Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Ik weeg net onder de 90kilo, 28 spaken zijn voorzien.
    Komt trouwens op DTSwiss 240S, zilverkleurig.
    Waren beter zwarte geweest, maar daarvoor ga ik ze niet laten liggen.
    CxRay ook, nippels niet al te licht, dan trek je ze zo stuk.

Comment

• Dit zijn de kleuren van het frame wat het moet gaan worden, gezien op voorraad in maat 63.
      Niet meteen de kleur die ik zou kiezen, maar voor een paar honderd euro opleg bovenop de garantie, moet dat wel kunnen.
      Bovendien kom ik dan op full carbon terecht, en is dit voor latere garantiegevallen ook steeds zo. Ne mens moet vooruit denken he
      Commerciele prijs voor een los SuperSix Standard Modulus zou 1399 zijn, 500 euro meer dan de CAAD10. Dit wordt waarschijnlijk nog door 2 gedaan door Crash replacement voorwaarden bovenop de garantie, ze hebben wat goed te maken. Hoeveel het dan concreet wordt, zal ik binnenkort wel weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Allemaal waar, maar uw BMW is er niet goedkoper op geworden. Als BMW zijn prijzen ook zo had laten zakken, dan reed ik nu zelf ook met een zes-in-lijn.
        Maar goed, we hadden het er vorige week al over: alles wordt commerciëler en dikwijls ook minder duurzaam. Gewoon omdat de klant het onmogelijke wil: lichte fietsen, zuinige wagens, plattere TV's ...
        Wat die wagens betreft: ik heb al gelezen dat jij dat ook niet helemaal vertrouwt. Idem hier. Zo gebruik ik dat stop-start-systeem quasi nooit. Altijd dat herstarten ... Maar goed, ik wijk af.
        Wel handig dat start stop systeem nu. Onder de 3°C werkt dat niet.
        Nee, inderdaad, dikke rommel is dat. Elke keer die startmotor die moet aanslaan, op lange termijn kan dat niet gezond zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Mag ik er ook aan toevoegen dat je minder risico loopt met middle of the range stuff? Koop iets dat al enkele jaren oud is, waar de kinderzieketes uit zijn, waar niet de state of the art technologie in/op zit. Dan kom je minder onaangename verrassingen tegen.

Dat is een beetje mijn filosofie bij het kopen van dingen waarvan ik wil dat het jaaaaren meegaat. Koop niet de goedkope brol, tenzij je dat bewust doet. Koop ook niet het allerduurste, want een tv van 1500 of 2000 euro zal niet langer meegaan dan mijn LG van 400 euro.

Soit, moest ik een grotere spaarboek hebben, zou ik ook geen BULLS fiets kopen waarschijnlijk...
          Ik ben het volkomen met je eens. De beste dingen zijn die uit de middenmoot. Al die lichtgewicht dingen, 't is allemaal voor niks nodig als zondagsrijderke. Maar het gewoon al hebben kan ook zo plezant zijn hé.

Comment

Dit zijn de kleuren van het frame wat het moet gaan worden, gezien op voorraad in maat 63.
            Niet meteen de kleur die ik zou kiezen, maar voor een paar honderd euro opleg bovenop de garantie, moet dat wel kunnen.
            Bovendien kom ik dan op full carbon terecht, en is dit voor latere garantiegevallen ook steeds zo. Ne mens moet vooruit denken he
            Commerciele prijs voor een los SuperSix Standard Modulus zou 1399 zijn, 500 euro meer dan de CAAD10. Dit wordt waarschijnlijk nog door 2 gedaan door Crash replacement voorwaarden bovenop de garantie, ze hebben wat goed te maken. Hoeveel het dan concreet wordt, zal ik binnenkort wel weten.

Doorgaans geen fan van team replica's, maar dat groen van de Liquigas ploeg is wel heel vet vind ik. Bij die EVO's heb je nog net iets meer van dat groen.

Comment

• Jakkel, ik mag dus concluderen dat je de kleur wel ok vindt ?
              Ik vind het net iets teveel kleur, maar zoals gezegd, ik ga er niet over zeuren.
              Een wit zadel heb ik al, wit stuurlint moet ook wel lukken. Verder zal de kleurzetting wel ongeveer gelijkblijven, danwel met de componenten die van de Six13 komen, zoals wielen, stuurpen en stuur. Al de rest is nieuw..Quasi een volledig nieuwe fiets eigenlijk.
              Dat groen van de Evo vind ik ook wel ok. Liquigas is een team wat ik sowieso ook een beetje volg, ook al doen ze het niet zo fantastisch goed de laatste jaren, op enkele uitschieters na.

Comment

Jakkel, ik mag dus concluderen dat je de kleur wel ok vindt ?
                Ik vind het net iets teveel kleur, maar zoals gezegd, ik ga er niet over zeuren.
                Een wit zadel heb ik al, wit stuurlint moet ook wel lukken. Verder zal de kleurzetting wel ongeveer gelijkblijven, danwel met de componenten die van de Six13 komen, zoals wielen, stuurpen en stuur. Al de rest is nieuw..Quasi een volledig nieuwe fiets eigenlijk.
                Dat groen van de Evo vind ik ook wel ok. Liquigas is een team wat ik sowieso ook een beetje volg, ook al doen ze het niet zo fantastisch goed de laatste jaren, op enkele uitschieters na.
                Tuurlijk vind ik die kleur oké. Ik vind nagenoeg alle kleurtjes in fietsenland oké. Ik had nooit gedacht dat je dat bijna fluo groen van de EVO mooi zou vinden, vermits uw voor fietsen 'kleurtjesafkeer' uit het verleden.
                Liquigas, ze hebben geen echte toppers meer, maar ze hebben zulke mooie fietsen en kleurtjes hé.
                Vorig jaar in de tour op Alpe d'Huez gaan kijken naar die trailer van Liquigas, mecaniciens waren de tijdritfietsen aan het prepareren voor de tijdrit de dag erna in Grenoble.

Last edited by Jakkel; 08/02/2012, 17:21.

Comment

• Frame is onderweg aan de upgrade prijs van 320 euro. Normaal gezien in de loop van volgende week komt dit toe bij de dealer. De montage ging gebeuren door de dealer, als toegifte. Vermits er van de onderdelen van de Six13 niet veel moet overgezet worden, ga ik een hoopje onderdelen binnenbrengen, en de Six13 zelf ontmantelen.
                  De Sram Force group in BB30 is via het belgische dealer netwerk pas beschikbaar vanaf week 13. Gelukkig is de montage van deze groep die ik zelf bij Hopmans ging halen geen probleem, gezien deze termijn.
                  Een standaard zadelpen (Cannondale C2) zit er blijkbaar ook bij het frame, maar deze zal snel plaats maken voor een lichter exemplaar gezien ik op 7 kilo wil uitkomen, inclusief pedalen.

Comment

• Mooi! Congratz! Dat de montage door de dealer gebeurt, is normaal.

Sent from my HTC Radar.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Mooi! Congratz! Dat de montage door de dealer gebeurt, is normaal.

Sent from my HTC Radar.
                      Ik had dat nochtans met veel plezier zelf gedaan. Met de Six13 heb ik dat ook probleemloos zelf gedaan. Alleen de BB30 cups erin duwen, daar heb ik het specifieke materiaal niet voor. Kan ook gedaan worden met een balhoofdpers, en die heb ik dan weer wel.

Comment

Frame is onderweg aan de upgrade prijs van 320 euro. Normaal gezien in de loop van volgende week komt dit toe bij de dealer. De montage ging gebeuren door de dealer, als toegifte. Vermits er van de onderdelen van de Six13 niet veel moet overgezet worden, ga ik een hoopje onderdelen binnenbrengen, en de Six13 zelf ontmantelen.
                        De Sram Force group in BB30 is via het belgische dealer netwerk pas beschikbaar vanaf week 13. Gelukkig is de montage van deze groep die ik zelf bij Hopmans ging halen geen probleem, gezien deze termijn.
                        Een standaard zadelpen (Cannondale C2) zit er blijkbaar ook bij het frame, maar deze zal snel plaats maken voor een lichter exemplaar gezien ik op 7 kilo wil uitkomen, inclusief pedalen.
                        Eind goed, al goed. Levenslange garantie op een Cannondale frame is dus nog steeds van toepassing. Niet dat ik er aan twijfelde, maar anderen blijkbaar wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Eind goed, al goed. Levenslange garantie op een Cannondale frame is dus nog steeds van toepassing. Niet dat ik er aan twijfelde, maar anderen blijkbaar wel.
                          Op zich wel, maar niet standaard. Je moet er heel wat voor doen om ze zo ver te krijgen. Niemand geeft nog graag ettelijke honderden euro's uit voor een garantiegeval.
                          Door rechtstreeks met Cannondale te bellen, heb ik wel het echte probleem kunnen aankaarten.

Je mag niet als klant verondersteld worden om rechtstreeks met de importeur contact op te nemen. Dat moet een dealer voor je doen.
                          Daar betaal je ook die dealers voor door de meerprijs die ze rekenen op de produkten die zij aankopen bij Cannondale.

Voor de military sales, heb je daar een contactpersoon voor, of gaat dat sowieso rechtstreeks naar Oldenzaal ?
                          Last edited by ; 10/02/2012, 16:23.

Comment

Op zich wel, maar niet standaard. Je moet er heel wat voor doen om ze zo ver te krijgen. Niemand geeft nog graag ettelijke honderden euro's uit voor een garantiegeval.
                            Door rechtstreeks met Cannondale te bellen, heb ik wel het echte probleem kunnen aankaarten.

Je mag niet als klant verondersteld worden om rechtstreeks met de importeur contact op te nemen. Dat moet een dealer voor je doen.
                            Daar betaal je ook die dealers voor door de meerprijs die ze rekenen op de produkten die zij aankopen bij Cannondale.
                            Inderdaad, dat klopt. Maar dat ligt dus aan je dealer, niet aan Cannondale (Oldenzaal).

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Voor de military sales, heb je daar een contactpersoon voor, of gaat dat sowieso rechtstreeks naar Oldenzaal ?
                            Military sales is alleen voor militairen gestationeerd in een buitenlands organisme. Ooit 2 Cannondales gekocht via die regeling maar nooit aanpraak hoeven te doen op garantie.

Comment

• Ik weet niet of dit regelmatig bij Crack'NDale dealers een probleem vormt. Die gasten zijn fietsenmakers in hoofdzaak, geen zakenmensen met een todo lijstje of een CRM database met klantengegevens en relaties.
                              Nochtans zou iedere zelfstandige zich wat meer mogen verdiepen in klantenrelaties. Helaas zijn zelfs de goeie klanten, maar een zeer klein percentage van de maandelijkse omzet.

Comment

• Alternatieve training ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Alternatieve training ....

Het dwergkonijn van de kids, kijkt ook altijd heel raar naar me, vanuit zijn winterverblijf in de garage, als ik op de rollen zit lawaai te maken met een fiets die kraakt langs alle kanten

Comment

• Ik heb geen rollen.

Comment

Ik heb geen rollen.
                                      Ik heb die lang geleden gekocht maar amper gebruikt. Buiten rijden is leuker en dan zweet je niet meteen als een otter.

Nu wel blij dat ik ze nog heb.

Comment

Ik heb geen rollen.
                                        Ik heb die lang geleden gekocht maar amper gebruikt. Buiten rijden is leuker en dan zweet je niet meteen als een otter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Hier ook geen rollen.
                                          Vroeger, toen ik nog thuis woonde, wel twee verschillende systemen van mijn pa gebruikt (losse en een tacx waar je achterwiel vast in zit), maar na een paar keer was ik dat al beu. En ik ben niet de enige in die situatie. Net daarom dat ik, als ik er ooit nog eens zou kopen, ik op de tweedehandsmarkt ga kijken. Die dingen worden toch om de haverklap te koop aangeboden.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X