Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Al wat hier staat, is dat je niets onthouden hebt van al wat ik gezegd heb. Noch van de bewijzen die ik heb aangebracht.
    Nogmaals: een 54 is al best kort als je zegt dat je benen relatief kort zijn en je bovenlichaam logischerwijs relatief lang. Dus dan is de lengte (niet de hoogte, maar de lengte!) van een 56 mogelijks nog beter. Zit je op dat vlak dan een afwijking van één maat? Nee, met eentje van twee maten. En ik maak hier gewoon mijn punt duidelijk. En ja, je kan afwijken en een kleinere maat met langere stuurpen nemen, maar dat rijdt anders. Daar zijn we akkoord over.
    Echter, je moet niet zeggen dat ik uit mijn nek lul, want ik heb al legio argumenten (incl. bewijzen) van mijn stellingen aangebracht. En dan heb ik nog niet eens hard gezocht. Feit is, dat als ik al google, ik hopen sites vind die mijn stelling bevestigen. Sites die algemene stellingen poneren. Wat jij vindt, zijn individuele voorbeelden van renners die jouw stelling bevestigen. Ik wil niet tegenspreken dat er een trend is naar kleinere maten, maar je moet niet overdrijven. Moet ik nu écht wéér gaan uitleggen waarom? Neem een uurtje of twee en lees het nog eens op je gemak. Echt lezen, bedoel ik.
    Voorts: met jou valt niet te discussiëren. Jij leest alleen wat je zelf zegt en hebt totaal geen oog voor wat een ander zegt. Ik ben op nog geen enkel forum zo'n type als jij tegengekomen. Feit is dat jij echt wel kinderachtig wordt elke keer (echt élke keer) iemand het niét met je eens is. Want Jakkel denkt dat hij het evangelie heeft uitgevonden. Grappig!
    En voor de twintigste keer (letterlijk voor de twintigste keer!): nee, het kan mij geen reet schelen of jij nu op een 52, dan wel een 58 of mijn part zelfs een 50 fietst. Ik heb gewoon mijn stelling geponeerd. En allicht weet je nog altijd niet welke dat is.
    Ik vraag mij nog steeds af waarom je valt over een bovenbuis die 10 mm korter is. Ik zit net even ver als u. En bovendien heb je geen besef van hoe ik op mijn fiets zit, noch wat mijn lichaamsmaten zijn. Straf dat jij vanuit je luie zetel kan zeggen dat een bepaald frame voor iemand te klein is. Alle bewijzen dat het niet zo is zijn nochtans al gegeven. En jij noemt mij kinderachtig? Kijk eens in eigen boezem beste. Ik raaskal niet en verkondig geen verzinsels en veronderstellingen. Bewijzen genoeg dat jij het dat wel maar al te frequent doet. Kruip eens wat meer op uw fiets ipv constant over millimeterkes te lullen. Je zal merken dat het allemaal niet zo serieus is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Niemand die morgenochtend aan de kust rijdt?
      Bijna elke dag naar Koksijde (werk).
      Anders rij ik niet veel die kanten uit. Ga meer het binnenland in, of Noord-Frankrijk. Veel betere wegen daar (meestal toch).

In juli niet zo veel gefietst wegens op reis. En drie kilo bijgekomen. We weten weer waarom we gaan sporten
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Zondag gaan we voor de 80 km

Comment

• Smeert u maar in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
            Zondag gaan we voor de 80 km
            Dat gaat rap bij u.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 't zal 40 à 50 worden. Makker heeft afgezegd en alleen wil ik dat niet aftenen zal voor volgend weekend zijn dan.

Comment

• 46 hoogtemeters in 114 km.
                Gij gelukzak.

Ik moet hier nog maar buitenkomen en ik zit al aan 50 hoogtemeters.....

Zaterdag de eerste keer ritje in de Ardennen uitgeprobeerd, en met ongeveer 1000 hoogtemeters op 70 km toch serieus afgezien!

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Toch nog kunnen meerijden met de vaste groep

Zwaar m'n peer afgezien, in de laatste 10-15km paar keer moeten lossen maar dan telkens kunnen terugkomen. Wel bekaf, fack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                  46 hoogtemeters in 114 km.
                  Gij gelukzak.

Ik moet hier nog maar buitenkomen en ik zit al aan 50 hoogtemeters.....

Zaterdag de eerste keer ritje in de Ardennen uitgeprobeerd, en met ongeveer 1000 hoogtemeters op 70 km toch serieus afgezien!
                  Kan dat kloppen? Op de kleine 20 naar het werk (in hetzelfde platte West-Vlaanderen) zit ik al aan 70 meter. 20 meter op 114 km lijkt me verschrikkelijk weinig. Maar als het klopt, wel zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                    46 hoogtemeters in 114 km.
                    Gij gelukzak.
                    Jah, redelijk vlak he aan die kanten

Comment

• Net terug van 17 dagen Frankrijk met de mobilhome. Al snel zware verkoudheid opgelopen, geen (naar mijn normen...) super tijden gereden op de cols dus wegens niet echt diep kunnen gaan. Conditie was nochtans zeker zo goed als die van vorig jaar, ook gewicht was 't zelfde. Volgend jaar terug, en dan neem 'k ook eindelijk de moto eens mee! Weer een massa aan motorrijders gezien en dat doet pijn die over die cols de bochten aaneen te zien rijgen.

Comment

• Altijd leuk, fietsen in de bergen.
                        Volgend jaar ben ik ook weg.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Respect daarvoor! Als ik ze hier zie fietsen in de bergen verklaar ik die voor zot, alé toch dat klimmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten

Respect daarvoor! Als ik ze hier zie fietsen in de bergen verklaar ik die voor zot, alé toch dat klimmen
                            Idem.. het is een discipline die ik als de pest mijd, niet op z'n minst omdat ik er de fysiek niet voor heb... gewicht is zo nadelig he, 2KG kost je al behoorlijk veel Watt, laat staan, 20KG.

Nu, dat gewicht een nadeel is, is nogal voor de hand liggend, maar volgt er iemand "the wind tunnel" op het YouTube kanaal van Specialized?
                            Daar testen ze zelfs het effect van het scheren van uw benen... hoeveel sneller je effectief bent met geschoren benen. Ook het effect van een los jasje, het maakt je heel bewust over het effect van de aërodynamica, best wel boeiend.

It's the most asked question: do shaved legs really help you go faster? In this episode, Mark and Chris break out the razors and get down to the follicle lev...

Comment

• Bwa, valt allemaal wel mee hoor. Met een redelijke basisconditie en een heel licht verzetje geraakt iedereen boven hoor. Maar pijn doet het sowieso altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Bwa, valt allemaal wel mee hoor. Met een redelijke basisconditie en een heel licht verzetje geraakt iedereen boven hoor. Maar pijn doet het sowieso altijd.
                                Doet me denken aan een uitspraak van Mario Andretti — 'If everything seems under control, you're not going fast enough.' Als het geen pijn doet...

Niet gemakkelijk om het op de foto in te schatten, maar ik gok dat je 76kg weegt, zit ik er ver naast? Ik meet 1m95 en sleur 20kg meer omhoog, jij moet bergop al de rem laten aanslepen om te ervaren hoe dat voelt, c'est la vie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Doet me denken aan een uitspraak van Mario Andretti — 'If everything seems under control, you're not going fast enough.' Als het geen pijn doet...

Niet gemakkelijk om het op de foto in te schatten, maar ik gok dat je 76kg weegt, zit ik er ver naast? Ik meet 1m95 en sleur 20kg meer omhoog, jij moet bergop al de rem laten aanslepen om te ervaren hoe dat voelt, c'est la vie
                                  Momenteel 71 kg voor 1m78. Vorig jaar ben ik thuis gekomen van de bergen met 68/69 kg, maar toen had ik meer en langere ritten gereden. Nu door ziekte dus niet kunnen doen. En inderdaad, hoe steiler het gaat, hoe meer die extra kilo's doorwegen. Geef mij 20 kilo extra en ik moet de hellingen van +10% te voet opgaan vrees 'k.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Momenteel 71 kg voor 1m78. Vorig jaar ben ik thuis gekomen van de bergen met 68/69 kg, maar toen had ik meer en langere ritten gereden. Nu door ziekte dus niet kunnen doen. En inderdaad, hoe steiler het gaat, hoe meer die extra kilo's doorwegen. Geef mij 20 kilo extra en ik moet de hellingen van +10% te voet opgaan vrees 'k.

Ik heb al een paar keer de Catsberg gedaan en dat doet pijn, niet normaal. Nu ik weeg momenteel 83 kg voor 1m78, dus te veel eigenlijk.

Even opgezocht op climbbyvike.com en die klim zou gemiddeld 6,2% zijn over een afstand van 1,9km

Ik moet toegeven dat ik echt afzie als ik die doe. Ik heb nu niet de ambitie om direct een berg te gaan beklimmen, maar zou er toch wat beter in willen worden.

Strak in het vel Jakkel

Comment

• Ben er ook terug is aan begonnen.
                                      Dit jaar omwille van 't werk is het er nog ni van gekomen, maar in september zal ik 4 weken in Z-Frankrijk zitten, omgeving mt ventoux, en daar wil toch ook wel wa gaan rijden.

Vorige week donderdag begonnen met 55 km, vanmorgen 86 km gedaan, rustig, enkel op gevoel en de tijd die ik op de fiets zat gelet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Ik heb al een paar keer de Catsberg gedaan en dat doet pijn, niet normaal. Nu ik weeg momenteel 83 kg voor 1m78, dus te veel eigenlijk.

Even opgezocht op climbbyvike.com en die klim zou gemiddeld 6,2% zijn over een afstand van 1,9km

Ik moet toegeven dat ik echt afzie als ik die doe. Ik heb nu niet de ambitie om direct een berg te gaan beklimmen, maar zou er toch wat beter in willen worden.

Strak in het vel Jakkel
                                        Zulke korte klimmetjes kunnen dan ook heel pijn doen. Dikwijls rij je die als een halve gek op de power op, en 6,2% over 1,9 km, daar kan je je dus echt compleet groggy op rijden hoor. Een lange klim rij je gans anders, dat is een bepaald tempo zoeken en vooral krachten doseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten

Vorige week donderdag begonnen met 55 km, vanmorgen 86 km gedaan, rustig, enkel op gevoel en de tijd die ik op de fiets zat gelet.
                                          Da's de beste manier!

Comment

Working...
                                          X