Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In china of zo zoeken naar een CREE - led van 1000+ lumen, belachelijk goedkoop voor belachelijk veel licht ...

Comment

• Ale je kan dat ook in NL bestellen maar dan betaal je zowat het dubbele:: http://www.wima-valkenswaard.nl/a-34...1000-lumen%29/

De link die ik wou posten blijkt even niet te werken, site licht uit precies, straks anders zelf eens zoeken op dealextreme.com

Comment

• Zoeits bvb : http://www.ebay.com/itm/Bicycle-CREE...-/170692028878

Comment

• Sinds enige maanden heb ik geinvesteerd in een zo goed als nieuwe (tweedehands gekocht) B&M led lamp(Duits fabrikant) vermits ik de fiets dagelijks gebruik voor woon-werk. Deze geeft in ECO mode 10 LUX (in Duitsland minimaal verplicht) en in de hoogste stand 40 LUX. Ik ben er echt zeer tevreden over.
          Waar er vroeger stukken waren, die ik liever met de fiets niet deed (de vorige verlichting was echt onvoldoende) doe ik het nu met volle plezier en meer veiligheid . Kan met volle batterij een 5,5 uurtjes mee (in hoogste stand). Enige nadeel = het kost wel wat (ca 100 € incl oplaadbare batterijen) maar met enig zoekwerk op het net zijn er wel koopjes te vinden

Comment

• Nu werkte de site wel, dit is de lamp die ik zelf heb, heel tevreden van: http://dx.com/p/t6-waterproof-xml-t6...pack-set-82510

Comment

• Ziet er interessant uit. Al heb ik een vermoeden dat het op z'n sterkste stand toch serieus verblindend moet zijn voor tegenliggers, neen?
              Kan je makkelijk switchen? ook met handschoenen aan?

En heb ik het mis dat de batterijen apart zitten? Die zitten dus niet in het licht?
              Last edited by Hayes; 09/12/2012, 18:07.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Ziet er interessant uit. Al heb ik een vermoeden dat het op z'n sterkste stand toch serieus verblindend moet zijn voor tegenliggers, neen?
                Indien je dacht aan de B&M Lamp. Je kunt deze goed gericht krijgen zonder de tegenliggers te verblinden. Ik heb tot nu toe geen enkel opmerking van de tegenliggers gekregen. Zelfs de camioneurs hebben er nu respect voor gekregen . Met dikke handschoenen switchen is geen probleem. Degelijk materiaal.

Comment

• Ik vrees dat ik eerder naar de Chines varianten aan het kijken was. 100 euro is me iets te veel.
                  Als ik merk dat ik dat behoorlijkintensief gebruik, kan ik naar een duurdere (=beter ) variant uitkijken.

Comment

Ziet er interessant uit. Al heb ik een vermoeden dat het op z'n sterkste stand toch serieus verblindend moet zijn voor tegenliggers, neen?

En heb ik het mis dat de batterijen apart zitten? Die zitten dus niet in het licht?
                    Ja en nee.

Ik heb die op mijn helm staan en op de koersfiets kijk je toch heel de tijd naar de grond voor je in het donker. Het is een redelijk kleine zone die erg fel verlicht is met een brede kring met minder licht waardoor je altijd veel licht hebt waar je naar kijkt. Zolang je dus niet in de ogen van een tegemoetkomende auto kijkt is er dus geen probleem.

Andersom zelfs, rij je op een achterafbaantje en er komt een auto aan met zijn groot licht op volstaat het even omhoog te kijken en hij zet ze zo af.

De batterij zit inderdaad apart in een zakje, de schakelaar is eigenlijk gans de achterkant van dat lampje, geen probleem om met handschoenen te bedienen.

met schemer rij ik met de lamp op halve stand, zodat ik gezien wordt in het halfduister, wordt het echt donker dan volle kracht, theoretisch zou je 6u met een vol batterijpak voort moeten kunnen.

Levertermijn is wel redelijk lang maar voor die prijs ga je nergens anders zoiets vinden denk ik ...

Comment

• 85 km's tegen 30,7 gemiddeld. Dat doet redelijk pijn deze tijd van 't jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        85 km's tegen 30,7 gemiddeld. Dat doet redelijk pijn deze tijd van 't jaar.
                        Daarmee dat ik nu liever in het bos rij, krijg je het warmer van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Daarmee dat ik nu liever in het bos rij, krijg je het warmer van.
                          Da's waar. Maar op zo'n dag als vandaag met weinig wind en volop zon, dan valt die koude temperatuur redelijk mee. Wel serieus wat gladde plekken langs de jaagpaden tegen gekomen.

Comment

Vanwaar ben je ergens? Ik heb hier enkele sets van die Chinezen liggen, mag je gerust eens komen testen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              Vanwaar ben je ergens? Ik heb hier enkele sets van die Chinezen liggen, mag je gerust eens komen testen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk
                              Ik denk dat jullie, ruw geschat, zo'n 250 km uit mekaar wonen.

Comment

• Desalniettemin bedankt voor het aanbod
                                ga me der nog eens in verdiepen. Kerstcadeautje voor mezelf.

Comment

• Al die Chinese spullen hebben een US stekker. Kan je dan gewoon een US --> Eur adaptertje erop steken of moet je ook nog eens van 220-->110 volt overzetten?

Comment

• Enjoy.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                                      Nice!
                                      En die mannen zagen niet over een te breed stuur.

Edit:
                                      Wel een beetje het verkeerde topic hier.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Nice!
                                        En die mannen zagen niet over een te breed stuur.
                                        Iedereen zijn voorkeuren hé. Nys rijdt bijvoorbeeld graag met een iets smaller stuur dan de standaard 70 mm op z'n 29'er.... en MET bar-ends! Hopelijk is het geen 670 mm stuur, want dan heeft 'ie écht wel de verkeerde keuze gemaakt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Iedereen zijn voorkeuren hé. Nys rijdt bijvoorbeeld graag met een iets smaller stuur dan de standaard 70 mm op z'n 29'er.... en MET bar-ends! Hopelijk is het geen 670 mm stuur, want dan heeft 'ie écht wel de verkeerde keuze gemaakt!
                                          Ik plaagde u maar.
                                          Ziet er trouwens minder dan 670 mm uit. Die kerel is geen brede sturen gewoon hé.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X