Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tijd is minder belangrijk, iedereen die bovenrijdt is een winnaar. Ook de minder getrainden met een loodzware citybike van de Carrefour, zelfs nog meer dan de getrainde mensen.
    Ik heb toen vooral veel rondgekeken en genoten van het schouwspel van andere klimmers/dalers, de 'volgwagens', de supporters, de diversiteit van mensen die je naarboven ziet rijden/gaan/kruipen.

    Comment


    • Mont Ventoux is best een mooie klim, zeker boven de boomgrens, elke berg naar boven rijden heeft z'n charmes. Spijtig dat 'm wel wat zo over gecommercialiseerd is, Alpe d'Huez is nog zo'n berg die iedere wielertoerist eens wilt doen en in het seizoen is het er dan ook retedruk. Maar je hebt buiten die overbekende cols nog heel veel mooie onbekende (ook steile!)en minder bereden cols in de buurt van zo'n Alpe d'Huez bijvoorbeeld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Tijd is minder belangrijk, iedereen die bovenrijdt is een winnaar. Ook de minder getrainden met een loodzware citybike van de Carrefour, zelfs nog meer dan de getrainde mensen.
        Ik heb toen vooral veel rondgekeken en genoten van het schouwspel van andere klimmers/dalers, de 'volgwagens', de supporters, de diversiteit van mensen die je naarboven ziet rijden/gaan/kruipen.
        Is idd een spectacel daar.

        Maaaar, ik vind het zeker wel de moeite om te doen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Mont Ventoux is best een mooie klim, zeker boven de boomgrens, elke berg naar boven rijden heeft z'n charmes. Spijtig dat 'm wel wat zo over gecommercialiseerd is, Alpe d'Huez is nog zo'n berg die iedere wielertoerist eens wilt doen en in het seizoen is het er dan ook retedruk. Maar je hebt buiten die overbekende cols nog heel veel mooie onbekende (ook steile!)en minder bereden cols in de buurt van zo'n Alpe d'Huez bijvoorbeeld.
        Dit jaar ga ik met Climb for life de Galibier doen, eens curieus wat dat gaat worden.

        De Alp wil ik ook wel eens doen hoor, al was het maar voor de naam, net als Tourmalet, Stelvio, ...

        Afgelopen weekend al wel gaan trainen bergop in de La Chouffe Classic.
        Last edited by ; 06/06/2012, 00:34.

        Comment


        • Drukte op de kale berg viel reuze mee. We zijn op vrijdag gegaan en het is nog vroeg op het seizoen. De hitte en die wind ....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Is idd een spectacel daar.

            Maaaar, ik vind het zeker wel de moeite om te doen.



            Dit jaar ga ik met Climb for life de Galibier doen, eens curieus wat dat gaat worden.

            De Alp wil ik ook wel eens doen hoor, al was het maar voor de naam, net als Tourmalet, Stelvio, ...

            Afgelopen weekend al wel gaan trainen bergop in de La Chouffe Classic.
            Galibier is ook zalig, zeker vanaf de 2.000m. Het begint dan steiler te worden en de lucht wordt dunner. Op die moment vervloek je die berg. Maar eens je boven bent ben je dat al vlug vergeten.

            Comment


            • Vandaag een eerste ritje met de nieuwe wieltjes. Lopen als een trein.






              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Vandaag een eerste ritje met de nieuwe wieltjes. Lopen als een trein.






                Ik ben ook zeer te spreken van de Notubes wielen. Zoek maar eens een produktie Clincher wiel wat je luchtdicht kan maken, zo licht is en ieder onderdeel van te vinden is en voor een redelijke prijs. Ik rijd ondertussen ook terug met mijn Notubes achterwiel, nadat er een collega ingereden was. 165 euro voor nieuwe velg, enkele nieuwe spaken en opbouw. Denk niet dat je een Fulcrum 1 of Mavic ksyrium of wat dan ook kan herstellen voor die prijs. Al mocht de prijs van een Notubes velg voor mijn part toch nog 30% lager liggen, maar goed..

                Comment


                • Met alle respect. Je rijdt met iets vrij uniek rond en ze zullen zeker super bollen. Maar zo'n notubes velgen zijn mijn inziens enkel geschikt voor pluimgewichtjes. Als ik daar mee doorstoemp ben ik vrij zeker dat die dingen redelijk snel gaan zwalpen. Die twee velgen alleen al wegen zo'n 120 gr. minder dan de twee velgen van een Zero. De Zero (en da's ook zo bij de duurdere Mavic velgen, de andere grote speler) heeft dan nog eens gewicht uitgespaard in z'n velg door een deel alu weg te frezen tussen de spaakogen. De notubes zijn gewoon conventioneel gevormd. Dat kan niet anders dan resulteren in een algemeen zwakke velg. Het gewicht van een alu velg zo ver reduceren, dat is op termijn om problemen vragen. Rijdersgewicht ligt ook op 86 kg, en dat zal zo wel zijn redenen hebben. De grote merken halen zelfs zo'n gewicht niet met hun top full carbon wielen met bijhorende alu of carbon/glasvezel spaken en ultra lichte naafjes.

                  Comment


                  • Die wielen zijn inderdaad lichter dan mijn hyperons.
                    Klaar om te rijden zoals op de foto 929g voor het voorwiel en 1285g voor het achterwiel met 12-23 record cassette.
                    De hyperons komen op 912 en 1333g, wel met een 13-29 cassette en tubes.
                    Beide sets hebben ceramische lagers wat toch een groot verschil uitmaakt in vrijloop, zoals mijn maten in de afdaling van de ventoux mochten ondervinden. En nee, ze waren allemaal zwaarder dan ik...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Dit jaar ga ik met Climb for life de Galibier doen, eens curieus wat dat gaat worden.
                      Ik ook!

                      Het merendeel van de Alpencols (inclusief Galibier, Alpe d'Huez, Stelvio...) heb ik wel al eens met de gemotoriseerde KTM gedaan maar nog geen enkele met de trap-KTM.
                      Ben ook nog maar pas begonnen, eens benieuwd of ik boven ga geraken!
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Ik ook!

                        Het merendeel van de Alpencols (inclusief Galibier, Alpe d'Huez, Stelvio...) heb ik wel al eens met de gemotoriseerde KTM gedaan maar nog geen enkele met de trap-KTM.
                        Ben ook nog maar pas begonnen, eens benieuwd of ik boven ga geraken!
                        Met een klein verzetje raakt iedere redelijk gezonde mens boven. De eerste keer dat je gaat klimmen, is het nu voor de eerste keer of met een jaar tussen, het is altijd wel weer schrikken. Vlam geen Alpe d'Huez op als eerste col, want dan heb je zin om na 1 km klimmen de kant in te kruipen.

                        Comment


                        • Oei, de Galibier wordt nochtans mijn eerste col...
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Oei, de Galibier wordt nochtans mijn eerste col...
                            Enkel de Galibier, of ook één van de aanloopcols (Lautaret of Télégraphe). En die vallen wel wat mee in 't begin. De eerste km's van Alpe d'Huez zijn direct 12%.

                            Comment


                            • Télégraphe ook
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Alpe d'Huez is 7.7 gemiddeld vanuit Bourg , da's net iets zwaarder dan de Ventoux. Er zal wel minder wind zijn

                                Anders moet je'm vanuit Mizoen oprijden, dan is het slechts 4.5% gemiddeld, een eitje

                                Comment


                                • huezb.gif

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Télégraphe ook
                                    Succes, beneden zie je zo'n heel mooi bord met '34 km Galibier 'op. Een troost, 5 km's ervan zijn niet klimmen.

                                    Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Alpe d'Huez is 7.7 gemiddeld vanuit Bourg , da's net iets zwaarder dan de Ventoux. Er zal wel minder wind zijn

                                      Anders moet je'm vanuit Mizoen oprijden, dan is het slechts 4.5% gemiddeld, een eitje
                                      Ik vind Alpe d'Huez zwaarder dan de Ventoux. Misschien door de hevigere variaties in klimpercentages. Vooral die eerste 2 km's zijn echt wel klote.

                                      Comment


                                      • En dit gaat echt wel waar zijn...

                                        Comment


                                        • Scheurtje in het frame waarschijnlijk.



                                          :-)
                                          Sent from my gun metal colored smart mobile device.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X