Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Vorig jaar bij Van Eyck nog geïnformeerd naar de Vision Trimax T42 wielen die ik zocht, toen hadden ze ze niet en waren ook niet zinnens die te bestellen. Tegenwoordig hebben ze haast alle courante merken van wielen te koop staan. Twee weken terug zag ik de Trimax T42 ook tussen de wielen hangen in Geel. En de prijzen zijn tegenwoordig ook terug scherp, ze voelden de concurrentie van de online shops wat in hun verkoop denk ik.
    Online shops (de duitse) blijven goedkoper, maar het scheelt idd niet veel.
    Als ik niet op onderdelen wil wachten (of dringend) rijd ik naar Geel, nu is ook die nieuwe ring nog eens doorgetrokken richting Turnhout, win-win situatie voor mij

Comment

• Ik had deze Shimano R088 schoenen op het oog.
      Maar ik rij met SPD pedalen. Ik vroeg me af of er daar dan wel mee te stappen is. M'n huidige schoenen hebben een sleuf waar die cleats inpassen en daar valt behoorlijk mee te stappen. Ik heb intussen gezien dat er ook adapters bestaan voor zo'n geval. Iemand ervaring mee?

Bijgevoegde Bestanden
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Ik had deze Shimano R088 schoenen op het oog.
        Maar ik rij met SPD pedalen. Ik vroeg me af of er daar dan wel mee te stappen is. M'n huidige schoenen hebben een sleuf waar die cleats inpassen en daar valt behoorlijk mee te stappen. Ik heb intussen gezien dat er ook adapters bestaan voor zo'n geval. Iemand ervaring mee?

Op een normale wijze kan je daar niet mee stappen maar de vraag is...moet je daar ver mee stappen?
        Ik heb ook een soortgelijke schoen maar gebruik die zelden.
        De mijne is onderaan wel helemaal glad.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Op een normale wijze kan je daar niet mee stappen maar de vraag is...moet je daar ver mee stappen?
          Ik heb ook een soortgelijke schoen maar gebruik die zelden.
          De mijne is onderaan wel helemaal glad.
          Ver niet natuurlijk. Hoop en al 100-200m per keer maximum. Ik vermoed dat SPD-SL pedalen evenveel uitsteken als SPD 's?

Comment

• Ik heb die sh-r088w ook, met spd pedalen is er nie zo heel veel keuze he, ik ben er heel tevreden van. Mijn vorige waren Sidi's maar die waren minder stevig en hadden die aansluitgesp niet. Ik heb voor die sh-r088w 84,95 euro betaald via Nederlandse website, kunde nie voor sukkelen :-)
            Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
            Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
            2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Ver niet natuurlijk. Hoop en al 100-200m per keer maximum. Ik vermoed dat SPD-SL pedalen evenveel uitsteken als SPD 's?
              SPD-SL's steken volgens mij nog een pak meer uit dan SPD's
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Mijn vorige wegschoenen waren er ook met zo'n platte harde zool met SPD plaatjes onder. Wandelt inderdaad wel wat moeilijk, maar uiteindelijk dient dat om te fietsen en heb ik er bijgevolg ook niet echt problemen mee ondervonden. Ik rij nu met SPD-SL, die steken inderdaad nog iets verder eruit, maar de plaatjes zijn groter en op de plaatsen waar je contact hebt met de grond hebben ze zacht rubber voorzien. je hebt dus echt wel grip en stabiliteit tijdens het stappen, wat ik met de SPD's op de wegschoenen echt niet had. Het zachtere rubber is het gele gedeelte.

Comment

• Juist niet vergeten dat je met een spd schoen niet in een spd sl pedaal kunt en omgekeerd.
                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Mijn vorige wegschoenen waren er ook met zo'n platte harde zool met SPD plaatjes onder. Wandelt inderdaad wel wat moeilijk, maar uiteindelijk dient dat om te fietsen en heb ik er bijgevolg ook niet echt problemen mee ondervonden. Ik rij nu met SPD-SL, die steken inderdaad nog iets verder eruit, maar de plaatjes zijn groter en op de plaatsen waar je contact hebt met de grond hebben ze zacht rubber voorzien. je hebt dus echt wel grip en stabiliteit tijdens het stappen, wat ik met de SPD's op de wegschoenen echt niet had. Het zachtere rubber is het gele gedeelte.
                    Grip en stabiliteit heb je met een SPD-SL wel meer maar in vind ze toch een pak onhandiger stappen omdat ge zo fel op uwen hiel gezet wordt.
                    Fietsen doet dat wel super en daar heb ik ze voor gekocht. :-)
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Grip en stabiliteit heb je met een SPD-SL wel meer maar in vind ze toch een pak onhandiger stappen omdat ge zo fel op uwen hiel gezet wordt.
                      Fietsen doet dat wel super en daar heb ik ze voor gekocht. :-)
                      Ik vond gewone SPD's ook voldoen op de racefiets. Maar op de nieuwe (duurdere) raceschoenen kan je geen gewone SPD plaatjes meer monteren. Ik moest dus eigenlijk noodgedwongen overschakelen op een 'echt' race kliksysteem.

Comment

• Omdat ik op de 'oude' Bulls en op de mtb bike spd's had, heb ik nu zonder denken weer spd pedaaltjes gekocht. Ik ben daar altijd content van geweest. Maakt weinig verschil uit kwa stappen dus.

Ale, ik heb die R088 gevonden aan 75 euro incl. verzending. Gaan we maar doen. Doe mezelf de duvel aan door de witte te willen, maar ze zien er zo gelikt uit

Comment

• Kristof Ramon aan de start van Milaan - San Remo, met een vintage Oakley. Heb ik ook nog ooit gehad, in 1987 gekocht voor de volle 3.000 Belgische franken, dat is 75 euro. Dat was toen héééél veel geld voor een brilleke.

Comment

• Retro is weer in zeker?

Ik weet niet wat ik van dit moet denken... Het ziet er nogal 'goofy' uit. Ook heel wat lelijke helmen in het peleton dit seizoen vind ik.

Comment

• Binnenkort vinden alle wielertoeristen dat weer cool. En zo blijft de molen draaien.

Comment

• Zo ne pot zet ik NOOIT op mijn hoofd, NOOIT

Comment

• Calimero is er niks bij
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Zo ne pot zet ik NOOIT op mijn hoofd, NOOIT
                                    't Schijnt dat auto helmen ook die mode gaan volgen.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      Zo ne pot zet ik NOOIT op mijn hoofd, NOOIT
                                      Ik ook ni

Comment

• Als je pakweg een 25 jaar geleden op training met de fiets met een helm op uw hoofd ergens toekwam, dan keken ze u aan alsof ge van een andere planeet kwam. Als je nu ergens ZONDER helm aankomt, kijken ze u ook aan alsof ge van een andere planeet komt. Ik wil maar zeggen, de tijd doet soms rare dingen.
                                        Last edited by Jakkel; 26/03/2014, 19:41.

Comment

• Ik ben op zoek naar een nieuwe kilometriek,
                                          nu heb ik een Sigma bc906 waar ik om de maand een nieuw batterijtje in kan steken.
                                          Tijd om te veranderen dus, vraag is door dewelke? Wat zijn jullie ervaringen?

Comment

Working...
                                          X