Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Als je begint door te trappen is ze echt wel versleten.
    Als je licht ziet tussen uw voortandwiel en de ketting (uw ketting is eigenlijk te lang geworden om mooi op uw tandwiel te passen), dan begint uw ketting te verslijten. Hoe meer uw ketting verslijt, op hoe minder tanden de krachten verdeeld worden. Hoe sneller ook uw tandwielen verslijten. Uw cassette dien je eigenlijk meestal mee te vervangen met de ketting. Want een nieuwe ketting op een versleten cassette = doortrappen. De voortandwielen gaan meestal een ketting of twee à drie mee. Hoe snel kettingen en tandwielen verslijten? Daar kan je geen exact getal op kleven. Hangt af van soort gebruik, onderhoud, omstandigheden, kwaliteit tandwielen en ketting,... . Op m'n koersfiets vervang ik ongeveer om de 6 à 7.000 km ketting en cassette. Op de MTB tussen de 3 à 4.000 km.
    Ik merk nog helemaal niks, daarmee. Enkel vanachter wat slechter schakelen maar dat ligt eerder aan valpartij denk ik.
    Doe natuurlijk ook wel heel weinig serieuze hellingen, misschien dat ik daardoor minder verslijt .

Comment

Ja, da's waar. Maar ik rij niet elk jaar in die tijd den alp naar boven, misschien zelfs nooit meer.
      Daar wil ik wel eens 19 euro aan geven.
      Ik koop er af en toe ook wel eens hoor, maar dan meestal als je zo een aantal leuke foto's samen in een pakket kan kopen.

Comment

• Vuile koersschoenen: wasmachine of niet?
        heb ze al diverse keren meet een zeepje en een sponsje gekuist, maar vooral de binnenvoering is nu echt vuil.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Vuile koersschoenen: wasmachine of niet?
          heb ze al diverse keren meet een zeepje en een sponsje gekuist, maar vooral de binnenvoering is nu echt vuil.
          Nog nooit gedaan. Is dat wel gezond voor de wasmachine?
          Kan je ze binnenin ook niet kuisen met een spons?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb ze wel al meer dan eens met de hand gewassen in een lauw tot warm sopje . Zool eruit en dan goed laten drogen. Wasmachine zou ik mee oppassen, zoals Beta zei, als je die schoenen gaat rondslingeren riskeer je beschadigingen aan de trommel.

Comment

• Schuurborstel en een sopje. Altijd proper.

Comment

• Ik wil eens beginnen rijden met klikschoen maar heb er precies een beetje schrik van

Comment

• Da's echt geen probleem hoor, en zoooo veel efficiënter!
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Als je licht ziet tussen uw voortandwiel en de ketting (uw ketting is eigenlijk te lang geworden om mooi op uw tandwiel te passen), dan begint uw ketting te verslijten.
                    Nee, dan is uw ketting al compleet versleten.

Ik vervang 'm tijdig, en dan gaat de cassette minstens 3 kettingen mee !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Nee, dan is uw ketting al compleet versleten. Ik vervang 'm tijdig, en dan gaat de cassette minstens 3 kettingen mee !
                      Een ketting vervang ik samen met de cassette om ongeveer de 6.000 km's op de koersfiets. Als ik uw advies moet opvolgen dan dien ik elke 2.000 km een andere ketting te steken, want dan zie je immers al speling (licht) verschijnen tussen ketting en tandwiel. Gaat in eindeffect qua kosten niet veel schelen peins 'k.

Comment

• Na een eerste seizoen geproefd te hebben van wielertoerisme (op nen 2dehandsfiets),
                        dit week-end een fietske voor volgend seizoen aangschaft....
                        't Was de bedoeling een nieuwe te bestellen,
                        maar deze stond nog in voorraad. Lees : er was een aanzienlijke korting.

Cervelo S2.
                        Uitvoering met Shimano 105 groep, FSA cranckstel en Shimano R501 wielen....
                        Keuze gemaakt voor 'deftig' kader, aangevuld met standaard gerief (da achteraf nog steeds kan 'aangepast' worden)

Iemand ervaring mee?
                        Iemand mening hierover?

http://www.cervelo.com/en/bikes/s-series/s2.html

Comment

• Ziet er in ieder geval mooi uit!
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• juist ne velio erbij gekocht, tweedehands maar amper mee gereden. niet 1 kras

scott sub 10, fel oranje met ne alfine 8 naaf. rijdt erg tof en is een stuk lichter dan waar ik nu hoofzakelijk mee on the road rij (bianchi alu doss fully maar met snoeiharde dunne slicks)

heb nog orbea carpe diem me alfine 11 gehad maar met die naaf had ik problemen. ook cannondale bad boy white edition met alfine 8 gehad maar die was te klein, met wat winst verkocht (zeldzaam)

eens kijken hoe lang de scott blijft!

Comment

• Ik heb mezelf voor de winter ook een cadeautje gedaan en een Specialized Crosstrail Comp gekocht.

50 jaar innovatie in je fiets gegoten. Gemaakt door rijders, voor rijders. Shop de beste racefietsen, elektrische fietsen en mountainbikes op de markt.

Was al langer op zoek naar een fiets die wat comfortabeler was dan een zuivere racefiets maar toch licht genoeg om wat snelheid te maken.
                              er liggen nu 700x38c banden op, maar omdat ik toch het grootste deel op verhard rijd, zou ik een smallere slick band willen leggen.
                              iemand suggesties hiervoor?

Comment

• Schwalbe Marathon Supreme Marathon Plus . Rijdt super en is zeer lekbestendig. Ik heb zo een setje voor als ik met men cyclocross fiets op de weg ga rijden. In 32c.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Ik heb mezelf voor de winter ook een cadeautje gedaan en een Specialized Crosstrail Comp gekocht.

50 jaar innovatie in je fiets gegoten. Gemaakt door rijders, voor rijders. Shop de beste racefietsen, elektrische fietsen en mountainbikes op de markt.

Was al langer op zoek naar een fiets die wat comfortabeler was dan een zuivere racefiets maar toch licht genoeg om wat snelheid te maken.
                                  er liggen nu 700x38c banden op, maar omdat ik toch het grootste deel op verhard rijd, zou ik een smallere slick band willen leggen.
                                  iemand suggesties hiervoor?
                                  mega content van michelin sport contact, snel, lekbestendig, zeer veel grip ook in nat (ondanks dat het bijna volledig slicks zijn) en erg betaalbaar.
                                  ik heb op 1 fiets de smalle versie, 1.3 inch in 28 inch en op andere 1.6 voor 26er. de 1.6 zijn bijna even snel maar comfortabeler.de 1.3 zijn sturen veel sneller en lichter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Schwalbe Marathon Supreme Marathon Plus . Rijdt super en is zeer lekbestendig. Ik heb zo een setje voor als ik met men cyclocross fiets op de weg ga rijden. In 32c.
                                    Hoe hard kan je zo'n band eigenlijk nog oppompen?
                                    Het onverhard wat ik ermee zal doen, zal sowieso zeer beperkt zijn, maar ik wil wel het comfort van de vering en de iets bredere band.

Comment

• Een bar of 3-4 is ruim voldoende

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ik heb ze wel al meer dan eens met de hand gewassen in een lauw tot warm sopje . Zool eruit en dan goed laten drogen. Wasmachine zou ik mee oppassen, zoals Beta zei, als je die schoenen gaat rondslingeren riskeer je beschadigingen aan de trommel.
                                        Intussen gedaan.
                                        Een oud laken openleggen, schoenen er in samen met twee oude handdoeken, laken goed (!) dichtknopen en wassen maar. Ze zien er zo goed als nieuw uit.
                                        Durrt wel een dag of twee voor ze echt in-droog zijn.

Comment

• Dit is dus mijn fietsenboer: http://www.nieuwsblad.be/article/det...30926_00761169
                                          Ze zijn er met 38 fietsen vandoor

Ga daar es wat geld moeten gaan uitgeven om die mens te steunen

Comment

Working...
                                          X