Oorspronkelijk geplaatst door GTX
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat nerveuze, lichte sturen voel ik ook wat met die lichte EVO van me. Zeker met de Fulcrum Zero wielen. Ik rij hier op 't platte eigenlijk liever met de Cosmic Carbone wielen. 200 gr. meer vooraan rijdt gewoon wat stabieler en voelt meer solide aan.
Ik had vroeger Fulcrum R1's, die waren zwaarder dan mijn Sonics. Kdenk zelfs dat Zero's ook nog iets zwaarder zijn. Alhoewel, de huidige generatie zal misschien lichter zijn.
Die Cosmics, hebben die een Alu-velgrand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenIdd, ik denk dat die EVO in mijn maat qua gewicht niet ver van mijn Massi zal zitten. En uiteindelijk blijven rij-eigenschappen primeren boven het gewicht. Nen Porsche met 350pk zal op papier ook beter zijn dan een Lotus met 180pk maar die Lotus zal toffer rijden
Ik had vroeger Fulcrum R1's, die waren zwaarder dan mijn Sonics. Kdenk zelfs dat Zero's ook nog iets zwaarder zijn. Alhoewel, de huidige generatie zal misschien lichter zijn.
Die Cosmics, hebben die een Alu-velgrand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZero's zijn iets lichter dan Fulcrum R1. De Cosmics hebben een alu velgrand. Is de gewone SL versie (de goedkoopste Mavic Cosmic carbon), na meer dan 15.000 km nog steeds super tevreden van, ook al wegen ze naar de normen van vandaag vrij zwaar.
Zo nen alu velgrand is wel handig voor in de regen en het gewicht, tja, das relatief uiteindelijk.
Comment
-
2 dagen na elkaar weer op de fiets gezeten.
Gisteren bij 2 rappe mannen aangepikt, niet normaal die kerels, tegen 40 per uur windop blijven stoempen en het waaide best fel eigenlijk.
Goei training.
Vandaag met 2 op 't gemakske 55km gereden.
Fietsen.
Spijtig dat de zomer om is, de weken waar je meerdere avonden makkelijk kan gaan rijden zijn bijna allemaal op.
I hate winter.
Alhoewel, wintertoertochten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenCyclocrossfietske en in het veld gaan rijden? Of anders gewoon de mountainbike op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenInvesteren in een goede verlichtings set en de avond heeft geen geheimen meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k heb een MTB he, idd vanaf nu elke zond TT met de MTB, maar zo eens rap 's avonds door de week gaan rijden wordt lastiger en dat mis ik elke winter wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenHeb ik hoor en blijf ook wel rijden, maar het is toch niet hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenTunnelvision, lekker leuk. Zeker met de mtb in het bos
Comment
-
Moet het altijd trainen zijn? kan het ook niet eens gewoon voor het plezier?
's nachts moet je zowiezo voorzichtiger zijn, zeker als je alleen fietst en het koud en guur is. Voort mij zijn dit onderhoud-ritjes, en ik kan genieten van het bos met z'n nachtelijke geluiden.
Avondritjes op de weg zijn ook leuk, maar je moet er wel rekening mee houden dat Mr. of Mevr. Auto je niet of nauwelijks zien, dus reflectoren allerhande, hoe meer hoe liever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMoet het altijd trainen zijn? kan het ook niet eens gewoon voor het plezier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVanaf nu dient mijn MTB nog enkel om niet off road te rijden. Of het moest lekker gaan vriezen en/of weinig gaan regenen de komende maanden.Als het een paar dagen droog blijft mss. En anders idd tot het nog eens vriest. Altijd leuk dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIdem. Dit week-end zal ik allicht niet MTB-en. Te veel modder naar mijn zin, vrees ik.Als het een paar dagen droog blijft mss. En anders idd tot het nog eens vriest. Altijd leuk dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVelo even aan de haak bij mij. Geen doelen meer voorlopig. Deze winter op m'n eten blijven letten en proberen nog een twee tot drie keer per week telkens een uur of twee te gaan rijden. Kwestie van niet teveel kilo's terug bij te komen.Zo obsessief met uw gewicht bezig ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJe lijkt wel een anorexia-patiënt.Zo obsessief met uw gewicht bezig ...
De ideale BMI voor een man van mijn leeftijd ligt tussen de 18,5 en 25. De mijne is 22,1. Weinig anorexia toestanden dus.
Ik weeg momenteel 70 kg, dat is een jaar of 15 geleden dat ik dat nog gewogen heb. Ik heb nog nooit zo goed met m'n fiets gereden als het afgelopen seizoen, zeker bergop voel je dat mindere gewicht heel goed. Ongezond bezig ben ik dus ook niet. En ik voel mij algemeen ook pakken beter dan twee winters terug wanneer de weegschaal op een moment zelfs de 82 kg aantikte. Die 82 kg is slechter dan de 70 van nu hoor, zeker naar de toekomst toe.
Comment
-
Ik plaagde u maar. Bemerk de tweede smiley.
70 kg wegen, probeer ik niet eens. Ik weeg nu ongeveer 80 kg bij 1m80. Er kan nog wel wat af, maar aangezien ik nog steeds met gewichten train, zou ik geen 10 kg kunnen afvallen zonder ook spiermassa te verliezen.
Tenzij ik begin met vochtafdrijvers e.d. natuurlijk.
Comment
Comment