Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Rollen, niks voor mij. Slecht weer = in de zetel blijven zitten.
    Dat of een half uurtje gaan lopen.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Dat of een half uurtje gaan lopen.
      het is bij mij ook niet "of" maar "en"
      Ik probeer toch dagelijks op z'n minst een half uurtje bezig te zijn. Lopen, crosstrainer of fietsen.

Heb nu twee keer op de rollen gereden, maar vind het minder ontspannen dan op de weg. Je valt ook snel stil. Na 40 minuten doorrijden vanavond was ik echt wel "op". Zweet gutste van m'n lijf, beentjes zijn nu zo zalig aan het nagloeien
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ja, je moet het niet onderschatten. Dat merk ik ook als ik een week elke dag een uur op die Tacx Satori draai. Moe maar tevreden.

Comment

• Ik probeer buiten te blijven fietsen in de winter, bvb op zondag een tt met de mtb, als het weer echt slecht is fiets ik wel eens op de rollen, maar dat zal hooguit een keer of 10 per jaar zijn denk ik.

Nu is het stramien, 1 keer lopen door de week, 1 keer een kort fietstochtje met de lampjes en zondags een TT. Met weer zoals deze week wordt dat 2 keer lopen en een TT.

Comment

• Ik doe dat normaal gezien ook. Heb jaren 's avonds in de bos rondgereden met lampen. Nu door blessure echter voorlopig tot de rollen gebonden en in het weekend 1 ritje op de weg met de cx bike.

Comment

• Net nog 40 km met de MTB op de weg gedaan.

Comment

• Ik gastraks m'n Tacx gaan halen.
                'k Zie het niet zitten om telkens van band te verwisselen, dus ik zou ook een goedkoop (of tweehands) achterwiel aanschaffen met een Taigra cassette of zo erop met een Tacx trainingswiel.
                Vraag is dan ook of ik gewoon dezelfde ketting kan laten liggen (met het risico dat m'n cassette snel slijt. Maar een Tiagra cassette kost 20 euro of zo, dus geen drama)

Ik rij trouwen sook nog buiten met de MTB als 't vuil weer is. Koersfiets als het droog is. Maar ik wil gewoon 's avond een 30-60 minuten relax rijden op de rollen als extraatje.

heb trouwens deze besteld om gedurende de winter ook af en toe nog m'n 40 km won-werk verkeer te kunnen doen: http://www.benl.ebay.be/itm/30099442...84.m1439.l2649
                Ik rij langs een fietspad waar het echt pikdonker is. Ben es benieuwd of het wat is. M'n vorige Chinese aankoop was maar zo. Bij elke deftige put viel het licht uit.

Comment

• Ik kom de fiets niet meer op met dit weer. Het mag nat en vettig liggen, maar constant die regen, nee daar pas ik voor. Ondertussen vier kilo erbij sinds juli/augustus. Nu dat mocht wel, die 68 was net iets te scherp.

Comment

Ik kom de fiets niet meer op met dit weer. Het mag nat en vettig liggen, maar constant die regen, nee daar pas ik voor.
                    Ja het is rustig op de baan tegenwoordig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Ja het is rustig op de baan tegenwoordig...
                      Het zijn allemaal janetten die op die dunne bandjes velo's.

Comment

+1

Comment

Mo seg wi.
                          't Zijn de slimmen die zich aanpassen.

Zondag geven ze droog weer. Als het niet te vettig ligt, gaat deze janet alvast de baan op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Mo seg wi.
                            't Zijn de slimmen die zich aanpassen.

Zondag geven ze droog weer. Als het niet te vettig ligt, gaat deze janet alvast de baan op.
                            Ik deze voormiddag de baan op, weliswaar met de MTB, het ligt er veel te vettig bij om met de koersfiets te rijden. 70 km's, 't deed deugd.

Comment

• Grappig.
                              DVD'tje (Dordogne) dat bij de Tacx zat beginnen rijden. Na half uurtje kwam ik het bakkerijtje tegen waar ik in juli 2011 croissantjes ging halen

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                              Last edited by Hayes; 11/11/2013, 20:42.

Comment

• Ben nu al een paar keer (weekend ) aan het fietsen geweest met een cyclocross fiets met grifo 32 bandjes erop. Streepje bos, beetje gravel en natuurlijk ook op de weg geen probleem.
                                Maar s' nachts met licht, daar pas ik nu even voor.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Ik heb mezelf voor de winter ook een cadeautje gedaan en een Specialized Crosstrail Comp gekocht.

50 jaar innovatie in je fiets gegoten. Gemaakt door rijders, voor rijders. Shop de beste racefietsen, elektrische fietsen en mountainbikes op de markt.

Was al langer op zoek naar een fiets die wat comfortabeler was dan een zuivere racefiets maar toch licht genoeg om wat snelheid te maken.
                                    er liggen nu 700x38c banden op, maar omdat ik toch het grootste deel op verhard rijd, zou ik een smallere slick band willen leggen.
                                    iemand suggesties hiervoor?
                                    Onder het mom van, als het goed is, mag het ook al's gezegd worden.
                                    Ik had dus deze fiets gekocht bij "Fiets" in Hasselt. Maar na 2 langere ritten (100km in totaal), was ik er van overtuigd dat het toch niet mijn ding was. Te traag in vergelijking met een echte baan fiets en stuurde te log naar mijn zin. Bovendien merkte ik al gauw, dat schijfremmen niet mijn ding zijn. Veel te gevoelig voor allerlei geluidjes, zeker als het wat vochtig is.
                                    Niet geschoten is altijd mis, dacht ik. Dus gebeld om te vragen of ik hem nog kon omruilen. (was 5 dagen in mijn bezit)
                                    Zonder enig probleem... Heb nu een Specialized Sirrus Comp gekocht in de plaats.
                                    Dat is wat men noemt service.
                                    Voorbije weekend ook al 100 km op gezet en volledig overtuigd van mijn switch. Enkel de SRAM versnellingen zijn toch wennen tov de Shimano gearing die ik gewend was.
                                    A happy customer.
                                    Last edited by Bud Wijzer; 27/11/2013, 17:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
                                      20 oktober nog eens mooi ten val gekomen met de koersfiets.
                                      Ik ging de zondag ochtend een ritje doen, maar ben niet verder dan 20km gekomen. Uitgeschoven over de treinsporen en aan 30 km/u gevallen.

Resultaat hersenschudding en barst in de elleboog en dit weekend onder de scan voor de knie. Daar gaat het eerste deel van de winter. Pff.
                                      Gisteren naar de dokter geweest, blijkbaar een barst in het kraakbeen van mijn knie. In het slechtste geval kijkoperatie en kunst-kraakbeen inspuiten.
                                      Het bijzonderste is dat ik terug kan fietsen.

Wat zeggen ze dan, sporten is gezond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten

Wat zeggen ze dan, sporten is gezond.
                                        Zolang je niet valt natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beemer036 Bekijk Berichten
                                          Heb een stommiteit begaan....
                                          Maandagmorgen op weg naar het werk zwaar ten val gekomen met de koersfiets , het nieuwe is er dus af.

Schouder was in 5 stukken, zeiden dat ik wel heel hard gevallen moest zijn...
                                          Ondertussen al operatie en plaatjes en boutjes erin. Kapot gaan van de pijn hoort er helaas ook best bij.
                                          Heb fiets nog niet gezien maar zou meevallen. Voor de rest wat schaafwonden op hand, armen en been. Goed dat ik handschoenen
                                          aan had zei ambulancier. Batterij gsm plat...
                                          Den deze zit sinds afgelopen weekend ook weer terug op de fiets, mtb weliswaar.
                                          Stuur vasthouden is nog klein beetje vermoeidend voor de schouder maar af en toe stoppen voor te stretchen helpt.
                                          Momenteel al een tijdje 3x per week kinesist.
                                          Ondertussen ook al goei 3kilo erbij dus fietsen mocht wel is terug beginnen

Spieromtrek scheelt ook 3cm tov de goede arm, trainen trainen trainen

Edit; ik zie nu pas dat ik hier 2 accounts heb; beemer036/jokke36
                                          Last edited by ; 28/11/2013, 13:30.

Comment

Working...
                                          X