Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenNiemand die morgenochtend aan de kust rijdt?
Anders rij ik niet veel die kanten uit. Ga meer het binnenland in, of Noord-Frankrijk. Veel betere wegen daar (meestal toch).
In juli niet zo veel gefietst wegens op reis. En drie kilo bijgekomen. We weten weer waarom we gaan sportenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenZondag gaan we voor de 80 kmden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
46 hoogtemeters in 114 km.
Gij gelukzak.
Ik moet hier nog maar buitenkomen en ik zit al aan 50 hoogtemeters.....
Zaterdag de eerste keer ritje in de Ardennen uitgeprobeerd, en met ongeveer 1000 hoogtemeters op 70 km toch serieus afgezien!
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenToch nog kunnen meerijden met de vaste groep
Zwaar m'n peer afgezien, in de laatste 10-15km paar keer moeten lossen maar dan telkens kunnen terugkomen. Wel bekaf, fack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten46 hoogtemeters in 114 km.
Gij gelukzak.
Ik moet hier nog maar buitenkomen en ik zit al aan 50 hoogtemeters.....
Zaterdag de eerste keer ritje in de Ardennen uitgeprobeerd, en met ongeveer 1000 hoogtemeters op 70 km toch serieus afgezien!
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten46 hoogtemeters in 114 km.
Gij gelukzak.
Comment
-
Net terug van 17 dagen Frankrijk met de mobilhome. Al snel zware verkoudheid opgelopen, geen (naar mijn normen...) super tijden gereden op de cols dus wegens niet echt diep kunnen gaan. Conditie was nochtans zeker zo goed als die van vorig jaar, ook gewicht was 't zelfde. Volgend jaar terug, en dan neem 'k ook eindelijk de moto eens mee! Weer een massa aan motorrijders gezien en dat doet pijn die over die cols de bochten aaneen te zien rijgen.
Comment
-
Altijd leuk, fietsen in de bergen.
Volgend jaar ben ik ook weg.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
Respect daarvoor! Als ik ze hier zie fietsen in de bergen verklaar ik die voor zot, alé toch dat klimmen
Nu, dat gewicht een nadeel is, is nogal voor de hand liggend, maar volgt er iemand "the wind tunnel" op het YouTube kanaal van Specialized?
Daar testen ze zelfs het effect van het scheren van uw benen... hoeveel sneller je effectief bent met geschoren benen. Ook het effect van een los jasje, het maakt je heel bewust over het effect van de aërodynamica, best wel boeiend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBwa, valt allemaal wel mee hoor. Met een redelijke basisconditie en een heel licht verzetje geraakt iedereen boven hoor. Maar pijn doet het sowieso altijd.
Niet gemakkelijk om het op de foto in te schatten, maar ik gok dat je 76kg weegt, zit ik er ver naast? Ik meet 1m95 en sleur 20kg meer omhoog, jij moet bergop al de rem laten aanslepen om te ervaren hoe dat voelt, c'est la vie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDoet me denken aan een uitspraak van Mario Andretti — 'If everything seems under control, you're not going fast enough.' Als het geen pijn doet...
Niet gemakkelijk om het op de foto in te schatten, maar ik gok dat je 76kg weegt, zit ik er ver naast? Ik meet 1m95 en sleur 20kg meer omhoog, jij moet bergop al de rem laten aanslepen om te ervaren hoe dat voelt, c'est la vie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMomenteel 71 kg voor 1m78. Vorig jaar ben ik thuis gekomen van de bergen met 68/69 kg, maar toen had ik meer en langere ritten gereden. Nu door ziekte dus niet kunnen doen. En inderdaad, hoe steiler het gaat, hoe meer die extra kilo's doorwegen. Geef mij 20 kilo extra en ik moet de hellingen van +10% te voet opgaan vrees 'k.
Ik heb al een paar keer de Catsberg gedaan en dat doet pijn, niet normaal. Nu ik weeg momenteel 83 kg voor 1m78, dus te veel eigenlijk.
Even opgezocht op climbbyvike.com en die klim zou gemiddeld 6,2% zijn over een afstand van 1,9km
Ik moet toegeven dat ik echt afzie als ik die doe. Ik heb nu niet de ambitie om direct een berg te gaan beklimmen, maar zou er toch wat beter in willen worden.
Strak in het vel JakkelIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ben er ook terug is aan begonnen.
Dit jaar omwille van 't werk is het er nog ni van gekomen, maar in september zal ik 4 weken in Z-Frankrijk zitten, omgeving mt ventoux, en daar wil toch ook wel wa gaan rijden.
Vorige week donderdag begonnen met 55 km, vanmorgen 86 km gedaan, rustig, enkel op gevoel en de tijd die ik op de fiets zat gelet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk heb al een paar keer de Catsberg gedaan en dat doet pijn, niet normaal. Nu ik weeg momenteel 83 kg voor 1m78, dus te veel eigenlijk.
Even opgezocht op climbbyvike.com en die klim zou gemiddeld 6,2% zijn over een afstand van 1,9km
Ik moet toegeven dat ik echt afzie als ik die doe. Ik heb nu niet de ambitie om direct een berg te gaan beklimmen, maar zou er toch wat beter in willen worden.
Strak in het vel Jakkel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
Vorige week donderdag begonnen met 55 km, vanmorgen 86 km gedaan, rustig, enkel op gevoel en de tijd die ik op de fiets zat gelet.
Comment
Comment