Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Niets ernstigs, denk ik. Hij staat nog bij mensen aan de plaats van het ongeval. Stuur is naar rechts geslagen en ik ben dus links gevallen. Aan de groep zal dus wel niets zijn. Stuurlint mss. Ik denk dat ik zelf de hardste klap gekregen heb. Vooral aan bovenlichaam dus. Niets aan mijn middel of benen, op een kleine wonde op de knie na.
    Het bloed kwam wel naar beneden gegutst, vlak na de val. Door de open wonde aan de wenkbrauw.
    't zit in een klein hoekje he, heb dat gisteren een paar keer gedacht toen ik aan + 60 km/u naar beneden reed.

Veel beterschap.

Comment

• Thx voor de beterschapswensen, mannen. Alle verbanden zijn net herlegd. Binnen een week zal hetmeeste er al wel veel beter uitzien. Net ook de wonden thv mijn wenkbrauw gezien. Ze is alleszins mooi dichtgenaaid.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Pfff, niets ernstig, maar klinkt toch pijnlijk...

Ben gisteren ook tegen de vlakte gegaan. Dankzij een heel attente vrachtwagenchauffeur. 'k reed op een boerenweggetje, net genoeg plaats voor een auto. En toen kwam me dus een vrachtwagen tegemoet. Heb me op het laatst gewoon in de graskant gesmeten, want twee seconden langer en die had me gewoon frontaal geramd.

Gevolg: buiteling over de kop, platte band en wiel met een slag in. En een half uur lang was ik echt woest. Hij had me zeker gezien maar vertraagde geen beetje.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik heb gisteren ook de geant gereden.
          De 150 stond op de planning met papa, die zou nog een lange rit willen maken voor CFL over 2 weken.
          rond 07.30 uur stonden we aan de start en aan de eerste bevoorading zag ik al dat de kans klein was dat we de grote gingen halen.
          Papa had paar donkere stukken op zen kleren en ik kon om 08.30 al zoutlijnen zien
          rond half 12 uur we binnengekomen en hebben enkel de kleine tour gedaan.
          was wel tof ritje, al het beetje minder warm is de lange tour eens doen, al zitten er gevaarlijke stukken bij als er geen mensen de weg voor u afzetten.

Sommige stukjes herkende ik van de Elias Ride.

Comment

• In het midden van de weg gaan rijden. Hij zal dan wel moeten vertragen. Je echt frontaal aanrijden zie ik er niet veel doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              In het midden van de weg gaan rijden. Hij zal dan wel moeten vertragen. Je echt frontaal aanrijden zie ik er niet veel doen.
              maar als je er dan onder ligt....

Comment

• Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat doet. Van hun tak draaien en veel gas geven, dat wel. Maar je koudweg omver rijden, nope.

Comment

• Onlangs in een 55kml/u afdaling met de mtb een konijn wat voor mijn wielen sprong
                  Last edited by ; 19/08/2012, 20:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Heb daar gisteren de lange afstand gefietst, de laatste 2u waren echt niet meer te doen van de hitte.
                    Distance 148,35 km | Time 6:03:54 | Speed 24,5 kph | Elevation 2.688 m

En je hebt een berg gemist hoor, die cote de Chevron, wtf is dat, met die hitte moordend.

De Roche au Faucons is ook een heel mooie klim maar ik was toen al zo choco van de hitte dat ik echt moeite heb gehad om boven te geraken.
                    Respect man, met zulke hitte!

Vorige week elke dag op de fiets gezeten, van 't weekend niks. Geen zin, veel te heet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      In het midden van de weg gaan rijden. Hij zal dan wel moeten vertragen. Je echt frontaal aanrijden zie ik er niet veel doen.
                      Dat zei m'n velomaker dusook.
                      Twintig meter eerder was er aan zijn kant van de weg een verbreding van een meter of 10-20 lang, speciaal om kruisende auto's de kans te geven uit te wijken.

Was er even niet goed van, vandaar dat ik niet de reflex had om direct z'n plaat te noteren. toen ik daar na een seconde of5-10 aan dacht was hij te ver weg en merkt eik dat hem achternarijden er ook niet in zat.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Dat zei m'n velomaker dusook.
                        Twintig meter eerder was er aan zijn kant van de weg een verbreding van een meter of 10-20 lang, speciaal om kruisende auto's de kans te geven uit te wijken.

Was er even niet goed van, vandaar dat ik niet de reflex had om direct z'n plaat te noteren. toen ik daar na een seconde of5-10 aan dacht was hij te ver weg en merkt eik dat hem achternarijden er ook niet in zat.
                        Een aantal dagen geleden iets soortgelijks voorgehad. Nota bene op 100 meter van waar ik gisteren gevallen ben. Een kruispuntje met voorrang van rechts. Ik kwam van een lichte afdaling. Links van het kruispuntje stond er een spiegel waarin ik kon zien dat er niets van rechts kwam. Ik rijd dus door. Net op dat moment kwam er een grote tractor van rechts aan meer dan 30 km/h. Ik kon niet meer stoppen. Had ik geremd, dan zat ik er onder. Dus doorgereden en een lus naar rechts gemaakt om hem te ontwijken. Die tractor vertraagde op geen enkel moment. Ook even gedacht mij om te keren en er achteraan te gaan, maar toch niet gedaan.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

En je hebt een berg gemist hoor, die cote de Chevron, wtf is dat, met die hitte moordend.
                          Kweetet, die had ik eigenlijk ook graag gedaan..

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          De Roche au Faucons is ook een heel mooie klim maar ik was toen al zo choco van de hitte dat ik echt moeite heb gehad om boven te geraken.
                          Daar kan ik me wel iets bij voorstellen!!
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Zalige training achter de rug langs het jaagpad. 105 km's tegen 34,6 gemiddeld, waarvan 9 km's achter een brommer die 43 reed.

Comment

• Zaterdag iemand de Decathlon Classic in Leuven?
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Zaterdag rij ik normaal naar 't zeetje.

Comment

• Met de fiets?

Comment

• Zo ja, op de fiets? Met de fiets als enige vervoermiddel?
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Inderdaad met de fiets.

Vrouw en kinders rijden met de auto en ik met de fiets.

Wel de Nederlandse kust, van hieruit is dat zo'n 130-140 km, naargelang langs waar ik rij.

Vorig jaar ben ik door zeeuws vlaanderen gereden en in breskens de ferry gepakt, toen was het 165 km.

Comment

Inderdaad met de fiets.

Wel de Nederlandse kust, van hieruit is dat zo'n 130-140 km, naargelang langs waar ik rij.

Vorig jaar ben ik door zeeuws vlaanderen gereden en in breskens de ferry gepakt, toen was het 165 km.
                                        Goed te doen. Voorlopig zeggen ze dat de wind van het ZW zal komen, dus die heb je dan wel van opzij. En ze geven ook een beetje neerslag.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Inderdaad met de fiets.

Hoe ga je precies rijden?

Comment

Working...
                                          X