Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Geen ervaring met die SRAM 1090. Ik heb op de EVO inderdaad de 1070. Het is inderdaad een slijtage onderdeel zoals je zegt, daar ga ik echt geen massa centen aan uitgeven. De 1070 (12-26) is al vrij licht.

Straf, de 11-28 cassette die ik liggen heb, weegt 241 gram...in 1070 variant trouwens. Ik had gedacht dat die zwaarder zou zijn dan een 12-26.

Die Ciamillo's zijn misschien voor later. Mocht ik echt niet aan die 7 kilo geraken, kan ik dat nog altijd doen.
    7 kilo is het streefdoel. Ik hoop daar nu al rond te zitten, en dan komen er geen Ciamillo's..
    Ik heb mijn setup eens vergeleken met een Supersix Ultegra maat 56 waarvoor een gewicht geclaimed wordt van 7,5 kilo zonder pedalen.

Maar :
    Ultegra versus Sram Force : -300 gram
    Wielen Ksyrium Equipe versus DTswiss/Notubes : -350gram
    seatpost : -100 gram
    Stuur : -70 gram
    Zadel : -130 gram
    Stuurpen : -20 gram
    Pedalen : +280gram
    Maat 63 tov 56 : +100gram

Zou dus net moeten lukken om onder die 7 te blijven.
    Met de Fulcrum Racing 1 scheelt dat 300gram, maar voor vlakke ritten merk je daar helemaal niks van.
    Last edited by ; 16/02/2012, 11:37.

Comment

• ik heb de nieuwe sram red groep ook mogen bekijken.
      verbeteringen tegenover de vorige.

- plastieken ringen gebruikt in de achtercassette om het geluid tegen te gaan. De originele SRAM RED cassettes maakte blijkbaar veel lawaai.

- remmen zouden beter doseerbaar moeten zijn.

- voorderailleur maakt ook een licht draaiende beweging bij het schakelen om zo de ketting meer vrijheid te geven. Bij de oude generatie zou de ketting naar het schijnt redelijk snel tegen de derailleur aanlopen.

heb zelf geen ervaring met de oude groep, dus ik ga enkel af op wat ik gehoord heb en wat de mensen van SRAM me vertelde over de oude groep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Straf, de 11-28 cassette die ik liggen heb, weegt 241 gram...in 1070 variant trouwens. Ik had gedacht dat die zwaarder zou zijn dan een 12-26.

Die Ciamillo's zijn misschien voor later. Mocht ik echt niet aan die 7 kilo geraken, kan ik dat nog altijd doen.
        7 kilo is het streefdoel. Ik hoop daar nu al rond te zitten, en dan komen er geen Ciamillo's..
        Ik heb mijn setup eens vergeleken met een Supersix Ultegra maat 56 waarvoor een gewicht geclaimed wordt van 7,5 kilo zonder pedalen.

Maar :
        Ultegra versus Sram Force : -300 gram
        Wielen Ksyrium Equipe versus DTswiss/Notubes : -350gram
        seatpost : -100 gram
        Stuur : -70 gram
        Zadel : -130 gram
        Stuurpen : -20 gram
        Pedalen : +280gram
        Maat 63 tov 56 : +100gram

Zou dus net moeten lukken om onder die 7 te blijven.
        Met de Fulcrum Racing 1 scheelt dat 300gram, maar voor vlakke ritten merk je daar helemaal niks van.
        Waarom persé die -7 kg? Ik moet eigenlijk bekennen dat me dat weinig interesseert dat die fiets van me zo (extreem) licht is.
        Ik zal ook nooit overwegen om dingen te gaan wijzigen aan de EVO met als doel minder gewicht.

Comment

Waarom persé die -7 kg? Ik moet eigenlijk bekennen dat me dat weinig interesseert dat die fiets van me zo (extreem) licht is.
          Ik zal ook nooit overwegen om dingen te gaan wijzigen aan de EVO met als doel minder gewicht.
          Net hetzelfde : Waarom persé een EVO ?

Comment

• het doel van een EVO is toch net laag gewicht, zeggen dat je dat niet interesseert is een beetje vreemd dan he.
            Als gewicht je niet interesseert, is een gewone S6 ook al prima.
            En zelfs die krijg je makkelijk onder de 7 kilo, zeker in een kleine maat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Net hetzelfde : Waarom persé een EVO ?
              Tsja, als ik een korting krijg waar zowat iedereen van achterover valt. Dan kon ik niet anders dan voor een EVO gaan.

Comment

Tsja, als ik een korting krijg waar zowat iedereen van achterover valt. Dan kon ik niet anders dan voor een EVO gaan.
                Kreeg je die korting niet op een SuperSix?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Waarom eigenlijk die obsessie voor zo licht mogelijk? Mijn fixed gear op basis van een stalen frame uit de jaren '80 weegt zo'n 10kg. Daar zit er natuurlijk maar 1 versnelling op en dus geen zware cassette, enkel een voorrem, etc..
                  't is ook niet bedoeld als racefiets, maar wel fun!

Maar wat ik me vooral afvraag: merk je eigenlijk een verschil tussen een fiets van 7kg en één van 8? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                    Waarom eigenlijk die obsessie voor zo licht mogelijk? Mijn fixed gear op basis van een stalen frame uit de jaren '80 weegt zo'n 10kg. Daar zit er natuurlijk maar 1 versnelling op en dus geen zware cassette, enkel een voorrem, etc..

Maar wat ik me vooral afvraag: merk je eigenlijk een verschil tussen een fiets van 7kg en één van 8? Daar ben ik erg benieuwd naar.
                    Alleen in het koppeke.
                    Alhoewel, een kilo voel je wel. Versnellen en bergop, dan voel je dat verschil. Maar da's ook afhankelijk waar je gewicht bespaart.
                    Een kilo verschil louter op je wielen ga je zeker voelen. In niet draaiende onderdelen is dat minder het geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Kreeg je die korting niet op een SuperSix?
                      Neen.

Comment

Waarom eigenlijk die obsessie voor zo licht mogelijk? Mijn fixed gear op basis van een stalen frame uit de jaren '80 weegt zo'n 10kg. Daar zit er natuurlijk maar 1 versnelling op en dus geen zware cassette, enkel een voorrem, etc..

Op het vlakke en als niet competitierenner merk je daar haast niks van.

Comment

• Vandaag zijn de rode KCNC snelspanners, kettingbladboutjes en de spacers aangekomen.

Ik heb de snelspanners met een stalen as genomen. Die van Ti wegen 14 gr. minder maar kosten 44 euro tegenover de stalen 21 euro. Raar gegeven ook, de originele SRAM Red kettingbladboutjes wegen een fractie minder dan de KCNC's.

Comment

• Ik ben benieuwd. Ziet er goed uit. Alleen die kettingbladboutjes zouden er mss een tikkeltje over kunnen zijn. Mss niet in kleur op zich, maar wel in de spreiding van de kleur, als je me begrijpt.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ben benieuwd. Ziet er goed uit. Alleen die kettingbladboutjes zouden er mss een tikkeltje over kunnen zijn. Mss niet in kleur op zich, maar wel in de spreiding van de kleur, als je me begrijpt.
                              Het is de bedoeling de fiets gespreid wat kleine rode accenten te geven. Het frame op zich is wat saai met z'n wit/zwart kleur. Nu nog enkel wachten op de bestelde rode Cannondale zadelpenklem. Dan nog afwachten of de stuurhoogte me bevalt en dan kan ik de vork inkorten en die toren spacers eraf gooien. En dan is 'm af!

Comment

Het is de bedoeling de fiets gespreid wat kleine rode accenten te geven. Het frame op zich is wat saai met z'n wit/zwart kleur. Nu nog enkel wachten op de bestelde rode Cannondale zadelpenklem. Dan nog afwachten of de stuurhoogte me bevalt en dan kan ik de vork inkorten en die toren spacers eraf gooien. En dan is 'm af!
                                Een rode zadelpenklem gaan hem alleszins wel goed staan. Die boutjes lijken me iets te veel gespreid en te klein rond dezelfde omgeving. Rode snelspanners of een rode zadelpenklem, vind ik leuker.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Een rode zadelpenklem gaan hem alleszins wel goed staan. Die boutjes lijken me iets te veel gespreid en te klein rond dezelfde omgeving. Rode snelspanners of een rode zadelpenklem, vind ik leuker.
                                  Gemonteerd op de fiets vallen die rode boutjes eigenlijk niet echt op moet ik bekennen. Die witte belettering valt meer op. Morgen wel eens foto nemen.

Comment

• 46g voor een setje ti snelspanners is al zeer licht.
                                    Ik heb hier nog ergens een setje ti tunes liggen en die wegen 51g.
                                    Ti snelspanners moet je ook regelmatig naspannen, met stalen is dat monteren en vergeten.
                                    Ik heb voor m'n nieuwe wielen een setje crankbrothers besteld. Ook in het blauw.
                                    Die spulletjes komen trouwens van hier

Het beste adres ook voor Chris King.
                                    Last edited by ; 16/02/2012, 21:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Ti snelspanners moet je ook regelmatig naspannen, met stalen is dat monteren en vergeten.
                                      Dat heb je nog al eens gezegd. Ik ben daar vanaf toen op gaan letten. Maar ik merk daar dus niks van hé.

Comment

Dat heb je nog al eens gezegd. Ik ben daar vanaf toen op gaan letten. Maar ik merk daar dus niks van hé.
                                        Ben je zeker dat die snelspanners van ti zijn?

Comment

Jep, ik merk dat verschil duidelijk. Veel later remmen, scherper sturen, enorm snel kunnen reageren etc...
                                          Met de Koga (7,5-8kg) moest ik er niet aan denken om me tussen 2 paaltjes te gooien, met de Massi (<7kg) was dat geen enkel probleem.

Maar zoals Jakkel al zei, als recreatieve fietser merk je dat niet.

Comment

Working...
                                          X