Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
-
Bwa, ik vind het nu niet speciaal leuk als er zo één heel de tijd in m'n wiel hangt. Maar heb daar ook nog nooit een opmerking over gegeven.
Ik fiets voor m'n plezier. Of dat nu aan 29 of 32 gemiddeld is kan me echt niet zo veel schelen. Als je bewust in iemands wiel kruipt en geen meter overneemt, doe je dat toch gewoon om een hoger gemiddelde te halen zonder veel moeite? Begrijp niet goed waarom. Maar misschien ben ik niet genoeg "een echten wielertoerist". ik rij bv ook liever alleen of met 2-3 dan in groep.
'k Vind het soms ambetant omdat ik een heel eind bv 36 rij, maar bij een vals plat, of een zuchtje meer wind, kan dat genoeg zijn om terug te zakken naar 30-32 als ik geen zin heb om hard te stampen. 10 minuten later rij ik dan weer 35 enz... En dan voel ik me ambetant. Kan ik ook niet spugen, rochelen en snuiven op m'n gemakIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Vandaag met 3 man in mijn zog de Ravel naar Namur gereden. 1 had gevraagd of hij in mijn wiel mocht zitten. De andere 2 onderweg ingehaald en die zijn ook direct in mijn wiel blijven hangen. Soit, ik heb mijn best tijd verbeterd tussen Hoegaarden en Namur. In de afzink naar Namur heb ik de laatste kwijtgeraakt. Ik had een gemiddelde van 29,5 over 117.5 km. Dat lijkt weinig maar er zaten wel 600 hoogtemeters in de rit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenBwa, ik vind het nu niet speciaal leuk als er zo één heel de tijd in m'n wiel hangt. Maar heb daar ook nog nooit een opmerking over gegeven.
Ik fiets voor m'n plezier. Of dat nu aan 29 of 32 gemiddeld is kan me echt niet zo veel schelen. Als je bewust in iemands wiel kruipt en geen meter overneemt, doe je dat toch gewoon om een hoger gemiddelde te halen zonder veel moeite? Begrijp niet goed waarom. Maar misschien ben ik niet genoeg "een echten wielertoerist". ik rij bv ook liever alleen of met 2-3 dan in groep.
'k Vind het soms ambetant omdat ik een heel eind bv 36 rij, maar bij een vals plat, of een zuchtje meer wind, kan dat genoeg zijn om terug te zakken naar 30-32 als ik geen zin heb om hard te stampen. 10 minuten later rij ik dan weer 35 enz... En dan voel ik me ambetant. Kan ik ook niet spugen, rochelen en snuiven op m'n gemak
Als het op een kortere afstand is, neem ik wel over als ik enigszins kan natuurlijk.
Omgekeerd ook: ik heb er geen moeite mee dat iemand continu in mijn wiel hangt. Dat betekent alleen dat die kerel niet kan overnemen (of dat die kerel geen zware training aan het doen is, OK, maar tant pis).
En zeg nu zelf: wat is er leuker? Aan 32 km/h in de wind rijden of aan 38 km/h uit de wind. Ik weet het wel. Achter een camion of tractor rijden is toch ook leuk? Ik heb het al genoeg gedaan: een tractor of camion volgen aan 50 km/h. Als je enigszins kan zien waar je rijdt, is dat heel aangenaam, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet kan dan dus best zijn dat ik met een hartslag van 160 in die kerel zijn wiel zit. Dat is bepaald niet snel rijden zonder veel moeite te doen hé.
Ik keur het niet af hé, maar begrijp het niet.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Als ik van 't werk naar huis fiets zit ik soms gewoon kapot onderweg.
Als ik dan 5 of 10 km in enen zijn wiel kan hangen ben ik die mens bijzonder dankbaar.
Dat is nog maar ene keer gebeurd (ik fiets pas van eind mei) maar is me toch goed bijgebleven.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Als iemand een beetje sneller rijdt dan ik, dan pik ik aan en na een tijdje probeer ik dan ook mijn deeltje kop te doen. Met 2 is leuker en je gemiddelde gaat een beetje omhoog en je hebt ongeveer met dezelfde intensiteit getraind.
Als iemand veel rapper passeert en ik kan zonder mij dood te rijden in die mens zijn wiel gaan hangen doe ik dat ook, altijd vergezeld van een merci'ke achteraf.
Gewoon om u beensnelheid wat bij te trainen is dat ook aangenaam.
Als ik normaal 32 rij, dan 50 km aan 32 in iemand zijn wiel gaan hangen zal ik ook nooit doen, daar heb je idd niets aan.
Comment
-
@schussboelie, 2 albums op FB met veel foto's van CFL, misschien sta je er ook tussen:
https://www.facebook.com/media/set/?...9297858&type=1 deel1
https://www.facebook.com/media/set/?...9297858&type=1 deel 2
Mij heeft ie in elk geval gespot.
Comment
-
Ferm foto's maar de Télégraphe hebben wij zaterdag niet gedaan, ik sta er dus niet op.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenMaar waarom doe je het dan? 'k versta dat niet. Eerst een mooi tempo rijden dat je desnoods 100km kan volhouden en dan plots beslissen om je op te blazen om toch mee in dat wiel te zitten. Alé, als ik 10 minuten aan hartslag 160 rij, blaas ik me op.
Ik keur het niet af hé, maar begrijp het niet.
Als je bij iemand in het wiel hangt met een hartslag van 145-150, kan je in principe zelf ook kopwerk doen, maar het ging hier over in het wiel hangen en géén kopwerk kunnen doen.
Dus jij zou liever met een hartslag van 160 rijden aan 32 km/h dan met diezelfde (!!) hartslag in het wiel van een ander aan 37-38 km/h? Waarom? Ik snap dat niet.
Comment
-
Van mij mag iedereen in 't wiel komen hangen. Zelfs 100 km aan een stuk zonder ne meter kop te doen. Ik ga zelfs bewust wat weg van 't kantje rijden als de wind van opzij komt, dit om ze mooi uit de wind te zetten, ik geef aan dat er tegenliggers komen, er putten zijn, doe teken als ik afdraai,... . Ik hang zelden in iemands wiel, of het moet in groep zijn natuurlijk. Bij m'n individuele doorgedreven trainingen haalt een solorijder mij ook zelden in. En bij tragere hersteltrainingen laat ik iedereen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMet een hartslag van 160 ga ik mijzelf niet opblazen hoor, maar als ik die hartslag heb in het wiel van een ander, ben ik wel niet in staat veel kopwerk te doen. Dat bedoel ik.
Als je bij iemand in het wiel hangt met een hartslag van 145-150, kan je in principe zelf ook kopwerk doen, maar het ging hier over in het wiel hangen en géén kopwerk kunnen doen.
Dus jij zou liever met een hartslag van 160 rijden aan 32 km/h dan met diezelfde (!!) hartslag in het wiel van een ander aan 37-38 km/h? Waarom? Ik snap dat niet.
En in jouw eerste post staat het ook niet dat je al aan hartslag 160 rijdt voor je in z'n wiel kruipt.
Soit, ik vraag gewoon uitleg en krijg een heel defensieve reactie. Zal ergens een gevoelige snaar geraakt hebben?Last edited by Hayes; 10/09/2012, 18:59.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEu, als jij die conclusie trekt, uit mijn woorden...
En in jouw eerste post staat het ook niet dat je al aan hartslag 160 rijdt voor je in z'n wiel kruipt.
Soit, ik vraag gewoon uitleg en krijg een heel defensieve reactie. Zal ergens een gevoelige snaar geraakt hebben?
Ik voel mij helemaal niet boos of aangevallen of whatsoever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVan mij mag iedereen in 't wiel komen hangen. Zelfs 100 km aan een stuk zonder ne meter kop te doen. Ik ga zelfs bewust wat weg van 't kantje rijden als de wind van opzij komt, dit om ze mooi uit de wind te zetten, ik geef aan dat er tegenliggers komen, er putten zijn, doe teken als ik afdraai,... . Ik hang zelden in iemands wiel, of het moet in groep zijn natuurlijk. Bij m'n individuele doorgedreven trainingen haalt een solorijder mij ook zelden in. En bij tragere hersteltrainingen laat ik iedereen rijden.
Idem dus
Ik lig der weer van tussen
Ik geraakte al een paar weken niet meer vooruit en dan maar een bloedonderzoek laten doen. Enkele waarden wijzen op een op stoot van het Epstein Barr-virus. Ik ben nu nog aan het wachten op de uitslag van een ander onderzoek om zekerheid te hebben maar de kans is vrij groot dat het dat is.
K'mag weer rusten dus...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOmdat die in 't wiel komt hangen kan die niet om met MTB'ers? Da's straf!
Dan kunnen al die wielertoeristen die in mijn 'wielertoeristenwiel' komen hangen ook niet om met mij, of wat?
Uw vooroordelen nog altijd niet opzij gezet precies. Ik vertoef in beide wereldjes, overal evenveel rotte appeltjes hoor.
Edit: dit zijn zo van die toffe MTB'ers van u: http://www.youtube.com/watch?v=yyrcdzHrc4w
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenVreemde conclusie die ik niet bedoelde, maar je doet maar.
Maar hé, als 't een verkeerde conclusie is, verklaar dan ineens eens welke conclusie je WEL bedoelt.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEen wielertoerist kan ook absoluut niet om met een Mtb'er op noppenbanden die hen voorbijsteekt. Die komen gegarandeerd in het wiel hangen. Vooral grappig als ze nog blijven volgen wanneer ze niet goed de weg kennen en een grindpad mee opdraaien.
Langs de vaart Leuven-Mechelen heb je ook zo'n stukken in grind, da's lachen geblazen. 35km/u is voor mij ook niet haalbaar als gemiddelde, dat geef ik grif toe. Wanneer ik alleen ongeveer 100km fiets, hang ik meestal tussen de 30 a 32 afhankelijk van het parcours..
Dan kunnen al die wielertoeristen die in mijn 'wielertoeristenwiel' komen hangen ook niet om met mij, of wat?
Uw vooroordelen nog altijd niet opzij gezet precies. Ik vertoef in beide wereldjes, overal evenveel rotte appeltjes hoor.
Edit: dit zijn zo van die toffe MTB'ers van u: http://www.youtube.com/watch?v=yyrcdzHrc4w
Comment
-
Van dat filmpje wordt ik dus krikkel hee.
1 van die gasten rijdt zonder helm. Ik hoor geen enkele keer een bel als ze tegen hoge snelheid andere fietsers en voetgangers passeren. Ik heb nog niet tot het einde kunnen kijken want ik denk dat er ene gaat verongelukken
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Comment
Comment