Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    CAAD10 is echt een goed vervanginsframe voor een Six13. Als je niet veel moet opleggen zou ik misschien ook voor een SS kiezen.
    Tot 600 euro wil ik gaan voor de opleg.
    Dat lijkt me het maximum verschil wat ze in rekening mogen brengen. Tussen de instapmodellen van de Supersix en de CAAD10 zit ook ongeveer dat verschil, met nog wat verschillen in de onderdelen prijzen natuurlijk. Ik gok eerder op 500 euro, maar je weet niet wat er beslist wordt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Ik heb Nortwave Celsius winterschoenen. Niet de gevoerde variant, de gewone water en winddichte. 2 paar kousen erin en je hebt ook voering.
      Zondag waren er enkelen van de club vertrokken, maar na 45 minuten was iedereen terug. Alles vroor vast(mtb) door het smeltwater van de sneeuw op de ketting.
      Dat haalt niks uit om daarin te gaan fietsen
      Nu vind je geen smeltwater, veel te koud voor, toch niet op de binnenbaantjes en jaagpaden waar niks zout ligt. Fiets is nog gans proper.

Comment

Tot 600 euro wil ik gaan voor de opleg.
        Dat lijkt me het maximum verschil wat ze in rekening mogen brengen. Tussen de instapmodellen van de Supersix en de CAAD10 zit ook ongeveer dat verschil, met nog wat verschillen in de onderdelen prijzen natuurlijk. Ik gok eerder op 500 euro, maar je weet niet wat er beslist wordt..
        Twijfelgeval... mmm, ik ben precies eerder geneigd om dan voor de CAAD10 te gaan.

Comment

Twijfelgeval... mmm, ik ben precies eerder geneigd om dan voor de CAAD10 te gaan.
          Ik vind em niet mooi, dus ja..
          Ik wacht eigenlijk gewoon af hoeveel ik moet dokken voor SS, de CAAD interesseert me niet echt. Ook al kan die schitterend goed rijden. Enige wat me nog van die SS kan weerhouden, is de voorraad. Ik zie het niet zitten om nog maanden te moeten wachten..
          Maat 63 is niet zo courant, wat een voordeel en een nadeel kan zijn..

Comment

Ik vind em niet mooi, dus ja..
            Ik wacht eigenlijk gewoon af hoeveel ik moet dokken voor SS, de CAAD interesseert me niet echt. Ook al kan die schitterend goed rijden. Enige wat me nog van die SS kan weerhouden, is de voorraad. Ik zie het niet zitten om nog maanden te moeten wachten..
            Maat 63 is niet zo courant, wat een voordeel en een nadeel kan zijn..
            Is de CAAD in maat 63 sneller leverbaar misschien? De dikkere balhoodbuis van de SS tegenover die van de CAAD10 is wel mooier op zo'n 63 frame.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Heb vroeger overschoenen van BBB gebruikt. Tegenwoordig specifieke winter-MTB-schoenen van NorthWave. Beiden voldeden voor mij.

Sent from my HTC Radar.
              Die overschoenen van mij zijn BBB Hardwears van een paar jaar geleden. Gladden stof langs buiten tegen water. Nadeel is alleszins dat ze na een winter al goed begonnen te scheuren als gevolg van wrijving met het crankstel.

Mijn NW schoenen zijn gelijkaardig aan de Gran Canion 2 GTX en de Dolomites 5/8 van tegenwoordig. Warm genoeg, maar ik had beter meer prestatiegerichte schoenen gekocht. Waren evenwel niet beschikbaar in de winkel, toen ik de mijne kocht. Die schoenen zitten uitstekend en zijn ook heel goed om mee te stappen (ze lijken niet voor niets op hiking schoenen), maar de zool is toch wat te slap als je prestatiegericht wil fietsen. Ze beschermen ook heel goed tegen koude en vocht. Op de koersfiets is het mss wel een raar zicht om daar mee rond te bollen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Is de CAAD in maat 63 sneller leverbaar misschien? De dikkere balhoodbuis van de SS tegenover die van de CAAD10 is wel mooier op zo'n 63 frame.

De SS is duidelijk mooier dan de CAAD10. Louter de vormen van het frame dan, los van de kleuren. Ik zou ook wel twijfelen, eerlijk gezegd. Meer dan 600 € opleg, zou er eigenlijk wel wat over zijn.
                Toch een klein beetje jammer dat de CAAD10 er zo uitziet. De Flash alu is ook minder mooi dan de vroegere Caffeine, maar het blijft wel een leuk frame. Bij de CAAD10 heb ik toch ook gemengde gevoelens, al zou ik de looks niet als allesoverheersend criterium nemen om te beslissen.

Edit:
                De lassen op die CAAD10 zijn ook zo atypisch Cannondale. Toch wel jammer, want op dat vlak was Cannondale vroeger de referentie (samen met Klein).
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Edit:
                  De lassen op die CAAD10 zijn ook zo atypisch Cannondale. Toch wel jammer, want op dat vlak was Cannondale vroeger de referentie (samen met Klein).
                  Dat is wat ik al enkele keren gezegd heb. Lassen worden niet meer zo mooi weggedremeld als vroeger. Dat is dan ook puur handwerk en vrij arbeidsintensief, en dat kost kluiten natuurlijk. Nu, bij dit frame zijn die lassen wel heel zichtbaar, en ik denk dat dat deels komt doordat het in zo'n dun BBQ black kleurtje gespoten is, dat heeft geen (dikke) vernislaag zoals de hoogglans frames.

Dit is de CAAD8 uit 2005 die ik nog heb gehad. Met mooier weggedremelde lassen. Bij de nog oudere frames zag je haast niet dat ze gelast waren.

Nog mooier bij de F2000 CAD3 uit1998...

Comment

Wel, dat zwart beest vind ik wel mooi. Geen kleurenkermis. Een zwarte SS vind ik ook wel ok. Ik heb sowieso een wielset in bestelling met de Notubes Alpha velgen, daar kan je ook de stickers afhalen. Een Sram Force group geeft ook weinig kleur.
                    Maar dat frame van de SS is mooier.

Bovendien, de SS is comfortabeler dan de CAAD10. Verder komen ze heel erg in mekaars buurt, ook qua gewicht, maar ik heb het niet zo op een beenharde fiets. Daar geeft het carbon toch wat extra comfort tov alu, voor hetzelfde rendement en een mooiere vormgeving.
                    Een mooie thread : http://forums.roadbikereview.com/can...ix-243109.html

Enig idee van het gewicht van die CAAD10 op de foto hierboven ?

Comment

Wel, dat zwart beest vind ik wel mooi. Geen kleurenkermis. Een zwarte SS vind ik ook wel ok. Ik heb sowieso een wielset in bestelling met de Notubes Alpha velgen, daar kan je ook de stickers afhalen. Een Sram Force group geeft ook weinig kleur.
                      Maar dat frame van de SS is mooier.^
                      Het weer en de meerderheid van de auto's op de baan zijn al kleurloos genoeg.
                      Geef mij maar een kleurenkermis op de fiets. Maar da's goesting naturlijk. Maar de tendens van meer kleurtjes in fietsenland lijkt me weer terug in opgang te zijn. Kan ik alleen maar positief noemen.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Bovendien, de SS is comfortabeler dan de CAAD10. Verder komen ze heel erg in mekaars buurt, ook qua gewicht, maar ik heb het niet zo op een beenharde fiets. Daar geeft het carbon toch wat extra comfort tov alu, voor hetzelfde rendement en een mooiere vormgeving.
                      Een mooie thread : http://forums.roadbikereview.com/can...ix-243109.html
                      Dat zo'n SS comfortabeler zal rijden durf ik niet te ontkennen. Het zal zo wel zijn, maar dan gaan die verschillen in de praktijk volgens mij haast niet voelbaar zijn. Veel verkoopspraat bij denk ik. Ik heb met de EVO nog maar een toerke gedaan van ne km of 5. En ik merk echt geen verhoging van comfort.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Enig idee van het gewicht van die CAAD10 op de foto hierboven ?

Comment

Dat is wat ik al enkele keren gezegd heb. Lassen worden niet meer zo mooi weggedremeld als vroeger. Dat is dan ook puur handwerk en vrij arbeidsintensief, en dat kost kluiten natuurlijk. Nu, bij dit frame zijn die lassen wel heel zichtbaar, en ik denk dat dat deels komt doordat het in zo'n dun BBQ black kleurtje gespoten is, dat heeft geen (dikke) vernislaag zoals de hoogglans frames.
                        Ik weet dat je het hier onlangs nog zei. En idd, vroeger was het een stuk beter. De oudste Cannondale in mijn garage is van 1991. Ik heb in totaal vijf aluminium Cannondales gehad die voor 2000 geproduceerd geweest zijn. Sinds 2000 eigenlijk maar twee fietsen meer gekocht: de Pina en de Taurine.
                        Toch jammer dat ze ervan afgestapt zijn. Om de prijs te drukken, uiteraard, maar toch. Je verwacht toch ook niet dat Porsche ineens een rechtstreekse concurrent wordt van Renault.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Toch jammer dat ze ervan afgestapt zijn. Om de prijs te drukken, uiteraard, maar toch. Je verwacht toch ook niet dat Porsche ineens een rechtstreekse concurrent wordt van Renault.
                          Dat is inderdaad jammer. Maar da's een typisch hedendaags fenomeen, dat je bijvoorbeeld ook kan doortrekken naar de auto industrie. Mijn BMW E46 was ook degelijker afgewerkt dan m'n huidige E91. Alles moet rapper, beter, mooier,... zijn... en we willen zeker niet teveel betalen. De consument is heel kritisch vandaag, en met het internet weet vandaag iedereen wat er zoal op de markt is.

Comment

Hier word ik toch terug een beetje blij van :-)
                            en wij ook...
                            ik heb vandaag een Moots Psychlo-X frame gekocht... in de loop van dit jaar op het gemakske opbouwen

Comment

Dat is inderdaad jammer. Maar da's een typisch hedendaags fenomeen, dat je bijvoorbeeld ook kan doortrekken naar de auto industrie. Mijn BMW E46 was ook degelijker afgewerkt dan m'n huidige E91. Alles moet rapper, beter, mooier,... zijn... en we willen zeker niet teveel betalen. De consument is heel kritisch vandaag, en met het internet weet vandaag iedereen wat er zoal op de markt is.
                              Allemaal waar, maar uw BMW is er niet goedkoper op geworden. Als BMW zijn prijzen ook zo had laten zakken, dan reed ik nu zelf ook met een zes-in-lijn.
                              Maar goed, we hadden het er vorige week al over: alles wordt commerciëler en dikwijls ook minder duurzaam. Gewoon omdat de klant het onmogelijke wil: lichte fietsen, zuinige wagens, plattere TV's ...
                              Wat die wagens betreft: ik heb al gelezen dat jij dat ook niet helemaal vertrouwt. Idem hier. Zo gebruik ik dat stop-start-systeem quasi nooit. Altijd dat herstarten ... Maar goed, ik wijk af.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• 6,54 kilo, holy smokes.
                                Zijn wel kostelijke wielen.

Blijkbaar hebben ze nog ergens een SS in 63cm replica kleuren van 2012. Geen zwarte dus, maar ik ga niet lullig doen over de kleur. Morgen ken ik de prijs, hangt ervan af wat de fietsketen er nog aan wil verdienen. Maar na de voorbije problemen gaan ze niet veel meer durven rekenen, ik heb het begot zelf moeten regelen.
                                Ik zie dat wel zitten, frame zal sowieso pakweg een halve kilo lichter zijn. Sram Force groupset ligt te wachten, Notubes Alpha in bestelling. 7 kilo is het doel, inclusief pedalen.

Comment

Allemaal waar, maar uw BMW is er niet goedkoper op geworden. Als BMW zijn prijzen ook zo had laten zakken, dan reed ik nu zelf ook met een zes-in-lijn.
                                  Maar goed, we hadden het er vorige week al over: alles wordt commerciëler en dikwijls ook minder duurzaam. Gewoon omdat de klant het onmogelijke wil: lichte fietsen, zuinige wagens, plattere TV's ...
                                  Wat die wagens betreft: ik heb al gelezen dat jij dat ook niet helemaal vertrouwt. Idem hier. Zo gebruik ik dat stop-start-systeem quasi nooit. Altijd dat herstarten ... Maar goed, ik wijk af.
                                  Mag ik er ook aan toevoegen dat je minder risico loopt met middle of the range stuff? Koop iets dat al enkele jaren oud is, waar de kinderzieketes uit zijn, waar niet de state of the art technologie in/op zit. Dan kom je minder onaangename verrassingen tegen.

Dat is een beetje mijn filosofie bij het kopen van dingen waarvan ik wil dat het jaaaaren meegaat. Koop niet de goedkope brol, tenzij je dat bewust doet. Koop ook niet het allerduurste, want een tv van 1500 of 2000 euro zal niet langer meegaan dan mijn LG van 400 euro.

Soit, moest ik een grotere spaarboek hebben, zou ik ook geen BULLS fiets kopen waarschijnlijk...
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Mag ik er ook aan toevoegen dat je minder risico loopt met middle of the range stuff? Koop iets dat al enkele jaren oud is, waar de kinderzieketes uit zijn, waar niet de state of the art technologie in/op zit. Dan kom je minder onaangename verrassingen tegen.

Dat is een beetje mijn filosofie bij het kopen van dingen waarvan ik wil dat het jaaaaren meegaat. Koop niet de goedkope brol, tenzij je dat bewust doet. Koop ook niet het allerduurste, want een tv van 1500 of 2000 euro zal niet langer meegaan dan mijn LG van 400 euro.

Soit, moest ik een grotere spaarboek hebben, zou ik ook geen BULLS fiets kopen waarschijnlijk...
                                    Je hebt zeker een punt, al moet ik er wel aan toevoegen dat dat op bepaalde vlakken altijd al zo geweest is. Van slechte dure frames in het verleden, heb ik niet veel weet, maar lichte onderdelen die toch niet zo goed bleken, hebben altijd bestaan. Vroeger ging dat dan om aluminium onderdelen, nu om (nog lichtere) carbon onderdelen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

6,54 kilo, holy smokes.
                                      Zijn wel kostelijke wielen.

Blijkbaar hebben ze nog ergens een SS in 63cm replica kleuren van 2012. Geen zwarte dus, maar ik ga niet lullig doen over de kleur. Morgen ken ik de prijs, hangt ervan af wat de fietsketen er nog aan wil verdienen. Maar na de voorbije problemen gaan ze niet veel meer durven rekenen, ik heb het begot zelf moeten regelen.
                                      Ik zie dat wel zitten, frame zal sowieso pakweg een halve kilo lichter zijn. Sram Force groupset ligt te wachten, Notubes Alpha in bestelling. 7 kilo is het doel, inclusief pedalen.
                                      Notubes Alpha 340 kan je lekker lichte wieltjes mee maken. Heb ook een setje in bestelling met Chris King naafjes en Cx-ray spaken. Wel spaken genoeg nemen, ik weet niet hoeveel jij weegt maar liever niet besparen op het gewicht van 4 of 6 spaken.

ik ga trouwens voor de Psychlo-x een kwasi identiek setje bestellen, maar dan met bruine naafjes ipv blauwe
                                      Achteraan moet ik noodgedwongen een mtb-naaf steken want de Moots heeft een 135mm achtereind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Notubes Alpha 340 kan je lekker lichte wieltjes mee maken. Heb ook een setje in bestelling met Chris King naafjes en Cx-ray spaken. Wel spaken genoeg nemen, ik weet niet hoeveel jij weegt maar liever niet besparen op het gewicht van 4 of 6 spaken.
                                        Ik weeg net onder de 90kilo, 28 spaken zijn voorzien.

Comment

Ik weeg net onder de 90kilo, 28 spaken zijn voorzien.
                                          Ik heb 24v/28a besteld.

Misschien dat ik voor de Moots Psychlo-X naar 28v/32a ga omdat het toch ruwer gebruik is dat hen wacht.
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X