Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

De reden waarom ik het dikwijls over wielertoeristen heb is omdat ik in een landelijke streek leef en zowat elke zondag geconfronteerd word met wielertoeristen die of een spoor van plasticflessen en verpakkingen achter zich laten ofwel je de huid volschelden als je toevallig op hun pad komt.
    Amai, mooie streek daar.
    Wielertoeristen die plastic rommel weg gooien, zeker plastic flessen. Neem het van mij aan, dat kom je nog héél zelden tegen. Eigenlijk haast nooit meer. Zeker van dat het niet de jongeren zijn die naar en van 't school komen? En als er nog eens ene iets durft weg te gooien dan wordt die daar haast zeker door een ander op gewezen. Waar je dat nog wel eens tegenkomt is op de cyclo's voor wielertoeristen (RVV, Marmotte,...). Ik herinner me nog levendig dat de bermen van de wegen naar de aanloop van de beklimming van Alpe d'Huez (de laatste klim) in de marmotte bezaaid lag met plastic verpakkingen. Maar daar rijden maar ongeveer een 10% belgen mee. Kunnen we dus ook op de buitenlanders steken.
    Maar zondagse tochtjes met de club, neen hoor. En van die agressie, tsja, er zijn er altijd wel bij die denken dat ze een Boonen of Gilbert zijn. Maar bij die opgefokte automobilisten zie ik er ook geregeld bij die denken dan ze een Loeb of Schumacher zijn hoor. En die verplaatsen zich dan niet in groep. Leven en laten leven zeg ik altijd. Trouwens, de bermen van op- en afritten al eens bekeken? Of de parkings langs de snelwegen (mét vuilbakken!)? Tot wasmachines toe!

Comment

Ik heb toch de indruk dat er %-gewijs minder problemen zijn. Uiteraard meer voorvallen maar er zijn ook geen 6.000.000 wielertoeristen...
      Met de nadruk op indruk. Een indruk die misschien sterk beïnvloed is door vooroordelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Met de nadruk op indruk. Een indruk die misschien sterk beïnvloed is door vooroordelen?

Sinds ik u heb leren kennen ben ik vrij van vooroordelen, oogkleppen en frustraties !

Comment

Sinds ik u heb leren kennen ben ik vrij van vooroordelen, oogkleppen en frustraties !
          Het zelf geloven is al een goed begin!

Comment

• Nieuwtje van Mavic, de Cosmic 40C

Comment

• Comment

• Ik heb hier nog een oude (ergens van eind de jaren 70) racefiets staan. Mijn eerste plan was om die te laten herstellen (2 nieuwe wielen, ketting, remmen en hoogstwaarschijnlijk ook de derailleurs) en verder zelf wat op te knappen (vers laagje verf, nieuw zadel,...) Maar ik denk dat die herstelling al snel in de 100-den euro's gaat lopen. Koop ik niet beter een nieuwe basic fiets? Ik dacht aan deze http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...1_1_h2_compact. Zal ik echt niet gebruiken om een tijdrit of bergpas mee af te haspelen. Gewoon regelmatig eens met enkele vrienden mee op hun wekelijkse rit.

Comment

• proper fietsje !

Comment

• Dat zijn over't algemeen propere fietjes ja, kan je niet veel verkeerd mee doen voor dat geld.
                    Enkel nog klikpedalen zetten, met zo riempjes is echt niet plezant.

Comment

• Overweeg je geen tweedehandse? I would. Houd er ook rekening mee dat je op de vraagprijs voor tweedehandsfietsen makkelijk nog wat kan afdingen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                        Ik heb hier nog een oude (ergens van eind de jaren 70) racefiets staan. Mijn eerste plan was om die te laten herstellen (2 nieuwe wielen, ketting, remmen en hoogstwaarschijnlijk ook de derailleurs) en verder zelf wat op te knappen (vers laagje verf, nieuw zadel,...) Maar ik denk dat die herstelling al snel in de 100-den euro's gaat lopen. Koop ik niet beter een nieuwe basic fiets? Ik dacht aan deze http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...1_1_h2_compact. Zal ik echt niet gebruiken om een tijdrit of bergpas mee af te haspelen. Gewoon regelmatig eens met enkele vrienden mee op hun wekelijkse rit.
                        Ik zou persoonlijk wat extra centen uitgeven. Dit is geen slechte fiets maar bij wat intensiever gebruik is een iets beter groepje best wel welkom. Die Trek Madone 2.1 bijvoorbeeld lijkt me echt al wel een degelijke fiets te zijn. http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ies/madone_2_1

Comment

• Die tweedehandsfietsen zien er alleszins al beter uit. De Trek die je zelf voorstelt, ziet er niet mis uit, maar zoals Jakkel ook al zei, de onderdelen mogen beter.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Dat zijn over't algemeen propere fietjes ja, kan je niet veel verkeerd mee doen voor dat geld.
                            Enkel nog klikpedalen zetten, met zo riempjes is echt niet plezant.
                            Geen ervaring met klikpedalen, ben er niet zo zot van. Kan ik er achteraf nog zelf op monteren.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Overweeg je geen tweedehandse? I would. Houd er ook rekening mee dat je op de vraagprijs voor tweedehandsfietsen makkelijk nog wat kan afdingen.
                            Tweedehands kan, maar naar de andere kant van het land rijden voor een fiets ga ik niet doen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik zou persoonlijk wat extra centen uitgeven. Dit is geen slechte fiets maar bij wat intensiever gebruik is een iets beter groepje best wel welkom. Die Trek Madone 2.1 bijvoorbeeld lijkt me echt al wel een degelijke fiets te zijn. http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ies/madone_2_1
                            Dat is al een pak boven budget. Die Trek een voorgelegd aan een collega ook. Zijn enige punt was die 8 speed cassette. Dat die wat beperkt is in gebruik.
                            Maat weet ik ook niet meteen. Ben 1m67 groot/klein Bijkomend voordeel is dat ik nog een leuke korting heb bij de fietsenzaak waar ik ga.

Comment

• Met een 8 speed cassette heb je meer dan genoeg versnellingen hoor. Zeker als 't maar is om uw wekelijks ritje af te haspelen.

Comment

• Net gezien op mountainbike.be, maak je eigen ass-saver:*https://dl.dropboxusercontent.com/u/...s_template.pdf
                                *
                                *
                                Gewoon overtekenen op een stuk plastic en uitknippen.

Comment

• Gisteren de Ventoux nog eens gedaan vanuit BEdoin. Het was wachten op goed weer, zaterdag vroor het nog -5 op de middag en was er verse sneeuw gevallen.
                                  Zondag dan hadden we een kans. Nog altijd redelijk fris met 2 graden.

Adri_Ventoux_2013.jpg

Comment

• Kwestie van ons wat jaloers te maken.

Comment

• @Walter

Ik heb de 1.2 van Trek en heb er nu op 3 jaar al 10.000 km op gezet.
                                      Ik rij redelijk vaak in de voerstreek en zelfs in de ardennen en dat schakelt allemaal perfect.
                                      Ik spuit hem na slecht weer telkens af met hogedruk om hem daarna te drogen en weer in te olieën. Alles lijkt nog altijd als nieuw.
                                      Natuurlijk willen alle "die hards" een super carbon fiets met een zeer dure lichte groep, maar voor mij voldoet hij prima.
                                      It's all in the legs ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        @Walter

Ik heb de 1.2 van Trek en heb er nu op 3 jaar al 10.000 km op gezet.
                                        Ik rij redelijk vaak in de voerstreek en zelfs in de ardennen en dat schakelt allemaal perfect.
                                        Ik spuit hem na slecht weer telkens af met hogedruk om hem daarna te drogen en weer in te olieën. Alles lijkt nog altijd als nieuw.
                                        Natuurlijk willen alle "die hards" een super carbon fiets met een zeer dure lichte groep, maar voor mij voldoet hij prima.
                                        It's all in the legs ;-)
                                        Wel, die 1.1 heeft tegenover een 1.2 een iets oudere groep. Maar goed, ik ga daar niet met stil staan.

Comment

Working...
                                        X