Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is, een beetje variatie en rust in uw trainingen inlassen hé.

Hier nog wat info: http://doefiets.nl/training/basispri.../hartslagzones
    Je begeeft je momenteel in de zone van een hersteltraining (of op het randje van duurtraining)... daarmee verleg je geen enkele grens (behalve als je wil trainen op de lange afstand).
    )
    Ben nu eigenlijk eerder bezig met energie te verliezen voor krachttrainingen dan de conditie op te krikken.
    Zo heeft het idd weinig zin.
    Heb ook altijd getraind zonder hartslagmeter, met ervaring voel je wel hoe je bezig bent.

Alleen loopt het, bij mij dan toch, mis als je beide sporten gaat combineren, die willens nillens toch in mekaars vaarwater terecht komen. Ergens werken beide mekaar zelfs tegen, als je niet oplet.

'k Ga nu toch die hartslagmeter gebruiken voor de conditietrainingen. Geleidelijk en voorzichtig opbouwen, ten koste van de kracht dan maar. Maar het kan niet anders. Trop is teveel !

Bedankt voor de info

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
      Mijn zadel is een prologo. In het begin had ik weleens last van een gevoelloos spel, wat schrikken is als het de eerste keer voorkomt.
      Meerdere kilometers en de punt een klein beetje laten zakken heeft al veel opgelost.
      Ik heb de Kappa Evo versie daarvan.
      Heeft mij 1000 km gekost om zonder pijn te rijden.
      Als ik zoals nu in de winter met mijn andere fietsen rij geraak ik weer de andere zadels gewoon en zal het weer afzien zijn om daar op te zitten.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 10 op 10

den borre

Int3x0r

Comment

• Had die ook al gezien :-) Veel chance gehad dienen...

Zo'n goesting om te fietsen, maar stormwind is iets té fel vandaag. Straks misschien even de rollen uithalen.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Had die ook al gezien :-) Veel chance gehad dienen...

Zo'n goesting om te fietsen, maar stormwind is iets té fel vandaag. Straks misschien even de rollen uithalen.

Ik ga eens op de loopband, geen zin om op de rollen te rijden.
            den borre

Int3x0r

Comment

• Morgen Wetteren! Wou eerst Kemmel rijden, maar mijn 2 compagnons zien het niet zitten.
              Volgende week Kluisbergen.

Comment

• Mijne pa zijne fiets is terecht

Drie maanden geleden hier voor de deur gepikt, nu terug gevonden op een paar kilometer van hier.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Mijne pa zijne fiets is terecht

Drie maanden geleden hier voor de deur gepikt, nu terug gevonden op een paar kilometer van hier.
                  Hopelijk nog in degelijke staat?

Zijn jullie fietsen eigenlijk gemerkt op de één of andere manier?

Comment

De mijne zijn allemaal gemerkt.

Sent from here
                    den borre

Int3x0r

Comment

Ja, nog volledig in orde.

Hier zijn de fietsen gegraveerd
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Waar doe je dat die laten graveren? En wat kost dat? En als laatste, is dat dan netjes gedaan zodat het niet misstaat op toch wel dure fietsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Waar doe je dat die laten graveren? En wat kost dat? En als laatste, is dat dan netjes gedaan zodat het niet misstaat op toch wel dure fietsen?
                          De gemeenten en stadsdiensten doen dit gratis.
                          Graveren is wel old school en bij de meeste fabrikanten verlies je de garantie op de kader.

Sent from here
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            De gemeenten en stadsdiensten doen dit gratis.
                            Graveren is wel old school en bij de meeste fabrikanten verlies je de garantie op de kader.

Sent from here
                            Mijne zijn niet gegraveerd. Ik heb al m'n fietsen al bijna op een gegeven moment doorverkocht. Dan zit iemand anders met jouw gegevens gegraveerd op z'n fiets.

En kunnen carbon fietsen sowieso gegraveerd worden?

Comment

• Wegfietsers-topic II

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Mijne zijn niet gegraveerd. Ik heb al m'n fietsen al bijna op een gegeven moment doorverkocht. Dan zit iemand anders met jouw gegevens gegraveerd op z'n fiets.

En kunnen carbon fietsen sowieso gegraveerd worden?
                              Ik heb er ook zo een paar rondrijden met mijn gegevens op. 😄
                              Ik zet de kenmerken wel onderaan de kader als het mogelijk is.
                              Carbon kan niet gegraveerd worden.
                              Sinds 2005 werk ik met die speciale plakkers die je er niet meer af krijgt.

Sent from here
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Enkele sukkelweken achter de rug. Slecht weer en grieperig geweest. Nog maar een 500 km gereden in 2015. Daarstraks voor de eerste keer met de koersfiets dit jaar, na 15 km al lek (dank u prachtige fietspaden...). Enfin, toch een 75 km gereden in een zalig zonnetje.

Comment

• Hier van het zelfde. Begin januari een bronchitis maar antibiotica hielp (bijna) niet.
                                  Weken zitten snotteren en hoesten. Leeg gevoel.

Nu toch terug wat krachttrainingen en 1 tot 2x per week eerder rustige opbouwende fietstrainingen op de hometrainer.
                                  Komen er stilletjes terug bovenop.

Comment

• Nog 0 km dit jaar, blijf ook op de sukkel.

Sent from here
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Hier van het zelfde. Begin januari een bronchitis maar antibiotica hielp (bijna) niet.
                                      Weken zitten snotteren en hoesten. Leeg gevoel.

Nu toch terug wat krachttrainingen en 1 tot 2x per week eerder rustige opbouwende fietstrainingen op de hometrainer.
                                      Komen er stilletjes terug bovenop.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Nog 0 km dit jaar, blijf ook op de sukkel.

Sent from here
                                      Als sporter vind ik de winter een vreselijk seizoen. Ik ben enkele weken terug geveld geweest door een buikgriep. Een hele week amper kunnen eten en zeker niet sporten. De week erop nog steeds vermoeid en maar halfslachtig kunnen sporten. Nu vannacht de gewone griep gekregen. Slaat er keihard in... Met andere woorden, zeker tot en met woensdag al geen sport en nadien weer zeker een week sukkelen en snel vermoeid zijn.

Comment

• Ten huize Hayes zijn we deze winter (tot nog toe) gespaard gebleven van ziektes. #houtvasthouden

Zit aan een 500km fietsen, een 350km op de rollen en iets van een 70 km lopen. Daarnaast nog wat crosstrainer en spieroefeningen. Maw mag niet klagen

Doelen dit jaar: 6000km fietsen en 450 km lopen. We zitten zowat op schema.

Alleen waren december en januari echt natte maanden. Ik ben bijna evenveel natgeregend als anders in een heel jaar.

Comment

• Deze daarnet toch verzet. Ik versta dat niet. Ik kan niet geloven dat die gast die dat daar neerzet niet beseft dat het misschien niet zo'n ideale plaats is...

Comment

Working...
                                          X