Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De rijweg is nog veel breder.
En als je er op rijdt met een auto heb je 99% geen letsel. Als fietser wel. Morgen zet ik het wel even wat meer in het midden.
Het is ook niet alsof er geen plaats is naast het fietspad.
Dat er dergelijk reacties komen (ok, het is een autoforum, maar dan nog) is eigenlijk behoorlijk straf.
Kruip allemaal nog wat meer in de auto, klaag nog wat meer over die andere idioten die niet kunnen rijden, zucht nog wat meer in de file, maar maak het fietsers zeker niet makkelijker. Imagine that!
Niet druk in maken. Problemen als 'knight-rider' lossen zichzelf wel op.
Ik ben het probleem hier niet.
Ik ben hier al langer dan jij, en zal hier waarschijnlijk ook nog langer blijven dan jij.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als er hier één iemand over dit item iets in het belachelijke trekt, dan ben jij het wel jongen.
En waar trek ik dan wel iets in het belachelijke, op duizenden plaatsen in Vlaanderen staan er paaltjes midden op de fietspaden (zodat auto's d'r niet op kunnen), vaste paaltjes die lager en dus slechter zichtbaar zijn dan dat bord, maar daarover heb ik hier nog nooit iets gelezen.
Doet het luie rugje weer pijn omdat je zo geagiteerd reageert misschien?
Jij kent mijn situatie niet, dus is het ook niet aan jou om daar onzinnige besluiten uit te trekken.
Ja, ik heb pijn mijn rug, maar ondanks dat blijf ik toch aan het werk. Desnoods tot ik erbij neerval.
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
En waar trek ik dan wel iets in het belachelijke, op duizenden plaatsen in Vlaanderen staan er paaltjes midden op de fietspaden (zodat auto's d'r niet op kunnen), vaste paaltjes die lager en dus slechter zichtbaar zijn dan dat bord, maar daarover heb ik hier nog nooit iets gelezen.
Ah zo bedoel je het.
Oké, ik ga hier op de drukke baan in 't dorp seffens een paal midden op de baan zetten, mooi in fluo en 3 meter hoog. Op duizenden plaatsen in Vlaanderen zijn er versmallingen, chicanes, drempels,... die dikwijls minder zichtbaar zijn dan de fluo paal, maar daarover heb ik hier nog nooit iets gelezen.
Oké, ik ga hier op de drukke baan in 't dorp seffens een paal midden op de baan zetten, mooi in fluo en 3 meter hoog. Op duizenden plaatsen in Vlaanderen zijn er versmallingen, chicanes, drempels,... die dikwijls minder zichtbaar zijn dan de fluo paal, maar daarover heb ik hier nog nooit iets gelezen.
En dan ben ik het die de dingen in het belachelijke trekt.
Goed bezig ...
Nondedju reed ik vandaag langs een smal wegje en zie ik een wielertoerist z'n neus cleanen vlak voor m'n auto toen ik passeerde. Thuisgekomen vastgesteld dat het snot op m'n M bumper hing! Gans m'n aerodynamica naar de ruft.
Nondedju reed ik vandaag langs een smal wegje en zie ik een wielertoerist z'n neus cleanen vlak voor m'n auto toen ik passeerde. Thuisgekomen vastgesteld dat het snot op m'n M bumper hing! Gans m'n aerodynamica naar de ruft.
Shit, heel die speciaal uitgekiende toestanden van de motorsportafdeling om de downforce te bevorderen naar de kloten!
Dat soort wielerterroristen kunnen we missen als kiespijn, hopelijk is ie erna nog ergens tegen geknald! Een verkeersbord dat midden op het fietspad staat bijvoorbeeld.
Voorbije zondag anderhalf uur op de weg gereden.
Hier en daar wat interval ingebouwd.
Nu terug van een uurtje off-road.
Bijna volledige rit enkel boswegjes en zelfs recht het bos in, met zompige ondergrond.
Ondanks nogal frisjes toch goed gezweet.
Gisteren benen getraind... Ga die morgen wel voelen, peis ik.
Gisteren voor het eerst behoorlijk zwaar tegen de vlakte gegaan. Was bijna thuis na een ritje dat anders heel vlot ging. Voor het eerst in blote armen en bene, zàlig!
Dicht bij hui smoest ik nog een zone met kinderkopjes over. Ongeveer halverwege was ik het beu. Probeerde de boordsteen van zo'n 30 cm breed op te springen en m'n achterwiel raakte er net niet op. Na enkele stuur correcties en heen en weer slingeren midden op de weg op de kasseien gekletst. Zitvlak behoorlijk geraakt (vandaag alle kleuren van de regenboog) en m'n staartbeentje voel ik ook behoorlijk.
De eerste uren viel het nog mee. 'k Ben zelfs nog een toertje met de dochter gaan fietsen. Pas enkele uren later begon alles pijn doen.
Een domper op wat anders een fijn ritje was. Benen voelden goed.
Grappig manoeuvre, zie het zo voor mij gebeuren. Veel beterschap alleszins.
Ik zit aan de 2000km dit jaar. Had begin van het jaar een goeie voorsprong genomen met de rollen, maar door de drukte van de laatste dagen en bij gebrek aan echte lange ritten, ben ik snel aan het terugvallen op het schema. Beetje spijtig, nu de goesting er weer in zit. As we speak zit ik met m'n vingers te draaien omdat mijne fiets en rollen elders staan, grrrr!!
Comment