Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als de conditie in orde is en je goed voorbereid bent, is dat allemaal niet zo erg. Maar die 8u30 toen in de bergen, daar was 'k niet echt op voorbereid, en dat deed wel wreed zeer. Dus zot zijn doet wel zeer!
Ik lees ALLES. Bij anderen is dat echter een groot probleem. Dat je dikwijls niet meer weet wat er twee posts terug nog gezegd is geweest, omdat je 't niet leest of je geheugen een zeef is. En dat je dingen van iemand zegt die ie nooit gezegd heeft. Allemaal al meermaals bewezen.
Nog eens, IK lees alles. En uw punt is heel duidelijk. 52 frame is TE klein en TE kort voor mij, volgens uw theorie, een theorie gebaseerd op en gestaaft met... NIETS, helemaal NIETS!
Waarmee je nóg eens bewijst dat je niet leest (of onthoudt?) wat ik schrijf.
Ik heb deze discussie nu van in't begin gevolgd, en ik heb je punt ook nog niet door
Kan je dat in één zin neerschrijven?
thx
Al meermaals neergepend: dat niet zitbuislengte het belangrijkste is, maar bovenbuislengte. Waarmee ik niet gezegd heb dat één maatje afwijken kwaad kan natuurlijk (ook al veel geschreven).
Al meermaals neergepend: dat niet zitbuislengte het belangrijkste is, maar bovenbuislengte. Waarmee ik niet gezegd heb dat één maatje afwijken kwaad kan natuurlijk (ook al veel geschreven).
Het zal daarom zijn dat nagenoeg alle profs met lange stuurpennen en eerder kleine frames rijden.
Hey slimmeke, TE kort en TE klein. LETTERLIJKE citaten van u. Als dat er staat, staat het er toch hé!
Ik had het over al de rest van je post die ik quote...
En nu begin je alweer over dat TE kort en TE klein. Er stond pakken meer. En met argumenten. Lees het nog eens op je gemak. Dit is belachelijk.
Het zal daarom zijn dat nagenoeg alle profs met lange stuurpennen en eerder kleine frames rijden.
Nagenoeg alle profs? Je hebt er een paar gevonden. Uit een peleton van een paar honderd. Proficiat. Maar toegegeven, ik had zelfs niet gedacht dat je er zo veel zou vinden.
Oh, die profs met die kleine maat, maar die toch een lange bovenbuis hebben, tellen niet echt mee, want die bevestigen alleen mijn theorie. Zijn er eigenlijk ook profs die met pakweg een 56 rijden met een bovenbuislengte van een 54 of 52?
Overigens, voor iemand die niet erg groot of klein is, is 120 mm een heel normale stuurpenlengte. Dit even terzijde.
Ik had het over al de rest van je post die ik quote...
En nu begin je alweer over dat TE kort en TE klein. Er stond pakken meer. En met argumenten. Lees het nog eens op je gemak. Dit is belachelijk.
Ik moet die 'pakken meer' niet lezen. Deze discussie ging over dat een framemaat in de eerste plaats bepaald wordt naargelang de bovenbuislengte, da's uw theorie! Ik zeg die andere, en die andere is de juiste. In overvloed al bewezen, zie alle links die ik reeds al gepost heb. Dan heb je gezegd dat dat 52 frame TE klein en TE kort voor me is. Ik heb alle bewijzen gegeven waarom dat NIET TE kort en TE klein is. Van afstanden die kloppen, tot onderdelen die kloppen in afmetingen, afstanden en posities, tot het profpeloton toe dat kleinere framematen compenseert met andere onderdelen. De rest van uw zever moet ik niet lezen. Want die doet niks terzake.
Nagenoeg alle profs? Je hebt er een paar gevonden. Uit een peleton van een paar honderd. Proficiat. Maar toegegeven, ik had zelfs niet gedacht dat je er zo veel zou vinden.
Ach betake toch, flink hoor, blijven proberen. Ga maar eens zoeken tussen de proteams, jongetje. Vele profs van mijn grootte rijden met een 52, die met wat kortere benen zeker! En kom niet af dat ze rijden met op maat gemaakte frames, want die zijn enkel weg gelegd voor de 'groten'.
Toevallig een artikel gevonden dat vandaag is verschenen. En die zeggen toch wel identiek hetzelfde wat ik hier al weken zeg zeker!!! Of misschien hebben ze m'n posts hier gelezen.
Cannondale Factory Racing's SuperSix Evo with SRAM Red and Vision Metron wheels ready for stage 3 of the Tour
"Elia Viviani stands 1.77m (5’ 9”) tall and rides a 52cm frame. That does seem quite small for his height, we’d probably expect a rider of that height to at least be on a 54cm, but then he might have short legs for his height. There has long been a trend in the professional peloton for riders to race a frame size one smaller. Why? Usually it’s so they can get the handlebars very low for an aerodynamic position, they solve the reach issue with a very long stem. It’s not unusual to see 140 and 150mm length stems on some bikes."
Dat kiezen voor die 52 omwille van de aerodynamische houding gaat voor Viviani nu wel niet echt op vind ik. Had ie een negatieve stuurpen gestoken (zoals de meeste pro's) dan had ie even goed een 54 kunnen nemen. Een negatieve stuurpen van 130 mm komt al gauw 2 cm lager. Ik zal u zeggen waarom ie voor die 52 gegaan is. Looks! Lijkt wel een Jakkel te zijn! En vermits de 52 een bovenbuis heeft die amper 10 mm korter is, heeft ie een heel goede keuze gemaakt. Op een 54 had ie een 120 mm stuurpen moeten steken, nu heeft ie voor een 130 geopteerd. Prima opgelost!
Hé... lijkt weer Jakkel te zijn!
Spijtig dat z'n fiets nu wel niet meer is zoals de fabrikant het bedoeld had en de 'rij-eigenschappen' gewijzigd zijn. Geen ideale fiets meer voor Viviani dus. Als dat maar goed komt in deze Tour!
Oh, die profs met die kleine maat, maar die toch een lange bovenbuis hebben, tellen niet echt mee, want die bevestigen alleen mijn theorie. Zijn er eigenlijk ook profs die met pakweg een 56 rijden met een bovenbuislengte van een 54 of 52?
Tuurlijk niet! Die nemen gewoon een 54 of 52 en zetten het zadel hoger, slimmeke. Die op maat gemaakte frames met lange bovenbuizen (vb Sagan 54 zitbuis, 58 bovenbuis) is voor de jongens met ongewone lichaamsmaten (korte benen lang lijf) die heel gestrekt en diep willen zitten. Als Sagan geen aanspraak kon maken op een op maat gemaakt frame, dan had ie op z'n 54 een stuurpen van 150 mm stuurpen moeten steken om net hetzelfde te zitten. Uw theorie wordt nergens bevestigd man. Mijn theorie wordt alleen maar (weeral eens) bevestigd. Of heb jij ooit al iemand gezien bij de pro teams die geen aanspraak kan maken op een maat gemaakt frame, en die korte benen en een lang lijf heeft en dan maar op een 58 kruipt ook al heeft ie de binnenbeenlengte om op een 54 te kruipen? Post maar een voorbeeldje!!
Ik moet die 'pakken meer' niet lezen. Deze discussie ging over dat een framemaat in de eerste plaats bepaald wordt naargelang de bovenbuislengte, da's uw theorie! Ik zeg die andere, en die andere is de juiste. In overvloed al bewezen, zie alle links die ik reeds al gepost heb. Dan heb je gezegd dat dat 52 frame TE klein en TE kort voor me is. Ik heb alle bewijzen gegeven waarom dat NIET TE kort en TE klein is. Van afstanden die kloppen, tot onderdelen die kloppen in afmetingen, afstanden en posities, tot het profpeloton toe dat kleinere framematen compenseert met andere onderdelen. De rest van uw zever moet ik niet lezen. Want die doet niks terzake.
Hoe je moet die zever niet lezen? Eerst zeg je dat ik nergens op antwoord, terwijl ik overal al zeker drie keer op geantwoord had, en nu moet je die zever niet lezen. Serieus, gast. Hang anders nog wat de onnozelaar uit.
Comment