Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Een mens zijn smaken kunnen evolueren hee Jakkel. En als je zo'n ervaring opdoet met de garantieafhandeling van een merk sta je mogelijk niet te springen om er opnieuw 1 te kopen.
    Copy/paste...

Dat je verandert van merk omdat je problemen met de garantie van dat merk hebt, daar kan ik nog redelijk in komen. Maar titanium is een ander materiaal, geen ander merk hé. Er zijn genoeg alternatieven voor Cannondale hoor. Er zijn nog merken die carbon frames maken hoor.
    Dus, dat je titanium als frame materiaal enkele weken terug nog niet zag zitten en nu plots wel. Dan vind ik dat een rare wending, en terecht denk ik.

Comment

• Ik kan hier moeilijk voor Kami praten maar ik denk dat hij titanium frames altijd wel mooi gevonden heeft.
      Het prijskaartje dat aan een goed titanium frame hangt is natuurlijk niet voor iedereen haalbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
        Ik dacht dat Cannondale veel duurder was ?

Neen die 1500 EUR - 2000 EUR gaat enkel over de fiets !

De schoenen en kledij koop ik apart..

Fijn dat je zo snel reageert, graag wat tips/voorbeelden/merken/websites/.......
        1.600 euro voor een CAAD10 Cannondale met Ultegra groep op. Heel goed alu frame en een groep erop die een heel goede prijs/kwaliteit biedt. Hier kom je al heel ver mee. En niet onbelangrijk.... levenslange garantie op het frame. Ja ja, nog altijd.

Comment

Ik kan hier moeilijk voor Kami praten maar ik denk dat hij titanium frames altijd wel mooi gevonden heeft.
          Het prijskaartje dat aan een goed titanium frame hangt is natuurlijk niet voor iedereen haalbaar.
          3 weken terug was 'ie er nog niet gek van. Nu wel blijkbaar...
          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          HET befaamde pleidooi..
          't Zal zeker wel zijn voordelen hebben, maar ik ben er voorlopig niet gek van. Ik wil af en toe eens iets anders, en dan ben je met Titanium aan een dure wissel toe. Bovendien zijn deze frames op maat gemaakt, en de kans dat ik van zo'n 63cm frame af geraak op de 2ehandsmarkt, is bijzonder klein.

Maar intussen weet ik nog niets van m'n Crack'nDale..Volgens de vertegenwoordiger, loopt alles normaal, en bij weigering van garantie, had ik het al geweten. De afwikkeling en definitieve toekenning van een frame schijnt wat langer te duren, da's al. Maar zit er maar eens op te wachten

Comment

• Ja, als hij regelmatig iets anders wil, moet hij niet naar titanium kijken. Ik denk eigenlijk niet dat ik 1 van mijn fietsen ooit ga wegdoen of vervangen. Ik koop er enkel maar bij

Comment

Ja, als hij regelmatig iets anders wil, moet hij niet naar titanium kijken. Ik denk eigenlijk niet dat ik 1 van mijn fietsen ooit ga wegdoen of vervangen. Ik koop er enkel maar bij
              En die passie voor titanium siert je!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                1.600 euro voor een CAAD10 Cannondale met Ultegra groep op. Heel goed alu frame en een groep erop die een heel goede prijs/kwaliteit biedt. Hier kom je al heel ver mee. En niet onbelangrijk.... levenslange garantie op het frame. Ja ja, nog altijd.

1799 €. Volgens de cataloog. Het is die die ik aanraadde.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  1799 €. Volgens de cataloog. Het is die die ik aanraadde.
                  Goed advies, beta!
                  Ja, ik weet het van die 1.799 euro, in de praktijk is dat 1.620 euro hé.

Comment

Goed advies, beta!
                    Ja, ik weet het van die 1.799 euro, in de praktijk is dat 1.620 euro hé.
                    Hangt er van af. Op mijn Taurine heb ik geen 10 % gekregen. En ik heb het in meerdere shops gevraagd. Was wel net een nieuw model natuurlijk.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Hangt er van af. Op mijn Taurine heb ik geen 10 % gekregen. En ik heb het in meerdere shops gevraagd. Was wel net een nieuw model natuurlijk.
                      10% krijg je normaal altijd, bij mijn dealer toch zeker.

Comment

• BEdankt Jakkel en Beta !!!!

Is dit een recent model of al langer op de markt ?

Is dit een zware fiets ?

Wat zijn de aanpassingen die het snelste gebeuren qua techniek wanneer je voelt dat het fietsen je goed begint te bevallen ? De remmen ? Wielen ? Banden ? Schakelaars ? Tandwielen ? Schakelgroep ? ....

Gebruikt hier iemand een polar ? Is dat aan te raden voor een beginneling die een slechte conditie heeft ?

Wat is nodig wanneer je een teller op je fiets zet ? Wat is het summum op de dag van vandaag ?

Wat is het beste merk qua schoenen/kledij ?

Comment

10% krijg je normaal altijd, bij mijn dealer toch zeker.
                          Ik ook. Op al mijn vroegere Cannondales. Maar niet op die Taurine die toen pas uit was. Heb 6 % gekregen en dat percentage was gelijk bij meerdere dealers.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

De CAAD8 is zelfs een beter en lichter frame. Als garantieframe zou ik al super blij zijn met een CAAD10. Want dat frame is pakken beter dan die rommel van een six13. Hoeveel heb je dat six13 garantieframe uit Duitsland, of van waar kwam het ook alweer, trouwens betaald? was dat geen overjaars model ook?
                            Feit is en blijft, dat Cannondale zijn befaamde garantie niet nakomt.
                            Of die Six13 nu een garantieframe was of niet.
                            Of het een overjaars model was of niet.
                            Of het een rommel frame was of niet
                            Of het uit Duitsland komt of niet
                            Flauw dat je het zo probeert te spelen, maar al de bovenstaande mogelijkheden zijn geen reden tot het afwijzen van garantie. Ik ben de eerste eigenaar en heb alle nodige papieren hiervoor aangebracht. Cannondale geeft 'garantie' op al zijn frames, rommel of niet, continentale 'garantie'.
                            Feit is dat ik niet de enige ben in soortgelijk geval, waar Cannondale er alles aan doet om er onderuit te geraken. In dezelfde fietszaak is een zaak hangende voor een garantieframe voor een Supersix HM. Sinds december '11 weet deze klant nog steeds niet wat voor frame hij in de plaats krijgt. Volgens mij moet dit een EVO worden, vanuit Cannondale willen ze alleen maar een Supersix Standard Modulus geven. Voor een EVO zou hij moeten bijbetalen, namelijk 1800 euro(dealerprijs). Deze klant weigert uiteraard om dat te betalen.
                            Dat geval zit ook hogerop om bij Cannondale te escaleren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                              BEdankt Jakkel en Beta !!!!

Is dit een recent model of al langer op de markt ?

Is dit een zware fiets ?

Wat zijn de aanpassingen die het snelste gebeuren qua techniek wanneer je voelt dat het fietsen je goed begint te bevallen ? De remmen ? Wielen ? Banden ? Schakelaars ? Tandwielen ? Schakelgroep ? ....

Gebruikt hier iemand een polar ? Is dat aan te raden voor een beginneling die een slechte conditie heeft ?

Wat is nodig wanneer je een teller op je fiets zet ? Wat is het summum op de dag van vandaag ?

Wat is het beste merk qua schoenen/kledij ?
                              Nu zal die fiets al wel een paar maand uit zijn.

Een zware fiets is dat niet, nee. In principe hoef je daar ook helemaal niet direct iets aan te vervangen. Die fiets is geen basismodel. Een dergelijke frame met een dergelijke groep erop, kan zelfs gerust ingezet worden in competitie, al zullen ze daar wel met duurdere wielen rondbollen. Is ook typisch in die prijsklasse bij Cannondale: wielen die desgewenst geüpgrade kunnen worden. Niet geheel onlogisch, want wielen vervangen gaat behoorlijk snel. Bovendien kan je de originele wielen dan nog altijd gebruiken als tweede paar. Maar nogmaals, in sé is dat zeker niet direct nodig. Imo eerder iets om te doen na een paar jaar.

Een Polar is altijd aan te raden, maar die hebben dan ook producten van de laagste tot de hoogste prijsklasse. De duurste modellen hoeven uiteraard niet. Als je er niets van kent en je laat je niet medisch opvolgen, dan heel je daar het maximum niet uit. Maar goed, de mijne was destijds ook een duur model, terwijl ik ook niet bepaald competitie deed toen. Er kunnen ook andere redenen zijn om een duurder model te kopen. Tegenwoordig bv. de GPS-sensor, die in feite dienst doet als kilometerteller.
                              Het summum? De duurste natuurlijk. Dat is met alles zo.

Het beste merk qua kledij? Assos. Nu, als occasioneel fietser, heb je dat niet echt nodig. Koop je een volledige outfit van dat merk (korte broek, lange broek, truitje met korte mouwen, truitje met lange mouwen en een dikkere vest voor in de winter), dan zit je al snel aan 750 € en meer. Let wel: het prijsverschil tussen Assos en zo goed als alle andere merken, is groot. Shimano en Nothwave maken ook uitstekende spullen.
                              En dan moet je nog een helm, ondergoed en schoenen hebben. Schoenen: Shimano, Northwave, ... (150 € en meer voor de betere modellen). En zoals dat met alle schoenen is: kies gewoon het merk dat het best past. Oh, een koersbrilletje is ook handig. Ook het summum, veronderstel ik? Oakley dan. 150-250 €. Wat de helm betreft: zelfde prijsklasse als Oakley bij Giro. Iets goedkoper: dan heb je merken als Met.
                              Ik zou mij bij de meer reguliere merken houden en vrijgekomen budget eerder in de fiets zelf steken.

Enfin, snuister eens rond bij online shops. Passen en kopen van helm, kledij en schoenen, zou ik toch in winkel doen. Van Eyck in Aalst en (ik dacht) Geel. Fashion For Cycling in Aalter en Geraardsbergen. Deftige winkels en goeie spullen tegen prijzen die onder de adviesprijzen liggen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Flauw dat je het zo probeert te spelen, maar al de bovenstaande mogelijkheden zijn geen reden tot het afwijzen van garantie. Ik ben de eerste eigenaar en heb alle nodige papieren hiervoor aangebracht. Cannondale geeft 'garantie' op al zijn frames, rommel of niet, continentale 'garantie'.
                                Feit is dat ik niet de enige ben in soortgelijk geval, waar Cannondale er alles aan doet om er onderuit te geraken. In dezelfde fietszaak is een zaak hangende voor een garantieframe voor een Supersix HM. Sinds december '11 weet deze klant nog steeds niet wat voor frame hij in de plaats krijgt. Volgens mij moet dit een EVO worden, vanuit Cannondale willen ze alleen maar een Supersix Standard Modulus geven. Voor een EVO zou hij moeten bijbetalen, namelijk 1800 euro(dealerprijs). Deze klant weigert uiteraard om dat te betalen.
                                Jan probeert zijn geweten te sussen. Struisvogelpolitiek helpt daarbij.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ook. Op al mijn vroegere Cannondales. Maar niet op die Taurine die toen pas uit was. Heb 6 % gekregen en dat percentage was gelijk bij meerdere dealers.
                                  Ik heb vééél meer gekregen, en mijn frame is ook pas uit.

Man, ik heb niet gezegd dat ze bij Cannondale niet moeilijk zouden zijn met hun garantie hé. Ik stel mij gewoon vragen bij uw verhaal. Ik vind het niet erg duidelijk, zo simpel is dat. Het was niet afgehandeld, nu plots wel. Ik blijf erbij, als je recht in je schoenen staat dan heb je een verhaal tegen hen. Je sprak zelf van een dagvaarding, nu hoor ik daar niks meer over. De garantievoorwaarden staan duidelijk vermeld op de site en in hun catalogussen. Als je recht in je schoenen staat, wat je beweert, krijg je op het einde van de rit gelijk. Met wat vaag roepen op een forum kom je nergens hoor. En niemand wordt er wijzer van. En wat had je nu gedacht, dat je voor zo'n zwaar slecht frame als de Six13 een SS van 950 gr. in de plaats ging krijgen? Yeah right. Een CAAD10 is pakken beter, je mag je beide pollekes kussen als je 'r zo eentje in de plaats krijgt. Maar ja, alu als frame materiaal is voor u voorbij zeker? Je ziet het waar je geraakt bent met die halve carbonrommel.
                                  En over titaframes was je heel duidelijk over enkele weken terug. Je moet wel weten wat je wilt natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Jan probeert zijn geweten te sussen. Struisvogelpolitiek helpt daarbij.
                                  En beta probeert weer.

Comment

• Ik zal het nog eens moeten uitleggen, want er is weer eentje diene het niet snapt.
                                    Cannondale's officiële antwoord op mijn garantie aanvraag is de 549 euro voor de CAAD10. Waar ik niks mee ben, wat jij ook beweert.
                                    Dat het een rommelframe is of niet, das uw mening. Ik vind ook wel een aantal dingen rommel, maar dat doet niets terzake.
                                    Alle documenten zijn aanwezig.
                                    Een Supersix was idd straf geweest, maar een Standard modulus zit eerder rond de 1050 gram, wat ruim laag genoeg is voor mij.
                                    Daar had ik gerust willen voor bijbetalen, mocht die optie er zijn geweest.
                                    De CAAD10 had ik volledig gratis verwacht, da's namelijk een frame exchange, gecovered door de garantie. Mits een een gratis CAAD10, was opleggen voor een SS een optie.
                                    Dat is er nu niet, en zelfs voor de volledig alu CAAD10 moet er al betaald worden. Dat is dus geen garantie.

Om te proberen de CAAD10 gratis te krijgen en daarbovenop een optie te krijgen om voor een Supersix te kunnen bijbetalen, zit de aankoopverantwoordelijke van de fietsketen vandaag nog samen met Cannondale verantwoordelijken, samen met het andere garantiegeval wat niet deftig gecovered wordt.
                                    Wat jij van zo'n Six13 vind, kan mij echt niet bezighouden. Ik heb hier 2 jaar probleemloos mee gereden.
                                    Moet ik je nog een kopij bezorgen van de aankoop en het garantiekaartje van het frame ?
                                    Kijk, als je het niet snapt, moet je er ook geen toespelingen op maken.

En titaframes, jawel, die vind ik nog steeds redelijk duur en redelijk zwaar wat(dan toch de instappers). Maar als je ziet hoe snel een carbon het begeeft en hoe wankel de garantieregeling zit bij Cannondale, lijkt het me logisch dat je daar geen frame meer van koopt. Krijg ik er een zo, of voor een lage prijs, dan wil ik het nog overwegen. Zo niet, heeft Cannondale bij mij afgedaan en spendeer ik daar geen euro meer aan.
                                    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ? Ik hoor hier trouwens maar 1 persoon zeggen dat em het niet snapt, maar het zal wel aan mij liggen zeker ?

Comment

Ik zal het nog eens moeten uitleggen, want er is weer eentje diene het niet snapt.
                                      Cannondale's officiële antwoord op mijn garantie aanvraag is de 549 euro voor de CAAD10. Waar ik niks mee ben, wat jij ook beweert.
                                      Dat het een rommelframe is of niet, das uw mening. Ik vind ook wel een aantal dingen rommel, maar dat doet niets terzake.
                                      Alle documenten zijn aanwezig.
                                      Een Supersix was idd straf geweest, maar een Standard modulus zit eerder rond de 1050 gram, wat ruim laag genoeg is voor mij.
                                      Daar had ik gerust willen voor bijbetalen, mocht die optie er zijn geweest.
                                      De CAAD10 had ik volledig gratis verwacht, da's namelijk een frame exchange, gecovered door de garantie. Mits een een gratis CAAD10, was opleggen voor een SS een optie.
                                      Dat is er nu niet, en zelfs voor de volledig alu CAAD10 moet er al betaald worden. Dat is dus geen garantie.
                                      Alles op een rijtje, da's net iets duidelijker dan dat vaag en dubbelzinnig gedoe van de afgelopen weken. Inderdaad, als de garantie terecht is, klopt het niet dat je voor de CAAD10 zou moeten betalen, daar ben ik het volmondig mee eens.

Om te proberen de CAAD10 gratis te krijgen en daarbovenop een optie te krijgen om voor een Supersix te kunnen bijbetalen, zit de aankoopverantwoordelijke van de fietsketen vandaag nog samen met Cannondale verantwoordelijken, samen met het andere garantiegeval wat niet deftig gecovered wordt.
                                      Wat jij van zo'n Six13 vind, kan mij echt niet bezighouden. Ik heb hier 2 jaar probleemloos mee gereden.
                                      Moet ik je nog een kopij bezorgen van de aankoop en het garantiekaartje van het frame ?
                                      Kijk, als je het niet snapt, moet je er ook geen toespelingen op maken.
                                      Ik vind het vrij raar dat als de boel duidelijk stuk is door een constructiefout je geen ander frame krijgt. Dat is de eerste keer dat ik zoiets hoor van Cannondale. Nu, als ze vandaag nog samen zitten om de boel te bespreken lijkt me de zaak nog niet afgehandeld te zijn?? Onlangs zei je dat de boel voor Cannondale WEL afgehandeld was. Begrijp je wat ik bedoel met uw 'onduidelijkheden'? In raadsels praten creëert alleen maar een sfeertje van onduidelijkheden.
                                      En ik (alleen) vind de Six13 geen rommelframe, dat IS gewoon een slecht frame. Dat weet iedereen, da's algemeen bekend. Ik heb het u destijds hier nog gezegd toen je 't net gekocht had, dat het één van de slechtste frames is dat Cannondale ooit gemaakt heeft. Maar ja, die jakkel hé...
                                      En ja, je hebt er 2 jaar probleemloos mee rond gereden, maar da's nu wel gedaan, een bevestiging dat het een rommelframe is. Kan en mag niet na 2 jaar hé.

En titaframes, jawel, die vind ik nog steeds redelijk duur en redelijk zwaar wat(dan toch de instappers). Maar als je ziet hoe snel een carbon het begeeft en hoe wankel de garantieregeling zit bij Cannondale, lijkt het me logisch dat je daar geen frame meer van koopt. Krijg ik er een zo, of voor een lage prijs, dan wil ik het nog overwegen. Zo niet, heeft Cannondale bij mij afgedaan en spendeer ik daar geen euro meer aan.
                                      Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ? Ik hoor hier trouwens maar 1 persoon zeggen dat em het niet snapt, maar het zal wel aan mij liggen zeker ?
                                      Of de rest zegt het niet hé.
                                      Nog eens, er bestaan nog andere merken dan Cannondale hé, blijkbaar begrijp jij het niet zo goed. Carbon was voor u toch altijd dé uitvinding bij uitstek om frames te produceren?! Licht, schokabsorberend, stijf, sterk, relatief betaalbaar,... . Alu als materiaal voor frames was (is) al compleet verleden tijd voor u, meermaals duidelijk gezegd. En tita zag je enkele weken terug nog niet zitten. Misschien vergeten dat je zulke dingen ooit gezegd hebt, het ene al recentelijker dan het andere? Kijk dan maar eens in de jonge en oude archieven van dit forum. Voor je anderen beschuldigt van onduidelijkheden en dat ze de boel niet willen begrijpen zou je best eens eerst in eigen boezem kijken.

Comment

Alles op een rijtje, da's net iets duidelijker dan dat vaag en dubbelzinnig gedoe van de afgelopen weken. Inderdaad, als de garantie terecht is, klopt het niet dat je voor de CAAD10 zou moeten betalen, daar ben ik het volmondig mee eens.
                                        En al de rest is zever.

Afgehandeld voor Cannondale, maar niet voor mij. Eigenlijk is alles van moeite wat ik nu doe, een aanloop naar een procedure voor de rechtbank. Niet alleen van mij uit, ook voor dat andere geval waar ze niet op een juiste manier de garantie willen invullen.
                                        Ik stuur nog een laatste vriendelijke mail, daarna is het een gedoe met aangetekende brieven en dergelijke. Waar ik helemaal geen zin in heb, en ook het nut van betwijfel. Maar dit zomaar laten passeren, kan ook niet.

Comment

En al de rest is zever.
                                          Da's de makkelijkste manier om u eruit te praten natuurlijk.... .

Afgehandeld voor Cannondale, maar niet voor mij. Eigenlijk is alles van moeite wat ik nu doe, een aanloop naar een procedure voor de rechtbank. Niet alleen van mij uit, ook voor dat andere geval waar ze niet op een juiste manier de garantie willen invullen.
                                          Ik stuur nog een laatste vriendelijke mail, daarna is het een gedoe met aangetekende brieven en dergelijke. Waar ik helemaal geen zin in heb, en ook het nut van betwijfel. Maar dit zomaar laten passeren, kan ook niet.
                                          Dat is duidelijk, veel succes!

Comment

Working...
                                          X