Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Zaterdag iemand de Decathlon Classic in Leuven?
    ik denk het wel, maar niet officieel
    En zondag de Ronde Van Leuven, die steun ik wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Hoe ga je precies rijden?
      Nog niet bepaald, wsl binnendoor richting wuustwezel en vandaar kleine wegjes zoeken tot huijbergen, hoogerheide en dan Walcheren op tot Goes, richting de zeelandbrug, daar voor weg naast het veerse meer tot Neeltje jans en zo naar Oostkapelle de eindbestemming.

Morgen me eens amuseren met garmin connect en goolge streetview.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Nog niet bepaald, wsl binnendoor richting wuustwezel en vandaar kleine wegjes zoeken tot huijbergen, hoogerheide en dan Walcheren op tot Goes, richting de zeelandbrug, daar voor weg naast het veerse meer tot Neeltje jans en zo naar Oostkapelle de eindbestemming.

Morgen me eens amuseren met garmin connect en goolge streetview.
        Kon niet slapen, ineens maar mee geamuseerd. Ben eens langs de andere kant gegaan, onderkant van het schiereiland ipv de bovenkant, heb ik nog niet gedaan.

This course was created on Garmin Connect. Make your own today.

Comment

Kon niet slapen, ineens maar mee geamuseerd. Ben eens langs de andere kant gegaan, onderkant van het schiereiland ipv de bovenkant, heb ik nog niet gedaan.

http://connect.garmin.com/course/1927058
          Ziet er een schone route uit! Ik rij Nederland altijd binnen (met de moto) langs het 'smokkelweggetje' ten noorden van de Scheldelaan. Dan kom je ook in Bath. Maar dat is met de fiets misschien niet zo goed bereikbaar langs die Scheldelaan. En... Zeeland + fietspaden = zalig!

Comment

• Wel even 40 km korter dan vorige keer.

Bath wordt een primeur, daar ben ik nog niet geweest.
            Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk grote wegen te vermijden dus dingen als de Scheldelaan liever niet.

Och, zolang we maar ginder geraken en we onze afstand in de benen hebben, daar is het om te doen he.

Comment

• Ik wist zelfs niet dat je ook op Garmin Connect routes kon plannen.
              Ik doe dat altijd in Mapsource of Basecamp...
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Ik wist zelfs niet dat je ook op Garmin Connect routes kon plannen.
                Ik doe dat altijd in Mapsource of Basecamp...
                Ik heb een gps zonder kaarten en dus ook zonder mapsource. Ding communiceert enkel via connect.
                Op zich wel handig, kan je altijd overal aan maar minder handig als je een route van extern of zo er op wil krijgen, dan heb je wel een paar omwegen nodig.

Comment

• Doelstelling: in de platte kempen op 60 km rond Beerse zoveel mogelijk klimmetjes vinden ...

Voorlopig heb ik dit: 1 klim in Herentals, 3 in Lichtaart en 5 bruggen. 98 HM.

Iemand van hier in de buurt die er nog iets bij kan verzinnen?

Comment

Doelstelling: in de platte kempen op 60 km rond Beerse zoveel mogelijk klimmetjes vinden ...

Voorlopig heb ik dit: 1 klim in Herentals, 3 in Lichtaart en 5 bruggen. 98 HM.

Iemand van hier in de buurt die er nog iets bij kan verzinnen?
                    Bergen en niemandshoek in Herenthout. Maar stel u bij de naam 'bergen' niet al te veel voor hoor. En 'niemandshoek' is al helemaal... niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Bergen en niemandshoek in Herenthout. Maar stel u bij de naam 'bergen' niet al te veel voor hoor. En 'niemandshoek' is al helemaal... niks.
                      Hmmm, even opgezocht, daar ga ik niet geraken met 60 km heen en terug he.
                      Ale geraken misschien wel maar van een toer zal dan niet veel overschieten.

Comment

• 'k ga ze wel onthouden voor in de toekomst, in welke richting moet je die nemen? Of zijn het bultjes waar je over moet?

Comment

• Vraagje: moeten nieuwe ketting en cassette "ingereden" worden?
                          En hoe lang moet dat duren?
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Mini-fotootjes van zaterdag:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Vraagje: moeten nieuwe ketting en cassette "ingereden" worden?
                              Ik heb dat iig nog nooit gedaan.

Comment

• Neen, als je beiden, en mogelijk ook je voorste kettingbladen, vooral het kleinere, gelijktijdig vervangt is dat direct klaar om te gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Neen, als je beiden, en mogelijk ook je voorste kettingbladen, vooral het kleinere, gelijktijdig vervangt is dat direct klaar om te gebruiken.
                                  Niet helemààl duidelijk, maar daarmee bedoelt Adri dat je al van bij het begin voluit kan gaan.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• dit bericht valt een beetje uit de toon maar ik probeerde op een opmerking van iemand te reageren en dat is mislukt.

Ik reed dit jaar een rondje haarlemmermeer (noord-holland) op mijn toerfiets. Helm vergeten. En wat denk je, van mijn triathlonstuur (zat er pas een week op) gegleden en plat op de bek over het troitoir. Ik reed niet hard, door een dorpje, maar als daar een lantarenpaal had gestaan was ik flink zuur geweest. Ik gleed met mijn kop vooruit de bosjes in.

Snelheid is dus van geen belang als je op je kop valt.
                                    Last edited by ; 23/08/2012, 01:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netperk Bekijk Berichten
                                      dit bericht valt een beetje uit de toon maar ik probeerde op een opmerking van iemand te reageren en dat is mislukt.

Ik reed dit jaar een rondje haarlemmermeer (noord-holland) op mijn toerfiets. Helm vergeten. En wat denk je, van mijn triathlonstuur (zat er pas een week op) gegleden en plat op de bek over het troitoir. Ik reed niet hard, door een dorpje, maar als daar een lantarenpaal had gestaan was ik flink zuur geweest. Ik gleed met mijn kop vooruit de bosjes in.

Snelheid is dus van geen belang als je op je kop valt.
                                      Klopt wel.
                                      Mss wou je reageren op mijn val, afgelopen zaterdag?
                                      Ik ben al gevallen tegen 60 km/h dat ik no way met mijn hoofd de grond zou geraakt hebben, maar afgelopen week-end gebeurde het wel. Tegen ongeveer 35 km/h.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Niet helemààl duidelijk, maar daarmee bedoelt Adri dat je al van bij het begin voluit kan gaan.
                                        Inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Vraagje: moeten nieuwe ketting en cassette "ingereden" worden?
                                          Inrijden niet, maar om met spiksplinternieuwe ketting en cassette dadelijk je doelrit van het jaar te gaan rijden, zou ik niet doen. Ik wil toch graag zeker weten dat alles ok is voor je net die schitterende rit gaat rijden waar je al het hele jaar naartoe leeft..

Comment

Working...
                                          X