Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hopelijk is de vorkbuis niet kromgeslagen in het balhoofd.
    Anders kunnen de spacers (als deze nog vastzitten) op de buis voor problemen zorgen.
    Probeer dan met wat kruipolie en een goeie tik erop (rubber hamer).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Da's meer dan 40 gemiddeld. Ik mag nog dubbel zoveel km's trainen, dan haal ik zoiets nog niet. Dat heet talent hebben zekers? Hoeveel scheelt dat zo'n TT fiets tegenover een gewone? Daarstraks nog een 70 km's gaan losrijden. Steekt een scooter mij voorbij tegen 47 per uur. Ik kon het niet laten om er achter te gaan. Ne km of 10 achter gehangen, handjes boven op 't stuur op de 50-13, zalig!
      Niets hatelijker dan als brommer zo'n wielertoerist die ongevraagd in je gat komt hangen
      Last edited by Hayes; 05/09/2012, 09:21.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Niets hatelijker dan als brommer zo'n wielertoerist die ongevraagd in je gat komt hangen
        Dat merk je wel snel. Beginnen ze plots te remmen, op het kantje te rijden, uit te wijken,... . Dit was langs het jaagpad, da's constant rechtdoor, vinden ze meestal niet zo erg. Eigenlijk zelden problemen mee gehad, ik heb zelfs al ooit iemand gehad die ettelijke kilometers te ver reed, speciaal om mij te gangmaken.
        En wanneer we splitsen roep ik altijd ne merci!

Comment

Hoeveel scheelt dat zo'n TT fiets tegenover een gewone?
          Zowat 2 km/u en op een lange afstand wellicht nog wat meer.

Ik heb enkele weken terug een tijdrit van 24 km gedaan met de "gewone" fiets (dus zonder opzetstuur vooral) en haalde 41,2 gemiddeld, het jaar ervoor zelfde parcours met de TT-fiets en haalde toen 43,7 gemiddeld, wel met een betere vorm toen maar het verschil is onmiskenbaar.

Hier niemand die zijn ritten logt met Strava ? HEEL leuk om je eens te meten met anderen, zien waar je uitkomt op beklimmingen, enzovoort

Dirk Verleyen is a cyclist from België. Join Strava to track your activities, analyze your performance, and follow friends. Strava members can plan routes, participate in motivating challenges, and join clubs. Get started by signing up for free.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X3m@sniffler Bekijk Berichten
            Hopelijk is de vorkbuis niet kromgeslagen in het balhoofd.
            Anders kunnen de spacers (als deze nog vastzitten) op de buis voor problemen zorgen.
            Probeer dan met wat kruipolie en een goeie tik erop (rubber hamer).
            Gisteren wat op geklopt. Had niet veel tijd, dus voor de rest niet veel gedaan, maar ik wou toch zien of ik de boel er uit kreeg. Ik was eerst maar aan het meppen (met een hamer met rubberen kop) en het leek alsof er niets gebeurde, maar na een mep of 20-25 was de vork toch al wat gezakt. Dus blijven doormeppen tot de vork helemaal uit de lagers schoot.
            Next step: achterhalen wat nu eigenlijk loos is. De lagers zitten alleszins vast, maar als ik mijn stuur in een hoek van pakweg 15 graden naar links draai, merk ik wel een onregelmatigheid op. Mss dat ik eerst de hele boel nog eens monteer om te zien of het over is.
            Aan de vorkbuis zelf scheelt alleszins niets. Gelukkig! Wat is er dan wel? Het lijkt mij vreemd dat er binnenin de lager iets kapot zou zijn. Van een slide over de onderkant (beneden de bocht) het stuur, kan er toch niet zoveel aan zijn, dacht ik. De vork, de stuurpen, het frame e.d. zijn nergens geraakt geweest.
            Nu ja, eerst de lagers eens bekijken. Merk ik nog niets op, dan zet ik alles terug in elkaar in de hoop dat het over is.
            De lagers van het balhoofdstel zijn trouwens al eens vervangen geweest en zoveel fiets ik nu ook niet meer. In principe kunnen ze dus nog helemaal niet versleten zijn.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Daarstraks eens alles gecheckt. De vorkbuis is in orde. Aan de lagers voel ik ook niets bijzonders. Dan maar alles terug gemonteerd. Ik voel geen tik meer, maar ik hoor hem wel. Ik ga gewoon terug met die fiets rijden. Zal één van de komende wel eens naar mijn fietsenmaker rijden en vragen wat hij denkt dat er scheelt. Ik voel ook niet meteen speling of zo, dus het zal wel geen kwaad kunnen om dat ding voorlopig gewoon weer te gebruiken.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat merk je wel snel. Beginnen ze plots te remmen, op het kantje te rijden, uit te wijken,... . Dit was langs het jaagpad, da's constant rechtdoor, vinden ze meestal niet zo erg. Eigenlijk zelden problemen mee gehad, ik heb zelfs al ooit iemand gehad die ettelijke kilometers te ver reed, speciaal om mij te gangmaken.
                En wanneer we splitsen roep ik altijd ne merci!
                Een wielertoerist kan ook absoluut niet om met een Mtb'er op noppenbanden die hen voorbijsteekt. Die komen gegarandeerd in het wiel hangen. Vooral grappig als ze nog blijven volgen wanneer ze niet goed de weg kennen en een grindpad mee opdraaien.
                Langs de vaart Leuven-Mechelen heb je ook zo'n stukken in grind, da's lachen geblazen. 35km/u is voor mij ook niet haalbaar als gemiddelde, dat geef ik grif toe. Wanneer ik alleen ongeveer 100km fiets, hang ik meestal tussen de 30 a 32 afhankelijk van het parcours..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Een wielertoerist kan ook absoluut niet om met een Mtb'er op noppenbanden die hen voorbijsteekt. Die komen gegarandeerd in het wiel hangen. Vooral grappig als ze nog blijven volgen wanneer ze niet goed de weg kennen en een grindpad mee opdraaien.
                  Langs de vaart Leuven-Mechelen heb je ook zo'n stukken in grind, da's lachen geblazen. 35km/u is voor mij ook niet haalbaar als gemiddelde, dat geef ik grif toe. Wanneer ik alleen ongeveer 100km fiets, hang ik meestal tussen de 30 a 32 afhankelijk van het parcours..
                  Omdat die in 't wiel komt hangen kan die niet om met MTB'ers? Da's straf!
                  Dan kunnen al die wielertoeristen die in mijn 'wielertoeristenwiel' komen hangen ook niet om met mij, of wat?

Uw vooroordelen nog altijd niet opzij gezet precies. Ik vertoef in beide wereldjes, overal evenveel rotte appeltjes hoor.

Edit: dit zijn zo van die toffe MTB'ers van u: http://www.youtube.com/watch?v=yyrcdzHrc4w
                  Last edited by Jakkel; 06/09/2012, 13:27.

Comment

• Gelijk heb je. Bij mij mogen ze in het wiel komen hangen. Ik train dan en wordt sterker. Zij niet.
                    Gisteren nog serieus moeite gehad om iemand met een mtb in te halen op een lange klim. Chapeau zeg ik dan. Dat hij na het passeren gelijk in mijn wiel kroop stoorde me allerminst.
                    Ps:was op de weg en ik reed met de vortex.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

• Als ik met de koersfiets rijd en een MTB-er op noppenbanden haalt mij in, ga ik ook in zijn wiel kruipen, maar dat heeft niets te maken met het feit dat ik er niet tegen zou kunnen dat die MTB-er sneller rijdt dan ik met mijn wegbanden. Als hij rapper rijdt en ik kan dat ook, dan doe ik dat. Mij maakt het niet uit of dat nu iemand met een MTB of een koersfiets is.
                      Omgekeerd ook, komt er iemand in mijn wiel hangen zonder over te nemen, tant pis. Ik ken er die niet tegen dergelijke wieltjeszuigers kunnen en zelfs al eens een spurtje durven trekken om ze er af te krijgen. Belachelijk. Wat maakt het nu uit of er iemand voor of achter je zit? Iemand met een mindere conditie kan niet zomaar overnemen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet een beetje mogen profiteren. Ik doe dat zelf ook. OK, ik probeer ook wel een beetje kopwerk te doen, maar als het is bij iemand die duidelijk beter is dan ik, doe ik alleszins minder kopwerk. Of ik ga meer in het rood, maar rijd ik ook geen tien, twintig kilometer samen met die persoon. En als ik achter een paar snelle mannen rijd en ik niet kan overnemen, dan doe ik het ook niet. Ik vroeger zoveel mannen achter mij gehad die ook niet konden overnemen. Whatever.
                      Maar goed, dat wielertoeristen MTB-ers niet zouden kunnen verdragen, zeker niet als die dan ook nog sneller rijden, is volgens mij niet waar. Soms wel, maar (ik denk) meestal niet.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Gelijk heb je. Bij mij mogen ze in het wiel komen hangen. Ik train dan en wordt sterker. Zij niet.
                        Gisteren nog serieus moeite gehad om iemand met een mtb in te halen op een lange klim. Chapeau zeg ik dan. Dat hij na het passeren gelijk in mijn wiel kroop stoorde me allerminst.
                        Ps:was op de weg en ik reed met de vortex.

Daar ga je toch even in de fout. Iemand die niet overneemt kan net zo goed aan het trainen zijn als jijzelf, gesteld dat die persoon een mindere conditie heeft dan jij.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Met iemand in je wiel rij je ook sneller! Door een verminderde turbulentie achter je, of zoiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Daar ga je toch even in de fout. Iemand die niet overneemt kan net zo goed aan het trainen zijn als jijzelf, gesteld dat die persoon een mindere conditie heeft dan jij.
                            Inderdaad. Gisteren nog iemand met een heel schoon fietske (Pinarello Dogma) in m'n wiel gehad. Heeft het een km of tien uitgehouden en toen hield 'ie het rood aangelopen voor bekeken. Ik was nochtans niet overdreven gek aan 't rijden (+/- 35). Ik denk gewoon dat die z'n conditie bereslecht was, maar getraind zal 'm wel gedaan hebben.

Comment

maar getraind zal 'm wel gedaan hebben.
                              En daar gaat het em toch om!
                              Ik snap het ook niet goed, je hebt toch geen nadeel van iemand die in je wiel hangt? Waarom je er dan druk in maken?
                              Als ik bij iemand in het wiel kruip (dat gebeurt wel eens) dan bedank ik die altijd even als ik afdraai of er af moet.
                              Tot op heden nog geen slechte reacties gekregen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik heb één keer een ouwe knar met een goeie conditie achter mij gehad, waarvan ik wou dat hij toch een beetje afzag in mijn wiel, maar dat was omdat ik mijn MP3-speler met zo'n streetstyle-hoofdtelefoon op had, en die laatste liep onder de bandjes van mijn helm, dus ik kon die niet zomaar even afdoen. En mijn MP3-speler zat goed weggestopt in een plastic zakje (tegen zweet). Die kon ik dus ook niet zomaar al fietsend af zetten. Daarom wou ik niet dat hij naast mij zou komen rijden om te babbelen. Dan maar gewoon heel de tijd redelijk goed doorgereden (die knar de hele tijd in mijn wiel uiteraard). Zo'n km of 15-20.
                                Oh ja, ik reed op het jaagpad langs de Schelde. In dat geval moet je niet superveel rondom jou kunnen horen, vind ik.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Voor een goede begrip, ik heb helemaal geen probleem met mensen die in m'n wiel komen hangen. Ze laten me gewoon koud.
                                  Als ze overnemen kunnen we gelijk een paar km/u sneller fietsen en dat idee wel leuk.

Comment

• Aerodynamisch gezien kan je sneller rijden met iemand in u wiel!

Comment

• Ja, maar dan moet die wel weten hoe in het wiel te rijden.

Comment

112 km, half jaagpad, half binnenbanen tegen 34,3 gemiddeld gans op m'n eentje.
                                        Jawadde, ik ben al blij als ik anderhalf uur een gemiddelde van 30 kan halen!!
                                        Zal nog veel mogen/kunnen trainen precies...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Jawadde, ik ben al blij als ik anderhalf uur een gemiddelde van 30 kan halen!!
                                          Zal nog veel mogen/kunnen trainen precies...
                                          Op zo'n jaagpad zijn zo'n gemiddeldes wel haalbaar-als je er de benen voor hebt natuurlijk.
                                          Op de openbare weg ben je dan al levensgevaarlijk snel. De auto's schatten je dan volledig fout in.

Comment

Working...
                                          X