Oorspronkelijk geplaatst door BobV
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenGisteren en vandaag voor de eerste (en tweede ) keer van het jaar op de koersfiets.
Wat een verschil met een mtb. Die snelheid, die nervoziteit.
2 keer bijna tegen een auto gekwakt die m'n snelheid verkeerd inschatte en mijn voorrang aan zijn/haar laars lapte . 2 keer een vrouw, toeval of niet?
2 keer goed de huid volgescholden en ze kregen een rood gezicht als resultaat.Vorig week-end en vrijdag heb ik het ook aan de stok gehad met een vrouwelijke automobilist. Die van vrijdag draaide effectief haar raampje open om mij de huid vol te schelden. Ze schatten je snelheid idd dikwijls verkeerd in. Ik wil niet veralgemenen, maar het valt toch op dat vrouwen iets minder hoog scoren qua verkeersinzicht.
Wat trouwens ook opvalt, zeker met dit weer: op een fietspad rijden is soms ronduit gevaarlijk (veel mensen die erop komen gereden zonder er zich deftig van te vergewissen of er een fietser aan komt, auto's die op het fietspad geparkeerd staan, e.d.m.). Rijd je dan op de gewone weg, dan krijg je claxonconcerten te horen. Het is altijd iets. Vandaag nog gehad aan een bedevaartsoord hier in de streek waar er met dit weer uiteraard veel volk rondliep. Het fietspad maakt daar gewoon deel uit van de weg (gescheiden door een stippellijn natuurlijk, maar niet echt een apart gelegen fietspad). Doordat er 100 meter verder voetgangers op liepen, begon ik veiligheidshalve maar iets meer naar links te rijden. Iemand met een Audi A6 vond het nodig eens goed te claxonneren (geen idee of het een man of een vrouw was). Tja ... Ze doen maar. Op het fietspad ben je als fietser soms vogelvrij verklaard. In dergelijke gevallen kies ik voor toeterende automobilisten.
Comment
-
En voor ik commentaar krijg van mede-autoliefhebbers: ik zei wel degelijk "in dérgelijke gevallen". Meestal rijd ik gewoon op het fietspad hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn voor ik commentaar krijg van mede-autoliefhebbers: ik zei wel degelijk "in dérgelijke gevallen". Meestal rijd ik gewoon op het fietspad hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk rij meestal op de weg met een koersfiets behalve als de fietspaden echt toppie zijn (valt niet veel voor maar er wordt aan gewerkt ) . Ik rij soms met tubes dus als ik dan platval door de rommel kan ik te voet naar huis. Dus liever daar waar er geen vuil ligt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenhttp://www.bustedcarbon.com/2011/07/...rev-x.html?m=1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBwah, ik ken nog nieuwe fietspaden waar ze zich aan klinkers gewaagd hebben. Dat is om wielertoeristenclubs op de rijweg vragen hé.
Comment
-
Ik heb gisteren Tilff - Bastogne - Tilff gereden (140km). Het was een redelijke voorbereiding op het Alpen tripje eind juniwel respect voor de mannen die de 240km gereden hebben! Uiteindelijk heb ik 6u40 over gereden en heb ik toch moeten afstappen op la Redoute na 120km viel het stijgingspercentage me even tegen ... 1 min rust genomen en dan de rest van het korte klimmetje zonder stoppen afgewerkt. Was een leuke ervaring!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk BerichtenIk heb gisteren Tilff - Bastogne - Tilff gereden (140km).Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk rij meestal op de weg met een koersfiets behalve als de fietspaden echt toppie zijn (valt niet veel voor maar er wordt aan gewerkt ) . Ik rij soms met tubes dus als ik dan platval door de rommel kan ik te voet naar huis. Dus liever daar waar er geen vuil ligt.
Het is beter dan vroeger, maar de meestefFietspaden blijven een ramp. Ik ben vrijdag nog naar zee gefietst. Meest voorkomende slechte dingen die ik weer ervaren heb op de fietspaden. Veel vuiligheid, klinkers die verzakken (ook bij vrij recente fietspaden), betonfietspaden met uitstekende voegen en nieuwe fietspaden die hobbelig zijn. Nog veel werk aan de winkel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk BerichtenIk heb gisteren Tilff - Bastogne - Tilff gereden (140km). Het was een redelijke voorbereiding op het Alpen tripje eind juniwel respect voor de mannen die de 240km gereden hebben! Uiteindelijk heb ik 6u40 over gereden en heb ik toch moeten afstappen op la Redoute na 120km viel het stijgingspercentage me even tegen ... 1 min rust genomen en dan de rest van het korte klimmetje zonder stoppen afgewerkt. Was een leuke ervaring!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenPff, respect man!
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe Sam is een beest!ben die avond wel om 22u gaan slapen om dan de volgende dag om 12u ineens wakker te worden ... het beest heeft geslapen als een schone slaapster
Comment
-
-
Hier ben ik toch een beetje fier op. Wat een beklimming ! Een harde noot om kraken maar de stukken liggen hier nu naast mij
F01_1076.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHier ben ik toch een beetje fier op. Wat een beklimming ! Een harde noot om kraken maar de stukken liggen hier nu naast mij
[ATTACH=CONFIG]90138[/ATTACH]
Comment
-
En hoeveel man stond er om je foto te nemen, en je vervolgens proberen te volgen om hun bonneke af te geven ? Dit moment van het jaar, moet het daar weer stikken van de amateurs die een centje willen verdienen.
Ik vond dat echt niet bijzonder, die Ventoux. Geen van de 3 kanten heeft mij echt kunnen bekoren.
Ik ben veel meer fan van de Italiaanse bergen, Stelvio onder andere..
Wat was je tijd als ik zo vrij mag zijn ?
Comment
Comment