Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik ben eind mei pas beginnen fietsen en op mijn gemakske de Galibier naar boven gereden met halverwege nog een lekke band.
    Ik had mij wat ingehouden uit schrik van wat er komen zou maar ik ben precies wat té voorzichtig geweest want ik was eigenlijk nog niet half kapot.
    De mat lag aan de tunnel maar wij konden zonder probleem tot de top rijden.

Maar die afdaling!
    Na de top gestopt bij de mat voor een kopje thee en warme vingers.
    Dan na 4km nog eens gestopt bij de bussen en met de handen onder de uitlaat van een bus om ze op te warmen.
    vanaf dan geen probleem meer.

't Schijnt trouwens dat Roos enkel op de rollen getraind heeft en dus niet buiten gefietst heeft.
    Dat zou het afzien wel een beetje kunnen verklaren.

En tof om Jupke daar tegen te komen!!
    Sorry dat ik niets meer ben komen zeggen.

Ik moest nog iets weg brengen en tegen dat ik terug was had de rest de plaats al ontruimt en afgerekend, anders had ik zeker nog ne goeiendag komen zeggen.

Comment

• Om een idee te geven van de top op vrijdag, let vooral op de witte strepen van vliegend ijzel en de helm en het slangetje van de camelbag, geeft een beetje een idee van de wind daar.

(is onze pa trouwens)

Comment

• Veel respect om in die omstandigheden de Galibier te doen !!

Maar hoe komen jullie erbij om dit in korte broek te doen bij die temperaturen ??

Comment

• Vrijdag had ik korte broek om naar boven te rijden, dan heb je toch warme benen (+benen ingesmeerd)
          Beenstukken zaten in de rugzak, die kon ik dan aandoen voor het afdalen.

Zaterdag waren die jammer genoeg niet droog. Dus zaterdag maar in lange broek gereden maar die was na 500 meter alweer zijknat van regen en opspattend water tijdens de afdaling van de Col de Valmeinier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Veel respect om in die omstandigheden de Galibier te doen !!

Maar hoe komen jullie erbij om dit in korte broek te doen bij die temperaturen ??
            Die temperaturen waren nu ook niet echt voorspeld natuurlijk.
            Het laatste weerbericht dat ik gezien had was 's nachts kans op lichte vorst maar overdag nog positieve temperaturen op de top.

Comment

• Wij waren trouwens nog goed ingepakt hoor, heb meer dan 1 persoon gezien die met korte mouwen omhoog reden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Wij waren trouwens nog goed ingepakt hoor, heb meer dan 1 persoon gezien die met korte mouwen omhoog reden.
                Bergen moet je respecteren.
                Zelfs de Ardennen kunnen al behoorlijk pijn doen eens oktober gepasseerd is...

Een lange broek en winddichte kleding, winterschoenen en stevige handschoenen hadden dit zeker voorkomen.
                Enfin, dat geeft een een dikke 3000 Vlamingen weer stof tot straffe bekimmingsverhalen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Bergen moet je respecteren.
                  Zelfs de Ardennen kunnen al behoorlijk pijn doen eens oktober gepasseerd is...

Een lange broek en winddichte kleding, winterschoenen en stevige handschoenen hadden dit zeker voorkomen.
                  Enfin, dat geeft een een dikke 3000 Vlamingen weer stof tot straffe bekimmingsverhalen..
                  Tuurlijk, ontken ik ook niet hoor.

Feit was dat ik daar zo stond en dat mijn ervaring was, ik vertel dat ook niet om medelijden op te wekken of zo he, wou gewoon mijn verhaal doen.

Comment

• Respect om in die omstandigheden de Galibier te beklimmen. Ik zou het niet meteen zien zitten. Ik heb 'm ooit afgedaald met 3° op de top en droog weer, en die eerste km's afdaling waren mij al koud genoeg.
                    Ik neem altijd dikke kleding mee naar de bergen, zelfs m'n schoenovertrekken. Ook al ga ik nagenoeg altijd in juli.

Deze voormiddag nog eens getest hoe het met de conditie gesteld is. 112 km, half jaagpad, half binnenbanen tegen 34,3 gemiddeld gans op m'n eentje. Conditie is zelden zo goed geweest, misschien zelfs nooit zo goed geweest. Gewicht:: 70 kg rond, na 't fietsen 68,5 (maar dat zal vooral door het vochtverlies geweest zijn). Toch al een jaar of 15 geleden dat ik dat nog op de weegschaal heb zien staan.

Comment

• Knap zo'n gemiddelde. Zelfs op het vlakke niet zo evident.
                      Je zit kwa gewicht gelijk met mij. Ik zit rond 68 met een meter 80 lengte. Ik heb wel de indruk dat jij wat korter afgesneden bent. ;-)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                      Last edited by ; 03/09/2012, 17:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Knap zo'n gemiddelde. Zelfs op het vlakke niet zo evident.
                        Je zit kwa gewicht gelijk met mij. Ik zit rond 68 met een meter 80 lengte. Ik heb wel de indruk dat jij wat korter afgesneden bent. ;-)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                        Ik ben 1m 78.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Respect om in die omstandigheden de Galibier te beklimmen. Ik zou het niet meteen zien zitten. Ik heb 'm ooit afgedaald met 3° op de top en droog weer, en die eerste km's afdaling waren mij al koud genoeg.
                          Ik neem altijd dikke kleding mee naar de bergen, zelfs m'n schoenovertrekken. Ook al ga ik nagenoeg altijd in juli.

Deze voormiddag nog eens getest hoe het met de conditie gesteld is. 112 km, half jaagpad, half binnenbanen tegen 34,3 gemiddeld gans op m'n eentje. Conditie is zelden zo goed geweest, misschien zelfs nooit zo goed geweest. Gewicht:: 70 kg rond, na 't fietsen 68,5 (maar dat zal vooral door het vochtverlies geweest zijn). Toch al een jaar of 15 geleden dat ik dat nog op de weegschaal heb zien staan.
                          Das hard voor op u eentje over die afstand!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Das hard voor op u eentje over die afstand!
                            8.500 km's op 8 maanden gereden, 't zal daar wel veel mee te maken hebben. En er was vandaag wel heel weinig wind, dat maakt het ook wel makkelijker om het gemiddelde omhoog te krijgen. En ik voel het nu ook serieus in m'n benen.

Comment

• Ik heb daarnet 25 gemiddeld gereden.

(in het bos weliswaar)

Comment

• +34 is wel heel hard. Denk niet dat ik ooit zolang zohard heb gereden (alleen)
                                In groep is dat beter doenbaar. Goed inform blijkbaar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Ik heb dit week-end eens gekeken naar mijn balhoofdstel, naar aanleiding van die val. Er zit een beetje een vreemde tik in. Aan de vorkbuis scheelt gelukkig niets. Ik heb de topcap er af gehaald en de stuurpen gedemonteerd. Vreemde genoeg kan ik de vork niet uit mijn frame trekken. Die zit nog gewoon vast, maar ik snap niet goed waarmee. Op deze manier kan ik mijn lagers ook niet demonteren natuurlijk. De vorkbuis zou er uit moeten, zodat ik de lagers er uit kan trekken (of tikken met een schroevendraaier en een hamer).
                                  Het gaat trouwens om de Pinarello. Geen idee of die een eigen systeem voor de montage gebruiken.
                                  De voorrem heb ik nog niet los gemaakt, maar de kabel is uiteraard lang genoeg om de vork een beetje te laten zakken, wat dus niet lukt.
                                  Allemaal goed in vorm hier, zie ik, maar weet iemand hier mss het antwoord op? Normaal moet je een vork er toch kunnen uit trekken als de topcap en de stuurpen verwijderd zijn, niet?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Geef eens een tik met een rubberen hamer op de vorkbuis vanboven.
                                    Kan beetje vast zitten op de lagers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Dat is inderdaad best snel !

TTfiets aanschaffen en de meedoen aan de Monstertijdrit

Komt er weer aan op 30 september, benieuwd of ik die 122,5km opnieuw in 3u kan afhaspelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                        Geef eens een tik met een rubberen hamer op de vorkbuis vanboven.
                                        Kan beetje vast zitten op de lagers.
                                        ²²²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Dat is inderdaad best snel !

TTfiets aanschaffen en de meedoen aan de Monstertijdrit

Komt er weer aan op 30 september, benieuwd of ik die 122,5km opnieuw in 3u kan afhaspelen...
                                          Da's meer dan 40 gemiddeld. Ik mag nog dubbel zoveel km's trainen, dan haal ik zoiets nog niet. Dat heet talent hebben zekers? Hoeveel scheelt dat zo'n TT fiets tegenover een gewone? Daarstraks nog een 70 km's gaan losrijden. Steekt een scooter mij voorbij tegen 47 per uur. Ik kon het niet laten om er achter te gaan. Ne km of 10 achter gehangen, handjes boven op 't stuur op de 50-13, zalig!

Comment

Working...
                                          X