Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij enkele modellen van Bulls voor 2014 zijn de remmen achteraan verhuist naar de staande buis. Zou dat naast de cleane look nog andere voordelen hebben?
Ziet er wel goed uit.
Bij enkele modellen van Bulls voor 2014 zijn de remmen achteraan verhuist naar de staande buis. Zou dat naast de cleane look nog andere voordelen hebben?
Ziet er wel goed uit.
Ik denk eerder dat ze gemonteerd staan op de liggende buis van de achtervork. Ziet er inderdaad wel proper uit! Misschien dat het remgeheel op die manier wat stijver is?
ja, tijdens de ronde van frankrijk waren er al verschillende merken. Ik vermoed dat ze dan de staande achtervorkbuizen lichter kunnen maken. De remmen zitten ook minder in de wind.
Waarop moet je letten bij carbonnen frames? Hebben die eigenlijk een bepaalde levensduur?
Carbon frames zijn erg gevoelig voor scheurtjes wanneer bepaalde onderdelen te strak aangedraaid worden. Bvb ter hoogte van de zadelpenklem, trapas,... . Levensduur van een carbon frame is afhankelijk van veel factoren, daarom dat er moeilijk een getal op te kleven is.
Goh, Ik rij nu al 4 jaar met en alu fiets, naar tevredenheid.
Ik voel wel dat de stijfheid niet meer is wat het geweest is. Als ik rechtsta en optrek of een sprintje trek of zelfs zittend gewoon veel kracht geef, voel ik dat het frame meegeeft. Als ik op de fietsrollen rij zie ik het frame serieus bewegen en buigen.
Ben nieuwsgierig naar het verschil met carbon.
Ben op de Wilier Izoard Xp gevallen. 'k Vnin dat een heel mooie fiets. En met een 105 groep, valt dat eigenlijk nog mee.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Goh, dat lijkt me zo'n broodje aap verhaal. Is al terdege onderzocht en blijkt geen kwaad te kunnen. De krachten op je frame op een goeie kasseibaan zijn vele malen groter dan op rollen.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Goh, dat lijkt me zo'n broodje aap verhaal. Is al terdege onderzocht en blijkt geen kwaad te kunnen. De krachten op je frame op een goeie kasseibaan zijn vele malen groter dan op rollen.
Ja ik weet het ook niet.
De technische uitleg was dat de voorkant stilstond en zo de krachten op de pedalen niet konden uit deinen of zoiets.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Op de rollen rijden maakt een kader slap is mij altijd verteld.
Ik heb zelf veel trainingen op de rollen gedaan met een alu-frame en daar heb ik niet zoveel hinder van ondervonden
Nu, eerlijk gezegd, ik zou wel niet de stoten die ik daarmee op de rollen deed, met een carbonframe willen doen
Mijn alu-frame is ondertussen wat oud geworden, ie wordt 7 jaar. Ik merk dat hij wat zweviger wordt in bochten op hogere snelheid, nuja 7j is een mooie leeftijd.
Was wel een ex-proffiets dus die kon wat langer mee dan normaal. Hopelijk is mijn Massi eind januari klaar dat ik die kan laten herlakken.
How wide a tire is too wide for optimum performance? Our research shows that wider tires don't give up anything on smooth roads, and gain a significant advantage on rough roads. This has been shown for tires up to 31 mm wide. It's now a…
Comment