Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eindelijk...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Heb de mijne zaterdag ook mogen afhalen. 😄

Tapatalk Pro
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Eindelijk...

Sterk staaltje kalligrafie!
        Knap hoor.

Comment

• Merci wi
          Enig probleem is dat m'n schoone Scirocco wielen verkeerd geleverd waren. Ze hadden oude Scirocco wielen geleverd omdat di egoedkoper waren terwijl we echt de Scirooco 35 wielen besteld hadden. Maar die zijn niet op voorraad en komen pas binnen twee weken binnen en net dan is m'n FM twee weken in verlof.

Hij heeft er voorlopig andere wielen ingestoken, dus nog even wachten voor m'n fietsje echt compleet is.

Comment

• Congratz.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zaterdag kon ik me niet meer inhouden en ben op de nieuwe fiets gekropen. Na 35 minuten stond ik weer thuis. Was niet te doen van de wind. Met wind van opzij kon ik me amper recht houden.
              Zondag dan toch onder een stralend zonnetje twee uurtjes gaan fietsen.

Er moet nog een en ander aangepast worden. Zadel stond te laag, versnellingen duidelijk nog niet helemaal afgeregeld, de stuurpen zou een cm of twee langer moeten en stuur mag ook nog wat naar beneden, zadel cm'tje naar achter.
              De Izoard is meer een comfortracer. Maar ik zit er toch net iets te recht op.
              Daarnaast was het even wennen aan het schakelen met Campagnolo ipv Shimano. Maar ik voel nu al dat de fiets zo veel kwieker is dan de Bulls.

De laatste twee maanden raakt eik maar nooit in m(n ritme, voelde steeds alsof m'n benen vlug leegliepen. Daarnet in het naar huis rijden toch even gecheckt. Een draai aan het achterwiel en dat stond na nog geen volledige toer stil... De rem sleepte niet een beetje, maar veel. Omdat ik bijna altijd met muziek rij, had ik het nog niet gehoord. Enerzijds kan ik mezelf voor de kop slaan, anderzijds ben ik blij dat het niet (helemaal) aan mijn benen ligt

Comment

Zaterdag kon ik me niet meer inhouden en ben op de nieuwe fiets gekropen. Na 35 minuten stond ik weer thuis. Was niet te doen van de wind. Met wind van opzij kon ik me amper recht houden.
                Zondag dan toch onder een stralend zonnetje twee uurtjes gaan fietsen.

Er moet nog een en ander aangepast worden. Zadel stond te laag, versnellingen duidelijk nog niet helemaal afgeregeld, de stuurpen zou een cm of twee langer moeten en stuur mag ook nog wat naar beneden, zadel cm'tje naar achter.
                De Izoard is meer een comfortracer. Maar ik zit er toch net iets te recht op.
                Daarnaast was het even wennen aan het schakelen met Campagnolo ipv Shimano. Maar ik voel nu al dat de fiets zo veel kwieker is dan de Bulls.

De laatste twee maanden raakt eik maar nooit in m(n ritme, voelde steeds alsof m'n benen vlug leegliepen. Daarnet in het naar huis rijden toch even gecheckt. Een draai aan het achterwiel en dat stond na nog geen volledige toer stil... De rem sleepte niet een beetje, maar veel. Omdat ik bijna altijd met muziek rij, had ik het nog niet gehoord. Enerzijds kan ik mezelf voor de kop slaan, anderzijds ben ik blij dat het niet (helemaal) aan mijn benen ligt
                Mijn fiets handelaar heeft een uur en een half bezig geweest met de fiets op mijn lichaam af te stellen.
                Op de rollen rijden terwijl hij meet, er weer af terwijl hij aanpast enz.
                Verschillende stuurpennen geprobeerd, het stuur heeft in alle posities gestaan net zoals het zadel.
                Had dit ook nog niet meegemaakt.
                Normaal meten ze u op en laten de computer het berekenen en de kous is af.
                Hij begon met de computer instellingen als basis en deed dan zijn eigen metingen.
                Zelf mijn schoenplaatjes heeft hij perfect afgesteld.
                Ben er tevreden van want ik zit echt goed en het is niet dat hij tijd over heeft want de eerste 10 dagen zaten vol voor onderhoud.
                Enkel de echt vaste klanten depanneerde hij nog.

Tapatalk Pro
                den borre

Int3x0r

Comment

• Dan weet je inderdaad dat je bij een goeie FM zit.
                  Mijn Fm vroeg om m'n oude fiets binnen te steken en hij heeft de Wilier identiek afgesteld. Doordat elke fiets anders is, zit dit toch wat anders.
                  Daarvoor dienen de eerste ritjes ook, alles nog beetje finetunen.

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• Even de tijd genomen om een deftige foto van m'n Wilier te nemen.
                      Ben nog niet helemaal zeker of ik die rode remgrepen laat of toch voor zwarte ga. Verder nog andere wielen besteld en dan nog een paar functionele veranderingen.

Last edited by Hayes; 23/02/2014, 12:08.

Comment

• Is blijkbaar gebeurd onder de nieuwe brug van de Noorderlaan over 't Albertkanaal. Ze hebben het daar onlangs heraangelegd. Ze hadden beter van de gelegenheid gebruik gemaakt om ineens een apart fietspad erbij te leggen, of de situatie zodanig in te richten dat het veiliger is voor de fietsers. Daar passeren veel woon-werk fietsers die in de haven werken, geen overbodige luxe dus. Die sporen zijn levensgevaarlijk, en als 't verkeer dan nog eens vlak naast u moet passeren. Nog maar eens het bewijs in wat voor een fietsonvriendelijk land we wonen.

Is hier gebeurd: http://goo.gl/maps/309Ub

Comment

Even de tijd genomen om een deftige foto van m'n Wilier te nemen.
                          Ben nog niet helemaal zeker of ik die rode remgrepen laat of toch voor zwarte ga. Verder nog andere wielen besteld en dan nog een paar functionele veranderingen.
                          Laten die rode remgreepjes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Laten die rode remgreepjes!
                            vind ik ook, veel beter met dat rood.

Zo'n mooi weer buiten, en zo'n slechte rug.

Comment

• Zelfde hier. Ben een wandeling gaan maken. Dan was ik toch ook even buiten
                              En voor de rest, bollen op de rollen

Comment

• Heb m'n wielen een beetje geupgrade.
                                De standaard 4za wielen vervangen door een setje fulcrum quattro's, bescheiden budgetje en eerlijk gezegd ook geen zin om daar 100den euro's aan uit te geven.
                                Gisteren al eens getest en bolt goed.
                                fulcrum april.jpg

Comment

• Heb deze ook en vind ze ook voldoende voor de training / ontspanning ritjes.

Tapatalk Pro
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                                    Heb m'n wielen een beetje geupgrade.
                                    De standaard 4za wielen vervangen door een setje fulcrum quattro's, bescheiden budgetje en eerlijk gezegd ook geen zin om daar 100den euro's aan uit te geven.
                                    Gisteren al eens getest en bolt goed.
                                    [ATTACH=CONFIG]102462[/ATTACH]
                                    Dit zou de Fulcrum evenknie zijn van de Campagnolo scirocco 35?
                                    Die heb ik in bestelling.
                                    Al veel te lang trouwens.

Blijkbaar pas begin april leverbaar.
                                    ik haat wachten
                                    Last edited by Hayes; 15/03/2014, 21:26.

Comment

Dit zou de Fulcrum evenknie zijn van de Campagnolo scirocco 35?
                                      Die heb ik in bestelling.
                                      Al veel te lang trouwens.

Blijkbaar pas begin april leverbaar.
                                      ik haat wachten
                                      Zit idd in dezelfde klasse, prijs/gewicht/materiaal.
                                      Vorige week was ik bij "van ecyk sport" te Geel, daar hingen ze ertussen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                                        Zit idd in dezelfde klasse, prijs/gewicht/materiaal.
                                        Vorige week was ik bij "van ecyk sport" te Geel, daar hingen ze ertussen hoor.
                                        Vorig jaar bij Van Eyck nog geïnformeerd naar de Vision Trimax T42 wielen die ik zocht, toen hadden ze ze niet en waren ook niet zinnens die te bestellen. Tegenwoordig hebben ze haast alle courante merken van wielen te koop staan. Twee weken terug zag ik de Trimax T42 ook tussen de wielen hangen in Geel. En de prijzen zijn tegenwoordig ook terug scherp, ze voelden de concurrentie van de online shops wat in hun verkoop denk ik.

Comment

Working...
                                        X