Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    In feite moeten ze die agent straffen, en niet den Eddy.
    Hij kan misschien 'uitlokking' claimen
    Ja natuurlijk dat, straf de kleine man maar. Die gaat er het meeste aan verdiend hebben.

Het is simpelweg aan 'den Eddy' om neen tegen zulke lage praktijken te zeggen.

Comment

• Ale, hij heeft er nog aan verdient. Ik las dat hij de fiets niet heeft weggegeven maar verkocht heeft met korting.

Comment

• 112 km, 31.7 gemiddeld. En de weegschaal duidt 74 kg aan, da's drie jaar geleden dat ik dat cijfer nog heb zien verschijnen.

Comment

• Ik vertrek sebiet voor 2 weekjes naar Zuid-Frankrijk, om es stevig te trainen. We zitten in Hyères, aan de Côte D'Azur is da ergens. Chance, want tis hier nu maar slecht weer zenne :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            112 km, 31.7 gemiddeld. En de weegschaal duidt 74 kg aan, da's drie jaar geleden dat ik dat cijfer nog heb zien verschijnen.
            74kg voor hoeveel cm?

Comment

74kg voor hoeveel cm?
              178 cm.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                178 cm.
                Dank u Beta.

Enfin, da's een BMI van 23, dé ideale BMI voor een man.

Comment

Dank u Beta.

maar niet voor een sportman. D'er moet nog zeker een kilo of 9 af.

Comment

maar niet voor een sportman. D'er moet nog zeker een kilo of 9 af.
                    Toen 'k op m'n 18de bij 'den troep' ging woog ik 62 kg. Dat was eigenlijk ondergewicht. Ondertussen heb ik wel een pak meer spiermassa. Minder dan 70 kg lukt nu gewoon niet meer op een nog normale manier. Trouwens liever het gewicht van een normale mens dan van een sportman hoor.

Comment

Toen 'k op m'n 18de bij 'den troep' ging woog ik 62 kg. Dat was eigenlijk ondergewicht. Ondertussen heb ik wel een pak meer spiermassa. Minder dan 70 kg lukt nu gewoon niet meer op een nog normale manier. Trouwens liever het gewicht van een normale mens dan van een sportman hoor.
                      Ik kom van 93. Gisteren na de rit van 120km 900hoogtemeters 29 gemiddeld woog ik nog 86 kilo. Da's wel uitgehongerd en niet veel gedronken onderweg. Veel lager kan ik ook niet meer hoor. Toen ik 3 jaar geleden enkele keren Ventoux na mekaar deed, woog ik er 85. Komt dus aardig in de buurt, en dat merk ik nu goed in bergop.
                      Na 100km stevig fietsen, kom ik een pak vlotter boven dan de rest, op enkele lichte klimgeiten na.

Comment

• Juist alles besteld om DT naven open te gooien. Setje keramische lagers besteld van 'the Hub Doctor'. De service kit van DT om lagers te verwijderen en te plaatsen, de bankschroefadapter om de naafdoppen eraf te halen.
                        Ik doe vanaf nu alles zelf.
                        Binnenkort komt er nog een BB30 removal kit en press om ze terug te plaatsen.
                        Dan heb ik zowat alles van materiaal en heb ik geen fietsenmaker meer nodig. Grote stukken bestel ik online of bij Van Eyck ophalen, Aalst is zo ver niet.
                        Sinds de perikelen met het Fulcrum achterwiel en de losse headset, heb ik het helemaal gehad met fietsenmakers.
                        Wielen kan ik laten maken bij swooth, daar passeer ik onderweg naar Hasselt.

En garantiegevallen met Cannondale, tja, daar zoek ik dan nog wel een intelligentere dealer voor...

De Merida Speeder staat op de rollen, en dient perfect als reservefiets, om van de Taurine nog te zwijgen.

Bestellingen of herstellingen zijn toch te traag of niet goed gedaan, dan kan ik het nog beter zelf.
                        Dit weekend was eigenlijk een van de eerste keren dat de nieuwe fiets helemaal goed in orde was.
                        De voorderailleur houder vervangen, want het BBB exemplaar kwam te ver naar het achterwiel toe zodat de Fulcrum R1 (toen nog met speling) er continue tegen aanschuurde.
                        Dat kan ondertussen ook niet meer gebeuren, en ik heb ineens de derailleur goed geplaatst zodat hij nergens meer schuurt.
                        OG-1090 cassette geplaatst. Ondanks wat je hoort op internet, maakt die geen extra lawaai. Op voorwaarde dat je de losse huls die op de body rust, een beetje insmeert met montagevet, zodat ze niet ronddraait.
                        Al bij al zit ik nu pedalen inbegrepen op 6,8 kilo. Niet slecht voor een HiMod, weliswaar in maat 63.

Comment

Dank u Beta.

Ik onthoud vrij makkelijk cijfers.

Net ook eens gecheckt. 180 cm en ongeveer 80 kg hier (of ietsje minder). BMI van ongeveer 24,5 dus. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik ook nog wel wat met gewichten train, al is dat niet meer zo intensief als vroeger. 70 kg zou echt te licht zijn voor mij. Veel vetmassa heb ik alleszins niet, al zou een paar kg lichter natuurlijk wel lukken.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Ik kom van 93. Gisteren na de rit van 120km 900hoogtemeters 29 gemiddeld woog ik nog 86 kilo. Da's wel uitgehongerd en niet veel gedronken onderweg. Veel lager kan ik ook niet meer hoor. Toen ik 3 jaar geleden enkele keren Ventoux na mekaar deed, woog ik er 85. Komt dus aardig in de buurt, en dat merk ik nu goed in bergop.
                            Na 100km stevig fietsen, kom ik een pak vlotter boven dan de rest, op enkele lichte klimgeiten na.
                            Hier in ons belgenland zijn die enkele extra kilootjes niet zo belangrijk voor het klimmen (op de weg bedoel ik dan hé). De hellingen zijn dikwijls te kort en niet steil genoeg om echt voelbaar veel voordeel te halen uit mindere kilo's lichaamsgewicht. De meeste hellingen hier kan je op de macht naar boven vlammen. Bij ne klim van ne km of 15 tegen een 9% gemiddeld ofzo gaat dat niet, en dan komen de echte (magere) klimgeiten naar boven.

Comment

Net ook eens gecheckt. 180 cm en ongeveer 80 kg hier (of ietsje minder). BMI van ongeveer 24,5 dus. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik ook nog wel wat met gewichten train, al is dat niet meer zo intensief als vroeger. 70 kg zou echt te licht zijn voor mij. Veel vetmassa heb ik alleszins niet, al zou een paar kg lichter natuurlijk wel lukken.
                              En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om de boel onder controle te houden. Zeker nu ik de 40 gepasseerd ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Ik was na de ronde ook 4 kg kwijt.

Ondertussen er wel al terug bij gedronken wsl.

Comment

En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om de boel onder controle te houden. Zeker nu ik de 40 gepasseerd ben.
                                  Vandaar dat ik nu nog (tirthysomething) wilde afvallen. Sta nu eigenlijk waar ik wil zijn, een schone 82 voor 1m78. Zou graag "voor de sport" even onder de 80 duiken, al is het maar 1 dag. Begin vorig jaar stond er een vette 101 op de weegschaal. Dat was de druppel...

Voel het ook veel meer in het fietsen dat ik in betere conditie ben. Ben sinds februari 2011 beginnen hardlopen, of joggen zo u wil. Heb deze winter ook op de MTB gezeten terwijl ik andere jaren maanden stil lag. En voel duidelijk dat dat een verschil maakt.

Het is gewoon een fijn gevoel om in deftige conditie te zijn en geen 20 kg te veel mee te sleuren.

Al is het niet goed voor de portefeuille. Heel m'n garderobe mogen vernieuwen.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

ik heb een BMI van 21. Altijd leuk voor een klimmer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Vandaar dat ik nu nog (tirthysomething) wilde afvallen. Sta nu eigenlijk waar ik wil zijn, een schone 82 voor 1m78. Zou graag "voor de sport" even onder de 80 duiken, al is het maar 1 dag. Begin vorig jaar stond er een vette 101 op de weegschaal. Dat was de druppel...

Voel het ook veel meer in het fietsen dat ik in betere conditie ben. Ben sinds februari 2011 beginnen hardlopen, of joggen zo u wil. Heb deze winter ook op de MTB gezeten terwijl ik andere jaren maanden stil lag. En voel duidelijk dat dat een verschil maakt.

Het is gewoon een fijn gevoel om in deftige conditie te zijn en geen 20 kg te veel mee te sleuren.

Al is het niet goed voor de portefeuille. Heel m'n garderobe mogen vernieuwen.
                                      82 kg is het meeste dat ik ooit gezien heb op m'n weegschaal (winter 2010-2011). Die +80 was de spreekwoordelijke druppel voor me. Niet dat ik er dik uitzag, maar ik voelde me wel dik. Vorige zomer (2011) gewicht gereduceerd tot 77/78 kg, vooral door het meer fietsen. Afgelopen winter meer blijven fietsen dan andere winters en het beleg tussen m'n boterhammen gewijzigd en net iets minder boterhammen beginnen eten. Klinkt een nogal belachelijk iets, maar het helpt echt wel. Afgelopen winter was al goed voor 76 kg. Nu in combinatie met het terug meer fietsen is het al 74 geworden, daarstraks na een training van 115 km was het zelfs 73,4, maar dat zal meer met vochtverlies te maken hebben gehad. Ik zou graag een 72 kg wegen tegen dat ik deze zomer weer naar de Alpen ga.

Comment

Dat geloof ik. Voorlopig nog geen klachten. Doordat ik nu wat meer spiermassa heb, kweek ik minder snel vet dan toen ik nog een tiener was. Handig. Maar idd, dat verandert nog. Nu kan ik nog eten wat ik wil ...
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

ik heb een BMI van 21. Altijd leuk voor een klimmer.
                                          Een klimmer ben ik al lang niet meer. Dan was ik als tiener toch iets meer in het voordeel. Ik was toen even groot als nu en woog 63-65 kg (63 was in feite iets té scherp).
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X