Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
-
Als 't verhaal al volledig klopt, dan is 't heel spijtig. En als je als eerste (fysiek) uithaalt, dan ben jij de boeman natuurlijk. Wat eraan vooraf gegaan is, is dan van ondergeschikt belang. Enfin, verzuring van de maatschappij, onverdraagzaamheid, noemen zulke dingen.
Ik passeerde daar ook dikwijls op m'n trainingsritjes, nu haast niet meer, te gevaarlijk vind ik. De keren dat een zijspiegel van een koekenblik tegen duizelingwekkende snelheid rakelings langs m'n elleboog passeerde kan ik niet meer op twee handen tellen. Voorts is de weg tegenwoordig ook in heel slechte staat voor fietsers. Ik kan u gewoon zeggen dat daar soms heel snel gereden wordt door auto's, ook al is 't een smalle straat. Het ontbreken van verkeersremmers in combinatie met een lange rechte baan, en dan is 't voor velen verstand op nul en gas geven natuurlijk, liefst nog met een GSM in de hand. Speelt geen rol hoe breed het is, staat van de weg, andere weggebruikers,... . Tsja, overal zitten rotte appels hé... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls 't verhaal al volledig klopt, dan is 't heel spijtig. En als je als eerste (fysiek) uithaalt, dan ben jij de boeman natuurlijk. Wat eraan vooraf gegaan is, is dan van ondergeschikt belang. Enfin, verzuring van de maatschappij, onverdraagzaamheid, noemen zulke dingen.
Ik passeerde daar ook dikwijls op m'n trainingsritjes, nu haast niet meer, te gevaarlijk vind ik. De keren dat een zijspiegel van een koekenblik tegen duizelingwekkende snelheid rakelings langs m'n elleboog passeerde kan ik niet meer op twee handen tellen. Voorts is de weg tegenwoordig ook in heel slechte staat voor fietsers. Ik kan u gewoon zeggen dat daar soms heel snel gereden wordt door auto's, ook al is 't een smalle straat. Het ontbreken van verkeersremmers in combinatie met een lange rechte baan, en dan is 't voor velen verstand op nul en gas geven natuurlijk, liefst nog met een GSM in de hand. Speelt geen rol hoe breed het is, staat van de weg, andere weggebruikers,... . Tsja, overal zitten rotte appels hé... .
Indien mevrouw te snel reed verdient ze inderdaad een kopstoot en haar man een bekogeling met drinkbussen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIndien mevrouw te snel reed verdient ze inderdaad een kopstoot en haar man een bekogeling met drinkbussen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa, ik ga binnenkort ook de koersfiets eens terug bezigen. Heb binnenkort wat kilometers af te malen en ik wil eerst toch even terug aan de fiets wennen. De cyclocross staat onder zeil tot het najaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHeb ik niet gezegd.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIdeaal om de basisconditie op te krikken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenaan elk voorval zijn 2 verhalen verbonden. Zij is zich van geen kwaad bewust natuurlijk, maar die wielertoeristen zullen toch een reden gehad hebben om zo kwaad te worden. Allebei schuldig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenNeen maar de manier waarop een en ander in je antwoord wordt gerelativeerd spreekt boekdelen... "Als het verhaal al volledig klopt..." om daarna te onderlijnen hoe gevaarlijk de automobilisten daar wel rijden. Er is gewoon geen enkel excuus om een vrouw een kopstoot te geven en haar neus te breken zelfs niet indien ze eerst vijftien wielertoeristen had omvergereden. De agressie van vele wielertoeristen in groep is gewoon een feit en zoals je zelf steeds zegt een feit is geen mening. Om de hoeveel weken lees je niet over dergelijke toestanden ?
Ik rij in 't verkeer jaarlijks tussen de 10.000 en 12.000 km's met de fiets, ongeveer hetzelfde met de auto en een 6.000 met de moto. Jij spreekt over gefrustreerde wielertoeristen hé, in die auto's zitten er net zoveel hoor. Als het er al niet meer zijn, en 't wordt erger en erger. Nog eens, verzuring noemt zoiets. Mensen kunnen niks meer verdragen en het ding dat zij doen is het enige juiste. En overal zitten rotte appels tussen, de brave automobilisten beginnen zelfs al benen bij mekaar af te zagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIn het verkeer maakt iedereen fouten maar ik stel vast dat problemen met wielertoeristen gewoonweg vaak uitlopen op agressie... Het feit dat men zich in groep beweegt en zichzelf daardoor anders gaat opstellen lijkt me hier niet vreemd aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenNeen maar de manier waarop een en ander in je antwoord wordt gerelativeerd spreekt boekdelen... "Als het verhaal al volledig klopt..." om daarna te onderlijnen hoe gevaarlijk de automobilisten daar wel rijden. Er is gewoon geen enkel excuus om een vrouw een kopstoot te geven en haar neus te breken zelfs niet indien ze eerst vijftien wielertoeristen had omvergereden. De agressie van vele wielertoeristen in groep is gewoon een feit en zoals je zelf steeds zegt een feit is geen mening. Om de hoeveel weken lees je niet over dergelijke toestanden ?
Kickboxen ook...
Jij lijkt echt te denken dat wielertoeristen een ras apart is. En waarom? Omdat je je er zelf niet bij betrokken voelt. Stel, jij bent een voetbalfan, ga je dan zeggen dat alle voetbalfans agressieve hooligans zijn?
Feit is: als je zelf niet fietst, snap je niet waarom wielertoeristen soms hun redenen hebben om kwaad te zijn. Gaan fietsen en rakelings voorbij gevlogen worden door automobilisten, is bepaald niet leuk en bovendien nog gevaarlijk ook. Je zal maar moeten wijken voor een steen die je te laat zag. Of nog erger: ten val komen.
Als ik fietsers passeer met de wagen, zal ik nooit dicht passeren. Fietsers zijn immers nog altijd zwakke weggebruikers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKortzichtigheid troef?
Jij lijkt echt te denken dat wielertoeristen een ras apart is. En waarom? Omdat je je er zelf niet bij betrokken voelt. Stel, jij bent een voetbalfan, ga je dan zeggen dat alle voetbalfans agressieve hooligans zijn?
Feit is: als je zelf niet fietst, snap je niet waarom wielertoeristen soms hun redenen hebben om kwaad te zijn. Gaan fietsen en rakelings voorbij gevlogen worden door automobilisten, is bepaald niet leuk en bovendien nog gevaarlijk ook. Je zal maar moeten wijken voor een steen die je te laat zag. Of nog erger: ten val komen.
Als ik fietsers passeer met de wagen, zal ik nooit dicht passeren. Fietsers zijn immers nog altijd zwakke weggebruikers.
Zoals ik reeds zei maakt iedereen fouten in het verkeer en zitten er ongetwijfeld meer agressievelingen in de auto dan op de fiets (want de meeste fietsers rijden ook auto). In principe heb ik zelfs helemaal niets tegen wielertoeristen maar ik stel alleen maar vast dat mensen die zich in groep bewegen en dat kunnen wielertoeristen, lopers, motorbendes,... zijn, zich anders gedragen dan mensen die zich solitair verplaatsen.
De reden waarom ik het dikwijls over wielertoeristen heb is omdat ik in een landelijke streek leef en zowat elke zondag geconfronteerd word met wielertoeristen die of een spoor van plasticflessen en verpakkingen achter zich laten ofwel je de huid volschelden als je toevallig op hun pad komt. Een mountainbiker die alleen door mijn straat komt gedenderd steekt meestal vriendelijk zijn hand op wanneer hij mij passeert. Net zoals de hooligan tijdens de week wanneer hij alleen is ook een brave jongen is.
Ten tweede kan ik moeilijk klagen over voetbalhooligans in het wegfietsers topic II.
Last edited by Elwood; 29/04/2013, 12:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa, da's waar, automobilisten worden nooit agressief naar mekaar toe.
Maar nogmaals het gaat hem denk ik niet zozeer om "de fietser" dan wel het groepsgevoel van "wij tegen de rest" dat de oorzaak is van het probleem.Last edited by Elwood; 29/04/2013, 12:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHet is mooi dat je voetbalhooligans aanhaalt want dat staaft precies wat ik wil zeggen. Heb je ooit al gehoord van een hooligan die op zijn eentje keet schopt ? Neen, dat gebeurt na de match wanneer ze in groep zijn.
Zoals ik reeds zei maakt iedereen fouten in het verkeer en zitten er ongetwijfeld meer agressievelingen in de auto dan op de fiets (want de meeste fietsers rijden ook auto). In principe heb ik zelfs helemaal niets tegen wielertoeristen maar ik stel alleen maar vast dat mensen die zich in groep bewegen en dat kunnen wielertoeristen, lopers, motorbendes,... zijn, zich anders gedragen dan mensen die zich solitair verplaatsen.
De reden waarom ik het dikwijls over wielertoeristen heb is omdat ik in een landelijke streek leef en zowat elke zondag geconfronteerd word met wielertoeristen die of een spoor van plasticflessen en verpakkingen achter zich laten ofwel je de huid volschelden als je toevallig op hun pad komt. Een mountainbiker die alleen door mijn straat komt gedenderd steekt meestal vriendelijk zijn hand op wanneer hij mij passeert. Net zoals de hooligan tijdens de week wanneer hij alleen is ook een brave jongen is.
Ten tweede kan ik moeilijk klagen over voetbalhooligans in het wegfietsers topic II.
Ik fietste vroeger ook in een club. En het gebeurde heel af en toe wel eens dat we een automobilist tegenkwamen die gevaarlijk deed, maar agressie is toch nog iets anders.
Dat sommige wielertoeristen de straten bevuilen, klopt, al ben ik persoonlijk altijd de eerste om papiertjes e.d.m. in mijn achterzak te stoppen i.p.v. ze weg te gooien. Ik moet er ook niet van weten dat sommigen dat gewoon op straat gooien. Nu ja, rotte appels heb je overal hoor. In elke groepering.
Comment
Comment