Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGoed idee, weer 5gr. minder!
Comment
-
Vorig weekend aan de triatlon van Brugge meegedaan en tijdens het fietsen echt mijn ogen opengetrokken. Er stond verschrikkelijk veel wind en na alles te geven heb ik een gemiddelde van 31,2 km/u op 45 kilometer gehaald, wat voor mij persoonlijk een schitterend resultaat is, maar in de race megazwak. Daarmee heb ik 40 (!) plaatsen verloren in de wave... Daarom ben ik nu een keer aan het kijken voor een tijdrit/triatlonfiets. Heeft er iemand ervaringen met de C'dale Slice of de triatlonfietsen van Specialized (Shiv)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenVorig weekend aan de triatlon van Brugge meegedaan en tijdens het fietsen echt mijn ogen opengetrokken. Er stond verschrikkelijk veel wind en na alles te geven heb ik een gemiddelde van 31,2 km/u op 45 kilometer gehaald, wat voor mij persoonlijk een schitterend resultaat is, maar in de race megazwak. Daarmee heb ik 40 (!) plaatsen verloren in de wave... Daarom ben ik nu een keer aan het kijken voor een tijdrit/triatlonfiets. Heeft er iemand ervaringen met de C'dale Slice of de triatlonfietsen van Specialized (Shiv)?
Tuur Bo hier heeft wel ervaringen met tijdritfietsen.
Comment
-
Nu zou ik toch wel aan wat meer triatlons willen meedoen, dus prefereer ik een tijdritfiets boven een koersfiets afgemonteerd met handlebars en hoge wielen. Het fietsen moet inderdaad veel beter en een groot stuk daarvan moet van mezelf komen, maar vorige week stond er echt een ontzettend lastige wind. Om je een idee te geven: mijn laagste snelheid op een recht stuk was 24 km/u terwijl mijn hoogste snelheid 48 km/u was. 't Is wel zo dat ik een stuk minder sterk sta op de fiets dit jaar, maar toch, van die gemiddeldes ben ik echt achterover gevallen. Dat moet beter. Jammer dat het regent nu, anders zat ik op de fiets.
Ondertussen heb ik al wat gekeken op het internet en die Specialized triatlonfiets ziet er uit als een monster en geeft blijkbaar een groot aerovoordeel door de drinkzak geïntegreerd in het frame en het frame dat niet UCI-approved is. Maar juist daarom zou ik hem daarom niet kiezen, te extreem en niet geschikt voor een eventuele individuele tijdrit. Die Cannondale daarentegen ziet er hoe langer hoe interessanter uit. Jammer dat hoge wielen nog eens zo veel geld kosten. Fulcrum racing wielen en Sram force is prachtig materiaal, dat wel, dus om te trainen kan ik al zeker niet klagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenCannondale... dikke marketingmachine enzomeer. Maar ze blijven wel mooi innoveren en vooral... mooie dingen maken!
http://www.bikerumor.com/2012/06/21/...t-back-online/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenheel ego-slim want ze zetten hiermee een hak aan alle fabricanten van kettingbladen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenheel ego-slim want ze zetten hiermee een hak aan alle fabricanten van kettingbladen.
Comment
-
29 voor kleine mensen snap ik sowieso al niet.
de geometrie klopt dan in mijn ogen niet. (te hoog zitten, te recht zitten....)
Maar als je dan ook nog een 29 small combineert met een vrouwen model,... dan krijg je echt gedrochten van frames.
2013-Cannondale-Womens-Tango-29er-hardtail-mountain-bike01-600x426.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAlle wegfietsen zijn 29"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHoge wielen en wind, je gaat een pak lol hebben. Ik zou eerst mijn gemiddeldes omhoog halen op een gewone fiets, alvorens te investeren in een ding dat zo specifiek is dat je het slechts enkele keren per jaar gaat gebruiken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenNu zou ik toch wel aan wat meer triatlons willen meedoen, dus prefereer ik een tijdritfiets boven een koersfiets afgemonteerd met handlebars en hoge wielen. Het fietsen moet inderdaad veel beter en een groot stuk daarvan moet van mezelf komen, maar vorige week stond er echt een ontzettend lastige wind. Om je een idee te geven: mijn laagste snelheid op een recht stuk was 24 km/u terwijl mijn hoogste snelheid 48 km/u was. 't Is wel zo dat ik een stuk minder sterk sta op de fiets dit jaar, maar toch, van die gemiddeldes ben ik echt achterover gevallen. Dat moet beter. Jammer dat het regent nu, anders zat ik op de fiets.
Ondertussen heb ik al wat gekeken op het internet en die Specialized triatlonfiets ziet er uit als een monster en geeft blijkbaar een groot aerovoordeel door de drinkzak geïntegreerd in het frame en het frame dat niet UCI-approved is. Maar juist daarom zou ik hem daarom niet kiezen, te extreem en niet geschikt voor een eventuele individuele tijdrit. Die Cannondale daarentegen ziet er hoe langer hoe interessanter uit. Jammer dat hoge wielen nog eens zo veel geld kosten. Fulcrum racing wielen en Sram force is prachtig materiaal, dat wel, dus om te trainen kan ik al zeker niet klagen.
Zo'n fiets laat je niet direct 5km/u rapper vliegen, op het rechte stuk zal je natuurlijk sneller zijn maar je gaat veel verliezen in de bochten. Dat is echt moeilijk om mee te rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenWedden dat als je nu een tijdritfiets hebt en die tijdrit overdoet dat je gemiddelde lager gaat zijn dan nu
Zo'n fiets laat je niet direct 5km/u rapper vliegen, op het rechte stuk zal je natuurlijk sneller zijn maar je gaat veel verliezen in de bochten. Dat is echt moeilijk om mee te rijden
Comment
Comment