Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Hij heeft een speciale visie op de dingen maar ik lees zijn blog graag.
    Moet ik bij m'n favorieten zetten. Best 'sappig' hoe die het allemaal beschrijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      En wat denk je dat die iets lichtere wielen in uw geval in de praktijk verschil gaan geven? Ben je competitierenner waarbij in de massaspurt die paar mm belangrijk kunnen zijn? Moet je na elke bocht volop accelereren om bij het peloton te blijven? Mijn cosmics wegen precies 300 gr. meer dan de zero's. Er zal een miniem verschil zijn in acceleratie, 't is logisch, ze wegen meer. Ik voel het alleszins niet. Maar de gemiddelde wielertoerist heeft meer baat bij een wiel dat eens dat het bolt, dat het blijft bollen. En een 'zware' cosmic bolt minstens zo goed als een zero. Mijn gemiddelde snelheden na trainingen zijn bij beide sets net hetzelfde. Ik moet zelfs bekennen dat die zware cosmics mij meer rijplezier bezorgen dan de zero's, dat zoevend geluid alleen al. De reden waarom ik die zero's nu monteer om naar de bergen te gaan is omdat ik ze simpelweg nog liggen heb. Had ik geen zero's, dan was 't met de cosmics de bergen in. Die 300gr. extra, ik kan er echt wel mee leven hoor. De aard van drank en spijzen ervoor is veel erger dan 300 gr extra.
      Het is pas rond de 8% dat het gewicht de bovenhand haalt van aerodynamica. Verder geven de lichte wielen het voordeel dat je vlotter accelereert, wat veel mensen, waaronder ik, best wel prettig vinden. Als ik dat verschil in gewicht in relatie tot mijn eigen gewicht zet, is dat peanuts. Op het vlakke heb ik meer overschot dan in bergop, dus is voor mij de keuze snel gemaakt voor lichte wielen. Dat heeft niks met competitie te maken, wel met goesting.
      Ik wil dus graag de combo maken van het Notubes voorwiel met een hogere velg achteraan, bij voorkeur een Zipp 303 of 404. 404 in oudere versie, vanwege de alu remrand.
      Last edited by ; 11/06/2012, 23:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Het is pas rond de 8% dat het gewicht de bovenhand haalt van aerodynamica. Verder geven de lichte wielen het voordeel dat je vlotter accelereert, wat veel mensen, waaronder ik, best wel prettig vinden. Als ik dat verschil in gewicht in relatie tot mijn eigen gewicht zet, is dat peanuts. Op het vlakke heb ik meer overschot dan in bergop, dus is voor mij de keuze snel gemaakt voor lichte wielen. Dat heeft niks met competitie te maken, wel met goesting.
        Ik wil dus graag de combo maken van het Notubes voorwiel met een hogere velg achteraan, bij voorkeur een Zipp 303 of 404. 404 in oudere versie, vanwege de alu remrand.
        Tsja, iedereen z'n goesting hé. De theorieën, dikwijls fel gevoed door een goed geoliede marketingmachine zijn altijd mooi. Ook al is het verschil in rendement in de praktijk nagenoeg niks, er enkel al maar in geloven kan al deugd doen natuurlijk.

Comment

Tsja, iedereen z'n goesting hé. De theorieën, dikwijls fel gevoed door een goed geoliede marketingmachine zijn altijd mooi. Ook al is het verschil in rendement in de praktijk nagenoeg niks, er enkel al maar in geloven kan al deugd doen natuurlijk.
          't Is niet alleen marketing hoor, dat verschil in acceleratie voel je. Ook het klimmen.
          Ik voel in ieder geval het verschil tussen de Notubes wielen en de Fulcrum Racing 1.
          Gewicht is 1 ding, de plaats waar je het bespaart is belangrijker.

Comment

• Eens een vraagje voor de doorwinterde fietsers.
            Zit er veel verschil op binnenbanden?
            Ik heb het gevoel dat de BBB bandjes die ik bij de lokale fietsboer gekocht heb nogal gevoelig zijn.
            De pinnetjes in de ventielen komen makkelijk krom en breken af (waardoor je ze niet meer met CO2 kan oppompen, door de hoge druk vliegt het binnenstukje in de band en wordt er dus geen lucht meer vastgehouden, zaterdag onderweg ondervonden) en ze lopen precies nogal makkelijk plat.

Ik ben dus op zoek naar duurzame binnenbandjes.
            Mijn buitenbadjes zijn Continental Grand Prix 4000, ligt het misschien daaraan?
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

't Is niet alleen marketing hoor, dat verschil in acceleratie voel je. Ook het klimmen.
              Ik voel in ieder geval het verschil tussen de Notubes wielen en de Fulcrum Racing 1.
              Gewicht is 1 ding, de plaats waar je het bespaart is belangrijker.
              Ik ben zeer content van de ceramische lagers in m'n nieuwe wieltjes . Ik merk zeer duidelijk een verschil in de vrijloop. Ik heb het al ergens aangehaald, in de afdaling van de Ventoux reed ik zonder te trappen weg van zwaardere fietsers (die nochtans ook goed materiaal hadden, zoals Ksyriums etc).
              En ook op het vlakke en bergop is er minder weerstand, niet veel misschien maar alle beetjes helpen

Comment

.. reed ik zonder te trappen weg van zwaardere fietsers (die nochtans ook goed materiaal hadden, zoals Ksyriums etc).
                Da's om te lachen right ?
                Ik blijf met de Notubes wielen makkelijk bij een clubgenoot op zijn Reynolds hoogprofiel wielen in bergaf. De DTswiss naven hebben ook keramische lagers. Ik weet niet of dat zoveel beter is, mijn vorige lagers waren echt wel op, dus niet echt een vergelijking. Keramische lagers moeten vooral ingereden zijn. De eerste paar honderd kilometers bolt dat zeker niet beter dan kwaliteits stalen lagers.

Schuss, voor binnenbandjes, Michelin A1, continental, Schwalbe SV15. BBB is een merk waar ik meestal ver vandaan blijf. Je vindt meestal betere kwaliteit bij een Ritchey of andere componentenleveranciers die wel ietsje duruder zijn.
                Succes !

Comment

Schuss, voor binnenbandjes, Michelin A1, continental, Schwalbe SV15. BBB is een merk waar ik meestal ver vandaan blijf. Je vindt meestal betere kwaliteit bij een Ritchey of andere componentenleveranciers die wel ietsje duruder zijn.
                  Succes !
                  Thanks! Ik kreeg ook die indruk.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik ben zeer content van de ceramische lagers in m'n nieuwe wieltjes . Ik merk zeer duidelijk een verschil in de vrijloop. Ik heb het al ergens aangehaald, in de afdaling van de Ventoux reed ik zonder te trappen weg van zwaardere fietsers (die nochtans ook goed materiaal hadden, zoals Ksyriums etc).
                    Dat ligt helemaal niet aan de lagers op zich hoor.

1.Ofwel heb jij een immens lichter lopende body in vrijloop dan die zware mannen.
                    2. Ofwel zijn het bangeriken die meer remmen dan bollen.

Comment

Succes !
                      Klopt, voor binnenbanden kan je best bij de betere merken blijven! Die paar euro's meer voor een binnenbandje zijn echt goed gespendeerd.

Comment

Dat ligt helemaal niet aan de lagers op zich hoor.

1.Ofwel heb jij een immens lichter lopende body in vrijloop dan die zware mannen.
                        2. Ofwel zijn het bangeriken die meer remmen dan bollen.

Mja, ik heb het nu met de andere ceramische wielen ook, dat gevoel. Toch vreemd. Soit, dat ik er me beter mee voel , dat is het belangrijkste hee. Dat ik zonet een nieuwe beste uurprestatie , beste tijd over 50km EN beste tijd over 50 miles met die wielen neergezet heb zal wel puur toeval zijn zeker :p

Comment

• They're fast, light, durable, and they require less energy to move than the alternative. But are ceramic bearings worth the expense?

Comment

Mja, ik heb het nu met de andere ceramische wielen ook, dat gevoel. Toch vreemd. Soit, dat ik er me beter mee voel , dat is het belangrijkste hee. Dat ik zonet een nieuwe beste uurprestatie , beste tijd over 50km EN beste tijd over 50 miles met die wielen neergezet heb zal wel puur toeval zijn zeker :p
                            En wat houdt dat precies in die uurprestatie van u? 50 km in een uur??

Comment

• Dat dat beter bolt, oké. Maar dat ge daar rapper ne col mee gaat afvlammen, niks van zenne.

Comment

En wat houdt dat precies in die uurprestatie van u? 50 km in een uur??
                                Ik log al mijn ritten via GPS. Doe dat al jaren. En blijkbaar heb ik nu mijn beste uurprestatie ooit neergezet + mijn beste tijd over 50km ooit, en ook mijn beste tijd over 50 miles ooit. Allemaal tijdens dezelfde rit verleden zondag.

Comment

Dat dat beter bolt, oké. Maar dat ge daar rapper ne col mee gaat afvlammen, niks van zenne.
                                  Veel andere faktoren spelen mee, akkoord. Maar het viel me toch op dat ik van de anderen wegreed. En vandaag ben ik een rit gaan maken en heb 2 keer met een andere renner gefietst. Elke keer dat we bergaf reden, reed ik er van weg. Terwijl we beiden niet trapten. Ik rij met dezelfde fiets en banden als verleden jaar (Continental Attack & Force) dus daar zal het niet aan liggen. Wat blijft er over? Juist , de wielen.

Comment

Veel andere faktoren spelen mee, akkoord. Maar het viel me toch op dat ik van de anderen wegreed. En vandaag ben ik een rit gaan maken en heb 2 keer met een andere renner gefietst. Elke keer dat we bergaf reden, reed ik er van weg. Terwijl we beiden niet trapten. Ik rij met dezelfde fiets en banden als verleden jaar (Continental Attack & Force) dus daar zal het niet aan liggen. Wat blijft er over? Juist , de wielen.
                                    Weerstand van de body, houding op de fiets, bandendruk en gewicht rijder zijn veel belangrijkere factoren die een rol spelen in de snelheid bij het afdalen.

Comment

Weerstand van de body, houding op de fiets, bandendruk en gewicht rijder zijn veel belangrijkere factoren die een rol spelen in de snelheid bij het afdalen.
                                      Nu ik er aan denk, ik reed met tubes, de anderen met biba, het kan gewoon daar aan gelegen hebben. Weerstand van de body, het zijn topwielen van Campagnolo met CULT lagers, dus die weerstand is vrij laag

Comment

• GoPro + roll bar mount = 232 gr.

Verdomme, dat wordt met ne fiets van 7 kg de bergen in.

Comment

GoPro + roll bar mount = 232 gr.

Verdomme, dat wordt met ne fiets van 7 kg de bergen in.
                                          Haal dat EVO logo maar snel van die fiets...

Comment

Working...
                                          X