Wat zijn de kenmerken van een slapper frame ? Ik heb mijn Scott mtb nu bijna 9 jaar en er staan nu een 47800km op, als ik dit hier lees zou ik hier dan al last van moeten hebben ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenWat zijn de kenmerken van een slapper frame ? Ik heb mijn Scott mtb nu bijna 9 jaar en er staan nu een 47800km op, als ik dit hier lees zou ik hier dan al last van moeten hebben ?
Vooral op snelheid zou je dat moeten voelen.
Snelle bochten, snel over hindernissen,... Ik voel het vooral als ik van de racefiets op m'n nieuwe stadsfiets stap. Al zijn die twee niet te vergelijken (racebandjes vs ballonbanden, gewoon aluminium frame vs oversized frame). En natuurlijk de zin in een nieuwe fiets na 5,5 jaar speelt ook meeIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
iemand ervaring met Campagnolo Veloce?
Kan een overjarig model van een Wilier Izoard Xp kopen, wel met Campa Veloce.
Ik heb enkel nog maar Shimano 105 gereden. Die zouden kwalitatief te vergelijken zijn?Last edited by Hayes; 07/01/2014, 21:21.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichteniemand ervaring met Campagnolo Veloce?
Kan een overjarig model van een Wilier Izoard Xp kopen, wel met Campa Veloce.
Ik heb enkel nog maar Shimano 105 gereden. Die zouden kwalitatief te vergelijken zijn?
Comment
-
'k Lees op zich alleen maar goeie dingen over Veloce. Iets minder kwiek schakelen dan de 105, maar minder lawaaierig en duurzamer.
Potver. had de fietsenboer gevraagd of er nog overjarige modellen waren, er eigenlijk op rekenend dat die allemaal al weg zouden zijn.
Nu serieus aan het twijfelenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichteniemand ervaring met Campagnolo Veloce?
Ik heb enkel nog maar Shimano 105 gereden. Die zouden kwalitatief te vergelijken zijn?
En kan er geen slecht woord over zeggen. Gemakkelijk schakelen, niet verspringen, ketting liep mooi op binnen en buitenblad.
Voor volgend seizoen schakel ik over op Cervelo en Shimano 105.
Fietsmaker zei mij dat beide groepen te vergelijken zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten100 km's met de snoet in de volle zon. Laat die winter maar duren!
Ah ja. Officieel is het al winter
Vanmorgen (7u) hier en daar toch lichte vorst aan de grond.
Wel met de MTB. 'k Vertrouw het niet zo in 't donker op het vuile fietspad op m'n smalle bandjes.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAh ja. Officieel is het al winter
Wel met de MTB. 'k Vertrouw het niet zo in 't donker op het vuile fietspad op m'n smalle bandjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenNieuw fietsje is besteld.
Nu nog even wachten...
Comment
-
Ja. Een Wilier Izoard Xp 2013, Veloce afgemonteerd.
Zou er zo moeten uitzien. Mooie korting gekregen, niet wereldschokkend. Was van plan om eigenlijk nog een jaartje te wachten, maar ik vind het 2014 model minder mooi.
Wel met Campagnolo Khamsin wielen. Ik ben nog aan het twijfelen om er Campa Scirocco 35 wielen in te steken. Alu Aero velgen, voornamelijk voor de looks.
Net iets duurder dan ik gepland had, maar ik zie het als een investering in een goeie gezondheid. Zeg ik toch tegen m'n vrouw
Last edited by Hayes; 12/01/2014, 11:26.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie Wilier?
Vind het wel mooie fietsen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenJa. Een Wilier Izoard Xp 2013, Veloce afgemonteerd.
Zou er zo moeten uitzien. Mooie korting gekregen, niet wereldschokkend. Was van plan om eigenlijk nog een jaartje te wachten, maar ik vind het 2014 model minder mooi.
Wel met Campagnolo Khamsin wielen. Ik ben nog aan het twijfelen om er Campa Scirocco 35 wielen in te steken. Alu Aero velgen, voornamelijk voor de looks.
Net iets duurder dan ik gepland had, maar ik zie het als een investering in een goeie gezondheid. Zeg ik toch tegen m'n vrouw
Comment
-
Is er hier iemand op de hoogte welke fietsen momenteel een beetje bovenaan de ladder staan.
Heb een koper voor mijn Trek en zou mij een andere willen aanschaffen maar weet nog niet welke.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenIs er hier iemand op de hoogte welke fietsen momenteel een beetje bovenaan de ladder staan.
Heb een koper voor mijn Trek en zou mij een andere willen aanschaffen maar weet nog niet welke.
Comment
-
Schoon!!!!!
deze stond ook bij mij bovenaan mijn verlanglijstje (prijs-kwaliteit-'uitstraling'),
maar uiteindelijk de Cervelo S2 gekocht.
S2 met Shimano wielen,
maar 'k zit nu reeds uit te kijken naar die Campagnolo Scirocco's 35,
vind dat de knapste (betaalbare) wielen op de markt.
Alleen da verhaalke van 'investeren in gezondheid' werkt in mijn geval voor die wielkes niet!
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenJa. Een Wilier Izoard Xp 2013, Veloce afgemonteerd.
Comment
-
De nieuwe fiets gisteren voor de eerste keer buiten gehaald.
Vertrokken rond 8.45 uur.
In de vrieskou (-3 graden) maar met een droog wegdek.
Bruggen en overwegen wel zeer voorzichtig genomen....
Ik zou er niet willen van dromen om tijdens het eerste ritje de fiets 'neer te leggen'!
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAh ja. Officieel is het al winter
Wel met de MTB. 'k Vertrouw het niet zo in 't donker op het vuile fietspad op m'n smalle bandjes.
Comment
-
Gisteren voor de eerste keer de Cervelo S2 buiten gelaten.
Rustigaan 45km met een groepke van ne man of 20.
Niet meer dan 26km/u.
('t was 3 maand geleden dat ik nog eens op ne fiets had gezeten)
Vorig jaar begonnen met fietsen: 2200km met een Alu 'comfort'-fietske van Merckx (incl gelzadelke - 10,0kg). Met Veloce.
Nu met nen Aero-racer (carbon) met een 'plankske' als zadel. Afgemonteerd met Shimano 105 (7,7kg).
Dacht dat ik als 'beginner' niet echt een verschil zou voelen tussen die 2....
HALLO!!!!
Was me dat even verschieten :
- zit nu al liever op mijn 'plankske' dan op een gelkussentje
- remmen van (nieuwe) 105 zijn 10 keer gevoeliger dan (oude) Veloce
- vertrekken met diene fiets : alsof ge geen kracht op uw trappers moet zetten
- maar vooral : zo stijf als iets, en geen enkele 'demping'. Als ge over een erwt rijdt, heb ik het gevoeld.
(maar ja : wist op voorhand dat het frame 'stijf' ging zijn....)
Comment
Comment