Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Van dat filmpje wordt ik dus krikkel hee.
    1 van die gasten rijdt zonder helm. Ik hoor geen enkele keer een bel als ze tegen hoge snelheid andere fietsers en voetgangers passeren. Ik heb nog niet tot het einde kunnen kijken want ik denk dat er ene gaat verongelukken

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Dacht ik er ook van. En wat is er nu aan die wielertoeristen inhalen? Ze rijden totaal niet door. Lijkt mij een nogal rustig tempo te zijn.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gisteren voor het tweede jaar op rij nationaal militair kampioen ploegentijdrit geworden op het vliegveld van Koksijde. En dat met een gehandicapte ploeg. Onze kopman moest op het laatste moment afzeggen met een buikgriep. Het verschil met de tweede was nipt. De ploeg mocht uit maximum 7 man bestaan, de tijd van de vijfde telde. Dus twee man mocht overboord gegooid worden, en da's ook gebeurd. Persoonlijk heb ik niet voluit kunnen gaan, want het is natuurlijk de bedoeling om met vijf man aan te komen en dat de boel niet gans uiteen geranseld wordt.

Ik heb het integraal gefilmd van op de stuurpen, maar heb fameus geknipt natuurlijk.
      Kleine impressie...

+ YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Proficiat met die knappe prestatie.

Comment

• Nog een cannondale in dat ploegske ?

Wat een doodsaai parcours. En die naden tussen de betonstroken...

Comment

Proficiat met die knappe prestatie.

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Nog een cannondale in dat ploegske ?

Wat een doodsaai parcours. En die naden tussen de betonstroken...
              Inderdaad nog een Cannondale in de ploeg, een supersix, gekocht op mijn aanraden.

Parcours is inderdaad saai, maar voor een tijdrit hoeft dat nu ook niet meteen iets heel spannend te zijn natuurlijk. En die betonnaden, boven de 40 per uur heb je 'r niet zoveel last van. En, dat slechtere wegdak is voor iedereen een nadeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Inderdaad nog een Cannondale in de ploeg, een supersix, gekocht op mijn aanraden.

Parcours is inderdaad saai, maar voor een tijdrit hoeft dat nu ook niet meteen iets heel spannend te zijn natuurlijk. En die betonnaden, boven de 40 per uur heb je 'r niet zoveel last van. En, dat slechtere wegdak is voor iedereen een nadeel.
                Ik zou toch maar opletten met die naden. Als ze groot zijn kan je er een lelijk stootlek op halen..

Comment

Ik zou toch maar opletten met die naden. Als ze groot zijn kan je er een lelijk stootlek op halen..
                  Met 7.2 bar vooraan, 7.8 achteraan en een ventje van 70 kg op een veloke van 6.8 kg. Het gaat al een wreed lelijke voeg mogen zijn!
                  Persoonlijk nog nooit een stootlek met de koersfiets gehad.

Comment

• Ik onlangs wel. Ik heb geen pomp die tot op een tiende van een bar meet maar mijn banden staan keihard.

Comment

• Was wel een gat. Geen voeg.

Comment

• Had gezien dat ze er weer nadars gezet hadden. Moest direct aan jou denken
                        Kan je dat als buitenstaander komen bekijken? Je kan daar natuurlijk aan de vliegclub staan als het moet.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Wat is uiteindelijk jullie gemiddelde snelheid? Op het filmpje ziet het er niet retesnel uit, maar dat zal verkeerd overkomen veronderstel ik.

En geen handschoenen?? Foeie! (na het helmdebat kunnen we nog eens een handschoenendebat beginnen)
                          Doe ik persoonlijk altijd aan want...
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ferme prestatie!

Wel wat gewissel precies van doordraaien, heb precies de indruk dat het mits wat beter afspreken en beter doordraaien wat beter had gekund?

Niettemin erg knap!

Comment

• Knappe muziek : ) Mijn favoriete rockchick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Wat is uiteindelijk jullie gemiddelde snelheid? Op het filmpje ziet het er niet retesnel uit, maar dat zal verkeerd overkomen veronderstel ik.

...
                                Ik denk niet dat ze veel onder de 40 geweest zijn

Comment

Had gezien dat ze er weer nadars gezet hadden. Moest direct aan jou denken
                                  Kan je dat als buitenstaander komen bekijken? Je kan daar natuurlijk aan de vliegclub staan als het moet.
                                  Nee, niet voor het grote publiek toegankelijk. Als we u nu buiten zouden opgepikt hebben met de auto, dan hadden we u als verzorger ofzo kunnen bombarderen, dan was je wel binnen geraakt.

Comment

Wat is uiteindelijk jullie gemiddelde snelheid? Op het filmpje ziet het er niet retesnel uit, maar dat zal verkeerd overkomen veronderstel ik.

En geen handschoenen?? Foeie! (na het helmdebat kunnen we nog eens een handschoenendebat beginnen)
                                    Doe ik persoonlijk altijd aan want...
                                    Een dikke 42 gemiddeld. Stond een redelijk strakke wind. Wind op kop was een 36/37, wind mee rond de 50. Niet super spectaculair, maar je moet samen blijven hé.

Nee geen handschoenen. Doe ik alleen aan bij 'zweetweer' en bij MTB wedstrijden, voor de grip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Ferme prestatie!

Wel wat gewissel precies van doordraaien, heb precies de indruk dat het mits wat beter afspreken en beter doordraaien wat beter had gekund?

Niettemin erg knap!
                                      Dat heb je heel goed gezien! Het probleem is dat de helft coureurs zijn, de andere helft niet, waaronder ik dus. Niet gewoon van te koersen in groep dus, zeker het samenwerken in een groepje en mekaar niet kapot rijden is niet eenvoudig, doet een niet-renner eigenlijk heel weinig. Ook hebben we door tijdsgebrek geen enkele keer allemaal samen kunnen trainen op het ronddraaien en aflossen. Vorig jaar hadden we een viertal keer met de voltallige ploeg samen getraind, en dan ben je wat op mekaar ingewerkt, dat scheelt. En natuurlijk, sommige zaten kapot op 't laatst waardoor het ronddraaien ook niet meer echt mooi lukte. Bijkomend nadeel daar in Koksijde is ook de wind in die vlakte en het op sommige plaatsen slechte wegdek waardoor er van tijd wel wat gekwakt werd. Maar inderdaad, het had beter gekund!

Comment

Knappe muziek : ) Mijn favoriete rockchick
                                        Sharon den Adel....

Comment

• Proficiat!

En over handschoentjes, in wedstrijd doe ik die altijd aan en voor langere trainingen ook. Nogal gemakkelijk zweetpollekes
                                          Maar voor rustig te rijden laat ik ze uit, kunnen mijn handen wat bij bruinen

Comment

Working...
                                          X