Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb nieuwe ketting en cassette achteraan laten steken. Kreeg een Ultegra cassette voor de prijs van een 105, dus ik ben content.
    Alleen was m'n eerste ritje een lastig ritje. 'k Had de indruk dat alles nog niet echt heel soepel liep. Kon aan geen kanten m'n normale snelheid aanhouden. Dus ik dacht eventueel aan het feit dat de ketting en tandwielen nog wat op elkaar moesten inwerken... maar het zullen gewoon Hayes z'n beentjes geweest zijn
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Kon niet slapen, ineens maar mee geamuseerd. Ben eens langs de andere kant gegaan, onderkant van het schiereiland ipv de bovenkant, heb ik nog niet gedaan.

http://connect.garmin.com/course/1927058
      'k heb weer de beste dag uitgekozen. Windstoten tot 70 km/u en regenbuien.

Comment

• Tot spijt van wie het benijdt...

Comment

• Volgens mij staat schussboelie in de tent naast ons, zag daar toch een oranje fiets op staan precies, wel nog niet gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Tot spijt van wie het benijdt...
            Ziet er een licht crankstel uit ! Goed dat Cannondale bij de toppers blijft, en eerlijk gezegd is het algemeen niveau pakker hoger dan pakweg 20 of zelfs 10 jaar geleden. Je moet al je best doen om een "slecht" frame te vinden, denk ik. De tijd dat de Scott CR1 en de Cervélo R3 er met kop en schouders bovenuit staken qua gewicht/stijfheid (2005-2006) ligt intussen achter ons, er zijn vele fabrikanten met gelijkwaardige frames, Cannondale zeker en vast ook...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Ziet er een licht crankstel uit ! Goed dat Cannondale bij de toppers blijft, en eerlijk gezegd is het algemeen niveau pakker hoger dan pakweg 20 of zelfs 10 jaar geleden. Je moet al je best doen om een "slecht" frame te vinden, denk ik. De tijd dat de Scott CR1 en de Cervélo R3 er met kop en schouders bovenuit staken qua gewicht/stijfheid (2005-2006) ligt intussen achter ons, er zijn vele fabrikanten met gelijkwaardige frames, Cannondale zeker en vast ook...
              Cannondale Hollowgram SiSL2 crankstel. Geen kettingbladboutjes meer. Klein en groot tandwiel is één geheel (OPI). Grotere stijfheid, volgens de marketing alvast toch. Nadeel: bij een kettingbladwissel ben je verplicht beide tandwielen te vervangen, terwijl het perfect kan dat bijvoorbeeld het kleine blad nog prima bruikbaar is bij een nieuwe ketting. Voordeel: je kan gemakkelijk switchen van een compact (50-34) naar een standaard crankstel (53-39). Maar een echt voordeel vind ik dat nu niet onmiddellijk.

Edit: link toegevoegd
              …and we’re back. After posting it a bit too early on Tuesday, here’s the official post with some cleaned up photos and more tech info.…

Last edited by Jakkel; 31/08/2012, 20:28.

Comment

Volgens mij staat schussboelie in de tent naast ons, zag daar toch een oranje fiets op staan precies, wel nog niet gezien.
                Succes morgen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Succes morgen!
                  Ik ben vandaag al boven geweest.

Normaal was vandaag een toertocht elders maar het weer was zo slecht dat we die geskipped hebben. Later vandaag klaarde het op en zijn we alsnog galibier opgereden vanuit valloire, dus niet de volledige klim. Morgen normaal wel, hopen dat het weer wat mee zit.

Afdaling was wel ijskoud, nog nooit zo koud gehad in heel mijn leven ... Van -4 boven naar beneden met wind wat niet meer normaal was.

Comment

Ik ben vandaag al boven geweest.

Normaal was vandaag een toertocht elders maar het weer was zo slecht dat we die geskipped hebben. Later vandaag klaarde het op en zijn we alsnog galibier opgereden vanuit valloire, dus niet de volledige klim. Morgen normaal wel, hopen dat het weer wat mee zit.

Afdaling was wel ijskoud, nog nooit zo koud gehad in heel mijn leven ... Van -4 boven naar beneden met wind wat niet meer normaal was.
                    Fuck man... -4, respect!
                    Enfin, pain is temporary, glory forever... (gemakkelijk gezegd vanuit m'n luie stoel)!

Hopelijk beter weer morgen!

Comment

• Succes Jupmans, doet wa Jupiler in uwen bidon om het warm te krijgen

Comment

• Vandaag Telegraphe-Galibier gedaan. Op het laatst voel je die extra kms dan wel, de top was afgesloten, tijd werd gestopt 1km er onder.

Iets minder koud daar maar door de regen op Telegraph was de afdaling een even harde marteling als gisteren. Na 20 min douchen kregen mijn tenen eindelijlk terug kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                          Succes Jupmans, doet wa Jupiler in uwen bidon om het warm te krijgen
                          Ik kreeg er net eentje van de buren bij aankomst.

Comment

• ik ben ook net terug.
                            vrijdag de tourtocht gedaan, de 99km was afgelast en de 40km werd ingekort naar 40km... gelukkig dat het boven sneeuwde, anders had ik de hele rit regen gehad.
                            Blij dat ik in de douche stond onderweg serieus liggen klappertanden.
                            Ook papa had de tocht goed verteerd en was slechts 15 - 20 minuten later als mij boven op de col de Mollard

zaterdag gaven ze 85% kans op neerslag.
                            Dus smorgens besloten om het zekere voor het onzekere te nemen. Vanuit Valmeinier naar Valloire gereden om pas vanaf daar de Galibier te doen om dat terug af te dalen en gewoon terug te keren naar de Col de Valmeinier(waar onze challet was)
                            Als het weer toch goed bleek te zijn konden we de telegraf er nog aanknopen.
                            Papa zou zowieso de telegraf niet doen, teveel gewicht, bijna niet getrained, in maart een longonsteking gehad gevolgd door een bronchite in juni... kortom niet inform.

Laatste 4-5 km zaten we in de sneeuw te rijden en zag het er niet echt goed uit. De finish werd verplaatst tot 1km voor de top van Col. Even vragen aan de personen daar of ik toch niet doormocht, antwoord was resoluut njet. Te gevaarlijk, sneeuw,ijs,niet geruimd. Toen ik vroeg wat de gevolgen waren als ik toch naar boven reed bleek dat ze mijn startbordje zouden afnemen en dat ik uit de resultaten geschrapt zou worden en de klim zou op eigen risico zijn. Daar had ik geen probleem mee, ik had gelukkig de mountainbike bij. Toen ik terug onder kwam mocht ik mijn bordje toch houden onder het moto van 'this goed voor enne keer'...

Daarna droge kleren uit de rugzak gehaald, regenvestje vastgeknoopt en begonnen aan de afdaling, na 2 bochen kwam ik papa al tegen, blijkbaar had hem toch goed gas gegeven.
                            Afdaling was met momenten gevaarlijk, mensen die niet goed begrijpen wat rechts houden is ... Mountainbike met schijfremmen gaf voldoende vertrouwen maar toch ook niet om tegen 80-90 naar onder te vliegen zoals dat in warmere dagen wel lukt.

In Valloire voelde ik mijn voeten niet meer en besloot ik terug te keren naar het hotel, de Chickenway dus. Maar na 2 km klimmen kwam ik terug op temperatuur en besloot ik mij toch om te draaien.
                            Onder de start mat nog even gezocht van de telegraf, maar die bleek al weg.
                            De klim aangevat en na 4 km kwam ik toch een afdalende papa tegen.
                            Nu ben ik toch hier zegt em, ik probeer het gewoon...
                            Ik schud eens met mijn hoofd en rij op mijn gemak de telegraf op en rij daarna weer een stukje naar onder om de klim van de col de valmeinier voor de 2de keer te starten.
                            Totaal 92km en net over de 3000hm
                            2 uur later kwam papa ook binnen, moe maar voldaan.

Comment

• Ik heb dit week-end eens gekeken naar mijn balhoofdstel, naar aanleiding van die val. Er zit een beetje een vreemde tik in. Aan de vorkbuis scheelt gelukkig niets. Ik heb de topcap er af gehaald en de stuurpen gedemonteerd. Vreemde genoeg kan ik de vork niet uit mijn frame trekken. Die zit nog gewoon vast, maar ik snap niet goed waarmee. Op deze manier kan ik mijn lagers ook niet demonteren natuurlijk. De vorkbuis zou er uit moeten, zodat ik de lagers er uit kan trekken (of tikken met een schroevendraaier en een hamer).
                              Het gaat trouwens om de Pinarello. Geen idee of die een eigen systeem voor de montage gebruiken.
                              De voorrem heb ik nog niet los gemaakt, maar de kabel is uiteraard lang genoeg om de vork een beetje te laten zakken, wat dus niet lukt.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bon misschien eens een iets uitgebreider verslag nu.

Vrijdag stond normaal de toertocht op de planning maar de grote was al meteen afgelast en het was 's morgens koud en het regende dat het goot.
                                Aangezien wij op de camping logeerde zag ik geen deftige mogelijkheid om al het warm gerief dat ik op dag 2 ook zeker nodig ging hebben te drogen en dus besloten om 's morgens niet te starten.

Gelukkig trok het na de middag open, dan waren we niet aan de start van de tt natuurlijk en heb dan met onze pa besloten dat we al gingen proberen hoe ver we op Galibier zouden geraken. Dat ging vrij vlot en 1u36 later stond ik op de top.

Boven was het hels! -4 graden en ijzel gepaard met windstoten van makkelijk 100km/u denk ik. De afdaling was echt een marteling, nog nooit zo koud gehad maar de klim was dus wel heel goed gegaan dus toch tevreden.

Zaterdag was het dan de grote dag. 's morgens in de regen afgedaald tot de voet van de Telegraphe en beneden direct rechtsomkeert gemaakt en terug omhoog. Afdaling ging belachelijk traag maar dat was echt nodig om niet onderkoeld benden te komen en geen valpartijen te maken op het kletsnatte asfalt.

Na Telegraphe dan ineens doorgereden naar Valloire en ineens aan Galibier begonnen. Ik voelde wel in de benen dat het de 2e dag op rij was en dat de eerste klim toch ook al wat gevraagd had maar uiteindelijk toch nog redelijk vlot boven geraakt, ale, tot 1 km onder de top that is, boven was afgesloten.

Ik had wel wat wintergerief mee maar overschoenen was ik vergeten en aangezien mijn voeten al nat waren van de eerste afdaling had ik dus al ijsklompen van voeten voor ik boven was, boven schoenen en sokken even uitgedaan en mijn voeten ingepakt met van die themische folie en dan terug naarbeneden. Het heeft 20 min onder een hete douche geduurd voordat ik terug kleur had in alle tenen.

In principe konden we dan nog een derde klim doen naar Valmenier maar aangezien ik na de douche geen zin meer hd om dat nat gerief opnieuw aan te trekken is dat er niet meer van gekomen.

Op Vrijdag ochtend zag ik het allemaal niet meer zitten met dat weer maar uiteindelijk is het toch een geweldig fietsweekend geworden.

Volgend jaar zeker terug!

Klimtijden
                                gps-log vrijdag
                                gps-log zaterdag

En de obligate foto.

Tot slotte nog het filmpje van roos, de eerste dame die ze laten zien is een collega, sliep in de tent naast ons.
                                Filmpje geeft een mooi beeld van de omstandigheden boven de 2000m in de sneeuw.

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Last edited by ; 03/09/2012, 01:43.

Comment

• Ah, de bergen...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Ah, de bergen...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                                    Idd, als je verwacht begin september nog continue 20 graden op de top te hebben..
                                    Een weerbericht checken was niet mogelijk of zo ? Je kan je toch kleden op koude ? Zeker om te klimmen.
                                    Mooie prestatie om boven te rijden, in welk weer dan ook, maar als je ziet hoe die Roos afziet, terwijl ze al maanden bezig is met die Isostar challenge.. Vreemd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Idd, als je verwacht begin september nog continue 20 graden op de top te hebben..
                                      Een weerbericht checken was niet mogelijk of zo ? Je kan je toch kleden op koude ? Zeker om te klimmen.
                                      Mooie prestatie om boven te rijden, in welk weer dan ook, maar als je ziet hoe die Roos afziet, terwijl ze al maanden bezig is met die Isostar challenge.. Vreemd.
                                      Ik had redelijk wat bij maar was toch nog verrast eerlijk gezegd. Vooral handen en voeten waren het probleem eigenlijk, de rest viel wel mee.

Comment

• Respect voor Roos en alle anderen die dit aangedurfd hebben. But the mountain is a harsh mistress.

Comment

• Ik ben eind mei pas beginnen fietsen en op mijn gemakske de Galibier naar boven gereden met halverwege nog een lekke band.
                                          Ik had mij wat ingehouden uit schrik van wat er komen zou maar ik ben precies wat té voorzichtig geweest want ik was eigenlijk nog niet half kapot.
                                          De mat lag aan de tunnel maar wij konden zonder probleem tot de top rijden.

Maar die afdaling!
                                          Na de top gestopt bij de mat voor een kopje thee en warme vingers.
                                          Dan na 4km nog eens gestopt bij de bussen en met de handen onder de uitlaat van een bus om ze op te warmen.
                                          vanaf dan geen probleem meer.

't Schijnt trouwens dat Roos enkel op de rollen getraind heeft en dus niet buiten gefietst heeft.
                                          Dat zou het afzien wel een beetje kunnen verklaren.

En tof om Jupke daar tegen te komen!!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X