Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elke maand
    Ik doe met m'n Cateye nu al 5 jaar en dat marcheert nog.
    Voor de nieuwe fiets heb ik deze aangeschaft.
    Lekker groot display, zonder al te veel poespas. Tot nu toe heel content.
    Hij is trouwens een stuk goedkoper te vinden.

Fietsen, fietskleding, onderdelen en accessoires – in de ROSE webshop vind je alles wat je nodig hebt om te fietsen. Van de kleinste schroefjes tot de hoogwaardigste racefietsen. ★Individuele service ★Snelle verzending ★Meer dan 110 jaar familietraditie. Overtuig jezelf!

Om een idee te geven van de grootte:

maxresdefault.jpg
    Last edited by Hayes; 27/03/2014, 14:12.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Toch een lichte ergernis vandaag. In peloton rond de 40 per uur over een brede landelijke weg. Blijkbaar een toertocht die van een aarden weg van rechts op de rijweg uitkwam. Knallen daar een paar van die MTB'ers (ne man of vier) gewoon vlak voor ons peloton in, de rijbaan op, kwam haast tot een valpartij. En dat zijn dan die mannekes die altijd op die wielertoeristen zeiken.

Comment

• Gebruiken jullie een chain catcher of iets dergelijk?

Op m'n oude Bulls is m'n ketting op 4,5 jaar tijd 1 keer afgelopen. Nu op de Wilier al twee keer in evenveel maanden. Vandaag niet zonder lakschade. Ik overweeg nu om er eentje op te steken om echte schade te voorkomen. Maar vind dat zo'n dom stukje aluminium veel kost...

Heb trouwens m'n nieuwe wielen. Eindelijk, na twee maanden wachten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Gebruiken jullie een chain catcher of iets dergelijk?

Op m'n oude Bulls is m'n ketting op 4,5 jaar tijd 1 keer afgelopen. Nu op de Wilier al twee keer in evenveel maanden. Vandaag niet zonder lakschade. Ik overweeg nu om er eentje op te steken om echte schade te voorkomen. Maar vind dat zo'n dom stukje aluminium veel kost...

Heb trouwens m'n nieuwe wielen. Eindelijk, na twee maanden wachten

Strak met die rode accenten!

Ik heb een transparante sticker op de achtervork gekleefd om kettingschade te voorkomen. Op de MTB's een 'lizard skin'.

Je zadel is wel ver naar achteren geschoven aan de zadelrails te zien. Misschien een stuurpen steken die 1 of 2 cm langer is?

En als je vindt dat je stuur van hoogte goed staat, dan kan je je vork ook misschien wat inkorten. Het lijkt dat je nu een 15 mm aan spacers boven op de stuurpen hebt staan? Niet dat het echt kwaad kan, maar ideaal is een vorkbuis die net boven de stuurpen uitkomt met een spacer van 5 mm erop. En het ziet er ook beter uit.

Comment

• Op de achtervork heb ik ook zo'n sticker.
            Maar bedoel meer dat de ketting tussen het kleinste tandwiel vooraan en het frame vastraakt. Daar bestaan zo'n dingetjes voor die dat moeten verhinderen, maar vind ze voor 20-30 best prijzig (ik blijf een "budget-racer") Al is het wel 20 euro waard om een beschadigd frame te voorkomen...

img_4946_600.jpg

De FM heeft m'n fiets opgebouwd zoals m'n Bulls stond. Maar ik heb het stuur al wat laten zakken en het zadel idd wat naar achter gedaan. De stuurpen is al 12cm, ik zou nog naar een 13 kunnen gaan. Veel langer vind je ze niet. Had ook al gedact aan een zadelpen met meer setback. Mij stoort het niet echt, al is het visueel niet 100%.

Comment

Op de achtervork heb ik ook zo'n sticker.
              Maar bedoel meer dat de ketting tussen het kleinste tandwiel vooraan en het frame vastraakt. Daar bestaan zo'n dingetjes voor die dat moeten verhinderen, maar vind ze voor 20-30 best prijzig (ik blijf een "budget-racer") Al is het wel 20 euro waard om een beschadigd frame te voorkomen...

[ATTACH=CONFIG]103148[/ATTACH]
              Ah, zo'n 'chain suck' protector. Op de koersfiets heb ik dat zelden voor dat de ketting blijft plakken. Bij mij zijn er standaard van die kleine RVS plaatjes op de liggende achtervork gekleefd. Met de MTB heb ik het al enkele keren voorgehad op de 29'er. Plaatje wordt dan gewoon weg gesleurd en vervormd. Heb het er nu met tec7 op gekleefd en nog extra met straps vast gemaakt. Hopelijk blijft het nu de volgende keer zitten.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              De FM heeft m'n fiets opgebouwd zoals m'n Bulls stond. Maar ik heb het stuur al wat laten zakken en het zadel idd wat naar achter gedaan. De stuurpen is al 12cm, ik zou nog naar een 13 kunnen gaan. Veel langer vind je ze niet. Had ook al gedact aan een zadelpen met meer setback. Mij stoort het niet echt, al is het visueel niet 100%.
              Als het je niet stoort is het inderdaad oké. Ik ben nogal een pietje precies op dat vlak.

Comment

• Hey, ik heb zelfs er zelfs een bel op staan
                Da's pas heiligschennis...

Comment

• Ik heb ook een bel! En gebruik die ook!

Comment

Elke maand
                    Ik doe met m'n Cateye nu al 5 jaar en dat marcheert nog.
                    Voor de nieuwe fiets heb ik deze aangeschaft.
                    Lekker groot display, zonder al te veel poespas. Tot nu toe heel content.
                    Hij is trouwens een stuk goedkoper te vinden.

Fietsen, fietskleding, onderdelen en accessoires – in de ROSE webshop vind je alles wat je nodig hebt om te fietsen. Van de kleinste schroefjes tot de hoogwaardigste racefietsen. ★Individuele service ★Snelle verzending ★Meer dan 110 jaar familietraditie. Overtuig jezelf!

Om een idee te geven van de grootte:

[ATTACH=CONFIG]102685[/ATTACH]
                    Duidelijk scherm precies.

Ondertussen heb ik één cadeau gekregen,
                    terug een sigma nu een BC 14.12 met hoogtemeter en temperatuurmeter.
                    Dan kan ik zien hoe hoog een brug is.

Comment

• Ik roep 'ting ting ting'.

Comment

• Opzij, associale klootzak achter u volstaat ook. 😄

Tapatalk Pro
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ikke rechts in beeld op 1:16 (solium tenue). En demarrage Kris Boeckmans op 1:56. Gedaan met spelen mannekes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ikke rechts in beeld op 1:16 (solium tenue). En demarrage Kris Boeckmans op 1:56. Gedaan met spelen mannekes.

Is dat geen jaagpad langs een kanaal?

Comment

Is dat geen jaagpad langs een kanaal?
                              Inderdaad!

Comment

• Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

We reden nooit sneller dan 30. Filmpje is snelheid X2 opgenomen.

Comment

• Doping heeft een nieuwe groep afnemers: zondagsrenners. 'Het verontrust ons wat vijftigers nemen om zich te kunnen meten met wielertoeristen die half zo oud zijn', zegt de hormonencel van de federale politie dinsdag in De Morgen.

Comment

• Kameraad van mij rijdt ook mee met den oude haas, stevige ritjes die jullie doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                        Kameraad van mij rijdt ook mee met den oude haas, stevige ritjes die jullie doen
                                        Ja, de snelheid ligt tegenwoordig nogal hoog. Velen vinden het er wat over, snelheid scheelt niet veel meer met die van de jonge haas.

Comment

• Wist zelf niet dat er ook ne jongen haas was
                                          Ik zou het in ieder geval niet durven (kunnen) om in zo een groep mee te rijden.

Comment

Working...
                                          X