Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Haha, merci voor de aanmoedigingen maar toch, I think not.
    Eén van die gasten heeft een maand geleden de Marmotte gereden op 8,5 uur.

Maar ik zit er niet zo mee in.
    Ik zal wel boven geraken.
    Ik drie jaar terug de Marmotte in 8 uur (met de tijd van de afdaling van de Glandon nog bij) op m'n 38ste, met 3 à 4 kg meer dan nu. Niet te rap opgeven hé! Pijn is tijdelijk, glorie voor altijd, rijden godverdomme!

Comment

• Mik op een BMI tussen de 20 en 22 en je zal perfect in orde zijn voor het fietsen bergop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Mik op een BMI tussen de 20 en 22 en je zal perfect in orde zijn voor het fietsen bergop
        Jawadde!! Dan moeten er nog 10 af!!!
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Say what?!? Amai.

Mijn eigen gewicht is eigenlijk zelfs 't probleem niet, 't is vooral dat van mijn 5 kameraden die meegaan.
          Die zitten ook allemaal rond de 70 én die zijn allemaal 12-15 jaar jonger als ekik...
          Dan rij je maar met mij mee. weeg ook rond de 80, nipt eronder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Mik op een BMI tussen de 20 en 22 en je zal perfect in orde zijn voor het fietsen bergop
            sta nu op 22.8 blijkbaar.
            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Bij mij minstens 3-4 dan.

Comment

• Ik zit nu op 24,8 qua BMI.
              Van waar ga je de Galibier eigenlijk oprijden?
              Wij logeren op de camping in Valloire maar rijden eerst de Télégraphe op en af tot in St.-Jean de Maurienne om dan van daar de Galibier op te knallen.
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Ik zit nu op 24,8 qua BMI.
                Van waar ga je de Galibier eigenlijk oprijden?
                Wij logeren op de camping in Valloire maar rijden eerst de Télégraphe op en af tot in St.-Jean de Maurienne om dan van daar de Galibier op te knallen.
                Dan zitten we samen op de camping.

Was ook van plan eerst telegraphe naar beneden, dan combinatie Telegraphe - galibier. Dan achterkant Galibier terug naar beneden en dan hem nog eens op.

Moest ik dan nog fut over hebben misschien ook nog tot in Valmenier fietsen.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Dan zitten we samen op de camping.
                    Vanaf wanneer ben je daar?
                    Ik kom pas donderdagavond aan en een paar van mijn kameraden pas vrijdagochtend en zaterdagochtend.
                    Zaterdagavond zoeken we er wel een feestje van te maken, als je dan niet kan slapen zou het wel eens onze schuld kunnen zijn.
                    Bij voorbaat mijn excuses dus al.

Comment

Vanaf wanneer ben je daar?
                      Ik kom pas donderdagavond aan en een paar van mijn kameraden pas vrijdagochtend en zaterdagochtend.
                      Zaterdagavond zoeken we er wel een feestje van te maken, als je dan niet kan slapen zou het wel eens onze schuld kunnen zijn.
                      Bij voorbaat mijn excuses dus al.
                      Mijn werk legt een bus in.
                      We vertrekken hier donderdagochtend om donderdag in de vroege avond daar te zijn.

Vrijdag dan die toertocht, zaterdag Galibier, zaterdagavond feestje en zondag de bus terug.

Ik weet niet of ik in de bus een bak bier mee kan pakken, anders deed ik vrolijk mee op zaterdag he.

Comment

• Ik zal er wel ene extra meepakken dan.

Comment

Ik zal er wel ene extra meepakken dan.

Comment

• Bandenvraagje.

Ik was naar nieuwe banden aan het zien, tot op heden heb ik altijd op de simpelste conti’s gerden (en best content van).
                            Nu was ik aan het kijken naar conti’s met eengrotere snij/lekweerstand en wou die nemen.

Maar ik heb tot nu toe altijd bandjes van 23 gehad en deze zijn enkel beschikbaar in 22 of 24 en nu twijfel ik welke te nemen, ga ik daar verschil van voelen als ik 22 neem ipv 23 eerst? Of kan ik misschien beter voor 24 gaan en iets meer comfort hebben misschien, en hoe zit het dan met de rolweerstand?

Fietsen, fietskleding, onderdelen en accessoires – in de ROSE webshop vind je alles wat je nodig hebt om te fietsen. Van de kleinste schroefjes tot de hoogwaardigste racefietsen. ★Individuele service ★Snelle verzending ★Meer dan 110 jaar familietraditie. Overtuig jezelf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Bandenvraagje.

Ik was naar nieuwe banden aan het zien, tot op heden heb ik altijd op de simpelste conti’s gerden (en best content van).
                              Nu was ik aan het kijken naar conti’s met eengrotere snij/lekweerstand en wou die nemen.

Maar ik heb tot nu toe altijd bandjes van 23 gehad en deze zijn enkel beschikbaar in 22 of 24 en nu twijfel ik welke te nemen, ga ik daar verschil van voelen als ik 22 neem ipv 23 eerst? Of kan ik misschien beter voor 24 gaan en iets meer comfort hebben misschien, en hoe zit het dan met de rolweerstand?

http://www.rose.nl/artikel/continent...and/aid:314149
                              In de Rose-cataloog heb ik al gezien dat ze die beiden gebruiken op hun eigen fietsen. 22 mm vooraan, 24 achteraan. Mss zijn die bandjes wel zo bedoeld?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Maar wat dan met 23mm zoals de mijne standaard ook heeft.

Comment

Maar wat dan met 23mm zoals de mijne standaard ook heeft.
                                  In dat bandje was die niet te krijgen, vandaar mijn vraag.

Comment

Maar wat dan met 23mm zoals de mijne standaard ook heeft.
                                    De meeste koersbandjes bestaan in 23 mm. En dat wordt voor- en achteraan gebruikt.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      In de Rose-cataloog heb ik al gezien dat ze die beiden gebruiken op hun eigen fietsen. 22 mm vooraan, 24 achteraan. Mss zijn die bandjes wel zo bedoeld?
                                      Ik rij nu al een paar duizend km met Conti Attack & Force. Vooraan 22mm en achteraan 24mm. Zeer goede bandjes. En ook goede lekbestendigheid (so far, so good). Wel niet goedkoop.

Ik heb nu een 23 besteld voor achteraan (Vittoria Corsa evo ) omdat die toch iets meer plaats biedt tussen de liggende achtervork. De 24 is een spannerke, zonder evenwel te raken. Verschil tussen 23 en 24 kwa comfort ga je niet voelen. Vooraan laat ik de 22 liggen, lekker strak.

Comment

Als je met deze calculator wat "speelt" met de gewichten zie je al snel welke winst je kan halen

Comment

• Ondertussen nieuwe cassette en ketting gestoken op de EVO. Wel handig die powerlock verbinding van zo'n SRAM ketting.

Comment

Working...
                                          X