Oorspronkelijk geplaatst door BenEN
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
-
Ach, weer een sensatie artikel.
Alsof de gemiddelde wielertoerist doping neemt. Wat wel al langer geweten is en waar het eigenlijk over gaat denk ik is dat in het VWF milieu er wel wat volk aan zit.
Mijn pa (bijna gepensioneerd) moet trouwens niet aan de doping zitten om er menig twintiger af te rijden.
Comment
-
Riccardo Ricco blijft de dopingvergrijpen opstapelen. De 30-jarige geschorste wielrenner werd dinsdag door de Italiaanse politie op heterdaad betrapt terwijl hij EPO en testosteron aankocht.Ricco en een andere lokale wielerprof namen op het parkeerterrein van een McDonalds nabij Livorno (Toscane) van twee dealers een zak met daarin dertig dosissen doping in ontvangst. Bij een huiszoeking bij de twee dealers, waarvan er één in een ziekenhuis werkt, werden nog honderd dosissen, met een totale waarde van 15.000 euro, en een grote som geld gevonden.
't is ne kadee
Comment
-
-
Niet zo duidelijk te zien op de foto maar het lijkt wel ofdat mijn frame van binnenuit gecorodeerd is op de lasnaad ter hoogte van de zadelpen.
Kan toch bijna niet?
Comment
-
Kan altijd hé, water kan er langs 2 kanten aan.
Het zou wel niet mogen.
Heb je de zadelpen er nog niet eens uitgehaald en eens gekeken / gevoeld?
Tapatalk Proden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk BerichtenIk heb iets gelijkaardigs gehad aan mijn stuurpen, was geoxideerd van het zweet.
Maar op die plaats lijkt zweet mij misschien niet de oorzaak
Tapatalk Proden borre
Int3x0r
Comment
-
Die zadelpen zit muurvast zo blijkt. Wellicht breekt ze eerder dan dat ik ze loskrijg.
Geen al te goed teken dus
De volgende lasnaad roest ook van binnenuit zie ik nu.
Is wel lang gebruikt als slecht weer-fiets. Blijkbaar niet al te geschikt daarvoor.
Comment
-
Veel wd 40 inspuiten misschien komt hij dan los.
Tapatalk Proden borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk BerichtenVoor mijn budget zelf opgebouwde fiets ben ik op zoek naar een nieuw crankstel, een campa crankstel kost echt belachelijk veel geld vind ik. Bijna de helft van de prijs van een groep.
Iemand ervaring met FSA cranks ?
Comment
-
ik ben een recreatieve rijder die zo'n 150km/week doe, 1m80 en voorlopig ook nog 110kg. Ik rijd altijd op straat, moest ik gaan offroaden is mijn huidige mtb nog meer dan voldoende. Mijn budget is 1000€, welke fiets raden jullie aan?2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichtenik ben een recreatieve rijder die zo'n 150km/week doe, 1m80 en voorlopig ook nog 110kg. Ik rijd altijd op straat, moest ik gaan offroaden is mijn huidige mtb nog meer dan voldoende. Mijn budget is 1000€, welke fiets raden jullie aan?
http://www.bulls.de/nl/bikes/show/harrier/
Er zijn best wel leuke fietsen te vinden voor dat geld.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Of tweedehands, want nieuw heb je niet echt supermateriaal voor 1000 €.
Bv.:
En je kan dan altijd nog wat proberen afdingen. Wel maken dat je de juiste maat hebt natuurlijk. Een koopje mag nog zo interessant zijn, het moet jouw maat zijn.
BTW, als je 1m80 bent, zal dat ongeveer een maat 56 moeten zijn. Voor een Pinarello mss een 55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOf tweedehands, want nieuw heb je niet echt supermateriaal voor 1000 €.
Bv.:
En je kan dan altijd nog wat proberen afdingen. Wel maken dat je de juiste maat hebt natuurlijk. Een koopje mag nog zo interessant zijn, het moet jouw maat zijn.
BTW, als je 1m80 bent, zal dat ongeveer een maat 56 moeten zijn. Voor een Pinarello mss een 55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ben 1m78/79 en rij met een 52.
Voor de rest: zelfde lengte met korte benen = langer bovenlichaam. Kleinere maat = kortere fiets. Dus korte benen + lang bovenlichaam resulteert dan in een frame dat qua hoogte goed is, maar allicht te kort, volgens jouw redenering. Ik ben daar niet mee akkoord. Je kan natuurlijk een kleine maat kopen en een 140 mm stuurpen monteren, maar dat is niet hetzelfde.
Trouwens, over welke fiets heb je het eigenlijk? Uw Cannondale was geen 52 hé. Eerder 54. En hoe lang is de bovenbuis van je huidige fiets? Korter dan 55 cm, zou mij al te kort lijken.
Ik heb zelf een 56 cm met een 120 mm stuurpen en ben 1m80.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk ben daar niet mee akkoord. Je kan natuurlijk een kleine maat kopen en een 140 mm stuurpen monteren, maar dat is niet hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is net hetzelfde. Merendeel van de profs rijdt met zulke stuurpennen rond. Ik heb een stuurpen van 120 gemonteerd op m'n 52 Cannondale (origineel 90 mm), ideaal naar mijn gevoel. En ondertussen toch al ongeveer zo'n 16.000 km's op de teller van de EVO. Bovenbuis 52 = 53,5 cm / 54 = 54,5 cm / 56 = 56 cm. Kleine verschillen perfect op te vangen met andere stuurpen, eventueel in combinatie met een andere zadelpen (maar zelfs dat hoeft nog niet). Er wordt altijd nogal gewichtig gedaan over geometrie toestanden enzomeer, met veel poeha en bijhorende zware theoretische praat. De ervaring leert mij dat het allemaal niet zo'n vaart loopt hoor.
Mijn MTB is een maat M. Bovenbuis 59 cm met origineel een 100 mm stuurpen, maar die heb ik vervangen door een 120 mm. Vroeger hadden veel MTB's stuurpennen van 135 mm, dus dat valt best mee. Anyway, op deze fiets zit ik toch een stuk meer rechtop. Maar bon, het is geen tempofiets als een racefiets natuurlijk. Een MTB moét wat wendbaar zijn.
Als je korter wil zitten, een 54 cm, tot daaraan toe, maar een 52 bij 178 cm grootte, lijkt me te klein hoor.
Comment
Comment