Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe wielset....
    3 keuzes :

1. Fulcrum Zero Black/White
    2. Sram S30 Al Gold
    3. DTswiss Tricon 1450

Waarom ?
    1. Betrouwbaar, berestijf, behoorlijk licht
    2. Bijzonder, aero, Full Sram bike
    3. DTswiss(!), gewicht, stijf

Wie helpt en welke argumenten voor welke set ?

Comment

• Fulcrum.
      Is de lichtste set van de 3, sterk, heel betrouwbaar, heel lichtlopende body en ze ziet er het beste uit (dikke platte spaken en wit gelakte naaf met carbon).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Fulcrum.
        Is de lichtste set van de 3, sterk, heel betrouwbaar, heel lichtlopende body en ze ziet er het beste uit (dikke platte spaken en wit gelakte naaf met carbon).
        Ik was sowieso al een beetje gewonnen voor de fulcrums.
        Heel content van de 1's, die waarschijnlijk naar de rollenfiets verhuizen.

S30 schijnen regelmatig problemen te hebben met lagers en zijn veel zwaarder dan ze worden aangekondigd.
        DT swiss vind ik persoonlijk niet zo mooi en niet makkelijk te krijgen in zwart.

Bovendien komt er nog een setje DTswiss 240S/Notubes Alpha aan...
        Dus ik ben nog niet helemaal zeker of er nog iets moet bijkomen.
        Als dat toch zo is, worden het allicht fulcrums.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          de stukskes voor m'n wielen beginnen binnen te komen...
          Adri, waar heb je de velgen besteld en mag ik vragen hoeveel je ze betaald hebt ?
          Ik heb ze in bestelling bij Hilset..

Comment

• Ik heb (nog) geen detailprijzen maar mijn wielbouwer raamt de wielset op 900€
            Hij bestelt de velgen in de UK en de naven komen van bij Aspire. Cx rays haalt hij bij codagex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Ik was sowieso al een beetje gewonnen voor de fulcrums.
              Heel content van de 1's, die waarschijnlijk naar de rollenfiets verhuizen.

S30 schijnen regelmatig problemen te hebben met lagers en zijn veel zwaarder dan ze worden aangekondigd.
              DT swiss vind ik persoonlijk niet zo mooi en niet makkelijk te krijgen in zwart.

Bovendien komt er nog een setje DTswiss 240S/Notubes Alpha aan...
              Dus ik ben nog niet helemaal zeker of er nog iets moet bijkomen.
              Als dat toch zo is, worden het allicht fulcrums.
              Zero scheelt niet veel van de 1, een paar grammen en keramische lagers voor de Zero. Fulcrum 1 voor in een rollenfiets is wel meer dan goed genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Zero scheelt niet veel van de 1, een paar grammen en keramische lagers voor de Zero. Fulcrum 1 voor in een rollenfiets is wel meer dan goed genoeg.
                En als backup voor de Notubes set uiteraard. Kan nooit kwaad om ergens wat reserve te hebben als je op regelmatige basis wilt fietsen.

Comment

• Racing 1's
                  Beste wielen die ik ooit gehad heb. Alleen kut dat het achterwiel perto is
                  Bere sterke wielen zeiden ze, ene keer nen serieuze patat gedaan en twas kapot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                    Racing 1's
                    Beste wielen die ik ooit gehad heb. Alleen kut dat het achterwiel perto is
                    Bere sterke wielen zeiden ze, ene keer nen serieuze patat gedaan en twas kapot
                    Ik ben met het achterwiel al tegen een hoek van een drempel aangereden omdat er iemand opzij kwam.
                    Een geweldige patat, een bluts in de achtervelg maar staat nog altijd kaarsrecht..
                    De lagers vind ik persoonlijk niet geweldig, die slijten redelijk, in deze wielen dan toch, weet niet of het algemeen is.
                    Zeker voorwiel.
                    Ze lopen zeker niet zo goed als een DT naaf...

Comment

• Er wordt veel geschreven, gezegd, getest, beweerd,... over wielen. Als je bij de duurdere reeksen van de grotere merken shopt (Mavic, Fuclrum, Shimano, Campagnolo,...) zit je eigenlijk altijd goed. Gewicht is in de praktijk van vrij ondergeschikt belang voor de gemiddelde wielertoerist. Maar het is wel mooi meegenomen natuurlijk, zeker als je al eens naar het hooggebergte trekt. Ik heb twee sets en dat is al méér dan genoeg. Een zwaarder superstijf en sterk aerodynamische Cosmic Carbone set, gaat echt hard (of lijkt dat maar door het geluid ervan... ). En de Zero's, licht en sterk. Om te gebruiken in de bergen en bij veel wind... en als 'k eens van look wil veranderen.

Enfin, vandaag postpakketje aangekregen, past perfect!
                      Past mooi bij 'm'n dales' (wit/rood/zwart/grijs)
                      Broek is er ook bij.

Comment

Ik ben met het achterwiel al tegen een hoek van een drempel aangereden omdat er iemand opzij kwam.
                        Een geweldige patat, een bluts in de achtervelg maar staat nog altijd kaarsrecht..
                        De lagers vind ik persoonlijk niet geweldig, die slijten redelijk, in deze wielen dan toch, weet niet of het algemeen is.
                        Zeker voorwiel.
                        Ze lopen zeker niet zo goed als een DT naaf...
                        Ge moet wat chance hebben, het kon door Fulcrum zelf hersteld worden maar het kostte ongeveer 300 euro dusja
                        Bij mij was het in een wedstrijd, gevallen en iemand er los op gereden dusja. Maar elk wiel was kapot geweest.
                        Alleen spijtig dat het gebeurde.
                        Ja dat klopt wel, mijn DT-Swiss bolt minstens even goed als die Fulcrums in den tijd, alleen kosten ze de helft.

Comment

• Fietsen tussen de West-Vlaamse weilanden...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• precies een beetje geregend daar?

Comment

• Dtswiss aan de helft van de prijs van de Fulcrum Racing 1 ? Dan ben ik benieuwd wat voor wielen dat waren. Lijkt me sterk mochten dat 240S naven geweest zijn..

Vandaag 130km gebold aan 29,8 gemiddeld. 't Was ruim genoeg voor mij en ik voelde de verhoogde efficientie van de aandrijving duidelijk. Geen greintje inspanning gaat verloren op deze fiets. Alleen bleken de Fulcrums na al die betonwegen beenhard en was ik content dat ik van de fiets kon. De DT's mogen iets meer comfort geven.

Comment

• Fulcrum racing 1 achterwiel heeft een aantal mm speling. Alles terug vastgezet maar speling blijft. Tijd voor nieuwe lagers I guess ?

Comment

Fulcrum racing 1 achterwiel heeft een aantal mm speling. Alles terug vastgezet maar speling blijft. Tijd voor nieuwe lagers I guess ?
                                  Na hoeveel km ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Na hoeveel km ?

10.000 zowat...
                                    Ik had vorige week al wat speling, maar nu was het echt erg.
                                    Alles losgezet en terug vast zoals de manual het aangeeft, maar geen echte verbetering.

Comment

• idd, lagers compleet versleten.
                                      Tegen volgend weekend moet dat in orde zijn.
                                      't Zal rollen worden morgen, of een ritje met de mtb voorzien van de lampen..

Comment

• Barstende koppijn en koersfiets gaan niet goed samen. Zeker niet als het wegdek dan nog op geen kloten trekt. Bij ieder bultje of putje dacht ik dat m'n kop uit elkaar ging spatten. Was ik blij deze morgen toen ik op 't werk aankwam
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                        X