Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Da's de makkelijkste manier om u eruit te praten natuurlijk.... .
    Vooral om er geen tijd in te steken Jakkel.
    Ik ben al lang content dat je het snapt en ziet waar het om gaat. Zo'n absurde dingen vraag ik helemaal niet van Cannondale, vandaar ook dat het zo frustrerend is dat Cannondale zich op deze manier gedraagt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Vooral om er geen tijd in te steken Jakkel.
      Da's nog een andere manier om u er vanaf te maken.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Ik ben al lang content dat je het snapt en ziet waar het om gaat. Zo'n absurde dingen vraag ik helemaal niet van Cannondale, vandaar ook dat het zo frustrerend is dat Cannondale zich op deze manier gedraagt.
      Waarheid!

En nu ga 'k met de velo rijden!

Comment

En nu ga 'k met de velo rijden!
        Doe em ni kapot he...

Comment

Doe em ni kapot he...

Sent from my HTC Radar.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Nu zal die fiets al wel een paar maand uit zijn.

Een zware fiets is dat niet, nee. In principe hoef je daar ook helemaal niet direct iets aan te vervangen. Die fiets is geen basismodel. Een dergelijke frame met een dergelijke groep erop, kan zelfs gerust ingezet worden in competitie, al zullen ze daar wel met duurdere wielen rondbollen. Is ook typisch in die prijsklasse bij Cannondale: wielen die desgewenst geüpgrade kunnen worden. Niet geheel onlogisch, want wielen vervangen gaat behoorlijk snel. Bovendien kan je de originele wielen dan nog altijd gebruiken als tweede paar. Maar nogmaals, in sé is dat zeker niet direct nodig. Imo eerder iets om te doen na een paar jaar.

Een Polar is altijd aan te raden, maar die hebben dan ook producten van de laagste tot de hoogste prijsklasse. De duurste modellen hoeven uiteraard niet. Als je er niets van kent en je laat je niet medisch opvolgen, dan heel je daar het maximum niet uit. Maar goed, de mijne was destijds ook een duur model, terwijl ik ook niet bepaald competitie deed toen. Er kunnen ook andere redenen zijn om een duurder model te kopen. Tegenwoordig bv. de GPS-sensor, die in feite dienst doet als kilometerteller.
            Het summum? De duurste natuurlijk. Dat is met alles zo.

Het beste merk qua kledij? Assos. Nu, als occasioneel fietser, heb je dat niet echt nodig. Koop je een volledige outfit van dat merk (korte broek, lange broek, truitje met korte mouwen, truitje met lange mouwen en een dikkere vest voor in de winter), dan zit je al snel aan 750 € en meer. Let wel: het prijsverschil tussen Assos en zo goed als alle andere merken, is groot. Shimano en Nothwave maken ook uitstekende spullen.
            En dan moet je nog een helm, ondergoed en schoenen hebben. Schoenen: Shimano, Northwave, ... (150 € en meer voor de betere modellen). En zoals dat met alle schoenen is: kies gewoon het merk dat het best past. Oh, een koersbrilletje is ook handig. Ook het summum, veronderstel ik? Oakley dan. 150-250 €. Wat de helm betreft: zelfde prijsklasse als Oakley bij Giro. Iets goedkoper: dan heb je merken als Met.
            Ik zou mij bij de meer reguliere merken houden en vrijgekomen budget eerder in de fiets zelf steken.

Enfin, snuister eens rond bij online shops. Passen en kopen van helm, kledij en schoenen, zou ik toch in winkel doen. Van Eyck in Aalst en (ik dacht) Geel. Fashion For Cycling in Aalter en Geraardsbergen. Deftige winkels en goeie spullen tegen prijzen die onder de adviesprijzen liggen.
            Beta, jij bent duidelijk de juiste persoon om mij vlot voort te helpen, met een professionele visie ! Bedankt alvast.

Hoe zijn je ervaringen met Granville ? Hebben deze ook goed materiaal ?

Dank.

Comment

• Granville is een Belgisch merk. Heette vroeger Ludo. De kwaliteit zal geen probleem zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.

Sent from my HTC Radar.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Doe em ni kapot he...
                Deze krijg je niet kapot. Geen Aziatische carbonrommel, wel nog handgemaakt Amerikaans alu.

Enfin, 60 km's door de sneeuw met de MTB na twee weken inactiviteit, dat doet pijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                  Beta, jij bent duidelijk de juiste persoon om mij vlot voort te helpen, met een professionele visie ! Bedankt alvast.

Hoe zijn je ervaringen met Granville ? Hebben deze ook goed materiaal ?

Dank.
                  't Is Belgisch en dat betaal je ook. Voordeel is wel dat je de fietsen zelf kan aanpassen. Wil je een andere groep en/of onderdelen op een bepaald model, dan kan dat aangepast worden. Mij zeggen die fietsen niks, maar er is uiteraard niks mis mee.

Comment

Deze krijg je niet kapot. Geen Aziatische carbonrommel, wel nog handgemaakt Amerikaans alu.

Enfin, 60 km's door de sneeuw met de MTB na twee weken inactiviteit, dat doet pijn...
                    Die Six13 was ook handgemaakt in USA en alu..met chinees carbon, of maakten ze dat toch nog in de USA ?
                    Dan ben je misschien toch nog beter af met een chinees dan een amerikaan ?

Comment

Die Six13 was ook handgemaakt in USA en alu..met chinees carbon, of maakten ze dat toch nog in de USA ?
                      Dan ben je misschien toch nog beter af met een chinees dan een amerikaan ?
                      Feit is wel dat de Six13 een mooi frame is! En ook het concept op zich is vrij uniek. Alleen spijtig dat het niet het beste frame van het merk is.

Comment

Feit is wel dat de Six13 een mooi frame is! En ook het concept op zich is vrij uniek. Alleen spijtig dat het niet het beste frame van het merk is.
                        Wel, ik vond het ook mooi. Mooie rechte buizen, niet teveel poespas, hourglass seatstays, carbon onder en bovenbuis, mooi rechte alu zadelbuis.
                        Ander en beter.

Comment

• Awel, positief geschrokken van Cannondale. Zelf nog eens gebeld, ik had een concrete naam en telefoonnummer, rechtstreeks naar de man die de garantieafhandeling doet.
                          Samen naar de foto's gekeken van de loskomende buis, corrosieprobleem is bijkomstig, en een goed gesprek gehad. Ze vonden het raar dat het niet de dealer zelf was die dit met hun besprak, maar het was een open en eerlijk gesprek over hoe het nu juist in mekaar zit.
                          Kans is groot, maar ik wacht af, dat het dan toch een vervanging zonder kost kan zijn voor een CAAD10 frame, mits opleg een Supersix SM frame.

't Is nochtans een grote dealer, maar hier verschiet ik van.
                          Conclusie : Ga gewoon zelf achter je garantie aan, in Oldenzaal zijn ze precies de slechtste nog niet.
                          Dus nog effe afwachten met die aangetekende brieven en dergelijke....

Hier word ik toch terug een beetje blij van :-)

Comment

• Vreemde situatie. De dealer deed te weinig moeite dan?
                            Hoeveel opleg voor de SS?

Sent from my HTC Radar.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Awel, positief geschrokken van Cannondale. Zelf nog eens gebeld, ik had een concrete naam en telefoonnummer, rechtstreeks naar de man die de garantieafhandeling doet.
                              Samen naar de foto's gekeken van de loskomende buis, corrosieprobleem is bijkomstig, en een goed gesprek gehad. Ze vonden het raar dat het niet de dealer zelf was die dit met hun besprak, maar het was een open en eerlijk gesprek over hoe het nu juist in mekaar zit.
                              Kans is groot, maar ik wacht af, dat het dan toch een vervanging zonder kost kan zijn voor een CAAD10 frame, mits opleg een Supersix SM frame.

't Is nochtans een grote dealer, maar hier verschiet ik van.
                              Conclusie : Ga gewoon zelf achter je garantie aan, in Oldenzaal zijn ze precies de slechtste nog niet.
                              Dus nog effe afwachten met die aangetekende brieven en dergelijke....

Hier word ik toch terug een beetje blij van :-)
                              Ik heb van in den beginne gezegd je rechtstreeks te wenden tot de importeur hé. Nu zie je maar, nooit beginnen roepen vooraleer de boel definitief uitgesproken is.

CAAD10 is echt een goed vervanginsframe voor een Six13. Als je niet veel moet opleggen zou ik misschien ook voor een SS kiezen.

Comment

• Net nog 40 km's langs het jaagpad gereden. Het is echt wel berekoud nu, zeker wind op met die schrale strakke noordoosten wind. Aan de buff die voor m'n mond was hing een ijspegel van 5 cm toen ik aankwam.

Comment

• Gisteren nog rode kettinbladboutjes, snelspanners en een spacertje van KCNC besteld voor de EVO. En bij de dealer een rode Cannondale zadelpenklem van een 2012 Flash carbon 2. Bij futurumshop een Cannondale IQ200 fietscomputer. Als die dingen binnne zijn er erop staan, dan is 'm af. En dan nog wachten op 't goed weer natuurlijk!

Comment

• ik wou ook een toerke gaan doen, toch maar voor de rollen gekozen

welke overschoenen gebruiken jullie? die van mij zijn niet echt geschikt voor deze koude.

Comment

• Heb vroeger overschoenen van BBB gebruikt. Tegenwoordig specifieke winter-MTB-schoenen van NorthWave. Beiden voldeden voor mij.

Sent from my HTC Radar.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                                        ik wou ook een toerke gaan doen, toch maar voor de rollen gekozen

welke overschoenen gebruiken jullie? die van mij zijn niet echt geschikt voor deze koude.
                                        Van die klassieke neopreen dingen. Op de koersfiets van NorthWave, op de MTB van BBB ('Heavy Duty' uitvoering). BBB dingen gaan al jaren mee. Zijn onderaan al wel eens terug aan mekaar genaaid geweest, maar daar wordt dan ook regelmatig mee gestapt. Ik heb eigenlijk nooit koude voeten. Zelfs daarnet niet met toch wel een gevoelstemperatuur van -10°C. Maar da's bij iedereen wel anders.

Comment

• Ik heb Nortwave Celsius winterschoenen. Niet de gevoerde variant, de gewone water en winddichte. 2 paar kousen erin en je hebt ook voering.
                                          Zondag waren er enkelen van de club vertrokken, maar na 45 minuten was iedereen terug. Alles vroor vast(mtb) door het smeltwater van de sneeuw op de ketting.
                                          Dat haalt niks uit om daarin te gaan fietsen

Comment

Working...
                                          X