Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKlopt dat serviveverhaal dan niet? En denk je dat 't bij andere merken beter gaat zijn? Kom je daar na een paar jaar af met uw gebroken frame, dan is 't sowieso buiten garantie. Daar hoef je zelfs niet te discussiëren.
Niet roepen en schelden vooraleer ze zich definitief terug trekken, kami.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ik die hier al jaren hoor, zeker van u, dat de Taurine hét frame bij uitstek was (is). Enfin, Cannondale in 't algemeen, innovatief, Si, BB30, Lefty,.... . Superlatieven schoten steeds tekort. Het tij kan keren, da's meer dan duidelijk nu. En dat enkel door een nog niet afgehandeld garantiegeval, vermoed ik toch?
Innovatief zijn ze nog steeds, Taurine is nog steeds perfect. Ik heb het al gezegd, maar je leest alleen wat je wil lezen. Je leert een merk pas kennen als het er echt op aankomt..
Jij blijft blindelings geloven in de loze beloftes van garantie, dat is je goed recht.
Je hoeft er niet allerlei bij te sleuren om de quasi onbestaande garantieregeling van dit Amerikaanse merk te verdedigen.
Ik zal het nog eens zeggen, ik vrees nu al voor de garantieregeling als mijn Taurine het zou begeven.
Je hebt me ook nog niets slecht horen zeggen over de EVO, ik schiet alleen met scherp op de garantieregeling, niet op de fietsen zelf.
Een CAAD10 kan best lichter en zelfs beter zijn dan een Six13, het is niet het garantieframe wat je hoort te krijgen voor een Six13. Eerder een garantieframe voor een CAAD9, en da's nog een categorie lager dan de Six13.
Comment
-
Als de lassen scheuren, is dat garantie ? Correct ?
't Zal ni moeilijk zijn om beter te doen dan de garantie van Cannondale, right ?
Een Van Nicholas komt ook van Holland, da's ook niet te ver.
Ik ga echt geen 3000 euro geven voor een frame, dat zegt me echt niks.
Daar koop ik liever een lichtsterke tele voor.
't Is maar een baanfiets he, da's bijzaak voor mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn koop u maar een instap titaframe. Die dingen kunnen ook breken hoor, zeker die instapdingen. En, als je al garantie krijgt, denk je als je zo'n frame breekt ze niet moeilijk gaan doen bij die instapper? En vermits grammetjes voor u altijd al belangrijk zijn geweest. De meest lichte dingen zijn het ook niet. Enkele weken terug was tita geen optie voor u. Rare wending plots... .
Tenzij je als een ware steenezel opnieuw enkele duizenden euro wil uitgeven aan een merk wat zijn beloftes niet nakomt, maar dat zegt meer over de koper dan over het merkt.En daar pas IK voor.
Comment
-
Eén van mijn goede voornemens voor 2012 was meer sporten, meer bewegen en mijn energie op een sportievere manier kwijt geraken.
Ik zoek dus een (nieuwe) koersfiets die mij als beginner aan het werk kan zetten.
Budget : 2000 EUR.
Graag wel wat kwaliteit, gecombineerd met een mooi uiterlijk.
Tips ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenPinarello en Colnago zijn tegenwoordig ook maar massa productjes uit Azië. Alle Pinarello's worden vandaag in Azië gemaakt en de meeste Colnago's ook, buiten hun absolute topframes, die worden nog in Italië gemaakt. Hun prijzen blijven echter (heel) hoog. Nu, ik moet toegeven dat een Colnago van afwerking toch nog net iets beter scoort dan een Cannondale. Ook hun spuitwerk is mooier, vind ik. Maar daar ga ik geen 1.000 euro (gemakkelijk) extra voor uitgeven.
Ik heb nooit begrepen waarom je voor die taurine bent gegaan. Flash F1 'Handmade in USA' met Lefty uit 2009. Eén van de laatste echte hardtail Cannondales!
De Taurine is wel een zalig frame om mee te rijden. En qua werking is een Fox super. Minder stijf dan een Lefty of Fatty natuurlijk, maar qua werking wel beter. Nadeel aan de Taurine: goedkope standaardnaven, maar hey, de F1 had toen net dezelfde wielen. Daar komt het dus niet op aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenEén van mijn goede voornemens voor 2012 was meer sporten, meer bewegen en mijn energie op een sportievere manier kwijt geraken.
Ik zoek dus een (nieuwe) koersfiets die mij als beginner aan het werk kan zetten.
Budget : 2000 EUR.
Graag wel wat kwaliteit, gecombineerd met een mooi uiterlijk.
Tips ?
En hoe moeten we dat budget juist zien? Heb je al kledij, schoenen en een helm? Of valt dat ook onder dat budget?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDit garantiegeval is voor Cannondale een afgehandelde zaak.
Innovatief zijn ze nog steeds, Taurine is nog steeds perfect. Ik heb het al gezegd, maar je leest alleen wat je wil lezen. Je leert een merk pas kennen als het er echt op aankomt..
Jij blijft blindelings geloven in de loze beloftes van garantie, dat is je goed recht.
Je hoeft er niet allerlei bij te sleuren om de quasi onbestaande garantieregeling van dit Amerikaanse merk te verdedigen.
Ik zal het nog eens zeggen, ik vrees nu al voor de garantieregeling als mijn Taurine het zou begeven.
Wat dit tita frames betreft: ik hoop voor jou dat je garantie kan genieten. Binnen de twee jaar in principe wel, maar geven ze op die frames meer dan de wettelijke twee jaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenCannondale!
En hoe moeten we dat budget juist zien? Heb je al kledij, schoenen en een helm? Of valt dat ook onder dat budget?
Neen die 1500 EUR - 2000 EUR gaat enkel over de fiets !
De schoenen en kledij koop ik apart..
Fijn dat je zo snel reageert, graag wat tips/voorbeelden/merken/websites/.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenIk dacht dat Cannondale veel duurder was ?
Neen die 1500 EUR - 2000 EUR gaat enkel over de fiets !
De schoenen en kledij koop ik apart..
Fijn dat je zo snel reageert, graag wat tips/voorbeelden/merken/websites/.......
Veel hangt ook af van waar je wilt kopen. Heb je een fietsenmaker in gedachten? Wat verkoopt die zoal? Of wil je online shoppen? Maakt het allemaal niet uit?
Let wel, online kan goedkoper zijn, maar als je er dan mee naar een fietsenmaker moet ... Bovendien kan je online geen korting krijgen, bij een fietsenmaker nog wel.
Persoonlijk zou ik zeker de Cannondale CAAD10 met Ultegra overwegen, maar dat ligt aan mijn merkvoorkeuren. Ik denk niet dat ze tegenwoordig nog slechte fietsen maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenNee hoor. Als je de posts van de laatste dagen hier doorneemt, zie je ook dat Cannondale tegenwoordig heel goed meevalt, qua prijs. Made in Taiwan i.p.v. de USA, zoals voorheen.
Veel hangt ook af van waar je wilt kopen. Heb je een fietsenmaker in gedachten? Wat verkoopt die zoal? Of wil je online shoppen? Maakt het allemaal niet uit?
Let wel, online kan goedkoper zijn, maar als je er dan mee naar een fietsenmaker moet ... Bovendien kan je online geen korting krijgen, bij een fietsenmaker nog wel.
Persoonlijk zou ik zeker de Cannondale CAAD10 met Ultegra overwegen, maar dat ligt aan mijn merkvoorkeuren. Ik denk niet dat ze tegenwoordig nog slechte fietsen maken.
Hoe zit dat met klikpedalen ? Geraak je dat snel gewoon of kan je beter een type nemen die aanpasbaar is en sneller los schiet in het begin of hoe zit dat juist ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls de lassen scheuren, is dat garantie ? Correct ?
't Zal ni moeilijk zijn om beter te doen dan de garantie van Cannondale, right ?
Een Van Nicholas komt ook van Holland, da's ook niet te ver.
Ik ga echt geen 3000 euro geven voor een frame, dat zegt me echt niks.
Van Nicholas worden gelast in China maar zijn wel OK. Ook hun garantiebeleid is in orde.
Ik heb referenties van frames die zoOoonder morren vervangen werden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenIk zou sowieso bij een fietsenwinkel kopen, als er dan stukken zijn of ik wil bepaalde zaken vernieuwen/verbeteren, kan ik sowieso rekenen op service.
Hoe zit dat met klikpedalen ? Geraak je dat snel gewoon of kan je beter een type nemen die aanpasbaar is en sneller los schiet in het begin of hoe zit dat juist ?
Klikpedalen word je wel snel gewoon, al kan je altijd wel eens vallen natuurlijk. Op veel pedalen kan je de spanning regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWat verkopen de fietsenmakers in jouw buurt dan?
Klikpedalen word je wel snel gewoon, al kan je altijd wel eens vallen natuurlijk. Op veel pedalen kan je de spanning regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenRidley is hier in de buurt zeer bekend/gekend ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenVoor Cannondale is dit een uitgemaakte zaak, we zijn nu al aan het escaleren.
Dit garantiegeval is voor Cannondale een afgehandelde zaak.
Je hebt me ook nog niets slecht horen zeggen over de EVO, ik schiet alleen met scherp op de garantieregeling, niet op de fietsen zelf.
Een CAAD10 kan best lichter en zelfs beter zijn dan een Six13, het is niet het garantieframe wat je hoort te krijgen voor een Six13. Eerder een garantieframe voor een CAAD9, en da's nog een categorie lager dan de Six13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls de lassen scheuren, is dat garantie ? Correct ?
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEen Van Nicholas komt ook van Holland, da's ook niet te ver.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk ga echt geen 3000 euro geven voor een frame, dat zegt me echt niks.
Comment
-
Een mens zijn smaken kunnen evolueren hee Jakkel. En als je zo'n ervaring opdoet met de garantieafhandeling van een merk sta je mogelijk niet te springen om er opnieuw 1 te kopen.
Wat op zich niets afdoet aan de kwaliteit, alles kan kapot . Zolang alles blijft draaien is elke fiets voor de eigenaar waarschijnlijk de beste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDat dit een vreemde wending is, had je enkele dagen ook al vermeld. Zo plots is dat dus niet. Tja, als het merk waarin je vertrouwde er een boeltje van maakt, moet je je mening durven herzien en op zoek naar alternatieven. Da's een logische reactie.
Dus, dat je titanium als frame materiaal enkele weken terug nog niet zag zitten en nu plots wel. Dan vind ik dat een rare wending, en terecht denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenTenzij je als een ware steenezel opnieuw enkele duizenden euro wil uitgeven aan een merk wat zijn beloftes niet nakomt, maar dat zegt meer over de koper dan over het merkt.En daar pas IK voor.
Comment
Comment