoort een krak als je aan het stuur trekt, en dat komt wel degelijk van het frame. Maar ondertussen rijd ik er nog mee en wordt het alleen erger...Ze mogen gerust komen kijken, ik doe er niks mis mee.
      De dealer in kwestie is degene waar ik ook mijn wielen laat maken, waar ik de Taurine heb gekocht, de Speeder, talloze onderdelen, kledij, ... Het zou me sterk verbazen dat hij er geen moeite voor doet...Ik heb er alles bijeen al wel enkele Supersix Evo's gekocht..
      Als ik uw verhaal zo hoor, en het is werkelijk zo, dan denk ik dat je uiteindelijk toch wel geholpen gaat worden.

Comment

Ik ga me niet moeien in de discussie over de betrouwbaarheid van de EVO, maar ik blijf bij wat ik heb geschreven. Ik heb persoonlijk, ikke dus, zelf, op een evo frame gestaan wat tussen 2 hopen palletten lag. En zelfs wat gesprongen voor zover mogelijk. Ze kozen mij omdat ik de grootste en zwaarste was van de mensen aanwezig. Het frame kreeg spontaan applaus.
        Wat dat wil zeggen naar duurzaamheid, weet ik niet, maar er bestaan in die prijscategorie geen slechte frames meer. Net zoals je geen slechte auto's vindt in de hogere prijsklasses. Beter kan altijd, maar er is zoiets als voorkeur.
        Groot gelijk dat je je niet moeit. Met veronderstellingen komen we nergens.
        Het frame zou getest zijn bij zedler.de. Het frame heeft de beste verhouding gewicht/stijfheid ooit gemeten daar. En ik moet bekennen dat het frame ongelooflijk stijf en sterk aanvoelt, vooral lateraal dan.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Ik ga mijn Taurine ook niet verkopen als de garantieregeling tegenvalt. Dat blijft een hele goeie fiets.

Je moet zo'n garantiegevallen 1 per 1 bekijken. Wie behandelt de aanvraag vanuit Oldenzaal, hoe duidelijk zijn de foto's, ...
        Nu al moord en brand schreeuwen gaat niet helpen, en afwachten is de boodschap. Eerste stap zal sowieso zijn dat iemand van Cannondale naar de fiets komt kijken, dan zien we wel verder.
        Voilà, da's een goede redenatie. Nog even afwachten. Als cannondale op het einde van de rit z'n handjes definitief terugtrekt. Dan kan je eigenlijk pas zeggen dat hun garantie op geen kloten trekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Jantje, ik heb nooit gezegd dat een Taurine met absolute zekerheid sterker is, maar gezien het soort gebruik en het bijna twee keer zo hoge gewicht, is het waarschijnlijk.
          Soort gebruik, MTB frame krijgt meer te verduren dan een raceframe, manke redenatie dus. Flash hardtail frame (250 gr. lichter dan taurine) is sterker dan de taurine, volgens m'n dealer. Minder schadegevallen, volgens hem. En wie zijn wij om hem tegen te spreken? M.a.w., uw veronderstellingen raken kant noch wal.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Al meermaals gezegd. Jantje begrijpt de dingen niet zo snel. :-)
          Voorlegging van de factuur kan ook door iemand anders. It happens all the time. Linkje dat dat illegaal is? ;-)
          Alh, gaat dat zo volgens u? Wat is dan het probleem met die gewijzigde garantievoorwaarden? Die er volgens u zijn. Niks. Levenslange garantie eerste eigenaar is dus nog steeds dezelfde, net als vroeger. Gewoon factuurtje doorgeven aan de koper, en klaar is kees. Ik denk dat 'betatje', om uw woordjes eens te gebruiken, het niet goed begrijpt. En ja, die linkjes mogen nog steeds. Spijtige is dat ik tot op heden nog geen enkel linkje heb gekregen.

Comment

Ik ben blijkbaar niet de enige met een trage garantie regeling :

http://forum.mountainbike.be/viewtop...ndale+garantie
            Het spijtige is wel dat je weer niet weet hoe het verhaal afloopt. Een uiteindelijke afloop van 't verhaal lezen we niet. Dikwijls, ik zeg dikwijls, wijst dat op een goede afloop. We weten enkel dat hij z'n frame minstens een maand kwijt is geweest, maar dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Is het eigenlijk mogelijk een 11speed Campagnolo achterderailleur te kombineren met een 11 speed Shimano cassette?
              Je vindt namelijk geen mtb naven met campa body.
              Ik ben eens gedepanneerd geweest met een wiel met een shimano cassette op m'n campa. Dat ging bijna perfect, was wel een 9 speed.
              Ik heb nu zelfs al geprobeerd met de SRAM met een campa cassette te rijden. Met de spacers van de SRAM tussen de campa tandwielen lukt het. Ik moet wel zeggen dat ik het nog niet goed heb kunnen testen. Zout op de baan, daar ga ik m'n nieuw fietske nog niet doorsturen.

Comment

Vandaag een dik uur in de bos gaan rijden. -6 graden gemiddeld maar de gevoelstemperatuur lag stukken lager. Goede kledij gaat een heel eind maar uiteindelijk vind de kou een weg
                Bij mij is 't een dikke week geleden dat ik nog op de fiets gezeten heb. En morgen ook al geen tijd.

Comment

Ik mocht madam haren auto zelfs ni buiten zetten om mijn rollen te placeren..Ik wacht wel tot zondag
                  In de living voor den TV hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    In de living voor den TV hé.
                    Ik maak teveel lawaai en kijk weinig tv, alleen het nieuws op den digicorder..meestal filmke oy youtube.
                    Heb de pc sowieso nodig voor den tacx.
                    Zo'n specifieke trainingsband maakt trouwens nog meer lawaai..

Comment

Ik ben eens gedepanneerd geweest met een wiel met een shimano cassette op m'n campa. Dat ging bijna perfect, was wel een 9 speed.
                      Ik heb nu zelfs al geprobeerd met de SRAM met een campa cassette te rijden. Met de spacers van de SRAM tussen de campa tandwielen lukt het. Ik moet wel zeggen dat ik het nog niet goed heb kunnen testen. Zout op de baan, daar ga ik m'n nieuw fietske nog niet doorsturen.
                      Nog een excuus om niet buiten te fietsen bij dit weer, al hoef ik mijn frame momenteel niet te sparen

Comment

Nog een excuus om niet buiten te fietsen bij dit weer, al hoef ik mijn frame momenteel niet te sparen
                        Bwa, als het droog zout is gaat dat nog, zoals het nu is dus. De MTB gaat trouwens overal door. Maar 't is natuurlijk wel beter om het niet te doen.

Comment

Soort gebruik, MTB frame krijgt meer te verduren dan een raceframe, manke redenatie dus. Flash hardtail frame (250 gr. lichter dan taurine) is sterker dan de taurine, volgens m'n dealer. Minder schadegevallen, volgens hem. En wie zijn wij om hem tegen te spreken? M.a.w., uw veronderstellingen raken kant noch wal.

Alh, gaat dat zo volgens u? Wat is dan het probleem met die gewijzigde garantievoorwaarden? Die er volgens u zijn. Niks. Levenslange garantie eerste eigenaar is dus nog steeds dezelfde, net als vroeger. Gewoon factuurtje doorgeven aan de koper, en klaar is kees. Ik denk dat 'betatje', om uw woordjes eens te gebruiken, het niet goed begrijpt. En ja, die linkjes mogen nog steeds. Spijtige is dat ik tot op heden nog geen enkel linkje heb gekregen.
                          Dat eerste: ik zei al dat de nieuwe carbonsoorten allicht sterker zijn dan de oude. Dat is meestal zo (en laat ons hopen dat dat zo blijft, want er is een groot verschil tussen sterkte en stijfheid). Daardoor kunnen de frames lichter worden. Mijn punt was gewoon dat het verschil in gewicht tss een Taurine en een Evo wel érg groot is (reeds meermaals gezegd). Ik heb nooit beweerd dat een carbon Flash frame minder sterk is. Die zit qua gewicht ergens tussen de Evo en de Taurine in.

Wat die factuur betreft: ik schreef eergisteren al dat de garantie constant overgedragen wordt (met andere woorden natuurlijk). Alleen, vroeger stond er niet expliciet in de garantievoorwaarden dat het om de eerste eigenaar moest gaan. Net daarom dat er dan ook niet tegen in konden gaan. Als ze het er wél expliciet in zetten daarentegen ...
                          En jij zei dat de dealer beweert dat het altijd enkel voor de eerste eigenaar is, dat de levenslange garantie geldt. Ik vroeg een link omdat de dealer mag zeggen wat hij wil. Het is het consumentenrecht dat hier van toepassing is. Als je een dergelijke weigering van garantie zou aanvechten, is de kans wel héél groot dat er brandhout wordt gemaakt van een mondeling argument van de dealer.
                          Maar bon, zoals gezegd, je mag je bewering steeds staven met rechtspraak of (nog liever) wetteksten.
                          Wat mijn linkjes betreft: ik typte de garantievoorwaarden letterlijk en woord voor woord over uit de cataloog van Cannondale van 1991 (Nederlandstalige versie uiteraard). Ik wil daar desgewenst gerust een foto van nemen en posten of doorsturen.
                          Last edited by Beta; 02/02/2012, 15:18.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• We zijn ondertussen wel 2012 he Beta , Cannondale is van de chinezen en levenslang is allang geen 15 jaar meer.

Comment

Soort gebruik, MTB frame krijgt meer te verduren dan een raceframe, manke redenatie dus. ...
                              Mm dat weet ik zo nog niet. MTB is afgeveerd en heeft dikke banden, op de weg heb je 6-8 bar in je bandjes en geen vering.
                              Ik hoor regelmatig mensen klagen dat ze hun garmin edge op de wegfiets verloren hebben, op de mtb valt dat veel minder voor. De klappen komen veel minder hard aan.

Comment

• Haha, de aap is uit de mouw. Ik heb de persoon die de garantieafhandeling doet, geconfronteerd met zijn conclusie en de relatie met het garantieverleden van het frame. Een frame wat in garantie werd verstrekt, zien ze niet graag nog eens terugkomen. Dat het frame binnen het normale netwerk van Cannondale werd verkocht op officiele manier, betreuren ze ten zeerste. Kijk dus uit wat je koopt. Even makkelijk koop je dus een fiets die als garantie werd gegeven, en in de showroom staat te blinken met een nieuwe setup.
                                Dit soort praktijken komt blijkbaar nog voor, en je weet dus eigenlijk niet wat je koopt. Goe bezig !

De beperking van garantie tot 2 jaar op basis van lakfouten is een clausule die tegenwoordig wordt gebruikt om onder de garantie uit te komen.

Ondertussen worden er afspraken gemaakt om ter plekke te komen kijken naar het frame om het lakverhaal van tafel te vegen. Doen ze dat niet, dan krijgen ze een aangetekende brief en dagvaarding in de bus met een ingebreke stelling op basis van hun eigen garantievoorwaarden. Laat ons hopen dat ze verstandig zijn en hun situatie inzien.

Mijn vertrouwen in de garantie van Cannondale zakt zienderogen..ik had het liever anders gezien, geloof me.

Comment

We zijn ondertussen wel 2012 he Beta , Cannondale is van de chinezen en levenslang is allang geen 15 jaar meer.
                                  Ik had het even over hoe het vroeger was, Adri. De discussie leidde ons daartoe. En dat levenslang idd geen levenslang meer is, probeer ik Jakkel al de hele tijd duidelijk te maken. Ik zeg al dagen dat de huidige frames wel heel licht zijn en leuk rijden, maar dat de duurzaamheid niet meer zal zijn wat die geweest is. Levenslange garantie geldt niet als een frame plots kapot gaat en men wijt dat aan normale slijtage. Maar die inperking van garantie wordt betwist door mijn allerbeste discussiepartner. En uiteraard geldt dit niet alleen voor Cannondale (even duidelijk stellen, want anders heb ik dat zogezegd beweerd).
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Haha, de aap is uit de mouw. Ik heb de persoon die de garantieafhandeling doet, geconfronteerd met zijn conclusie en de relatie met het garantieverleden van het frame. Een frame wat in garantie werd verstrekt, zien ze niet graag nog eens terugkomen. Dat het frame binnen het normale netwerk van Cannondale werd verkocht op officiele manier, betreuren ze ten zeerste. Kijk dus uit wat je koopt. Even makkelijk koop je dus een fiets die als garantie werd gegeven, en in de showroom staat te blinken met een nieuwe setup.
                                    Dit soort praktijken komt blijkbaar nog voor, en je weet dus eigenlijk niet wat je koopt. Goe bezig !

De beperking van garantie tot 2 jaar op basis van lakfouten is een clausule die tegenwoordig wordt gebruikt om onder de garantie uit te komen.

Ondertussen worden er afspraken gemaakt om ter plekke te komen kijken naar het frame om het lakverhaal van tafel te vegen. Doen ze dat niet, dan krijgen ze een aangetekende brief en dagvaarding in de bus met een ingebreke stelling op basis van hun eigen garantievoorwaarden. Laat ons hopen dat ze verstandig zijn en hun situatie inzien.

Mijn vertrouwen in de garantie van Cannondale zakt zienderogen..ik had het liever anders gezien, geloof me.
                                    En daar heb je die inperking van de levenslange garantie al. Het is dan nog erger dan ik dacht. Sorry to hear that. Hopelijk kan je ze van gedacht doen veranderen, want dit is er toch wel over.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Dat eerste: ik zei al dat de nieuwe carbonsoorten allicht sterker zijn dan de oude. Dat is meestal zo (en laat ons hopen dat dat zo blijft, want er is een groot verschil tussen sterkte en stijfheid). Daardoor kunnen de frames lichter worden. Mijn punt was gewoon dat het verschil in gewicht tss een Taurine en een Evo wel érg groot is (reeds meermaals gezegd). Ik heb nooit beweerd dat een carbon Flash frame minder sterk is. Die zit qua gewicht ergens tussen de Evo en de Taurine in.
                                      Oké, je neemt aan dat ‘nieuw carbon’ sterker kan zijn. Zo ver zijn we 't al eens.
                                      Dan kan je stellen dat een EVO wel eens even sterk zou kunnen zijn dan de 'oude' super six hi-mod van 900 gr., ook al weegt 'ie minder. Juist? Die stelling is in de praktijk trouwens al bewezen met de Flash carbon (950 gr.) vs. Taurine (1.200gr.). De Flash is zeker NIET slechter dan de Taurine. Frames schelen toch wel al een 250 gr, wat procentueel gewoon veel te noemen is. Als je voorgaand feit doortrekt zou je wel eens kunnen stellen dat een EVO misschien wel eens sterker zou kunnen zijn dan z'n voorganger, of minstens even sterk dan de SS Hi-Mod. Juist? Wat mijn punt is, is dat jij constant aanhaalt, laat uischijnen, suggereert dat reducering in gewicht een reducering in sterkte en duurzaamheid is. En, ik geef u deels gelijk, met gelijke materialen kan je stellen dat die redenatie kan kloppen. Een alu 7005 frame met buisdiameter 30mm en wanddikte 1mm, gaat vrij zeker tot bijna zeer zeker sterker zijn dan hetzelfde frame maar dan met een wanddikte van 0,5 mm, als het op dezelfde manier geassembleerd, gelast,… is. De speling met carbon is veel ruimer dan bij alu bijvoorbeeld. Carbon is koolstof, wat een natuurproduct is, en dat is de basis ook van een carbonframe. Maar de mogelijkheden door allerlei weeftechnieken, aantal lagen, soort epoxy’s, de vorm van de carbonbuis die je cm na cm een andere vorm kunt geven,…enzomeer laten toe dat je met carbon als basismateriaal veel verder kan gaan om uiteindelijk een sterk en toch licht frame te creëren. Met alu (en alle metalen frames trouwens) ben je beperkt in mogelijkheden. Fabrikanten spelen met legeringen (alu 7005, 6061, 7075,…) al dan niet met warmtebehandelingen enzomeer. Maar ergens stopt dat, alu blijft immers alu, het blijft een metaal, met als belangrijkste ingrediënt alu. De onderlinge gewichtsverschillen tussen de verschillende CAAD frames (CAAD4, CAAD5,… CAAD10) zijn belachelijk laag. Variërend van 1.200 gr. Tot 1.400 gr het frame. Simpelweg omdat het plafond van gewichtsbesparing bij alu frames bereikt is. Het probleem met veel ultra licht gewicht fietsonderdelen is dat ze meestal van nogal exotische merken zijn, kleine merken die het onderste uit de kan halen en dikwijls met hetzelfde soort legering werken als dat van de grote merken met zwaardere onderdelen. Ik kan er van meespreken, met de lichtgewicht onderdeeltjes op m’n Colnago. Het Tiso balhoofdstel was zo miniem en fragiel opgebouwd dat het wel stuk moest gaan. Geen rubberafdichtingen, heel dunne lagerschalen, fijn uitgevoerde lagers,… . Kleine fabrikanten wagen zich aan zulke dingen. Tiso kent nagenoeg niemand. Licht gewicht carbonframes zijn tegenwoordig massaproducten (er hangen nu bij m‘n dealer 4 EVO‘s aan het plafond), worden eerstdaags afgehaald door hun eigenaars. De EVO’s gaan als zoete broodjes over de toonbank. Als die dingen zo snel de geest zouden geven dan die zeldzame lichtgewicht exotische toestanden, dan kan Cannondale volgend jaar zelfs z’n goedkope vestiging in China sluiten. Massa lichtgewicht carbon frames vergelijken met lichtgewicht onderdeeltjes van merken met een heel klein marktaandeel is een manke vergelijking. En ik zeg het nog eens, ik heb ook meer vertrouwen in een good old CAAD frame. Maar, mits een correcte behandeling (juiste aanhaalmomenten boutjes!) en geen valtoestanden enzomeer, plus de levenslange garantie en de goede deal die ik heb kunnen sluiten. Vind ik dat ik niet onmiddellijk een slechte keuze heb gemaakt. Betrouwbaarheid en duurzaamheid, dat zal de toekomst uitwijzen.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Wat die factuur betreft: ik schreef eergisteren al dat de garantie constant overgedragen wordt (met andere woorden natuurlijk). Alleen, vroeger stond er niet expliciet in de garantievoorwaarden dat het om de eerste eigenaar moest gaan. Net daarom dat er dan ook niet tegen in konden gaan. Als ze het er wél expliciet in zetten daarentegen ...
                                      En jij zei dat de dealer beweert dat het altijd enkel voor de eerste eigenaar is, dat de levenslange garantie geldt. Ik vroeg een link omdat de dealer mag zeggen wat hij wil. Het is het consumentenrecht dat hier van toepassing is. Als je een dergelijke weigering van garantie zou aanvechten, is de kans wel héél groot dat er brandhout wordt gemaakt van een mondeling argument van de dealer.
                                      Maar bon, zoals gezegd, je mag je bewering steeds staven met rechtspraak of (nog liever) wetteksten.
                                      Wat mijn linkjes betreft: ik typte de garantievoorwaarden letterlijk en woord voor woord over uit de cataloog van Cannondale van 1991 (Nederlandstalige versie uiteraard). Ik wil daar desgewenst gerust een foto van nemen en posten of doorsturen.
                                      Beta, als het garantie is, is het garantie. Is het nu levenslang eerste eigenaar of levenslange garantie alle eigenaars. Het resultaat is hetzelfde. Eerste eigenaar levenslange garantie geeft z’n factuur door aan de koper (want dat gaat perfect volgens u). Levenslange garantie alle eigenaars, geen probleem, enkel garantiekaart tonen. Al uw bijkomende verklaringen bij de garantievoorwaarden in de aard van: “denk je dat, en als dit en dat, en wat als,…” zijn gissingen en veronderstellingen van uw kant. Gestaaft met niets. Punt.

Ik ga er niet over blijven doordrammen. Je weet goed genoeg waar het werkelijk over gaat, hoop ik toch. Uw laagdunkende uitlatingen en het gebruik van verkleinwoordjes naar mij toe zijn voor mij een teken aan de wand dat je stilaan beseft dat je naast de kwestie bezig bent en je van geen hout meer pijlen weet te maken. Het is een oud zeer van u, spijtig genoeg erg typerend.
                                      Enfin, ik vind het raar dat iemand die zelf voor een carbon frame van Cannondale gekozen heeft, het eerste carbon hardtail frame van het merk dan nog, wat dikwijls gepaard gaat met kinderziektes en die er ook effectief geweest zijn. Oké, je hebt de betere versie, het blijft het eerste carbon frame. En daarenboven nog een liefhebber van het merk is, zich zo negatief uitlaat over een geëvolueerd carbon frame van het merk, énkel en alleen omdat het licht weegt. Schadegevallen of zwakke punten van het EVO frame zijn tot op de dag van vandaag nog niet bekend, dat maakt uw veronderstellingen des te meer vatbaar voor discussie. Blijkbaar zijn de begrippen, evolutie, verfijnde technieken enzomeer een vreemd begrip voor u. En dat is toch echt wel spijtig voor iemand die zich maar al te vaak uitgeeft voor een liefhebber van de fietstechniek te zijn.

Comment

We zijn ondertussen wel 2012 he Beta , Cannondale is van de chinezen en levenslang is allang geen 15 jaar meer.
                                        Dat van die Chinezen klopt, die garantie van 15 jaar. Nog niks van gehoord of gelezen.

Comment

Mm dat weet ik zo nog niet. MTB is afgeveerd en heeft dikke banden, op de weg heb je 6-8 bar in je bandjes en geen vering.
                                          Ik hoor regelmatig mensen klagen dat ze hun garmin edge op de wegfiets verloren hebben, op de mtb valt dat veel minder voor. De klappen komen veel minder hard aan.
                                          Een hardtail heeft achteraan geen veer. Wees maar zeker dat als een MTB gebruikt wordt waarvoor 'ie gemaakt is, die meer afziet dan een raceframe.

Comment

Working...
                                          X