Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Tenzij ze de fiets echt ter plekke klaarmaken.
    Doen ze dus niet.
    Het is bestellen, 5-6 weken wachten en dan laten leveren op ophalen.
    Als je gaat bestellen wordt je wel opgemeten en volgens die metingen worden zadel en stuur dan gepositioneerd.
    Als je laat leveren moet je wel zelf stuur en wielen monteren, als je gaat afhalen staat ie rijklaar op je te wachten.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

De laatste dagen naar deze fiets zitten loeren. Vind die wel mooi. Maar haalt dat aerodynamisch kader een fluit uit? Het ziet er in ieder geval gelikt uit;

Fietsen, fietskleding, onderdelen en accessoires – in de ROSE webshop vind je alles wat je nodig hebt om te fietsen. Van de kleinste schroefjes tot de hoogwaardigste racefietsen. ★Individuele service ★Snelle verzending ★Meer dan 110 jaar familietraditie. Overtuig jezelf!

Deze had ik ook opgemerkt.

Fietsen, fietskleding, onderdelen en accessoires – in de ROSE webshop vind je alles wat je nodig hebt om te fietsen. Van de kleinste schroefjes tot de hoogwaardigste racefietsen. ★Individuele service ★Snelle verzending ★Meer dan 110 jaar familietraditie. Overtuig jezelf!

Ik kende Rose niet maar vind enkele positieve ervaringen op het net.
      Dan zou ik eerder voor die 2e gaan precies, voor hetzelfde geld heb je ultegra ipv 105 en als je zelf al zegt dat je twijfelt aan het nu van de aerodynamica ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Dan zou ik eerder voor die 2e gaan precies, voor hetzelfde geld heb je ultegra ipv 105 en als je zelf al zegt dat je twijfelt aan het nu van de aerodynamica ...
        Moe 't is zo schoone!
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Moe 't is zo schoone!
          Ik vind ronde buizen mooier, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ben dan ook geneigd Jupke te volgen.
          Rose bestaat al lang hoor, maar vroeger zag je dat quasi nooit in ons land. Nu nog altijd niet in feite, maar er wordt toch al eens meer een fiets op het internet besteld. Ze hebben idd best mooie fietsen in hun gamma. Ik heb de cataloog van Rose hier trouwens liggen. Altijd leuk om wat in te zitten kijken. Tip: bestel die wel online, dan is hij gratis. Ze verkopen die cataloog ook gewoon in de betere tjdschriftenhandel, maar daar moet je ervoor betalen. Ik heb die laatste cataloog gewoon toegestuurd gekregen zonder ernaar te vragen. Allicht omdat ik voorheen al een cataloog aangevraagd had. Ik denk niet dat ik daar al ooit iets besteld heb.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik vind 10-kantige buizen wel wat hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              De inseam length is de afstand gemeten van naast uw ballekes tot aan de grond. Binnenbeenlengte dus .
              Ik schat dat jij toch aan een maat 60 zult zitten. Minimum.
              merci

Ik ga sevens eens zien naar een MTB, maar dat is met schijfremmen. Ik heb dat nog nooit gehad, heeft dat veel voordeel op gewone remblokjes? Echt veel mtb'en zal er niet mee gebeuren. mss 20 a 25% van de totale km's.
              BMW X5 45e

Comment

• schijfremmen remmen beter en vragen minder handkracht dan velgremmen. Onderhoud is er nauwelijks aan.

Comment

• Terug van 2 weken Alpen. Buiten de laatste dag geen druppel regen gezien. In totaal een 650 km in 't hooggebergte gereden. 500 met de koersfiets en 150 met de MTB. Met de MTB vooral XC trails gereden, vrij technisch soms, rood gemarkeerde pistes. Met veel losse stenen, uitstekende rotsen, dwars liggende riviertjes,.... Ik weet ook weer waarom er een 22 bladje vooraan op m'n MTB staat. Zelfs enkele downhill pistes gereden met de MTB, niet meteen met de meest geschikte MTB (m'n eigen hardtail met Fatty vorkje ), maar 't was wel plezant. Met de koersfiets de klassieke cols (Alpe d'Huez (ne keer of acht...), Ornon, Croix-de-Fer, Oz-en-Oisans,...) gereden. M'n beste tijd op Alpe d'Huez dit jaar ook scherper gesteld (en dat op m'n bijna 41ste). Drie jaar terug in 58' 30", nu in 56' 15". Ik denk vooral te danken aan net iets meer km's in de voorbereiding en 2 kilo's minder lichaamsgewicht... en een superlichte EVO onder m'n reet natuurlijk. . Gans de beklimming op de 34-21 en de 34-23, niet het ideale verzet voor een wielertoerist peins 'k. Maar een hoge trapfrequentie gaat me echt niet af, ook niet op het platte. Ik zal ook nooit een echt 'klimmertje' worden. En voor de mensen die bezorgd zijn om mijn welzijn en gezondheid, alles met de helm hoor.
                  Nu terug op 't platte, het zal wennen worden...

Comment

• Ferm foto's!
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Knappe fotos inderdaad en proficiat met je best-tijd

Comment

• Ik ben er opnieuw in geslaagd om in Italie nét geen doodsmak te maken met de fiets.

Te snel de bocht in (tijdens afdaling van plus minus 70km/u) en de bocht neep toe naar het einde dus was ik de choco.

Het was het kiezen uit:

Met de fiets op afkomende auto uit tegengestelde richting te knallen
                        Met de fiets tegen de rotswand te knallen
                        Met de fiets tussen de rotswand en de wagen uit tegengestelde richting te knallen

Ik heb gekozen voor optie 3 om dan over te gaan naar optie 2. Wel GIGANTISCH veel chance gehad of ik lag in het ziekenhuis of in een kist.

Comment

• Niet meer dan enkel geschaafd op de schouder. Wreed veel chance gehad dan toch.

Comment

• Hmm, zowel op de fiets als op de moto ook van die momentjes gehad dat je in een fractie van een seconde moet beslissen. Tot nu toe al iedere keer de juiste keuze gemaakt.
                            Ook al ziet je schouder er niet uit, uiteindelijk is het "minor damage" :-)
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Veel chance moet je af en toe hebben. Dit lijkt meer dan alleen schaafwonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Ferm foto's!
                                Knappe fotos inderdaad en proficiat met je best-tijd
                                Thx.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                  Ik ben er opnieuw in geslaagd om in Italie nét geen doodsmak te maken met de fiets.

Te snel de bocht in (tijdens afdaling van plus minus 70km/u) en de bocht neep toe naar het einde dus was ik de choco.

Het was het kiezen uit:

Met de fiets op afkomende auto uit tegengestelde richting te knallen
                                  Met de fiets tegen de rotswand te knallen
                                  Met de fiets tussen de rotswand en de wagen uit tegengestelde richting te knallen

Ik heb gekozen voor optie 3 om dan over te gaan naar optie 2. Wel GIGANTISCH veel chance gehad of ik lag in het ziekenhuis of in een kist.
                                  Al een geluk dat het prima afgelopen is. Afdalingen zijn altijd een risico. Ik ben in de bijna 30 jaar da'k in de bergen kom nog nooit op m'n bek gegaan. Maar soms was het wel nipt. Wat ik wreed gevaarlijk vind is een blinde bocht vol ingaan. Er zijn van die auto's (vooral de locals doen dat) die een fietser die aan 't klimmen is voorbij steken vlak voor zo'n blinde bocht, of gewoon hun bochten afsnijden. Die komen dan dikwijls over de middellijn. Als je als 'afdaler' daar dan net aankomt en je je bocht nogal ver uitkomt, heb je prijs.

Een filmpje van één van de mooiere afdalingen die ik vorige week gedaan heb. Van ski oord Oz-en-Oisans naar Lac du Verney. Weinig verkeer, niet te steil (weinig remmen), mooi wegdek en geen al te scherpe haarspeldbochten.

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Vraagje: bestaan er oplossingen om je klikpedalen wat breder te maken? (spacers?)

Comment

• Eerste training terug in ons vlakke land achter de rug. 112 km met een strakke wind, 33,3 gemiddeld. De bergen hebben hun vruchten afgeworpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Terug van 2 weken Alpen. Buiten de laatste dag geen druppel regen gezien. In totaal een 650 km in 't hooggebergte gereden. 500 met de koersfiets en 150 met de MTB. Met de MTB vooral XC trails gereden, vrij technisch soms, rood gemarkeerde pistes. Met veel losse stenen, uitstekende rotsen, dwars liggende riviertjes,.... Ik weet ook weer waarom er een 22 bladje vooraan op m'n MTB staat. Zelfs enkele downhill pistes gereden met de MTB, niet meteen met de meest geschikte MTB (m'n eigen hardtail met Fatty vorkje ), maar 't was wel plezant. Met de koersfiets de klassieke cols (Alpe d'Huez (ne keer of acht...), Ornon, Croix-de-Fer, Oz-en-Oisans,...) gereden. M'n beste tijd op Alpe d'Huez dit jaar ook scherper gesteld (en dat op m'n bijna 41ste). Drie jaar terug in 58' 30", nu in 56' 15". Ik denk vooral te danken aan net iets meer km's in de voorbereiding en 2 kilo's minder lichaamsgewicht... en een superlichte EVO onder m'n reet natuurlijk. . Gans de beklimming op de 34-21 en de 34-23, niet het ideale verzet voor een wielertoerist peins 'k. Maar een hoge trapfrequentie gaat me echt niet af, ook niet op het platte. Ik zal ook nooit een echt 'klimmertje' worden. En voor de mensen die bezorgd zijn om mijn welzijn en gezondheid, alles met de helm hoor.
                                        Nu terug op 't platte, het zal wennen worden...

[img]http://i151.photobucket.com/albums/s155/jasiliel/fr2012/5.jpg[/img ]

[img]http://i151.photobucket.com/albums/s155/jasiliel/fr2012/4.jpg[/img ]

[img]http://i151.photobucket.com/albums/s155/jasiliel/fr2012/6.jpg[/img ]

[img]http://i151.photobucket.com/albums/s155/jasiliel/fr2012/2.jpg[/img ]

Gezond jaloers hierzo.

Comment

• Ik ga ook mijn laatste klimtrainingen tegen de Galibier op 1 sept.

Zaterdag naar de baraque fraiture voor de Sean Kelly te gaan rijden en 14 dagen later de Geants d'ardennes.

Laatste weken is mijn conditie weer goed aan het verbeteren (moest ook wel wat) kijk er naar uit!!

Comment

Working...
                                          X