Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Maar 't is natuurlijk de bedoeling dat je eerst wat 'leert' fietsen met die tijdritfiets vooraleer aan een wedstrijd mee te doen hé.
    Ja tuurlijk dat maar hij zal wel wat kilometers moeten doen vooraleer hij echt winst zal hebben van die tijdritfiets.

Imo kan hij beter handle-bars op zijn sturen monteren en de versnellingen daarop plaatsen. In tijdritten waar veel keren en draaien is zie je die setup vaak. Di Luca had die setup ook in de slot tijdrit in de Giro toen Menchov won.

Comment

• Gisteren nog ene gepasseerd . Hij met tijdritfiets en zonder helm (!) op de openbare weg. Ik gewoon op het fietspad. Tssk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
        Wedden dat als je nu een tijdritfiets hebt en die tijdrit overdoet dat je gemiddelde lager gaat zijn dan nu

Zo'n fiets laat je niet direct 5km/u rapper vliegen, op het rechte stuk zal je natuurlijk sneller zijn maar je gaat veel verliezen in de bochten. Dat is echt moeilijk om mee te rijden
        Nog trager?!?

De versnellingen op je handlebars heb ik nog niet gezien. En wat dan met je gewone versnellingen in je remmen?

Comment

• GoPro getest op de koersfiets. Eén probleem, vanaf dat de camera opgezet werd, werkte de fietscomputer niet meer. Blijkbaar verstoort die de draadloze verbinding. Ondertussen fietscomputer meer naar buiten geplaatst, geen storing meer nu.

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
            Nog trager?!?

De versnellingen op je handlebars heb ik nog niet gezien. En wat dan met je gewone versnellingen in je remmen?
            Die zijn weg
            2009_giro_d_italia_stage12_time_trial_levi_leipheimer_astana.jpg

Comment

• net terug van 3 dagen koersen in de Alpen ik heb me zeer goed geamuseerd maar ik besef nu toch wel dat er iets meer training aan vooraf moet gaan om Alpe D'Huez EN Croix de fer op één dag te kunnen doen

hier nog aan het afzien op Alpe d'Huez (opgeraakt na 1u20 vertrek Bourge d'Oisans) (foto via Griffephotos.com) en uiteindelijk ook nog de Col de Lautaret gedaan maar gepast voor de Galibier wegens tijdsgebrek

Alpe d'huez3.JPG[/img]
              1978 BMW E21 323i
              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Tijdsgebrek? Te laat aan de controle gepasseerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Tijdsgebrek? Te laat aan de controle gepasseerd?
                  neen we moesten nog terug richting onze chalet 60km terug ... en dat neemt ook al gauw twee uur in beslag ... we hadden dan de laatste avond gereserveerd in een hotel voor een buffet dus we moesten op tijd terug zijn
                  1978 BMW E21 323i
                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                    net terug van 3 dagen koersen in de Alpen ik heb me zeer goed geamuseerd maar ik besef nu toch wel dat er iets meer training aan vooraf moet gaan om Alpe D'Huez EN Croix de fer op één dag te kunnen doen

hier nog aan het afzien op Alpe d'Huez (opgeraakt na 1u20 vertrek Bourge d'Oisans) (foto via Griffephotos.com) en uiteindelijk ook nog de Col de Lautaret gedaan maar gepast voor de Galibier wegens tijdsgebrek

[ATTACH=CONFIG]90602[/ATTACH][/img]
                    Ik ben er vrij zeker van dat als je nog een weekje extra ginds had kunnen trainen, dat je vrij makkelijk twee cols op een dag had kunnen doen. Het is verbazingwekkend wat zo'n fietstrainingen in de bergen teweeg brengen, je wordt daar echt snel sterk. Als ik na twee weken te fietsen ginds terug naar België kom, dan rij ik 2 per uur rapper als ervoor.

Comment

• De 'Tourminator' EVO van Sagan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ik ben er vrij zeker van dat als je nog een weekje extra ginds had kunnen trainen, dat je vrij makkelijk twee cols op een dag had kunnen doen. Het is verbazingwekkend wat zo'n fietstrainingen in de bergen teweeg brengen, je wordt daar echt snel sterk. Als ik na twee weken te fietsen ginds terug naar België kom, dan rij ik 2 per uur rapper als ervoor.
                        Ik heb dat met lange afstand mtb'en. Als je dan terug op een racefiets stapt, vlieg je precies. En dat gevoel vertaalt zich ook in hogere gemiddeldes.
                        Gisteren nog 70km gebiket met de MTB over een gravel en stratenparcours. Thuisgekomen met 76km aan 31 gemiddeld. Morgen nog eens klimmen op rollen en zondag 140km met de racefiets.
                        Ik ben de dunnebandjes wel een beetje beu, daarom terug meer aan het mtb'en. Meer fun, meer smijtwerk, technische stukjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Ik heb dat met lange afstand mtb'en. Als je dan terug op een racefiets stapt, vlieg je precies.
                          Omgekeerd is dat ook. Vorige week nog eens 50km in 't bos gaan rijden, was al lang geleden. Die langeduur trainingen op de weg beginnen duidelijk hun vruchten af te werpen. Ging super.

Comment

• ben ik het volledig mee eens. Als ik na de zomer terug op m'n mtb spring, vlieg ik ook. De techniek moet ik dan wel even herpakken, maar het is fietsen hee, dat verleerd men niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              ben ik het volledig mee eens. Als ik na de zomer terug op m'n mtb spring, vlieg ik ook. De techniek moet ik dan wel even herpakken, maar het is fietsen hee, dat verleerd men niet
                              Ik blijf het herhalen. De basis van alles is km's malen. En die doe je 't beste op de weg. Omdat ze het minst belastend zijn voor het lijf in 't algemeen.

Comment

• Knap fietske voor nen ferme coureur. Die zijn zege-gebaren

Comment

• Mja, we zullen zien wat er na 3 weken nog van overblijft, maar de groene trui moet haalbaar zijn.

Comment

• Ik ben een recreatieve fietser en rij momenteel op een Trek Domane 2.0.
                                    Voor mij telt niet de allerlaatste snelheid, maar ik zoek vooral wat extra comfort in een lichtgewicht fiets.
                                    Daarom heb ik al eens gezocht naar een baanfiets van max 9kg maar toch met voorvering en dunne bandjes.
                                    Iemand nog enige tips in die richting?
                                    Max budget is 2.000€

Comment

• Koersfiets met voorvering?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Dat is eigenlijk wat ik zoek ja.
                                        En geen mountainbike kader met dunne bandjes.
                                        Dat heb ik al's geprobeerd, maar vond ik niet echt jedat.
                                        Ziet er ook niet uit trouwens ;-)
                                        Bij voorkeur wel een recht stuur.

Comment

• Bestaat dat?
                                          Ik vrees dat je fiets en vork apart zal moeten kopen...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X