Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rij meestal met 1,7.
    Bij ritten met veel stukken openbare weg zet ik hem achteraan op 2,5 en vooraan op net geen 2.

Sent from here
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De banden van mijn elektrische stadsfiets zet ik op 4.5 bar... Da's wa veel zeker dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        De banden van mijn elektrische stadsfiets zet ik op 4.5 bar... Da's wa veel zeker dan?
        De elektrische fietsen op het werk moeten minimum 3,5 bar hebben.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          De banden van mijn elektrische stadsfiets zet ik op 4.5 bar... Da's wa veel zeker dan?
          En mijn koersfiets tussen de 9 à 10 kilo.
          Hangt allemaal af van het soort fiets en band.

Sent from here
          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik rij de laatste tijd in 't bos met 1,5 bar in de banden. Eigenlijk daarstraks te lui om er meer in te pompen, ook al wist ik op voorhand dat ik enkel op de weg ging rijden.
            Amai! ik rij minimum met 2.0, maar meestal met 2.5.
            Nooit echt problemen wat betreft grip.
            Als ik ze zachter zet rij ik rapper lek.

Comment

• Ik hou minimum ook altijd twee aan.
              Net eens gecheckt voor de Schwalbe Rapid Rob zijn de advieswaarden 1,8-3,7 bar.
              Als ik echt enkel asfalt gaan doen, zet ik ze dicht tegen de drie bar. Anders rond de twee.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• De 1,5 is soms net iets te slap. Meestal rij ik tegenwoordig met 1.6 vooraan en 1.8 achteraan. Alles hangt ook af van het weer, de ondergrond, parcours, lichaamsgewicht, soort fiets, merk banden, rijstijl,... . Het is zowat spelen en aanvoelen en verre van een exacte wetenschap. De koersfiets is altijd 7.2 vooraan en 7.8 achteraan. Met de Michelin Pro Race en mijn gewicht ideaal hier in de streek, naar mijn gevoel.

Comment

• Met die bandjes op 1.5 is een gemiddelde snelheid van 28.4, 62 km lang, echt wel hoog hè.

Train je nu in de winter enkel met de fiets of ook bijkomende krachttraining via fitness?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                    Met die bandjes op 1.5 is een gemiddelde snelheid van 28.4, 62 km lang, echt wel hoog hè.

Train je nu in de winter enkel met de fiets of ook bijkomende krachttraining via fitness?
                    Zo'n snelheden in de winter haal ik niet elke keer hoor. Ik voelde me gewoon goed, er was weinig wind,... . Het moet allemaal wat meezitten, en dat was deze keer zo. Morgen is 't misschien maar 25 gemiddeld.

Nee, ik doe niets extra van krachttraining ofzo. .

Comment

• Ik heb dat toch nooit gekunnen hoor. Zelfs niet voor ik ziek was. Met een koersfiets zo'n afstand aan 25 misschien vroeger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Amai! ik rij minimum met 2.0, maar meestal met 2.5.
                        Nooit echt problemen wat betreft grip.
                        Als ik ze zachter zet rij ik rapper lek.
                        Alles boven de 2 bij een voorwiel zorgt alleen maar voor een weg schuivend voorwiel op losse ondergrond.
                        En gelijk dat wij hier in de buurt veel grindpaden hebben.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• De bandjes van mijne stricker staan ook altijd op 2. En zolang het vaste ondergrond is geen probleem, maar losse ondergrond is een ramp.

Comment

• Harde banden zorgen voor minder grip op een oneffen wegdek of pad. Plattere banden raken letterlijk met meer rubber de ondergrond en oneffenheden worden ook beter opgevangen waardoor de grip ook toeneemt, de band rolt als het ware beter over oneffenheden. Een harde band botst letterlijk overal op. Met plattere banden ben je sneller op het gemiddelde bospad.

Comment

• Da's toch 't zelfde principe als bij auto's?

Comment

• Zat het ook te denken... Als je echt 4x4 gaat moet je de druk van je banden ook stevig verminderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Da's toch 't zelfde principe als bij auto's?
                                  Inderdaad!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Alles boven de 2 bij een voorwiel zorgt alleen maar voor een weg schuivend voorwiel op losse ondergrond.
                                    En gelijk dat wij hier in de buurt veel grindpaden hebben.
                                    cava, we hebben dat hier veel, maar toch nog niet in die mate dat mijn voorwiel gaat schuiven.

Comment

• Wegfietsers-topic II

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      cava, we hebben dat hier veel, maar toch nog niet in die mate dat mijn voorwiel gaat schuiven.
                                      Dan ga je niet hard genoeg in de bochten.

Sent from here
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Geen weer om te fietsen. Deze morgen van 't werk gekomen met de fiets. Het was balanceren tussen en op de bevrozen sporen.

Comment

• Ik heb toch respect zulle voor de mannen die nu per fiets gaan werken in die koude. Ik had dat vroeger ook meer moeten doen, dan was mijn gezondheid nu misschien beter. Als je geoefend bent en je wordt dan ziek duurt het vele langer voor je achteruit gaat. En het is dan nog eens erg goed voor je gezondheid die dagelijkse beweging. De man die hier de tuin doet komt ook met weer en wind in de tuin werken. Kou, regen,...dat deert hem niet. Kerel is 57, sterk als een beer en nooit ziek.

Comment

Working...
                                          X