Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
    Wist zelf niet dat er ook ne jongen haas was
    Ik zou het in ieder geval niet durven (kunnen) om in zo een groep mee te rijden.
    Jonge haas zijn haast allemaal coureurs, zitten zelfs profs tussen (Leukemans, Wellens, Boeckmans,...). Maar bij de oude zitten er ook veel coureurs tussen. Gemiddelde snelheid jonge haas ligt zo rond de 40. Maar bij de oude scheelt het 's zondags al niet veel met die 40 van de jonge. Afgelopen zondag was het 40 gemiddeld bij de oude. In de week wordt er alleen de laatste km's hard gereden (rond de 50). Gisteren nog een top van 57 per uur behaald. En dan werd er nog niet gesprint. Dat in groep rijden valt wel mee, er wordt twee aan twee gereden en er wordt doorgaans echt wel rekening met het verkeer gehouden. Maar snel rijden houdt natuurlijk wel meer risico's in dan op 't gemakske rijden.

Comment

• En hoeveel pakken er om te kunnen meerijden Wel 'grappig' bericht weer in het nieuws vandaag...

Comment

• Ach, weer een sensatie artikel.
        Alsof de gemiddelde wielertoerist doping neemt. Wat wel al langer geweten is en waar het eigenlijk over gaat denk ik is dat in het VWF milieu er wel wat volk aan zit.

Mijn pa (bijna gepensioneerd) moet trouwens niet aan de doping zitten om er menig twintiger af te rijden.

Comment

• Riccardo Ricco blijft de dopingvergrijpen opstapelen. De 30-jarige geschorste wielrenner werd dinsdag door de Italiaanse politie op heterdaad betrapt terwijl hij EPO en testosteron aankocht.Ricco en een andere lokale wielerprof namen op het parkeerterrein van een McDonalds nabij Livorno (Toscane) van twee dealers een zak met daarin dertig dosissen doping in ontvangst. Bij een huiszoeking bij de twee dealers, waarvan er één in een ziekenhuis werkt, werden nog honderd dosissen, met een totale waarde van 15.000 euro, en een grote som geld gevonden.

't is ne kadee

Comment

Ne gestoorde kadee zeg maar.

Comment

• Niet zo duidelijk te zien op de foto maar het lijkt wel ofdat mijn frame van binnenuit gecorodeerd is op de lasnaad ter hoogte van de zadelpen.
              Kan toch bijna niet?

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Kan altijd hé, water kan er langs 2 kanten aan.
                Het zou wel niet mogen.
                Heb je de zadelpen er nog niet eens uitgehaald en eens gekeken / gevoeld?

Tapatalk Pro
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb iets gelijkaardigs gehad aan mijn stuurpen, was geoxideerd van het zweet.
                  Maar op die plaats lijkt zweet mij misschien niet de oorzaak

Comment

Ik heb iets gelijkaardigs gehad aan mijn stuurpen, was geoxideerd van het zweet.
                    Maar op die plaats lijkt zweet mij misschien niet de oorzaak
                    Misschien andere lichaamssappen? 😊

Tapatalk Pro
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Die zadelpen zit muurvast zo blijkt. Wellicht breekt ze eerder dan dat ik ze loskrijg.
                      Geen al te goed teken dus

De volgende lasnaad roest ook van binnenuit zie ik nu.

Is wel lang gebruikt als slecht weer-fiets. Blijkbaar niet al te geschikt daarvoor.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Veel wd 40 inspuiten misschien komt hij dan los.

Tapatalk Pro
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Voor mijn budget zelf opgebouwde fiets ben ik op zoek naar een nieuw crankstel, een campa crankstel kost echt belachelijk veel geld vind ik. Bijna de helft van de prijs van een groep.
                          Iemand ervaring met FSA cranks ?

Comment

Voor mijn budget zelf opgebouwde fiets ben ik op zoek naar een nieuw crankstel, een campa crankstel kost echt belachelijk veel geld vind ik. Bijna de helft van de prijs van een groep.
                            Iemand ervaring met FSA cranks ?
                            FSA is niet verkeerd.

Comment

• ik ben een recreatieve rijder die zo'n 150km/week doe, 1m80 en voorlopig ook nog 110kg. Ik rijd altijd op straat, moest ik gaan offroaden is mijn huidige mtb nog meer dan voldoende. Mijn budget is 1000€, welke fiets raden jullie aan?
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                ik ben een recreatieve rijder die zo'n 150km/week doe, 1m80 en voorlopig ook nog 110kg. Ik rijd altijd op straat, moest ik gaan offroaden is mijn huidige mtb nog meer dan voldoende. Mijn budget is 1000€, welke fiets raden jullie aan?

http://www.bulls.de/nl/bikes/show/harrier/

Er zijn best wel leuke fietsen te vinden voor dat geld.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Of tweedehands, want nieuw heb je niet echt supermateriaal voor 1000 €.

Bv.:

En je kan dan altijd nog wat proberen afdingen. Wel maken dat je de juiste maat hebt natuurlijk. Een koopje mag nog zo interessant zijn, het moet jouw maat zijn.
                                  BTW, als je 1m80 bent, zal dat ongeveer een maat 56 moeten zijn. Voor een Pinarello mss een 55.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Of tweedehands, want nieuw heb je niet echt supermateriaal voor 1000 €.

Bv.:

En je kan dan altijd nog wat proberen afdingen. Wel maken dat je de juiste maat hebt natuurlijk. Een koopje mag nog zo interessant zijn, het moet jouw maat zijn.
                                    BTW, als je 1m80 bent, zal dat ongeveer een maat 56 moeten zijn. Voor een Pinarello mss een 55.
                                    Ik ben 1m78/79 en rij met een 52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ik ben 1m78/79 en rij met een 52.
                                      Jij vindt dat enkel de beenlengte van belang is.
                                      Voor de rest: zelfde lengte met korte benen = langer bovenlichaam. Kleinere maat = kortere fiets. Dus korte benen + lang bovenlichaam resulteert dan in een frame dat qua hoogte goed is, maar allicht te kort, volgens jouw redenering. Ik ben daar niet mee akkoord. Je kan natuurlijk een kleine maat kopen en een 140 mm stuurpen monteren, maar dat is niet hetzelfde.
                                      Trouwens, over welke fiets heb je het eigenlijk? Uw Cannondale was geen 52 hé. Eerder 54. En hoe lang is de bovenbuis van je huidige fiets? Korter dan 55 cm, zou mij al te kort lijken.
                                      Ik heb zelf een 56 cm met een 120 mm stuurpen en ben 1m80.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Ik ben daar niet mee akkoord. Je kan natuurlijk een kleine maat kopen en een 140 mm stuurpen monteren, maar dat is niet hetzelfde.
                                        Dat is net hetzelfde. Merendeel van de profs rijdt met zulke stuurpennen rond. Ik heb een stuurpen van 120 gemonteerd op m'n 52 Cannondale (origineel 90 mm), ideaal naar mijn gevoel. En ondertussen toch al ongeveer zo'n 16.000 km's op de teller van de EVO. Bovenbuis 52 = 53,5 cm / 54 = 54,5 cm / 56 = 56 cm. Kleine verschillen perfect op te vangen met andere stuurpen, eventueel in combinatie met een andere zadelpen (maar zelfs dat hoeft nog niet). Er wordt altijd nogal gewichtig gedaan over geometrie toestanden enzomeer, met veel poeha en bijhorende zware theoretische praat. De ervaring leert mij dat het allemaal niet zo'n vaart loopt hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat is net hetzelfde. Merendeel van de profs rijdt met zulke stuurpennen rond. Ik heb een stuurpen van 120 gemonteerd op m'n 52 Cannondale (origineel 90 mm), ideaal naar mijn gevoel. En ondertussen toch al ongeveer zo'n 16.000 km's op de teller van de EVO. Bovenbuis 52 = 53,5 cm / 54 = 54,5 cm / 56 = 56 cm. Kleine verschillen perfect op te vangen met andere stuurpen, eventueel in combinatie met een andere zadelpen (maar zelfs dat hoeft nog niet). Er wordt altijd nogal gewichtig gedaan over geometrie toestanden enzomeer, met veel poeha en bijhorende zware theoretische praat. De ervaring leert mij dat het allemaal niet zo'n vaart loopt hoor.
                                          Hangt er dan toch van af hoe je op je fiets wil zitten. Voor een racefiets, zit ik goed, vind ik. Niet te kort. Ik kan nog best wat "liggen" op mijn fiets. Handig als het tempo omhoog gaat.
                                          Mijn MTB is een maat M. Bovenbuis 59 cm met origineel een 100 mm stuurpen, maar die heb ik vervangen door een 120 mm. Vroeger hadden veel MTB's stuurpennen van 135 mm, dus dat valt best mee. Anyway, op deze fiets zit ik toch een stuk meer rechtop. Maar bon, het is geen tempofiets als een racefiets natuurlijk. Een MTB moét wat wendbaar zijn.
                                          Als je korter wil zitten, een 54 cm, tot daaraan toe, maar een 52 bij 178 cm grootte, lijkt me te klein hoor.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X