Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zeven reply's van u sinds ik de eerste maal die simpele vier vraagjes stelde, de ene post van u al wat langer dan de andere. Had je nu onmiddellijk geantwoord en nog eens één keer herhaald had wat je volgens u al tot vervelens toe al gezegd zou hebben. Dat waren zes reply's minder en een hoop tijd gespaard.
    Haha, alsof je er daarna over zou gezwegen hebben. Mijn antwoorden zouden alweer niet volstaan hebben en je zou ze bijgevolg nog drie keer gesteld hebben. Zoals bij die vraag over de setback van mijn Thomson.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Even mijn paranormale gave gebruiken. Jij hebt een cijfertalent maar ik heb ook talenten hoor!

[quote=beta]

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      1. Welke maat had ik volgens u moeten kiezen, en waarom?
      Een 54! Omdat die bovenbuis 1(!) cm langer is dan die van de 52. Dan hoefde je geen 120 mm stuurpen te steken, want dat rijdt anders, je verandert immers de rij-eigenschappen van de fiets, die wordt bijgevolg onbestuurbaar en is dus levensgevaarlijk te noemen! Ik heb zelf ook wel een 120 mm stuurpen, maar dat heb ik enkel gedaan omdat ik sado-masochistische neigingen heb. Ik ga namelijk graag op m'n bek, letterlijk en figuurlijk.

2. Waarom is dat 52 frame te klein voor mij?
      Hey Jakkeltje. Dat zie je toch gewoon! Een setback van 25 mm en een 120 mm stuurpen. Dat zijn abnormale maten! Je zadelpen steekt dan ook nog eens abnormaal ver uit de zitbuis. Eén en al extremen, levensgevaarlijk!

3. Mogen er wijzigingen uitgevoerd worden aan een standaard afgemonteerde fiets (die dus zo uit de winkel komt) om de zitpositie te verbeteren/optimaliseren? Ik heb het dan bijvoorbeeld over een langere stuurpen, drop wijzigen, eventueel zadeltje licht aanpassen,... . En ik heb het dan over normale aanpassingen hé! Geen stuurpennen van 160 mm, geen zadel dat tot amper 2 cm boven de zitbuis komt,... . Enfin, normale onderdelen in normale posities.
      Nog eens, 120 mm is geen normale stuurpen! En een zadelpen die amper 2cm uit de zitbuis komt is doodnormaal. Dat beïnvloedt het rijgedrag van de fiets totaal niet! Als je maar de juiste bovenbuislengte hebt, dan is het allemaal oké!

4. Aansluitend op de vorige vraag. Een fiets met andere (normale) onderdelen er op gemonteerd dan die vanuit de fabriek. Gaat die nog op een veilige en normale manier te besturen zijn? Enfin, kort samengevat, is dat 'verkeerd' te noemen?
      Nog eens, dat is levensgevaarlijk en écht not done!

Nu goed... Jakkeltje!

[/quote=beta]

Comment

• Jantje toch.
        Je weet best dat ik die dingen niet gezegd heb. Had ik dat wel gedaan, dan zou ik mijzelf tegenspreken. Mss is dat een hobby van u, maar niet van mij.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Jantje toch.
          Je weet best dat ik die dingen niet gezegd heb. Had ik dat wel gedaan, dan zou ik mijzelf tegenspreken. Mss is dat een hobby van u, maar niet van mij.
          Wat zeg je dan wel?

(9 reply's...)

Comment

Wat zeg je dan wel?

(9 reply's...)
            Ik heb al gezegd dat ik dat al gezegd heb. En nu herhaal ik dat ik mezelf niet meer herhaal. Absurdistan².
            Slaapwel, Jantje.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Comment

Ik heb al gezegd dat ik dat al gezegd heb. En nu herhaal ik dat ik mezelf niet meer herhaal. Absurdistan².
                Slaapwel, Jantje.
                Pseudologia phantastica!

Comment

• En hier lees je hoe er gediscussieerd wordt op een forum voor echte fietsliefhebbers over hetzelfde item: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic....int&start=4452

En beta, de afstand voorkant zadel/stuur is inderdaad 575 mm, net even ver als u dus. Blijkbaar slechte rolmeter.

Comment

En hier lees je hoe er gediscussieerd wordt op een forum voor echte fietsliefhebbers over hetzelfde item: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic....int&start=4452

En beta, de afstand voorkant zadel/stuur is inderdaad 575 mm, net even ver als u dus. Blijkbaar slechte rolmeter.
                    Allez, nu is het al 575 mm (straks 557 mm? ). Ofwel hangt uw rolmeter niet strak, of je zadel staat een mm of 20 meer naar achter. Je drop is iets groter, maar gezien in de hoek waarin je meet, zal dat nooit meer dan 5 mm zijn.
                    Mij maak je niet wijs dat je geen verschil merkt in geometrie tegenover je oude Cannondale. En die zijn stuurpen zal allicht ook wel 110-120 mm geweest zijn.
                    En dan nog: een zadelstand zegt niet alles. Op bepaalde zadels heb je meer de neiging naar voor of naar achter te gaan zitten, dan op andere.
                    Neemt niet weg dat een kort frame een kort frame blijft en (komt-ie, komt-ie) toch lichtjes anders rijdt. Idem voor een te lang frame natuurlijk.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag even langsgeweest bij de fietsenmaker,
                      ik kreeg mijn derailleur niet deftig afgesteld, blijkbaar een gevolg vaneen versleten buitenkabel. Laten vervangen en terug in orde.
                      Tevens kwamen ze erachter dat de lagers van het balhoofd versleten zijn, mijn stuur 'klikt' altijd in de rechtuitpositie. En ik dacht dat dat zo hoorde.
                      Fiets maar eens binnensteken en ineens nieuw stuurlint laten plaatsen, iemand ervaring met Lizard skin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                        Vandaag even langsgeweest bij de fietsenmaker,
                        ik kreeg mijn derailleur niet deftig afgesteld, blijkbaar een gevolg vaneen versleten buitenkabel. Laten vervangen en terug in orde.
                        Tevens kwamen ze erachter dat de lagers van het balhoofd versleten zijn, mijn stuur 'klikt' altijd in de rechtuitpositie. En ik dacht dat dat zo hoorde.
                        Fiets maar eens binnensteken en ineens nieuw stuurlint laten plaatsen, iemand ervaring met Lizard skin?
                        Met wat rijd je juist?
                        Een stuurlint monteren is niet zo moeilijk hoor. Gewoon even een tutorial opzoeken als het je eerste keer is. En het lint goed aanspannen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Zou deze goed zijn voor mij? Zoek iets om regelmatig 30+km mee te bollen op verharde wegen. Af en toe ook wat bospaden erbij.
                          Of toch naar iets goedkopers zoeken?

Deze heb ik nog gehad maar model van 10j geleden, reed ook echt goed tov de fiets die ik nu heb.. Zou zoiets geschikt zijn om lange afstanden mee te rijden?

Comment

• Die eerste is meer een weg fiets waarmee je een gravel pad kan meepakken.

Dat ander model ken ik niet maar dit is echt een basis model als je de afwerking bekijkt.
                            Dan zou ik het budget een beetje verhogen en naar een Stumpjumper uitkijken.
                            Vriend van mij heeft zijn stumpjumper pas laten gaan voor 400€. 😕
                            Met 2000 km op de teller, Fox voorvork, volledige xt groep, veel te weinig gekregen maar hij moest snel weg.

Hoe groot ben jij eigenlijk?
                            Als je dat balhoofd bekijkt van die eerste is dat wel een heel grote fiets.
                            Ik heb bij Specialized een L met mijn 185 cm.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ben tussen 185-190 cm

Comment

Allez, nu is het al 575 mm (straks 557 mm? ). Ofwel hangt uw rolmeter niet strak, of je zadel staat een mm of 20 meer naar achter. Je drop is iets groter, maar gezien in de hoek waarin je meet, zal dat nooit meer dan 5 mm zijn.
                                Man man man, wat een ongelooflijk klein kind ben jij seg.. . En dat is dan iemand die al jaren beweert een fietsliefhebber te zijn!
                                Om haarjuist te zijn, 't meet 577 mm. Gaan we nu nog verder gaan blijten over die 3 mm's, muggenzifterke? En hier wat fotokes sé. Speciaal voor het kindje beta. Nog iets, blijterke? Wat is 't volgende? Da's een fotoshopke van de Jakkel? Of wat ga je nu weer uit uwen duim gaan zuigen (als daar nog iets uit te zuigen valt)?

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Mij maak je niet wijs dat je geen verschil merkt in geometrie tegenover je oude Cannondale.
                                Voor de 10.000ste keer. Ja er is een verschil! So what?? Ga ik nu op nen boom gaan knallen? Is die fiets onbestuurbaar? Zeg het nu eens eindelijk, want ook al beweer je alles al 10 keer gezegd te hebben. Daar heb ik nog nooit een antwoord op gehad. 15.000 km met dat TE kleine frame man, en nog geen enkel keer iets raar gemerkt aan die fiets hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                En die zijn stuurpen zal allicht ook wel 110-120 mm geweest zijn.
                                En dan nog: een zadelstand zegt niet alles. Op bepaalde zadels heb je meer de neiging naar voor of naar achter te gaan zitten, dan op andere.
                                Neemt niet weg dat een kort frame een kort frame blijft en (komt-ie, komt-ie) toch lichtjes anders rijdt. Idem voor een te lang frame natuurlijk.
                                En dan dat die lichtjes anders rijdt? Een fiets die anders rijdt is te klein of wat?? Hou toch op met uw nonsens en u in allerlei bochten te wringen om toch maar ergens iets te kunnen vinden waarom dat 52 frame voor mij te klein zou zijn. Je raaskalt en lult uit uw nek dat het een lieve lust is.

En voorts stel ik je voor uw zienswijze en redeneringen op gans het maatgebeuren bij fietsen verder te zetten op een forum met echte fietsliefhebbers als fiets.nl. Ze gaan u er ongetwijfeld graag zien komen!

Comment

Man man man, wat een ongelooflijk klein kind ben jij seg.. . En dat is dan iemand die al jaren beweert een fietsliefhebber te zijn!
                                  Om haarjuist te zijn, 't meet 577 mm. Gaan we nu nog verder gaan blijten over die 3 mm's, muggenzifterke? En hier wat fotokes sé. Speciaal voor het kindje beta. Nog iets, blijterke? Wat is 't volgende? Da's een fotoshopke van de Jakkel? Of wat ga je nu weer uit uwen duim gaan zuigen (als daar nog iets uit te zuigen valt)?

Voor de 10.000ste keer. Ja er is een verschil! So what?? Ga ik nu op nen boom gaan knallen? Is die fiets onbestuurbaar? Zeg het nu eens eindelijk, want ook al beweer je alles al 10 keer gezegd te hebben. Daar heb ik nog nooit een antwoord op gehad. 15.000 km met dat TE kleine frame man, en nog geen enkel keer iets raar gemerkt aan die fiets hoor.

En dan dat die lichtjes anders rijdt? Een fiets die anders rijdt is te klein of wat?? Hou toch op met uw nonsens en u in allerlei bochten te wringen om toch maar ergens iets te kunnen vinden waarom dat 52 frame voor mij te klein zou zijn. Je raaskalt en lult uit uw nek dat het een lieve lust is.

En voorts stel ik je voor uw zienswijze en redeneringen op gans het maatgebeuren bij fietsen verder te zetten op een forum met echte fietsliefhebbers als fiets.nl. Ze gaan u er ongetwijfeld graag zien komen!
                                  In plaats van uw op te boeien zou je beter eens reageren op mijn vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    In plaats van uw op te boeien zou je beter eens reageren op mijn vraag.
                                    Beta gaat dat doen. Die kan onmiddellijk op basis van enkel de lichaamslengte zeggen welke framemaat de ideale is.

Comment

Beta gaat dat doen. Die kan onmiddellijk op basis van enkel de lichaamslengte zeggen welke framemaat de ideale is.
                                      Hij zei dat ik best een frame 52 neem. Wat denk jij?

Comment

Ik zou een 357 pakken

2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Ga gewoon naar nen deftige fietswinkel daar zullen ze u wel verder helpen, hier is het precies geen avance .
                                          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Working...
                                          X