Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Tx Jakkel! Maar ge zwijgt nu wel in alle talen, wat wil dat zeggen, al meer gereden waarschijnlijk?
    Alé hop. Ik zweeg daarjuist maar om andere redenen.
    Ik zit aan 550 op de rollen en 800 buiten fietsen.
    De natte maanden januari en februari speelden de woon-werk km's een beetje parten.

Enige nadeel van op de rollen rijden is dat ik heel snel door m'n voorraad films zit
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Tx Jakkel! Maar ge zwijgt nu wel in alle talen, wat wil dat zeggen, al meer gereden waarschijnlijk?
      Nee hoor! Slecht weer en wat ziekjes geweest in januari. Ik zit momenteel aan een 783 met de MTB en nog maar 385 met de koersfiets. Da's dus nog geen 1.200 km. Komt wel in orde, als het wat warmer en minder nat wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Nee hoor! Slecht weer en wat ziekjes geweest in januari. Ik zit momenteel aan een 783 met de MTB en nog maar 385 met de koersfiets. Da's dus nog geen 1.200 km. Komt wel in orde, als het wat warmer en minder nat wordt.
        Dan zoeft ge mij weldra voorbij.
        Ik probeer iedere dag een uurtje vrij te maken voor een training, maar de lange ritten krijg ik moeilijk in de agenda. Ben oa met een bouw bezig, en blijkbaar heb ik een woning langs een drukke fietsroute gekocht (in Houtvenne), ik heb vandaag al een paar pelotons zien voorbijkomen. In het weekend is dat echt lachen hoeveel volk er zo in clubverband passeert daar, lijkt wel koers met momenten. Ik kan er voorlopig alleen maar naar kijken helaas.
        Last edited by ; 13/03/2015, 19:56.

Comment

• Ons moeder heeft een nieuwe fiets nodig, moet comfy zijn en vrij licht.
          Budget max €700.
          Advies?

Persoonlijk ben ik voorstander van Oxford, heb mijn fiets al ver 10 jaar en spel is nog als nieuw, geen spatje roest.
          M'n pa heeft een Thompson, jaar of 4 maar is overal al aan het roesten, zeer ontevreden van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Ons moeder heeft een nieuwe fiets nodig, moet comfy zijn en vrij licht.
            Budget max €700.
            Advies?

Persoonlijk ben ik voorstander van Oxford, heb mijn fiets al ver 10 jaar en spel is nog als nieuw, geen spatje roest.
            M'n pa heeft een Thompson, jaar of 4 maar is overal al aan het roesten, zeer ontevreden van.
            Oxford heeft toch geen koersfietsen?
            En dat uwen fiets er nog als nieuw uitziet kan ik goed geloven.

Sent from here
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Oxford heeft toch geen koersfietsen?
              En dat uwen fiets er nog als nieuw uitziet kan ik goed geloven.

Sent from here
              Maatjen, ik deed vroeger wel 30 km / dag hé toen ik nog naar school ging

Wie zegt dat het over koersfietsen gaat?

Comment

• Wegfietsers-topic II

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Maatjen, ik deed vroeger wel 30 km / dag hé toen ik nog naar school ging

Wie zegt dat het over koersfietsen gaat?
                Probeer hier eens.

Sent from here
                den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Tnx!

Comment

• Met een 350 Km wat povertjes tegenover die zwaar mannen hier,
                    maar we zijn nog bezig hè.

Vandaag een 36 Km, vooral in de bossen.
                    Af en toe een versnelling te hoog om het SM-gehalte wat op te krikken.
                    't Gaat wel steeds beter, goesting in meer.
                    Komt nog in orde.

Comment

• Echt wel mooi. Alleen jammer dat het 120 euro kost. Dat is me net iets te veel voor een (weliswaar mooi) truitje.

Zo zou ik hem wel willen
                      Shut Up Legs!.jpg

Comment

• Mijn zoon zou graag een boordcomputertje hebben met zo'n teller erbij hoe snel je rondtrapt (kan verdorie weer niet op de naam komen he, da's door mijn ziekte). Weten jullie iets wat niet duur is? Hij wil dus die trapsnelheid, gemiddelde snelheid en snelheid.

Comment

• Cadanssensor datte?
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Amai, http://www.jaegher.com/live

Sent from here
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Wat doe je op de dag van de Ronde van Vlaanderen? Een Rond(j)e van Frankrijk.
                              Casselberg gedaan, viel goed mee. Heel geleidelijke klim.

Comment

• Mooi gemiddelde hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Mooi gemiddelde hé?
                                  Voor die afstand best wel tevreden mee.
                                  Tot aan km 55 zat ik aan 32, maar toen moest het bergje en de windop naar huis nog komen

De beentjes waren wel ok.

Comment

• Voor mij gene koersfiets he mannen... ik kan dat niet meer. Maar morgen ga ik mijn nieuwe fiets bestellen. Wellicht niet direct jullie ding maar toch hoorde ik graag eens wat jullie van die fiets denken. En ook wat jullie van het Nyon systeem vinden dat erbij hoort. Is één van de eerste fietsen in Belgie die hiermee uitgerust worden...
                                    Fiets:http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...plus_nyon_blx/
                                    Nyon:http://www.bosch-ebike.de/en/produkt...l_und_apps.php
                                    Ik kijk er enorm naar uit. Levering begin mei geloof ik. Hoop ik

Comment

• Mijn ouders en schoonouders hebben allebei elektrische fietsen. Mijn schoonouders TREK en mijn ouders allebei Batavus.
                                      Hoewel ik de Trek ook de mooiste fietsen vind, vind ik persoonlijk de Batavus toch beter rijden.
                                      De batterij onder de bagagedrager van de TREK maakt hem toch minder stabiel. Bij de Batavus zit die in de onderbuis.
                                      De krachtenopbouw van de nieuwste TREK's is dan weer iets geleidelijker dan de Batavus, wat hem op dat vlak wat veiliger maakt mss.
                                      Maar moest ik kiezen tussen de 2 nam ik toch de Batavus.

Comment

• Mijn schoonouders hebben vorig jaar beide een Batavus aangeschaft , die rijden inderdaad niet slecht maar vorige week is m'n ma een Flyer gaan kopen en dat is toch nog een serieus ander beestje hoor...Ik moet zeggen dat dit er wel een oerdegelijk ding uitziet, ik heb eens een testritje in de straat gedaan en dat is toch verdomd lekker cruisen , ongelooflijk stabiel ook. Prijs is ook wel om achterover van te vallen, ik leefde nog steeds in de waan dat je voor 2000 euro wel een elektrische fiets had tegenwoordig... M'n pa wilde er nog geen , die is naar zijn eigen zeggen nog steeds fit genoeg om mee te kunnen met de gepensioneerdenbond... hij is blijkbaar nog één van de enige in die compagnie die nog 100% zelf trapt

Comment

• Je kan een goede elektrische fiets kopen voor 2000 euro hoor. De Trek die ik nu koop is het topmodel en dan nog eens die computer maken hem vrij duur. Nu het verschil tussen de verschillende merken... Ik had al Twee Treks, Een Sparta, een Batavus,... Laatste was de Batavus Stream. Zeer goede fiets met Yamaha aandrijving. Zeer stabiel en zo, motor 80NM. Prachtige fiets. Kost 2400 euro, had die gekocht voor 1800 nieuw en heb die doorverkocht onlangs voor dezelfde prijs. De Trek nu is uitgerust met de nieuwste Boschmotor en rijdt volgens testen zeer stabiel met een heel stijf frame. Seffens ga ik hem bestellen maar eerst eens testrijden. Grote verscil met Batavus en Sparta is het gewicht. Weegt 8 kg minder en dat zal je wel voelen. Ook had de Batavus een Nexus 7 naaf en die zou veel kracht opslorpen. Daarom nu de stap naar derailleur. Trek vind ik er ook mooier uitzien eigenlijk dan Batavus. Ik twijfelde met de Batavus Ego, maar dan heb ik die leuke computer niet

Comment

Working...
                                          X