Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vorkpoten??? Stuurbuizen, zal je bedoelen. Een vorkpoot raakt geen stuurpen hoor. ;-)

    Sent from Beta's phone.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Vorkpoten??? Stuurbuizen, zal je bedoelen. Een vorkpoot raakt geen stuurpen hoor. ;-)
      Excuseer, een verspreking. Je weet wat ik bedoel hé...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Excuseer, een verspreking. Je weet wat ik bedoel hé...
        NP. Iedereen heeft dat wel eens.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Ik wacht nog tot maandagavond op nieuws vanuit de hoofdzetel omtrent de garantie aanvraag herziening.
          Komt die er niet, neem ik zelf rechtstreek contact op met iemand van de garantie afhandeling, ik heb nu een concrete naam en e-mail adres, en ga proberen een afspraak te maken om te komen kijken naar het frame.
          Desnoods rij ik naar Oldenzaal met mijn frame in de koffer, dan mag hij het zelf bekijken. Ik passeer tegenwoordig toch regelmatig in Holland.
          Komt hier niets uit de bus, geef ik geen rotte cent aan de vorte garantie van Crack'Ndale.

          Zo uitpakken met levenslange garantie en er zo veel moeite voor doen om er onderuit te komen, vind ik beneden alle peil, hoe tevreden ik ook was van deze fietsen...

          EDIT : ik ben daarstraks eens gaan kijken naar zo'n CAAD10. Dat zijn echt lelijke fietsen..Dat wordt het dus al zeker niet...
          De vormgeving van de buizen en het samenspel van dikke en dunne buizen, klopt gewoon niet.
          Last edited by ; 04/02/2012, 18:08.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            EDIT : ik ben daarstraks eens gaan kijken naar zo'n CAAD10. Dat zijn echt lelijke fietsen..Dat wordt het dus al zeker niet...
            De vormgeving van de buizen en het samenspel van dikke en dunne buizen, klopt gewoon niet.
            Een CAAD9 is alleszins mooier. Heeft ook nog meer de charme van een Cannondale, vind ik. Aluminium buizen zijn mooi als ze gewoon rond zijn. De Caffeine vond ik ook een heel mooi frame. Wordt er eigenlijk nog één Cannondale-frame in de USA gemaakt? Niet dat Taiwan daarom slechtere kwaliteit aflevert (ik ga ervan uit dat dat niet het geval is), maar die Amerikaanse frames hadden toch iets meer charme, vind ik. En zo is het ook wel met een aantal andere merken.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Ik wacht nog tot maandagavond op nieuws vanuit de hoofdzetel omtrent de garantie aanvraag herziening.
              Komt die er niet, neem ik zelf rechtstreek contact op met iemand van de garantie afhandeling, ik heb nu een concrete naam en e-mail adres, en ga proberen een afspraak te maken om te komen kijken naar het frame.
              Desnoods rij ik naar Oldenzaal met mijn frame in de koffer, dan mag hij het zelf bekijken. Ik passeer tegenwoordig toch regelmatig in Holland.
              Komt hier niets uit de bus, geef ik geen rotte cent aan de vorte garantie van Crack'Ndale.

              Zo uitpakken met levenslange garantie en er zo veel moeite voor doen om er onderuit te komen, vind ik beneden alle peil, hoe tevreden ik ook was van deze fietsen...

              EDIT : ik ben daarstraks eens gaan kijken naar zo'n CAAD10. Dat zijn echt lelijke fietsen..Dat wordt het dus al zeker niet...
              De vormgeving van de buizen en het samenspel van dikke en dunne buizen, klopt gewoon niet.
              Bwa, ik vind zo'n CAAD10 best nog wel oké. Het enige wat me wat stoort is die verdikking aan het einde van de buis van bracket naar balhoofd ter hoogte van de balhoofdbuis, en de lassen die niet meer zo mooi weggedremeld zijn als bij de vorige CAAD frames. En dat samenspel van dikke en dunne buizen bij de CAAD10, 't is nochtans iets typerend voor moderne frames. Zowel bij carbon als alu. Dan moet je de EVO eens van dichtbij bekijken, dat 'samenspel' van buizen klopt langs geen kanten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Een CAAD9 is alleszins mooier. Heeft ook nog meer de charme van een Cannondale, vind ik. Aluminium buizen zijn mooi als ze gewoon rond zijn. De Caffeine vond ik ook een heel mooi frame. Wordt er eigenlijk nog één Cannondale-frame in de USA gemaakt? Niet dat Taiwan daarom slechtere kwaliteit aflevert (ik ga ervan uit dat dat niet het geval is), maar die Amerikaanse frames hadden toch iets meer charme, vind ik. En zo is het ook wel met een aantal andere merken.
                Er wordt geen enkel frame meer in Amerika gemaakt. De carbon frames zijn het eerst overgegaan naar Azië, ik geloof dat de Taurine het eerste in Azië gemaakte frame is. De duurdere alu frames, de Flash alu en CAAD9 (en ik geloof nog enkele andere modellen met minder afzet, scalpel, Rz One,...) waren de laatste 'Handmade in USA' frames. Eind 2010 is de volledige productie overgegaan naar Azië. Fabriek in Bedford is nog open, maar daar wordt nog enkel de assemblage van bepaalde modellen gedaan en er is ook nog een research en testafdeling. Kwaliteit van de frames uit Azië zal zeker niet slechter zijn naar mijn gedacht. Een Chinees kan even goed lassen, werken,... als een Amerikaan, z'n uurloon zal alleen een pak lager liggen dan dat van die Amerikaan. Om te kunnen blijven concurreren moesten ze wel naar Azië trekken. En dat vertaalt zich nu ook in de prijzen. Je krijgt tegenwoordig bij Cannondale meer fiets voor hetzelfde geld dan pakweg 10 jaar terug. Zo is vandaag een Cannondale niet veel duurder meer dan een evenwaardige Canyon, Cube,... , soms zelfs even duur, of goedkoop... . Merken die toch wel bekend staan (stonden) om hun hoge prijs/kwaliteit. Maar 't is wel een feit dat het merk wat aan eigenheid verliest. En als ik de afwerking van de oudere frames bekijk, bijvoorbeeld van de F1000 CAAD3 uit '99 van me en de F2000 CAD3 uit '98 (die ik onlangs nog had) en ik vergelijk die met de Caffeine die ik nu heb (die toch ook al uit 2007 dateert), dan merk je toch duidelijk dat die frames niet meer met dezelfde aandacht geproduceerd en gespoten zijn geweest als die van in de jaren '90. De CAAD8 uit 2005 die ik had deed het nog redelijk.
                Toch is er nog een duidelijk onderscheid met andere merken, met z'n HeadShok, BB30, Si,... . En ze blijven opvallen in het fietswereldje, nu ook weer met de EVO, het productieframe met de hoogste stijfheid/gewichtsverhouding ooit. Ik blijf fan, ook al worden ze door Chinezen ineen gezet en is de afwerking wat minder dan vroeger. Positieve van gans de zaak is dat je ook een pak minder betaalt dan vroeger.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Bwa, ik vind zo'n CAAD10 best nog wel oké. Het enige wat me wat stoort is die verdikking aan het einde van de buis van bracket naar balhoofd ter hoogte van de balhoofdbuis, en de lassen die niet meer zo mooi weggedremeld zijn als bij de vorige CAAD frames. En dat samenspel van dikke en dunne buizen bij de CAAD10, 't is nochtans iets typerend voor moderne frames. Zowel bij carbon als alu. Dan moet je de EVO eens van dichtbij bekijken, dat 'samenspel' van buizen klopt langs geen kanten.
                  Bij een Evo zit daar nog iets van lijn in, en valt het verschil in buisdiktes wat minder op. Ik vind dat gewoon geen mooi frame. Bovendien woog die Ultegra die daar stond in maat 56 veel te veel naar mijn goesting. Mijn Six13 in maat 63 is zelfs lichter, en da's met pedalen !
                  No CAAD10 for me, da's echt geen optie.
                  Ik ben intussen al naar Van Nicholas aan het kijken. Instap Tita frame, zo hang ik er financieel niet aan vast als het niks blijkt. Voor 1200 euro heb je al een Tita frame, weliswaar zonder vork. Mooie rechte dunne buizen, en het valt niet dadelijk stuk als je er mee crasht. Dus da's al wat minder kans op gedoe met crash replacement..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Positieve van gans de zaak is dat je ook een pak minder betaalt dan vroeger.
                    Je moet alleen geen garantie meer vragen, want daar is geen geld meer voor
                    Ik ben akkoord met het R&D verhaal, maar je serviceverhaal moet nog blijven kloppen.

                    Als er met mijn Taurine ooit een garantiegeval opduikt, ik hoor hier dikwijls het verhaal van de afgebroken schijfrempads, en er komt zo'n reactie van Cannondale ? Dan rijd ik echt naar Oldenzaal.
                    Zeker wetende dat het eerste frame wat oorspronkelijk geleverd werd voor de assemblage van de custom Taurine, 2 deuken had...Daar wil je toch niet aan denken om dat geregeld te krijgen ?
                    Ik had beter moeten weten, met Amerikanen heb je altijd vodden. Auto's, brommers, vliegtuigen,... en hun fietsen zijn ook al niet meer wat ze geweest zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Er wordt geen enkel frame meer in Amerika gemaakt. De carbon frames zijn het eerst overgegaan naar Azië, ik geloof dat de Taurine het eerste in Azië gemaakte frame is. De duurdere alu frames, de Flash alu en CAAD9 (en ik geloof nog enkele andere modellen met minder afzet, scalpel, Rz One,...) waren de laatste 'Handmade in USA' frames. Eind 2010 is de volledige productie overgegaan naar Azië. Fabriek in Bedford is nog open, maar daar wordt nog enkel de assemblage van bepaalde modellen gedaan en er is ook nog een research en testafdeling. Kwaliteit van de frames uit Azië zal zeker niet slechter zijn naar mijn gedacht. Een Chinees kan even goed lassen, werken,... als een Amerikaan, z'n uurloon zal alleen een pak lager liggen dan dat van die Amerikaan. Om te kunnen blijven concurreren moesten ze wel naar Azië trekken. En dat vertaalt zich nu ook in de prijzen. Je krijgt tegenwoordig bij Cannondale meer fiets voor hetzelfde geld dan pakweg 10 jaar terug. Zo is vandaag een Cannondale niet veel duurder meer dan een evenwaardige Canyon, Cube,... , soms zelfs even duur, of goedkoop... . Merken die toch wel bekend staan (stonden) om hun hoge prijs/kwaliteit. Maar 't is wel een feit dat het merk wat aan eigenheid verliest. En als ik de afwerking van de oudere frames bekijk, bijvoorbeeld van de F1000 CAAD3 uit '99 van me en de F2000 CAD3 uit '98 (die ik onlangs nog had) en ik vergelijk die met de Caffeine die ik nu heb (die toch ook al uit 2007 dateert), dan merk je toch duidelijk dat die frames niet meer met dezelfde aandacht geproduceerd en gespoten zijn geweest als die van in de jaren '90. De CAAD8 uit 2005 die ik had deed het nog redelijk.
                      Toch is er nog een duidelijk onderscheid met andere merken, met z'n HeadShok, BB30, Si,... . En ze blijven opvallen in het fietswereldje, nu ook weer met de EVO, het productieframe met de hoogste stijfheid/gewichtsverhouding ooit. Ik blijf fan, ook al worden ze door Chinezen ineen gezet en is de afwerking wat minder dan vroeger. Positieve van gans de zaak is dat je ook een pak minder betaalt dan vroeger.
                      De prijs is alleszins zeker een voordeel. Toen de eerste Scalpel uit kwam, was dat een gigantisch duur ding. 3800 € voor een Scalpel 800. Op de wielen na (geloof ik) was die gelijk afgemonteerd als mijn Super V 800 die ongeveer 2100 € gekost had (korting gaven ze daarop enkel in onderdelen, niet als effectieve korting). Moesten ze de Taurine in de Verenigde Staten beginnen produceren zijn, het zou van hetzelfde laken een broek geweest zijn.
                      Chinezen zijn ook gemotiveerd natuurlijk.
                      Er wordt wel meer gekeken naar de kosten van de productie. Nu, mijn Super V 800 was er eentje van toen het Super V frame in prijs gezakt was als gevolg van een goedkoper productieproces van de achtervork. Dat ding was gelijmd i.p.v. gelast en woog een stuk minder dan de oude achtervork. Wel een nadeel: zijdelings was hij minder stijf, al kon je dat eigenlijk wel verwachten als je hem vergeleek met de oude.
                      Er zijn ook meer merken die naar het verre oosten trekken. Zelfs Yeti, vroeger toch een heel hoog gewaardeerd 'meer ambachtelijk' bedrijf, trok naar daar. Jammer. En er zijn er nog genoeg. Van GT weet ik het niet, maar ik vermoed dat die ook wel daar zullen produceren, nu. En Trek gegarandeerd ook, nee? Het is niet dat je naar een ander Amerikaans merk met grote geschiedenis kan overschakelen, want ze zijn allemaal in dezelfde zin geëvolueerd. Zelfs in de onderdelenwereld is het van dat. Meer eenheidsworst. Of word ik echt zo oud?
                      Al een geluk dat ik die oude Cannondale SE2000 nog in mijn garage staan heb. Wel nog quasi niet meer gereden (te exclusief met al die originele onderdelen, maar ook gewoon een maat te klein voor mij). Zalig ding, zelfs al is het maar gewoon om naar te kijken.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Je moet alleen geen garantie meer vragen, want daar is geen geld meer voor
                        Ik ben akkoord met het R&D verhaal, maar je serviceverhaal moet nog blijven kloppen.

                        Als er met mijn Taurine ooit een garantiegeval opduikt, ik hoor hier dikwijls het verhaal van de afgebroken schijfrempads, en er komt zo'n reactie van Cannondale ? Dan rijd ik echt naar Oldenzaal.
                        Zeker wetende dat het eerste frame wat oorspronkelijk geleverd werd voor de assemblage van de custom Taurine, 2 deuken had...Daar wil je toch niet aan denken om dat geregeld te krijgen ?
                        Ik had beter moeten weten, met Amerikanen heb je altijd vodden. Auto's, brommers, vliegtuigen,... en hun fietsen zijn ook al niet meer wat ze geweest zijn.
                        Ze kunnen nog wel goed produceren hé, maar mss gaan ze iets té veel de concurrentiestrijd aan. Cannondale is niet meer het premiummerk dat het ooit geweest is. Vroeger was het ook echt een innovatief merk. Mss zelfs één van de meeste innovatieve fietsenmerken ooit. En nu ... Nu volgen ze de stroom. Niet meer of minder dan dat. Massaproductie, overgecommercialiseerd. Goed ontwikkelde producten, maar niet langer compromisloos.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • ben een beetje aan het rondkijken geweest ivm de problematiek om schakelonderdelen van verschillende merken te mixen, en dit is een heel interessant artikel:



                          en dit is de tovenaar :http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Bij een Evo zit daar nog iets van lijn in, en valt het verschil in buisdiktes wat minder op. Ik vind dat gewoon geen mooi frame. Bovendien woog die Ultegra die daar stond in maat 56 veel te veel naar mijn goesting. Mijn Six13 in maat 63 is zelfs lichter, en da's met pedalen !
                            No CAAD10 for me, da's echt geen optie.
                            Ik ben intussen al naar Van Nicholas aan het kijken. Instap Tita frame, zo hang ik er financieel niet aan vast als het niks blijkt. Voor 1200 euro heb je al een Tita frame, weliswaar zonder vork. Mooie rechte dunne buizen, en het valt niet dadelijk stuk als je er mee crasht. Dus da's al wat minder kans op gedoe met crash replacement..
                            Van die verschillen in buisdiktes die meer opvallen bij de CAAD10, da's persoonlijk. Mij stoort het alvast helemaal niet. Ik vind het een meer dan geslaagd alu frame. Zowel op het vlak van design als vormgeving. Zeker als je naar de concurrentie kijkt. En dat uw Six13 minder weegt met pedalen, dan zal dat enkel en alleen aan de gemonteerde onderdelen liggen. Een CAAD10 weegt gemakkelijk 100 tot 200 gr. minder dan die six13 van u.
                            En koop u maar een instap titaframe. Die dingen kunnen ook breken hoor, zeker die instapdingen. En, als je al garantie krijgt, denk je als je zo'n frame breekt ze niet moeilijk gaan doen bij die instapper? En vermits grammetjes voor u altijd al belangrijk zijn geweest. De meest lichte dingen zijn het ook niet. Enkele weken terug was tita geen optie voor u. Rare wending plots... .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Je moet alleen geen garantie meer vragen, want daar is geen geld meer voor
                              Ik ben akkoord met het R&D verhaal, maar je serviceverhaal moet nog blijven kloppen.
                              Klopt dat serviveverhaal dan niet? En denk je dat 't bij andere merken beter gaat zijn? Kom je daar na een paar jaar af met uw gebroken frame, dan is 't sowieso buiten garantie. Daar hoef je zelfs niet te discussiëren.
                              Niet roepen en schelden vooraleer ze zich definitief terug trekken, kami.


                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Als er met mijn Taurine ooit een garantiegeval opduikt, ik hoor hier dikwijls het verhaal van de afgebroken schijfrempads, en er komt zo'n reactie van Cannondale ? Dan rijd ik echt naar Oldenzaal.
                              Zeker wetende dat het eerste frame wat oorspronkelijk geleverd werd voor de assemblage van de custom Taurine, 2 deuken had...Daar wil je toch niet aan denken om dat geregeld te krijgen ?
                              Ik had beter moeten weten, met Amerikanen heb je altijd vodden. Auto's, brommers, vliegtuigen,... en hun fietsen zijn ook al niet meer wat ze geweest zijn.
                              En ik die hier al jaren hoor, zeker van u, dat de Taurine hét frame bij uitstek was (is). Enfin, Cannondale in 't algemeen, innovatief, Si, BB30, Lefty,.... . Superlatieven schoten steeds tekort. Het tij kan keren, da's meer dan duidelijk nu. En dat enkel door een nog niet afgehandeld garantiegeval, vermoed ik toch?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                De prijs is alleszins zeker een voordeel. Toen de eerste Scalpel uit kwam, was dat een gigantisch duur ding. 3800 € voor een Scalpel 800. Op de wielen na (geloof ik) was die gelijk afgemonteerd als mijn Super V 800 die ongeveer 2100 € gekost had (korting gaven ze daarop enkel in onderdelen, niet als effectieve korting). Moesten ze de Taurine in de Verenigde Staten beginnen produceren zijn, het zou van hetzelfde laken een broek geweest zijn.
                                Chinezen zijn ook gemotiveerd natuurlijk
                                .
                                Zeker weten!





                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Ze kunnen nog wel goed produceren hé, maar mss gaan ze iets té veel de concurrentiestrijd aan. Cannondale is niet meer het premiummerk dat het ooit geweest is. Vroeger was het ook echt een innovatief merk. Mss zelfs één van de meeste innovatieve fietsenmerken ooit. En nu ... Nu volgen ze de stroom. Niet meer of minder dan dat. Massaproductie, overgecommercialiseerd. Goed ontwikkelde producten, maar niet langer compromisloos.
                                Je moet wel, anders ga je kopje onder.
                                Nu, ik vind ze tot op heden toch nog altijd net iets meer uitstralen dan de concurrentie. Net door die Si toestanden, BB30, HeadShok,... .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Je moet wel, anders ga je kopje onder.
                                  Nu, ik vind ze tot op heden toch nog altijd net iets meer uitstralen dan de concurrentie. Net door die Si toestanden, BB30, HeadShok,... .
                                  Bwah, moeten ... Vroeger had je ook duurdere en goedkopere merken. Cannondale zal bij die eerste groep. Premium hé. Van een Colnago of Pinarello verwacht je ook niet dat je hem kan kopen aan Canyon-prijzen. En er zijn verschillen, ook al zijn ze hun opleg mss niet helemaal waard.
                                  Van mij moet Cannondale de prijzen uiteraard niet kunstmatig hoog houden, maar ze mogen niet inboeten op afwerking en stevigheid.
                                  BB30, Headshok, idd, dat is allemaal gebleven, al ga ik daar niet veel op doorhameren, want ik rijd met een ander merk vork en heb geen BB30 gemonteerd. OK, een Lefty had ik wel graag gehad. Het was daarom ook dat ik hard twijfelde om zo'n F1 te kopen, maar prijs/kwaliteit was de basic Taurine nu eenmaal beter. En ja, nu kan je al meteen stellen dat ik zelf niet voor het meest typische Cannondale-product gegaan ben. Carbon uit Taiwan met Fox-vork vs. alu made in the USA met een Lefty.
                                  Volgende keer toch eerder een F1 hoor, al is daar niet veel USA meer aan.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    En koop u maar een instap titaframe. Die dingen kunnen ook breken hoor, zeker die instapdingen. En, als je al garantie krijgt, denk je als je zo'n frame breekt ze niet moeilijk gaan doen bij die instapper? En vermits grammetjes voor u altijd al belangrijk zijn geweest. De meest lichte dingen zijn het ook niet. Enkele weken terug was tita geen optie voor u. Rare wending plots... .
                                    Een basic titanium frame zou ik zelf ook niet meteen kopen. Heb ook al een aantal van die dingen weten scheuren ... De prijs van titanium is één ding. De prijs van de bewerking en het lassen is nog iets heel anders.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      En koop u maar een instap titaframe. Die dingen kunnen ook breken hoor, zeker die instapdingen. En, als je al garantie krijgt, denk je als je zo'n frame breekt ze niet moeilijk gaan doen bij die instapper? En vermits grammetjes voor u altijd al belangrijk zijn geweest. De meest lichte dingen zijn het ook niet. Enkele weken terug was tita geen optie voor u. Rare wending plots... .
                                      Als titanium breekt, is het 9/10 door gebrekkige of slecht uitgevoerde lassen. En dan ligt het aan de kwaliteit van het frame. Goedkoop is niet beterkoop hier . Normaa gezien is het heel moeilijk om een tita frame kapot te krijgen bij gebruik als fiets.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Bwah, moeten ... Vroeger had je ook duurdere en goedkopere merken. Cannondale zal bij die eerste groep. Premium hé. Van een Colnago of Pinarello verwacht je ook niet dat je hem kan kopen aan Canyon-prijzen. En er zijn verschillen, ook al zijn ze hun opleg mss niet helemaal waard.
                                        Pinarello en Colnago zijn tegenwoordig ook maar massa productjes uit Azië. Alle Pinarello's worden vandaag in Azië gemaakt en de meeste Colnago's ook, buiten hun absolute topframes, die worden nog in Italië gemaakt. Hun prijzen blijven echter (heel) hoog. Nu, ik moet toegeven dat een Colnago van afwerking toch nog net iets beter scoort dan een Cannondale. Ook hun spuitwerk is mooier, vind ik. Maar daar ga ik geen 1.000 euro (gemakkelijk) extra voor uitgeven.



                                        Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Van mij moet Cannondale de prijzen uiteraard niet kunstmatig hoog houden, maar ze mogen niet inboeten op afwerking en stevigheid.
                                        BB30, Headshok, idd, dat is allemaal gebleven, al ga ik daar niet veel op doorhameren, want ik rijd met een ander merk vork en heb geen BB30 gemonteerd. OK, een Lefty had ik wel graag gehad. Het was daarom ook dat ik hard twijfelde om zo'n F1 te kopen, maar prijs/kwaliteit was de basic Taurine nu eenmaal beter. En ja, nu kan je al meteen stellen dat ik zelf niet voor het meest typische Cannondale-product gegaan ben. Carbon uit Taiwan met Fox-vork vs. alu made in the USA met een Lefty.
                                        Volgende keer toch eerder een F1 hoor, al is daar niet veel USA meer aan.
                                        Ik heb nooit begrepen waarom je voor die taurine bent gegaan. Flash F1 'Handmade in USA' met Lefty uit 2009. Eén van de laatste echte hardtail Cannondales!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Een basic titanium frame zou ik zelf ook niet meteen kopen. Heb ook al een aantal van die dingen weten scheuren ... De prijs van titanium is één ding. De prijs van de bewerking en het lassen is nog iets heel anders.
                                          En dan is 't nog af te wachten hoe het met de garantie zit als dat scheurt. Een goedkoop Russisch tita frame zie ik niet meteen probleemloos vervangen worden in garantie. Ik kan mis zijn natuurlijk, maar 'k heb er toch m'n bedenkingen bij... .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X