Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Echt slechte fietsen maken ze niet. Een bepaald merk is niet zo belangrijk. Zoek u vooral een goede dealer die u een goede service geeft. Een fiets uit de middenklasse is de beste koop naar prijs/kwaliteit toe. Een 105, Veloce of Rival groepje erop en een stel wielen uit de middenmoot van een bepaald merk, en je zit haast altijd goed.

Er heeft onlangs in cycling.be een dealer gestaan die het onderhoud aan zijn fietsen gratis doet.
    Als dat geen na verkoop service is.
    Heb nu al Scott, Trek, Specialized, Koga, Cube gehad en ben nu meer aan het kijken naar Willier, Cervelo, Ridley, Canyon maar weet niet of deze goed zijn en of er problemen zijn met garanties enz.

De tijd van alle boekjes en testen te lezen is een jaar of 4 geleden gestopt.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Er heeft onlangs in cycling.be een dealer gestaan die het onderhoud aan zijn fietsen gratis doet.
      Als dat geen na verkoop service is.
      Heb nu al Scott, Trek, Specialized, Koga, Cube gehad en ben nu meer aan het kijken naar Willier, Cervelo, Ridley, Canyon maar weet niet of deze goed zijn en of er problemen zijn met garanties enz.

De tijd van alle boekjes en testen te lezen is een jaar of 4 geleden gestopt.
      Je moet dat niet opnieuw beginnen te lezen hoor. Je wordt daar toch geen bal wijzer van.

Ik rij nu al jaren Cannondale. Niet omdat het een superieur merk is ofzo hoor. Ik hou gewoon van hun unieke concepten, maar vooral, m'n dealer heeft goede contacten met de importeur. En da's naar service en eventuele kortingen toe toch wel een belangrijk iets.

Comment

Je moet dat niet opnieuw beginnen te lezen hoor. Je wordt daar toch geen bal wijzer van.

Ik rij nu al jaren Cannondale. Niet omdat het een superieur merk is ofzo hoor. Ik hou gewoon van hun unieke concepten, maar vooral, m'n dealer heeft goede contacten met de importeur. En da's naar service en eventuele kortingen toe toch wel een belangrijk iets.
        Destijds kon ik voor mijn mtb ook niet kiezen tussen Cannondale en Specialized.

Trouwens een nieuw onderschrift?
        Last edited by Gixxer; 13/01/2014, 19:28.
        den borre

Int3x0r

Comment

• Ik was op zoek naar een fiets van 1500 euro max, carbon en liefst met een bovenbuis die wat gebogen is. En dan blijven er niet zo veel over. M'n fietsenboer - die ik 100% vertrouw - heeft Wilier in z'n assortiment, alle besprekingen op het web zijn 95% positief, dus toen ik een deftige deal aangeboden kreeg, heb ik maar toegehapt.

Ben trouwens niet zeker van die rode remgreepjes. Er is ook deze variant, met rode remhoeven. En dat vind ik dan wel weer
          Heb al eens wat rondgesurft voor een rode zadelklem en 'headset cap' (hoe heet dat in 't Vlaams eigenlijk?): http://www.kapz.co.uk/
          Dan nog zwarte pedaaltjes en we zijn er. Voorlopig.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Tot een bepaald niveau maakt het eigenlijk weinig uit met welk merk/groep/...enzovoort je rijdt.
            T zijn de benen die het moeten doen

Wilier's (en andere inataliaantjes) zijn altijd stijlvolle fietsen, knap.

Comment

• Ben aan het rondkijken voor twee bidonhouders. Ik kan daar geen 20-40 euro per stuk aan geven, dus zit ik wat rond te zoeken op Aliexpress.

En ja, ik weet dat het allemaal plastic is ipv carbon

1. http://www.aliexpress.com/item/New-2...260080260.html
              of
              2. http://www.aliexpress.com/item/Hot-S...456610024.html
              of
              3. http://www.aliexpress.com/item/Matto...420054176.html
              of
              4. http://www.aliexpress.com/item/1pcs-N-1-Bicycle-Aluminum-Water-Bottle-Cage-Water-Bottle-Holder-Black-Super-Light-Brand-New/1429718124.html

Ik heb het wel voor optie drie omdat het zo bizar van vorm is.
              Jullie?
              Al kan ik voor dat geld natuurlijk twee setjes van twee kopen ook.
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik zou gewoon bij de fietsenwinkel is gaan kijken.
                Je wil niet bij de eerste de beste kasseistrook je 2 bidons kwijt zijn, zorgt voor een hoop frustraties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                  Die is inderdaad ook wel heel ok.
                  Ik ben op zich niet zo bang dat het absolute brol zal zijn. Heb daar al oplaadbare batterijen, led lampjes, (namaak) wielertruitjes.
                  Kwaliteit is ok, niet fantastisch en de helft zal wel niet officieel zijn, maar ik durf daar wel kopen.

Is het niets, ben ik tien euro kwijt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                    Dat is een goede!

Elite custom bidonhouder. Ik heb die op zowel MTB als koersfiets. Heel goede prijs/kwaliteit en je kan ze in alle kleurtjes krijgen.

Comment

Dat is een goede!

Elite custom bidonhouder. Ik heb die op zowel MTB als koersfiets. Heel goede prijs/kwaliteit en je kan ze in alle kleurtjes krijgen.

http://www.vaneyckstore.be/nl/bidonh...stom-race.html
                      Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar met een mat zwarte fiets moet ik dus op zoek naar een matte bidonhouder. Denk dat het anders serieus zou afsteken.

Die Elites zijn wel in mat te krijgen. Nice.

Comment

• Ik heb net shiny zwarte bidonhouders op mijn matte Specialized. 'k Vind dat prima staan

Comment

Dat is een goede!

http://www.vaneyckstore.be/nl/bidonh...stom-race.html
                          Ik heb die verleden jaar ook gebruikt.....
                          Nooit problemen mee gehad, en ge vindt 'bijpassende' drinkbussen....

Setje van vorig jaar :

Comment

• Om een beetje averechts te doen heb ik wel Elite's besteld maar een ander model.

Er bestaat zelfs een Wilier versie van, maar dat vond ik iets té
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• En terwijl we toch bezig zijn: Iemand ervaring met sportbrillen, met glazen op sterkte? Of met een insert voor sportbrillen?

Tifosi heeft wel leuke modellen met inserts. Maar ik lees toch hier en daar dat die insert dan te dicht tegen je ogen zit. Maar Oakley bv mét glazen op sterkte is echt wel véél te duur...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                En terwijl we toch bezig zijn: Iemand ervaring met sportbrillen, met glazen op sterkte? Of met een insert voor sportbrillen?

Tifosi heeft wel leuke modellen met inserts. Maar ik lees toch hier en daar dat die insert dan te dicht tegen je ogen zit. Maar Oakley bv mét glazen op sterkte is echt wel véél te duur...

http://www.sportbrilstore.be/product...he-insert.html
                                Mijn pa is onlangs gaan kijken voor een sportbril met glazen op sterkte, Uv beschermend (zonneglazen) en die zat toch overal rond de 1000€.
                                Om te fietsen zijn ze duurder omdat je vele verschillende posities aanneemt en de glazen moeten daar op aangepast zijn.
                                Daar kwam het toch op neer.
                                den borre

Int3x0r

Comment

• Ja hallo! Dan zal je wel een topbril hebben.
                                  Ik ben na wat rondzoeken tot de conclusie gekomen dat een sportbril met een insert met glazen op sterkte zelden optimaal is. Dus ben wat ana het rondkijken naar modellen waar meteen glazen op sterkte in kunnen. Al kan je dan niet naar de extreem geplooide modellen.

Dit zag er me wel wat uit. En ik ge eens checken bij Pearl wat meekleurende glazen zouden moeten kosten.
                                  Last edited by Hayes; 19/01/2014, 12:30.

Comment

• Goeie bidonhouder? King Cage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      En terwijl we toch bezig zijn: Iemand ervaring met sportbrillen, met glazen op sterkte? Of met een insert voor sportbrillen?

http://www.sportbrilstore.be/product...he-insert.html
                                      Heb ik ook interesse in. Heb er ook al voor rondgekeken, maar nog niets gekocht.
                                      Ik heb een paar Oakleys die niet versterkt zijn, maar die zijn meer dan tien jaar oud: een Full Metal Jacket en een Racing Jacket (die die Hincapie vroeger veel droeg). Geen zin om voor die brillen nu nog andere glazen te kopen.
                                      Dan eens geïnformeerd naar een nieuwe Oakley. Gewoon een sportieve zonnebril (met gewone glazen een kleine 200 €) op sterkte met gepolariseerde glazen. Kwam op een dikke 400 € uit. Dan ook eens gevraagd wat hetzelfde mij zou kosten voor een Adidas-sportbril. De prijs was quasi gelijk. Als ik er dan toch zoveel aan moet uitgeven, dan liefst een Oakley.
                                      Maar bon, ik heb voorlopig nog gene gekocht. Echter, doordat ik merk dat mijn ogen de laatste jaren toch een beetje achteruit gegaan zijn, ben ik niet echt geneigd nog met mijn oude Oakley's te gaan fietsen.
                                      BTW, ik ben brildrager sinds 2005-2006.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Amai, da's ook een kostelijk gedoe. Hopelijk blijven m'n ogen nog een tijd intact.

Comment

Working...
                                        X